Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:05

Ik kom me ook melden :D
Aankomende vrijdag ga ik sinds ruim drie jaar weer voor het eerst naar de sportschool.
De vorige keer ben ik ermee gestopt omdat ik door een darmbacterie ongeveer 6 weken uit de running was.
Toen ik de sportschool weer in kon moest ik helemaal overnieuw beginnen en door de drukte toen ben ik ermee gestopt..

Ik ga nu via zorg en zekerheid een programma van 10 weken volgen :)
Heb er echt weer zin in, ik vond het destijds altijd een goede uitlaatklep.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:13

Ja dat doe ik ook Karuna, maar mijn schoenen zijn nog geen jaar oud.

Fijn dat je weer kunt beginnen Lieszje.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:18

Ik train thuis met calisthenics. Heb een grote cage, bench, gewichten (voor mijn vriend), TRX, elastieken, handsteunen, hometrainer.. Vind het ideaal :D Al mis ik het wel dat er iemand achter m'n reet aanzit en me motiveert net wat meer te doen. Ik heb wel progressie, maar niet zoveel als wat zou kunnen :oo

Ben nu weer begonnen na twee weken rust. Had het verschrikkelijk druk met werk en huishouden, dan heb ik echt nul energie voor sport. Gelukkig is mijn werk wel vrij intensief, dus heb wel m'n beweging.
Conditie is helaas wel weer omlaag gegaan. Van 20 minuten naar net 10 minuten fietsen -O-

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:40

Goed bezig allemaal!!

Ik heb een tijdje niks meer gepost, heb ook minder gesport. Ik ben nu wel weer meer gaan sporten op mn werk, maar heb in de avonden geen zin meer om dat ook nog naast mn paard te doen

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:44

Nou na een lange tijd heb ik morgen voor het eerst personal training, ben benieuwd

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:06

BlackShadowZ schreef:
Wat voor trainingen doen jullie allemaal dames? :) vooral cardio, kracht, zelfstandig of groepslesjes?

Altijd zelfstandig en 1x per week training met pt alleen.
GMB/animal movement, dus vooral op lichaamsgewicht. Ik vind het geweldig leuk om te doen, veeeeel uitdagender dan apparaten. En vreselijk vermoeiend, ik ben echt total loss na een les.
https://gmb.io
http://www.idoportal.com

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:16

Brittjuh97 en Lieszje: veel succes!

Ik heb een heel fijne training gehad gisteren. Eerst een uurtje technisch getraind op split jerks (onderdeel van de clean & kerk in het gewichtheffen), maar dan toch wat in gewichten omhoog gegaan en afgerond met 3*1 met 60 kg.
Daarna de effectieve training met frontsquats, 8-6-4-2 vrij vlot kunnen doen met 45-55-65-70 kg. Vermits 70kg vorige maand nog met veel moeite mijn 1rep max was, zijn 2reps een dikke Winner **\O/**

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:43

Ik ga zometeen weer een rondje vol gas op de milon cirkel en daarna hopelijk wat deadlifts mee pakken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:46

Florenc. Beest!
Mijn hoogste C&J was 45. En denk niet dat ik daar ooit boven kom. Hahaha
Nu doe ik het ook niet meer, maar dat terzijde.
Vond Oly wel altijd erg leuk. Maar ben niet zo handig. En snatch gaat sowieso niet met mijn schouder en te ver naar voren komende bovenlichaam.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:13

Dankje :)

Klinkt pittig Florenc!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:15

Zo ik heb mijn rondje Milon er weer opzitten.
2de rondje alles zwaarder laten zetten dus toen ging ik helemaal kapot :o
Daarna nog wat extra apparaten gedaan. Nu net thuis en op naar de douche :d

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:20

nanoukkie schreef:
ik heb voormiddag les gehad, toen ben ik een panini gaan eten met soepje en even gaan fitnessen. Ik merk wel dat ik veel meer treuzel wanneer ik met een vriend(in) ben, haha. Heb 20 minuutjes cardio gedaan, en dan nog wat beenoefeningen. Niet de beste training ooit, maar beter dan niks :D

Daarom ga ik altijd alleen trainen, kan ik gewoon doorgaan zonder pauzeren of ouwehoeren :D

nanda1980 schreef:
Ik denk niet dat iemand daar bezwaar tegen heeft BlackShadowZ, welkom.

Inderdaad Nanoukkie, beter iets dan niets.

Lekker bezig Jeanine

Karuna, die lappenmand van jou is lastig om uit te klimmen, gelukkig zie je de positieve dingen eraan ook. Beterschap nogmaals.

Welkom Leverage. Dat wil ik ook graag, wat vetjes in ruilen voor spiermassa, alleen volgens de weegzuil van de sportschool heb ik nog steeds geen spiermassa :D , scheelt dat ik dat ding niet echt serieus neem.

Florenc, dan train je je hersenen ook wat ipv alleen je lijf, haha. Ik moet ook alles invullen in de app hoor, maar dat is meer voor mijzelf om te onthouden op welke gewichten ik nu alles heb.

SuperVixen, dat klinkt heel handig zo'n armband.

Nee, die weegschalen vertrouw ik ook niet :') Hoewel ik wel echt een keer een goeie vetmeting wil laten doen.

BlackShadowZ schreef:
Wat voor trainingen doen jullie allemaal dames? :) vooral cardio, kracht, zelfstandig of groepslesjes?

Ik geef drie keer per week een HIIT met direct daarachter een BBB of buikspierkwartier. Ik hoor van heel veel klanten dat ze echt veel baat bij die trainingen hebben! En bij elkaar is het maar drie kwartier, dus je bent er ook weet zo vanaf haha.

Zelfstandig kracht :) Ik wil binnenkort HIIT gaan proberen, nog aanraders voor iemand met slechte longen? :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 23:06

Needje schreef:
Florenc. Beest!
Mijn hoogste C&J was 45. En denk niet dat ik daar ooit boven kom. Hahaha
Nu doe ik het ook niet meer, maar dat terzijde.
Vond Oly wel altijd erg leuk. Maar ben niet zo handig. En snatch gaat sowieso niet met mijn schouder en te ver naar voren komende bovenlichaam.

I <3 olympische liften! Vooral ook omdat het zo complex en compleet is.

45kg bij welk bodyweight? Altijd een mooie om er rekening mee te houden dat ik wel 75kg weeg :').

Snatch is bij mij ook een heikel punt hoor. Heel onstabiele schouders (waarvan eentje ook al een paar keer uit de kom, labrum afgescheurd, operatie,...). Veel hoger dan 50/55kg ben ik daar nog niet geraakt.

Vandaag opgebouwd naar een zware Sumo deadlift! Uiteindelijk 5*95, 3*105, 2*110, 1*115, 1*115 gedaan. Niet maximaal gegaan, er zat wel nog ietsje meer in, maar wel lekker gefocust een juiste houding. Ging goed!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:35

Woog toen 60 ongeveer.
Knap dat je dan toch nog aardig wat kan snatchen.
Bij mij kreeg ik al last met een bar helaas.
Power kon ik ietsje meer. Maar dat zal ook niet hoven de 25 uitgekomen zijn.
En met mijn laatste snatch balance schoot schouder er weer uit.
Daarna gestopt. Durf het echt niet meer.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:16

Florenc schreef:
Brittjuh97 en Lieszje: veel succes!

Ik heb een heel fijne training gehad gisteren. Eerst een uurtje technisch getraind op split jerks (onderdeel van de clean & kerk in het gewichtheffen), maar dan toch wat in gewichten omhoog gegaan en afgerond met 3*1 met 60 kg.
Daarna de effectieve training met frontsquats, 8-6-4-2 vrij vlot kunnen doen met 45-55-65-70 kg. Vermits 70kg vorige maand nog met veel moeite mijn 1rep max was, zijn 2reps een dikke Winner **\O/**

die spierpijn is niet fijn, wel fijn dat mn conditie enzo beter is dan verwacht, en ons ( die van mij en mn pt ) doel is over 6 maanden weer te kunnen trainen voor wedstrijden met mn paard :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:19

Zo ik ben net weer terug :D
Het was pittig maar ook echt heerlijk!
Had echt even niets aan mijn hoofd tijdens het sporten.
En dat is wel lekker na maanden stress :o
En tot slot nog een lekkere chocolade eiwittenshake^^

Verheug me alleen niet op de spierpijn die ik morgen ga hebben :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:25

Ik ben mijn kerstvakantie goed begonnen. 50 min krachttraining, 25 min fietsen (10km) en 30 min op de loopband (4km). Heerlijk!

Fijn is dat gevoel hè Lieszje!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:04

Dat is zeker een goed begin van de vakantie!

Zo echt wel!
Spierpijn vandaag valt me eigenlijk heel erg mee..
Morgen ga ik weer en heb er echt zin in :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:28

Lieszje schreef:
Zo ik ben net weer terug :D
Het was pittig maar ook echt heerlijk!
Had echt even niets aan mijn hoofd tijdens het sporten.
En dat is wel lekker na maanden stress :o
En tot slot nog een lekkere chocolade eiwittenshake^^

Verheug me alleen niet op de spierpijn die ik morgen ga hebben :')

Heerlijk is dat he? Even je hoofd op 0 en gaan :D

Supervixen schreef:
Ik ben mijn kerstvakantie goed begonnen. 50 min krachttraining, 25 min fietsen (10km) en 30 min op de loopband (4km). Heerlijk!

Fijn is dat gevoel hè Lieszje!

Goed bezig *\o/*

Vakantie? Wat is dat.. Dit zijn voor mij de drukste dagen van het jaar, geen workout voor mij vandaag %)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:40

Ik heb de knoop doorgehakt en ga het nieuwe jaar ook naar de sportschool :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:47

Goed zo!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:16

Iedereen is goed bezig hier! Top!

Ik zit te denken om misschien een paar maandjes met een PT te trainen. Ik zit echt in een plateau met m'n rug, wat enorme frustratie oplevert (tot niet meer willen trainen aan toe). Routine paar keer veranderd, nieuwe oefeningen, apparaten geprobeerd.. Ook merk ik dat ik wat extra motivatie kan gebruiken tijdens zware sets. Maarja, prijskaartje he..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:37

Kan je niet eens naar iemand toe lopen in de sportschool die een oefening aan het doen is die je niet kent? Dat je dan vraagt hoe en wat precies. Misschien dat je dan aan de praat komt en die gene je wel wil helpen? :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:46

Rebel_Jits schreef:
Iedereen is goed bezig hier! Top!

Ik zit te denken om misschien een paar maandjes met een PT te trainen. Ik zit echt in een plateau met m'n rug, wat enorme frustratie oplevert (tot niet meer willen trainen aan toe). Routine paar keer veranderd, nieuwe oefeningen, apparaten geprobeerd.. Ook merk ik dat ik wat extra motivatie kan gebruiken tijdens zware sets. Maarja, prijskaartje he..

Heb je wel genoeg rust ingepland? En misschien iets aan je voeding sleutelen?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:09

Goed bezig annikeee!
Ga je alleen aan de slag of met een trainer?

Dat is dan denk een goed idee Rebel..
Neem aan dat een personal trainer ook naar voeding kijkt?
Misschien ligt het daar wel aan..

Het is dat ik nog niet kan slapen nu, maar het liefste zou ik naar bed gaan zodat ik sneller naar de sportschool kan :+
Zit echt met teveel dingen in mijn hoofd nu, dus wil echt mijn hoofd weer even leegmaken :')