Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:19

Ik ben toch elke keer weer verbaasd dat die huisartsen daar zo moeilijk aan mee werken, een beetje voor een ander invullen of diegene nog kinderen wil of niet _-:(
Beter spijt hebben dat je geen kinderen hebt dan spijt hebben dat je wél kinderen hebt denk ik dan...
Hoop dat je toch nog ergens een doorverwijzing kan krijgen san :(:)

Ik ben er zelf nog niet aan toe, maar ik denk dat ik tegen mn 30e de hele broedkamer er ook wel uit wil, ik hoop toch van harte dat het dan allemaal wat makkelijker gaat. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:28

Gádverdamme wat een ouderwets gezeik zeg.
Je bent toch baas over je eigen legbatterij...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:33

Baas in eigen buik geldt alleen als je al zwanger bent *\o/*! Niet als je t nooit wil worden.

Omgekeerde wereld :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:35

Kan me er zo boos om maken..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 21:53

En bij mannen doen ze super simpel... doorverwijzing was geen enkel probleem voor mijn man en dan in het ziekenhuis een algemene voorlichting in een groepje... het enige waar ze wel redelijk strikt in waren is dat ze geen mannen steriliseren die op dat moment een zwangere vrouw hebben of kinderen jonger dan 1 jaar... maar voor de rest willen ze prima even knippen ;)

Maar goed... mannen kunnen natuurlijk ook beter voor zichzelf beslissen dan vrouwen :Y)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:03

c_alsemgeest schreef:
Zat bij de kapper... en uit verveling bladerde ik in de Linda...

[ [url=m/tIbela.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi stukje. Het is gewoon hartstikke waar. Vandaag hadden een aantal collega's van mij het ook over kinderen. Ik heb mij niet in het gesprek gemengd, omdat ik gewoon geen zin heb om mij te 'verantwoorden' waarom ik ze niet wil.

Één van die collega's heeft twee kinderen en wij vroegen haar hoe het is om thuis te komen na een drukke dag op het werk. En zij vertelde dus wat ze dan nog allemaal moet doen. 'Maar je krijgt er zoveel voor terug'. Ik zou echt niet een schreeuwend of huilend kind verdragen na een drukke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:22

Kan iemand me vertellen waarom ze dan een man wel willen steriliseren die geen kinderen heeft of kinderen ouder dan 1 jaar? En niet als hun vrouw zwanger is of de koter is - 1 jaar? Dat verandert voor een man toch helemaal niks?
't is niet dat die zwangerschap of die koter ineens *ploef* bij toverslag verdwijnen als de knip erin is gezet...

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:22

Wie van jullie? :Y)

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:30

Varekaj schreef:
Kan iemand me vertellen waarom ze dan een man wel willen steriliseren die geen kinderen heeft of kinderen ouder dan 1 jaar? En niet als hun vrouw zwanger is of de koter is - 1 jaar? Dat verandert voor een man toch helemaal niks?
't is niet dat die zwangerschap of die koter ineens *ploef* bij toverslag verdwijnen als de knip erin is gezet...

Misschien door de zwaarte van de ingreep? Bij mannen is het easy-peasy. Dat is het enige wezenlijke verschil dat ik kan bedenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:32

Welja, ze willen mannen wel steriliseren maar niet als hun partner op dat moment zwanger is of als ze vader zijn van een koter jonger dan 1 jaar. Dat maakt toch geen verschil of die man op dat moment kinderloos is, vader-in-wording of al een half elftal heeft bij elkaar geschoten?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:34

En volgens mij is het bij mannen tot op zekere hoogte weer omkeer baar.
Dat is mij in ieder geval altijd wijs gemaakt...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:34

PrizTwir schreef:

[ Afbeelding ]

Ik moet echt een keer touwen uit de buurt houden van mijn man :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:38

Varekaj, het klinkt alsof ze denken dat een man dat in die periode halsoverkop kan bedenken door de horrormonen van de zwangere vrouw of de ontzwanger-maar-heftige baby fase. Dat de man anders denkt als die periode voorbij is?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:39

De kans dat er iets mis gaat met de zwangerschap of een jong kind overlijdt en het gezin dus niet meer compleet voelt ... en dus dat ze dus dan toch spijt krijgen... maar kennelijk als je keuze hebt gemaakt voor geen kinderen of al oudere kinderen hebt voor mannen een stuk normaler dat je dan een dergelijke ingreep mag kiezen... en ja hij is minder ingrijpend. Het is echt zo gebeurt.
Dat omkeerbaar is niet echt juist... ze kunnen wel poging doen maar kans is erg klein dat het goed komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:40

Hij kan hooguit denken "1x nooit weer" als ze zwanger is of als er eentje rondloopt :))

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:43

ook hier iemand die bewust kinderloos is. Ik ben dan nog wel 25 jaar dus alles kan veranderen maar als je mij nu vraagt: Wil je kinderen?
Zeg ik nee nooit.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 23:26

Toevallig had ik het er vandaag met mijn moeder over, dat ik in de toekomst wel gesteriliseerd wilde worden. Zij vertelde dat zij na de geboorte van mijn broertje(3e kind) geopereerd moest worden aan haar buikspieren en dat zij zei, leg er maar meteen een knoopje in. De arts weigerde in eerste instantie, want wat nou als u zou scheiden en u wilt weer kinderen? Mijn moeder antwoordde, dan heb ik nog steeds 3 kinderen van mijzelf. Arts; en wat nu als een van de kinderen iets overkomt? Mijn moeder; wat dan? Moet ik dat kind dan maar vervangen? Het is geen meubelstuk! Toen heeft de arts het toch maar gedaan, maar ze deden er wel moeilijk over. Kun je nagaan, heb je al drie kinderen, ben je 30 jaar oud, willen ze het nog niet doen. Alsof zij die keuze voor je kunnen maken! Als het aan mij lag, zat er nu al een dubbele knoop in.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:02

Wings_love schreef:
Toevallig had ik het er vandaag met mijn moeder over, dat ik in de toekomst wel gesteriliseerd wilde worden. Zij vertelde dat zij na de geboorte van mijn broertje(3e kind) geopereerd moest worden aan haar buikspieren en dat zij zei, leg er maar meteen een knoopje in. De arts weigerde in eerste instantie, want wat nou als u zou scheiden en u wilt weer kinderen? Mijn moeder antwoordde, dan heb ik nog steeds 3 kinderen van mijzelf. Arts; en wat nu als een van de kinderen iets overkomt? Mijn moeder; wat dan? Moet ik dat kind dan maar vervangen? Het is geen meubelstuk! Toen heeft de arts het toch maar gedaan, maar ze deden er wel moeilijk over. Kun je nagaan, heb je al drie kinderen, ben je 30 jaar oud, willen ze het nog niet doen. Alsof zij die keuze voor je kunnen maken! Als het aan mij lag, zat er nu al een dubbele knoop in.

Bizar is dat :n
Wel vind ik de reactie van je moeder geweldig, ze heeft die arts toch even mooi onder de (operatie) tafel gepraat :Y)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 00:04

Bij mijn vader is ook een knipje gezet toen mn moeder 3 maanden zwanger was van mij.
En ik ben 50 weken na mn broer geboren dus die was toen nog maar een paar maanden oud.
Ik ben het 3e kind

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 01:35

c_alsemgeest schreef:
PrizTwir schreef:

[ Afbeelding ]

Ik moet echt een keer touwen uit de buurt houden van mijn man :')

_/-\o_ :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:37

Varekaj schreef:
Hij kan hooguit denken "1x nooit weer" als ze zwanger is of als er eentje rondloopt :))

desalniettemin vermoed ik ook dat het zo iets is als al gezegd is. Als hun vrouw een hormonenbom is... Bij sommige vraag ik me af hoe het komt dat ze bij elkaar gebleven zijn gedurende die zwangerschap.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:44

_San87_ schreef:
Baas in eigen buik geldt alleen als je al zwanger bent *\o/*! Niet als je t nooit wil worden.

Omgekeerde wereld :').

Vind ik ook.

Belachelijk dat je die beslissing niet mag maken als gezonde vrouw met normaal verstand. Maar elke labiele verslaafde tiener mag wél de beslissing nemen om een kind op de wereld te zetten als ze zwanger raakt... Waar gaat dat over?

Sterilisatie is iets wat ik voor mezelf niet zou willen, maar dat niet elke vrouw de keuze heeft om het wel te doen als ze zou willen daar kan ik oprecht niet bij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:47

Ahja want elk kind heeft recht op leven, ook als dat met een verslaafde moeder is. :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:51

Ja precies totaal ongewenst en uitgekotst door moeder wetende wat haar lot in de maatschappij zal zijn.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:27