Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:09

xLaraaj schreef:
Hebben jullie veel last van veloverschot?

Mijn borsten hangen op mn knieen. Dat is wel iets waar ik voor wil sparen om te laten doen; het doet zeer, ik kan geen goede passende BH vinden en ze lijken wel vervormd! Voor derest klaag ik niet!

daffodil

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 10:38

Mooi Friemel, je ziet er onwijs goed uit!

Ik heb nergens vel overschot maar bij sommige bewegingen zie je wel dat mijn vel her en der flink gerekt is, streepjes zie je dan. Lekker belangrijk......

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:04

Oh ja mijn striemen over gaan ook voor eeuwig een herinnering zijn maar ja ..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:12

Ik heb geen veloverschot, maar verwacht ik ook niet. Ik denk dat dikke benen en armen en een buikje mijn redding gaan zijn. Die heb ik altijd gehad ook toen ik slanker was.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:12

Lau schreef:
Ik heb geen veloverschot, maar verwacht ik ook niet. Ik denk dat dikke benen en armen en een buikje mijn redding gaan zijn. Die heb ik altijd gehad ook toen ik slanker was.

Ik ook maar heb er nu toch wel veloverschot hoor...

Met mij gaat helaas laatste tijd niet zo denderend..
Januari en februari al aan de bel getrokken bij het CON omdat ik vond dat ik te licht werd... Echter vond het CON dit niet en hoefde ik mij geen zorgen te maken... Ben inmiddels 3 kilo lichter dan toen en nu "ineens" ben ik toch in het ondergewicht gekomen en wordt ik morgen opgenomen in het ziekenhuis.
Vanochtend bloed laten trekken in het MCL en ging zowat van mijn stokkie af... Heb er even op aan moeten dringen omdat ik extreem weinig kon eten sinds februari, niet meer menstrueer en ook nog ontzettend buikpijn heb... Nu ineens in sneltreinvaart kan het geregeld worden.
Ondanks de Corona wordt ik morgen opgenomen voor in ieder geval het weekend voor onderzoeken en krijg ik voeding via de sonde om meer op gewicht te komen komende tijd. Helaas wat minder nieuws maar wat nodig is moet gebeuren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 22:18

Oei Kim das wel vervelend en spannend ook. Aan de andere kant zeggen ze wel dat ze het echt gescheiden houden dus dat je geen extra risico loopt. Ik hoop dat ze het snel kunnen omkeren want dit is ook niks, sterkte!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:11

Jeetje Kim, wat vervelend! Heb je volgens BMI ondergewicht ook? Sterkte!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:22

Ach Kim das niet niks. Sterkte.

Ik sta nu bijna 2 maand stil en nu 1 jaar na de operatie dus dat klopt wel. Met een bmi van 26 officieel nog steeds overgewicht maar ik ben hier zo blij mee.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:34

wat goed Nimber, ik denk ook dat dat veel gezonder is en mooier ook. Maar je hebt het niet voor het zeggen natuurlijk zoals bij jou Kim, hopen dat ze iets op kunnen rekken oid.

Wat mij ook opvalt is dat veel mensen ook een soort anorexia achtig iets krijgen, die zichzelf als te dik blijven zien terwijl ze eigenlijk (te) slank zijn

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:48

Klopt dat heb ik ook, maar niet anorexia achting. Mijn hoofd loopt achter op mijn lijf. Ik heb al een paar maanden maat 38. Ik ben elke keer teleurgesteld als er iets niet in maat 46 of 48 hangt. Dan denk ik oh nee. Dan pak ik toch een 42 of 40 om te passen. Das te groot en dan ga ik naar huis met de 38.
Ik moest nu een nieuwe broek hebben, besteld via internet. Stond dat ze wat klein vallen. Dus toch maar ( na heel lang twijfelen) een 40 besteld want ja een 38 die klein valt.
Paste perfect( zie je wel te dik voor 38)En nu heb ik m 1 dag aangehad, iets uitgelopen en te groot dus.
Als ik foto’s zie, zie ik het verschil wel. Maar als ik mezelf zie zoals in mijn hoofd is dat echt nog zoals eerder. Ik hoor wel dat dat zelfbeeld langzaam aan weer gaat aanpassen tot t klopt dus daar hoop ik maar op. Momenteel betaal ik me scheel aan verzendkosten van alles wat ik toch weer terug moet sturen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:05

ik zie heel veel meiden die zeggen, ik wil er nog 5 of 10 kilo af en zie ik foto;s dan denk ik, doe maar vooral niet, daar wordt je niet meer mooier en ook niet fitter van. En dat ze gepikeerd zijn dat familie zegt, val maar niet meer af.

nou heb je het niet altijd voor het zeggen, maar zoals jij een mooie 38 dat lijkt me veel beter dan zo dun mogelijk willen zijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:47

Nimber schreef:
Klopt dat heb ik ook, maar niet anorexia achting. Mijn hoofd loopt achter op mijn lijf. Ik heb al een paar maanden maat 38. Ik ben elke keer teleurgesteld als er iets niet in maat 46 of 48 hangt. Dan denk ik oh nee. Dan pak ik toch een 42 of 40 om te passen. Das te groot en dan ga ik naar huis met de 38.
Ik moest nu een nieuwe broek hebben, besteld via internet. Stond dat ze wat klein vallen. Dus toch maar ( na heel lang twijfelen) een 40 besteld want ja een 38 die klein valt.
Paste perfect( zie je wel te dik voor 38)En nu heb ik m 1 dag aangehad, iets uitgelopen en te groot dus.
Als ik foto’s zie, zie ik het verschil wel. Maar als ik mezelf zie zoals in mijn hoofd is dat echt nog zoals eerder. Ik hoor wel dat dat zelfbeeld langzaam aan weer gaat aanpassen tot t klopt dus daar hoop ik maar op. Momenteel betaal ik me scheel aan verzendkosten van alles wat ik toch weer terug moet sturen

Ik vind je op de rij foto’s echt mooi slank en perfect en moet jij je knie kuiten zien! Waarschijnlijk ben je wat langer..?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:02

fokfanaat schreef:
wat goed Nimber, ik denk ook dat dat veel gezonder is en mooier ook. Maar je hebt het niet voor het zeggen natuurlijk zoals bij jou Kim, hopen dat ze iets op kunnen rekken oid.

Wat mij ook opvalt is dat veel mensen ook een soort anorexia achtig iets krijgen, die zichzelf als te dik blijven zien terwijl ze eigenlijk (te) slank zijn

Dat laatste zie ik idd ook veel. Die slaan van het ene probleem door in het andere probleem. Ik vind dat daar vanuit bijvoorbeeld het NOK meer informatie/begeleiding gegeven mag worden.

Zelf heb ik een bmi van 22,6 maar een broekmaat 40/42. Dus ook dat zegt niet alles haha. Komt omdat ik lang ben trouwens, 1.81 ;)

Kim wat ontzettend naar dat je ondergewicht hebt gekregen maar fijn dat ze nu actie ondernemen. Heel veel sterkte en beterschap!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:47

Veel beterschap Kim ! :(:)

Na hoeveel tijd konden jullie weer paardrijden ?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:22

Ik heb gelukkig hhet anorexia dingetje ook niet.
Ik heb in januari/februari al aan de bel getrokken dat ik vond dat ik te licht werd... Maar toen vonden zij van niet...

Ik ben 175 cm lang en momenteel weeg ik 54 kilo en val dus (bijna 2 jaar na de operatie) nog steeds af.
Dit is begonnen door stress in januari maar die stress ervaar ik nu niet echt meer maar slaat dus nog wel door schijnbaar.
Ze vermoeden een vernauwing of maagzweer.

Al mijn ribben steken uit, heupen steken uit... Ik krijg blauwe plekken op mijn benen vlak onder mijn heup door het vele liggen en slapen omdat ik geen energie meer heb... Veel te licht dus...
Sept 2019 woog ik 70 kilo en dat vond ik echt perfect... Sinds die tijd dus nog 16 kilo kwijt and still counting helaas...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:25

Jeetje Kim dat is idd wel heel weinig. Wat ontzettend slecht dat ze je nog een paar maanden hebben laten rondlopen.. Hoop dat je snel weer wat kilo's aan komt en je je daardoor ook weer beter voelt!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:44

Zonnetje dank je wel, nee ik ben niet zo lang 1.69

Ik zou nog 5 kilo eraf willen omdat ik dan -50 ben en dat klinkt zo mooi, dan zou ik ook op een gezond bmi uitkomen

Ik heb nog iets een rolletje maar ik geloof dat ik m meer zelf zie dan dat anderen m zien.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:51

Jemig Kim, das wel serieus heel weinig idd. Jammer dat ze je niet eerder serieus namen.

Ik heb destijds na een maand of 10 ook aan de bel getrokken. Ik ging serieus te hard maar op zich niet zoveel last van behalve dat ik dacht als dit maar stopt. MEt de jaarcontrole nogmaals aangekaart en ze deden er vrij laconiek over. Toen ik wegging werd er alleen gezegd als je nog meer dan 4 kilo afvalt en onder de 70 uitkomt, moet je aan de bel trekken. Dus ik zeg ja wat dan, nou dan gaan we kijken naar extra eetmomenten. Dus dat heb ik zelf gedaan en dat werkte wel. Gelukkig kwam er een paar kilo bij in het stabiliseren want ik vond mezelf echt niet mooi zo mager.

Nu zit ik echt al 3 jaar op hetzelfde en met mijn gebroken knie en niks kunnen doen, kwam er maar heel weinig bij, gelukkig!

Nimber, ik had je ook langer geschat hahaha.

Dat BMI zegt niet zoveel hoor, als ik onder de 70 gegaan was, had ik nog steeds gezond BMI maar mijn bouw is daar absoluut niet naar. Ik neem die hele BMI met een korrel zout. Zoals mijn huisarts vroeger al zei, beter een paar kilo teveel op papier maar gezond in je lijf! Dat kan een BMI niet bepalen. Dat is maar een richtlijn.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:17

Wat heftig allemaal
Kim veel sterkte

Gisteren toch maar een brufen genomen. Enfin moeders had hem bijna op z'n huisdier moet pil nemen manier gegeven.
Had erg veel last van pijnlijke maandstonden. Kon ver niets doen.
Vandaag geen pijn en geen brufen meer.
Zit ongeveer rond de -25 kg
Krijg zowel positieve als negatieve reacties. Van wat zie je er goed uit tot jij lijkt wel te smelten .

Sinds gisteren lukt het me om 2 liter vocht binnen te krijgen. Halve liter melk en 1.5 liter water met eventueel wat zero aanmaak siroop
Ben ik wel blij om met deze temperaturen

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:01

Jeetje wat naar Kim! :(:)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:15

Hoi hoi!

Mag ik me hier ook melden?
Ik had sommige van jullie al een pbtje gestuurd voor info, maar ik wordt volgende week woensdag gebeld voor de screening! Ik hoop dat ik in aanmerking kom en door mag met de volgende stap..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:54

Succes Ilsje!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:52

Succes ilsje!

Inmiddels ben ik weer thuis na 5 dage ziekenhuis.
Mijn sondevoeding is zelfs vroegtijdig gestopt omdat de sonde verstopt was. Thuiszorg en rechnisch team van de thuiszorg kon er niks aan doen. Gisterochtend naar de SEH gegaan waar ze er niks aan konden doen... Dus die heeft hem er maar uit gehaald.
Vandaag met con gebelt omdat hij misschien terug geplaatst moest worden maar omdat ik in 1 week al 5 kilo aangekomen was en ik tot nog toe geen stress heb en dus geen buikpijn en netjes mijn medicatie neem voor de maagzweren, kan ik weer "normaal" eten zoals ik voorheen ook deed toen het goed ging... Dus hij hoefde godszijdank niet terug geplaatst te worden *\%/* ik ben weer een vrij vrouw en ben van 54,6 naar 60,1 gegaan in 1,5 week +:)+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:38

Super Kim!!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:42

Wat fijn om te horen Kim!

Ilsje heel veel succes!