Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:57

hyawatta schreef:
ZUCCHERO, balen van je kuiten. Toch ff paar daagjes rust denk ik.

NOISY, leuke vakantie gehad? Waar was je ook alweer heen geweest?

Ik heb met m'n zus ook weer een rondje gedaan, vorige week zaterdag ging het lekkerder.
Hoop zondagavond weer.

Zal morgen wel beetje spierpijn hebben in m'n kuiten, voelde ze tussendoor wel ff.

Kun je ook na ff ingewandeld te hebben en een paar keer gelopen wat rek oefeningen doen of beter van niet tussendoor?

http://www.volkskrant.nl/archief/strekk ... ~a1836386/

Dit artikel komt neerop wat een bekende van mij altijd aan zijn leerlingen verteld.

Marall

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:38

Even bijgelezen.
Maar zit op mijn mobiel dat reageerd zo lastig.

Vanavond even lekker gelopen bijna zelfde rondje als maandag alleen was mijn tijd wat beter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:54

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:08

MARALL, net rondje!!

ZUCCHERO, idd mooie uitleg, even vluchtig door gelezen, zal het later eens rustig terug lezen.

Succes morgen, hopen dat je er niet meer last van krijgt.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:48

Jeej! *\o/* Ik heb zo lekker hardgelopen! Heb echt even tijd genomen voor de warming-up en ben daarna gewoon rustig gaan lopen: niet de snelheid, maar de afstand als doel.
Afbeelding
Heb ruim 7 km gelopen en gelukkig geen centje last van mijn kuit! De hier gelogde tijd is exclusief het inlopen dus in werkelijkheid nog verder gelopen! Op het strand loopt trouwens ook best lekker!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:14

Wow, goede afstand zucchero!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:54

Netjes zeg.
Gelukkig geen last meer van je kuit.

Ik heb vanmorgen vroeg een rondje asfalt gelopen. Maar loop toch liever onverhard hihi.
Had mijn eigen honden mee en ook de honden van mijn zus meegenomen dus ik had goed gezelschap.
Afbeelding
Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:11

Jeetje horsii wat loop jij een mooi tempo! Dat hoop ik ook ooit te kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:22

Nou anders ik wel.

Ik heb besloten dat ik vanmiddag (nadat ik heb ingebroken in m'n eigen auto) mag gaan motivatie shoppen als beloning bij de decathlon :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:26

Ik loop nu 1.5 jaar met pauze ivm blessure.maar mijn snelheid is omhoog gegaan door drie keer pw te lopen en ondergronden en trainingen af te wisselen.
Train nu soms ook heel bewust langzamer ivm de canitrail van 6 november.
Ik ga 20 km op dit tempo niet volhouden dus train nu ook regelmatig op afstand ipv snelheid.
Zo liep ik vorige week 10 km met een gemiddelde van 7.52 min/km
Maar aan het eind van die week wel wat meer op snelheid 6.19 min/km
Op de tien km ben ik minder snel als op de vijf.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:27

Robijntjah schreef:
Nou anders ik wel.

Ik heb besloten dat ik vanmiddag (nadat ik heb ingebroken in m'n eigen auto) mag gaan motivatie shoppen als beloning bij de decathlon :D

Oeps autosleutel kwijt?
Leuk shoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:30

Nee m'n centrale deurvergrendeling kapot en krijg hem handmatig ook niet open. Grrrr!

Ik loop nu 5 km en zo'n 7.20 per km. Echt veeeeel sneller dan toen ik net begon.

Morgen mag ik weer.

Hier iemand ervaring met compressiekousen trouwens?
M'n kuit blijft wat zeuren dus ben benieuwd of die de moeite waard zijn om aan te schaffen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:48

Hm vervelend.

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ook regelmatig een wat zeurende kuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:48

Ja gisteren (heb eergisteren gelopen) viel het mee en vandaag voel ik hem wel weer stevig. En ik ga echt niet stoppen nu, heb er alweer behoorlijk wat gewicht af :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:46

Ik loop altijd met compressie tubes maar geen ervaring met zeurende kuiten. Ben ze gaan gebruiken omdat ik als ik op grote omvang en intensiteit trainde ik steeds meer last kreeg van onrustige benen 's nachts. Door de compressie tubes heb ik inderdaad de belastbaarheid kunnen vergroten.
Begin van de zomer een paar weken zonder geprobeerd. Wilde ook wel die zon op mijn onderbenen. Maar toen bleken de tubes toch ook nog een andere functie te hebben. Namelijk de circulatie goed op peil houden. Kreeg zonder de tubes bij warm weer last van snelle bloeddrukdaling bij het stoppen met hardlopen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:14

Bedankt voor je toelichting greetje.

Net een groepsrondje canicross.
Niet het van te voren geplande rondje, er stonden namelijk wel heeel veel Schotse hooglanders over het hele pad en de grasstrook.
Dus ander pad ingeslagen.
Leuk smal pad met sprongen over boomstammen. Helaas het laatste stukje van dat pad in de brandnetel boesboes terecht gekomen. Hierna onze route vervolgd en nog een stuk paardenpad meegepakt.

Wederom blijft de kramp in vooral rechter kuit aanhouden. Geen pijn maar een irritante kramp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jullie nog leuke loopjes gehad van het weekend?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:12

aangezien ik weer doodmoe was
en vandaag 4 paarden grondig heb schoongemaakt gepoetst en bijgeknipt
hebben we besloten te gaan wandelen met de hondjes.
ik heb vannacht niet geslapen want mijn kat moest per se de clown uithangen!
BAM wakker *slaapt weer* BAM weer wakker..... heel de nacht door
doordeweeks was het gewoon te druk :(
heb in ieder geval iets gedaan.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:16

Wow wat een run weer horsii! Balen van de brandnetels! :oo Kende jouw hond dit al? Hoe kun je ze het onderscheid bijbrengen tussen trekken tijdens de canicross en niet trekken tijdens het gewone uitlaten. Ik haat namelijk honden die ongemanierd aan de riem hangen! :o Of eigenlijk de baasjes die de hond niet opgevoed hebben... Arme hond kan er niets aan doen.

Ik mag morgen weer. Weet nog niet of ik hier langs het strand ga of in de avond met de loopgroep. Beslis ik morgenvroeg wel. :j

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 06:41

Ik heb de hond geleerd om zich aan mij tempo aan te passen. Maar ik doe dan ook geen canicross wedstrijden, die zijn mij veel te kort. Als het kan mag hij ook los mee. Maar op de weg moet hij natuurlijk aangelijnd. Hij begint steeds minder overenthousiast maar hij weet als ik vertrek natuurlijk niet of we maar voor een 12 km of voor 20/30km weggaan. Op het laatste stuk op weg naar huis heeft hij dan wel weer de neiging om met strakke lijn het voortouw te nemen.
Maar het zou met mijn hond aan de lijn onmogelijk zijn om in een heel rustig tempo te lopen. Loopt hij los mee dan past hij zich prima aan en blijf bij mij in de buurt terwijl hij nog tijd over heeft om in elke plas water te spetteren en hier een daar struikjes uitvoerig te besnuffelen.
Met gewoon uitlaten heb ik een andere lijn met ketting bij. Tenzij we naar het bos gaan maar daar mag hij dan weer los.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 07:10

Hier maken de honden het onderscheid in uitrusting.
Canicrosstuig is trekken en gewoon tuig of halsband is wandelen of naast de fiets
Zodra ze hun crosstuig zien staan ze te springen.
Plus dat ze de commando's easy en go kennen met crossen.
En rechts links rechtdoor, dus ondanks dat ze mogen trekken staan ze onder appel en moeten ze commando's opvolgen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:11

Zucchero super dat je lekker kon lopen zonder last van je kuit!
Interessant stuk over warming-up!

Noisy jammer dat je niet kon hardlopen tijdens je vakantie. Nu wel weer begonnen met lopen?

Hyawatta ook weer lekker een rondje gedaan, nog spierpijn gehad?

Marall goed bezig! Mooi overzichtje van je training, is dit mat je tomtom gekoppeld aan je account? Ik moet er echt even voor gaan zitten hoe het horloge precies werkt.

Robijntjah haha motivatieshoppen :') Is het gelukt?
Ik heb geen ervaring met die kousen.

Horsii gezellige hondenboel! Wat leuk dat ze zo enthousiast zijn. En nette tijden zeg! Wel balen van die kramp in je kuit.

Ik heb gisteren een rustig loopje gedaan van zo'n 25 minuten. Zaterdag 20km gefietst maar voelde de wedstrijd toen toch nog wel een beetje in mijn benen, dus vandaar gisteren rustig aan. Vandaag even een echte rustdag, op rijden na, en dan morgen denk toch maar eens een intervaltraining doen. Ik vind interval tot nu toe echt niet leuk maar om snelheid en techniek te verbeteren is het wel goed en aangezien ik toch wel enthousiast ben geworden om meer wedstrijdjes te gaan lopen...

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:03

Vanmorgen ook weer een pittige loop gedaan. Vanaf Domburg over de duinen richting Oost-Kapelle en over het strand terug tot ik dat echt niet meer trok. Toch maar weer een stukje duin om zodra het kon de luwte van het bos in te duiken. Wel erg tevreden over mijn tempo gezien de zwaarte van de route!
Afbeelding
Nu lekker douchen!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:20

DAAN, nee geen spierpijn gehad gelukkig.

ZUCCHERO, mooie ronde, lijkt me heerlijk bij het strand zeg, hebben wij helaas niet.

HORSII, auw dat is niet fijn, verder mooie ronde en mooie afstand ook.

CROYSLOVER, niet fijn zulke katten.
Ook fijn gewoon lekker wandelen met de honden.
Dat mis ik wel zo lekker met de hond een eind lopen, kan ik onze boxer van 13 niet meer aandoen. Rondje met haar zal ong 200á300 meter zijn als ze een goede dag heeft en dan heel rustig lopen haha.

Ik ga morgen weer en me ook voor genomen nu echt 3 dagen per week te gaan trainen anders schiet het niet op natuurlijk.
Wel thuis regelmatig bezig geweest, motivatie komt weer steeds meer terug gelukkig.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:06

@Patatkraam: Bootcamp is idd wel zwaar. Vooral de krachtoefeningen ben ik niet gewend, dus meestal wel aardige spierpijn. Interval is ook zwaar!

@Nanoukie: Knap hoor een interval training op de band.

@Daan: Goed dat je een beetje rust neemt! Dat is ook belangrijk.

@Noisy: Balen van je blessure! Heet dat theater knie? Hoe ging je duurloop?

@Zucchero; Lekker op vakantie en aan het trainen? Goed bezig! Hoe kan ik je kudo’s geven? :D

@Horsi: Wat een gezellig gezelschap heb je zo bij je! Inderdaad heel goed tempo!

@Hyawatta: Fijn dat je motivatie weer terug komt!

Zaterdag een 4 km rondje gelopen, toch even wennen nieuwe schoenen. Ik was ook snel vermoeid. Op het filmpje was sowieso zichtbaar dat ik met mijn voet aan het ‘zoeken’ blijf. Bij mijn oude schoenen ook. Maar even de tijd geven om te wennen.
Gisteren een paardrij rit op een Shire gedaan, dus mijn billen voel ik wel haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:11

Zwaai! Wij zijn weer thuis na 3 weken vakantie. Heb daar 9x gelopen, daarna had ik geen zin meer omdat t steeds hetzelfde rondje was. Nu dus een week niets gedaan. Kan vast weinig kwaad.
Vandaag wel weer even lekker lopen