Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:12

Haha nee zwemmen doe in de winter :P Heerlijk!

Core oefeningen zijn top! Je kunt ook op je rug gaan liggen en dan je kont omhoog drukken, rare houding is het maar werkt ook goed!

Ja enkel de cheesecake brownie niet meer gemaakt :') Had het te druk :P Probeer het van het weekend te maken.

Had gisteren apart eten vooraf bietensoep, hoofd was zeewier tomaat paprika en gehakt. Smaakte best goed eigenlijk :')

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:10

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:36

Mmmm cheesecake brownies...

Ik vind zwemmen heerlijk! Toen ik door een achillespeesblessure niets kon behalve zwemmen heb ik dat een tijdje gedaan. Loodzwaar vond ik het maar conditie bouwt zo snel op! En nadien dat heerlijk vermoeide gevoel!

Voor planks: let goed op je bekken; het is makkelijker om je kont naar omhoog te duwen maar die moet netjes onder controle blijven

Ik ben apetrots, viel gisteren bijna in slaap achter mijn bureau en wou wel een dutje doen, maar heb mezelf naar de sportkamer gesleept. Sporten ging verbazingwekkend goed! Gewichten netjes kunnen ophogen!

Eten gaat ook lekker; ik zit op een sport en eetplan van phormicola en het bevalt me prima :)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 18:28

Leuke site voor de bakkers onder ons http://www.chocolatecoveredkatie.com
Haal ik veel recepten vanaf. Aanraders: de snelle mugcakes lekker als snack en binnen 5m klaar. Ook heel veel pancakes recepten en overnight oats. Zo maak je havermout lekker! Er is ook n recept voor chocolademousse taart met als ingrediënt tofu zoooo lekker. En alles is prima in te vriezen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:03

Ik ben ook fan van Katie!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:38

Ik ben donderdag weer begonnen, en het was meteen feest. Legday -O-
Resultaat; vandaag kan ik NIKS :') Ik heb zoooo'n enorme spierpijn...

Heb wel sjans met de trainer... :+ Hij blijft maar appen. Wel onprofessioneel maar we zien wel hoe het verder loopt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:11

Haha muurp. Wel handig als het wat wordt ;)
Ik heb vandaag mijn clean naar de 50kg getild. Woohoo!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:26

Haha Muurp, succes vandaag! Als het wat wordt, heb je wel extra motivatie ;)
Ik heb gisteren mijn vetpercentage laten opmeten, tussen de 30 en 32% :wow: Hij zei er gelukkig wel meteen achteraan dat ik zeker niet te dik ben en dat ik niet teveel vet heb, maar dat ik waarschijnlijk redelijk weinig spiermassa heb waardoor het vetpercentage omhoog gaat. Hij heeft aangeboden om samen een begin te maken aan krachttraining en een schema op te stellen. Ik heb namelijk geen idee waar ik mee bezig ben als ik in die apparaten hang, dus de hulp wordt gewaardeerd := En voeding blijft lastig want ik lust heel weinig, maar ik blijf ermee bezig. MFP zegt dat ik 1200 calorieën mag eten op een dag maar ik streef zelf voor 1300-1400 en minimaal 200 verbranden. :)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 11:54

Goed bezig Muurp en secricible!

Fijn dat je hulp krijgt Loolotte

Mij is gisteren tot drie keer toe gevraagd of ik een eetstoornis heb, vind dit echt niet tof :n
Zit een beetje te miepen over of ik vandaag of morgen of vandaag en morgen zal gaan sporten. Heb echt geen zin want mijn haar is heel vettig :o Maar ik moet wel echt gaan eigenlijk.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:01

Dat is echt vervelend :n omdat je dingen laat staan?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 12:09

Ja, en omdat ik precies opschrijf wat ik eet.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:27

Ha ha muurp dan kan hij je extra motiveren ik voel de legdays ook enorm maar stom genoeg vind ik dat ook de leukste workouts! Heb je iig echt t gevoel dat je wat gedaan hebt

Wauw sec wat goed!! Wat n gewicht.

Das niet verkeerd Lolo en dat vetpercentage gaat omlaag vliegen. Grappig hoe verschillend lichamen zijn hè! Ik begon met een vetpercentage van rond de 35% maar wel veel overgewicht. Gelukkig ook veel spiermassa

Niks van aantrekken enomorada. Jij weet dat je goed bezig bent hè. Ik heb bij zulke opmerkingen altijd t gevoel dat andere het gewoon niet kunnen hebben dat je goed bezig bent. Of dat ze stiekem weten dat zij helemaal niet zo gezond bezig zijn en doordat jij zo goed bezig bent je ze daar nog ns extra op wijst ofzo.Jammer is dat. Ik ben iig heel erg blij dat wij elkaar allemaal kunnen steunen zo!!

Ik ben vanochtend al goed bezig geweest. Eerst 25m low impact cardio en net lekker paard gereden. In de buitenbak.. in de miezer... nu op de bank na n douche en t zonnetje begint te schijnen. Isn't it ironic....

Aan mn ontbijt met n flinke portie kwark met eiwitpoeder, havermout, kiwi en sinaasappel jum

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:41

Ik krijg ook zeker wel positieve reacties, maar helaas meer negatieve. Laatst was er een klasgenoot van mij die zei dat ik nooit 'dik' ben geweest en helemaal niet zoveel afgevallen ben. :? Nu denk ik dat het bij haar ook een stukje jaloezie is, aangezien zij ook 'gezond' bezig denkt te zijn en niks afvalt. Maar dit soort opmerkingen zijn gewoon niet leuk. Hebben jullie hier ook last van of ben ik de enige?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:07

Ik heb zo ontzettend veel negatief commentaar gehad in mijn schoolgaande jaren. Zowel als dikkie als duntje hoor! Voor dat soort mensen doe je het toch nooit goed, dus probeer het langs je heen te laten gaan. Je doet het voor jezelf en dat is het enige dat telt.

Maar waarom vind je het vervelend? Uit ervaring weet ik dat dat meestal komt omdat ze een gevoelige snaar raken en die is niet voor niets gevoelig.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:11

Ik vind het vervelend omdat ik voor mijn gevoel vaak niks goed kan doen. Nu ben ik dan eindelijk een beetje trots op mezelf en dan is het wéér niet goed. Daarbij ben ik emotioneel helaas niet helemaal stabiel en kan ik heel heftig op dingen reageren. Dingen langs me heen laten gaan lukt dan niet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:20

Maar dan ben je eigenlijk stiekem bezig met het gelukkig maken van anderen, of in ieder geval een poging tot :) Terwijl het om jou zelf zou moeten draaien.
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Daarom kun je beter maar gewoon doen waar je zelf gelukkig van wordt. Dan heb je in ieder geval IEMAND blij gemaakt :+

Maar ik herken het heel erg hoor, ik vond jong zijn om die reden een regelrechte hel. Nu ik in de 30 ben maakt het me niets meer uit wat anderen van me denken. Gek genoeg vinden mensen dat juist tof ;)

En ik zeg dit alleen maar tegen jou omdat ik wou dat ik iemand had gehad die mij vertelde dat jij zelf het allerbelangrijkste bent. Het is écht waar! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:34

Heel herkenbaar. Ik ben mijn halve middelbare schooltijd erg mager geweest, en ik werd constant gepest. Ik was een plankje, onaantrekkelijk etc etc. Toen ik uiteindelijk wat aan begon te komen kreeg ik daar opmerkingen over, en nu ik mezelf wel echt in de categorie 'iets te veel vetjes' stop merk ik dat het alsnog moeilijk is. Ik zit nu een stuk beter in mijn vel dan toen ik heel dun was, en dat straal ik ook uit waardoor ik niet vaak gemene opmerkingen krijg. Maar het blijft toch wel zo dat mensen snel de neiging hebben om commentaar te hebben op mensen hun gewicht, of ze nou dun of dik zijn.

Ik ga helemaal mee met wat phor zegt. Het gaat erom wat JIJ wilt, dat is het enige wat er ook maar een beetje toe doet. Ik weet hoe moeilijk het is maar probeer ze uit te schakelen, mensen die alleen maar negatief kunnen zijn. Schouders ophalen en jammer voor je. :(:)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:34

Herkenbaar hoor maar bedenk altijd dat alleen je eigen mening er toe doet. Wat een ander vind kan je toch niet veranderen. Ik kreeg laatst ook zo'n leuke opmerking hoor. Zo van tis wel snel gegaan hè wordt alles nu niet wat slap? Alsof ik vol los vel hang. Daar voel ik me dan ook ff rot om maar dat moet je echt van je afzetten. Uiteindelijk bepaal jij en alleen jij hoe je je voelt. Kijk in de spiegel, denk aan hoe je was en zeg tegen jezelf hoe tevreden je bent met je harde werk! En hoe goed je eruit ziet!

Herkenbaar phor zodra je over de 30 bent wordt je n stuk minder onzeker

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 15:41

Precies, mensen vinden er altijd wel wat van. Te dik, te dun, te sportief, te lui, het is nooit goed. Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt en waar je gelukkig van wordt :j ik krijg ook regelmatig reacties. Ik ben student en mijn omgeving is vooral mensen die zichzelf de hele week lang volgieten met bier en fastfood eten. Als ik dat zou doen, zou ik 100 kg weten denk ik. Dan hoor ik vaak 'waarom doe je niet gezellig mee' of zoiets (ook omdat ik graag voldoende nachtrust wil en dus vaak wat eerder vertrek dan anderen). Vanuit de familie hoor ik veel 'eet je wel genoeg?'. Zolang jij je er goed bij voelt, niks van aantrekken :)

klinkt lekker Tango! Doe je die havermout er gewoon bij zonder het eerst te welken oid? En klopt, grappig om te zien hoe verschillend iedereen in elkaar zit. Daarom probeer ik mezelf niet meer met anderen te vergelijken maar alleen met mezelf. Wel nog lastig hoor, vooral als iedereen dus alles kan eten en niks aankomt maar ik wel :=

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:07

Lolo ik meng de avond tevoren kwark havermout eiwitpoeder en wat melk. Dan heb je de volgende dag een smeuïge pap. Heb laatst een stuk of 6 smaken eiwitpoeder gekocht dus kan lekker afwisselen

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:13

phormicola schreef:
Voor dat soort mensen doe je het toch nooit goed, dus probeer het langs je heen te laten gaan. Je doet het voor jezelf en dat is het enige dat telt.

Helemaal waar :j

Maar begrijpelijk hoor enamorada, duurde bij mij ook een hele tijd voor ik het een beetje van me af kon zetten.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:37

@enamarada Zelfs als mensen vinden dat je een goed figuur hebt krijg je nog wel eens de opmerking 'maar jij doet er toch niets voor'. Het maakt dus niet uit hoe je er uit ziet of hard je er voor werkt.

Het is misschien erg demotiverend maar motivatie moet uit jezelf komen en niet vanuit een ander.

Ik ben tevreden zolang ik me goed voel in mijn eigen lichaam.

Ik heb de afgelopen week niet goed op mijn eten gelet en niet heel gezond gegeten, in dat opzicht dus niet zo tevreden.
Vandaag had ik geen tijd om me daar druk over te maken, het werd een ritje met de ambulance, een meisje had een ruggewervel gebroken.
Vanochtend nog wel paard gereden en morgen ga ik op wedstrijd.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 01:02

ILoveJip schreef:
@enamarada Zelfs als mensen vinden dat je een goed figuur hebt krijg je nog wel eens de opmerking 'maar jij doet er toch niets voor'. Het maakt dus niet uit hoe je er uit ziet of hard je er voor werkt.

Het is misschien erg demotiverend maar motivatie moet uit jezelf komen en niet vanuit een ander.

Ik ben tevreden zolang ik me goed voel in mijn eigen lichaam.

Ik heb de afgelopen week niet goed op mijn eten gelet en niet heel gezond gegeten, in dat opzicht dus niet zo tevreden.
Vandaag had ik geen tijd om me daar druk over te maken, het werd een ritje met de ambulance, een meisje had een ruggewervel gebroken.
Vanochtend nog wel paard gereden en morgen ga ik op wedstrijd.

Jeetje, gaat het een beetje met het meisje? :(:)

Ik heb heel de week goed gegeten en gesport, vrijdagavond filmavond gehad met vriendinnen die langskwamen dus lekker ongezond gegeten :') En deze avond naar de film geweest met mijn vriend en daarvoor samen naar de McDonald's geweest :o Morgen zeker gaan hardlopen dus :')

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 08:45

Enamorada, ik kon in het begin ook niet om gaan met alle reacties die ik er over kreeg. Toen ik mij er minder van aantrok en trotser werd op mezelf, deed het mij steeds minder. Mijn coach en ik vonden beide dat ik het op een goede en gezonde manier deed. Ik stond achter mezelf en kon het steeds beter langs mij heen laten gaan. Ik ben toch degene die trots op mezelf moet zijn, niet alle anderen. Dat mensen trots zijn kwam later vanzelf toen ze zagen hoeveel er van af was en dat zelfs mensen die je amper ziet zeiden WoW! Ik merkte dat toen de minder leuke reacties veranderde in geen reacties van bepaalde mensen en daar heb ik mij bij neergelegd. Wees trots op jezelf, dat is het allerbelangrijkste!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:28

Dat jullie zoveel negatieve, of eigenlijk jaloerse, reacties krijgen!! Idioot... Ik krijg soms zorgelijke reacties, maar uit liefde. Aangezien ik best wat ben afgevallen na m'n relatie denkt men snel dat t verdriet of stress is. Als ik uitleg dat ik gewoon meer ben gaan sporten en m'n voeding veranderd is dan trekken ze wel bij. Soms nog de opmerking dat ik niey verder moet afvallen, maar dan geef ik aan dat ik voldoende eet en me energiek voel, dus dat het me niet zoveel interesseert.