Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:03

Hoi meiden, lees al een tijdje mee! Ik heb een vraag. als ik jullie lijstjes bekijk zie ik dat veel mensen na het avondeten niets meer eten? Wil zelf ook een aantal kilo kwijt, en hoop dat vooral te bereiken met mijn (slechte) tussendoortjes weg te laten. Heb in de avond snel de neiging om een koek te eten of chips haha :P Toch heb ik na het avond eten rond een uur of 21 weer erg veel trek in vooral lekkere dingen, hoe houden jullie deze drang onder controle?

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:08

Ik eet meestal wat later (rond 8) en zorg dat ik daarna ergens mee bezig ben. Vaak savonds nog een bakje kwark of stuk fruit, dan is t prima te doen. En op tijd naar bed ;) lig er zelf rond 11 in
Succes!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:11

NZ92 schreef:
Hoi meiden, lees al een tijdje mee! Ik heb een vraag. als ik jullie lijstjes bekijk zie ik dat veel mensen na het avondeten niets meer eten? Wil zelf ook een aantal kilo kwijt, en hoop dat vooral te bereiken met mijn (slechte) tussendoortjes weg te laten. Heb in de avond snel de neiging om een koek te eten of chips haha :P Toch heb ik na het avond eten rond een uur of 21 weer erg veel trek in vooral lekkere dingen, hoe houden jullie deze drang onder controle?

Later avond eten. :P

Of stukjes komkommer/wortel, of meer drinken. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:15

NZ92 schreef:

Van miserie gaan slapen... :(:)
Heb net hetzelfde probleem.
Ik los het op door overdag heel strikt gezond te eten en te tellen en mij dan 's avonds belonen door 1 snackje te eten van max 150 kal. Zo kan ik heel de dag naar iets lekkers uitkijken en kan ik mezelf motiveren om tussendoor niets slecht te eten.
Ik eet dagelijks rond de 1500 kal. met die snack inbegrepen en ben op 5 weken 4 kilo afgevallen, dus dat kan perfect.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:15

Marlinde, balen van de stress :(

Ik eet gewoon nog 1 of soms 2 lichte dingetjes na mijn avondeten hoor :j Ben sinds ik in dit topic zit 2.9 kg ermee af gevallen en in totaal al 6 kg :) als ik mezelf heel kort hou en na t diner niks meer eet, dan hou ik dat een paar dagen vol en ga dan ongezond snaaien. Nu eet ik vaak een bakje skyr, of een rijstwafel met chocolade en kokos.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 150 gram magere kwark met 1 protibrick en 10 gram honing. Danone actimel
T: proteïnereep en warme chocolademelk
L: wrap met 65 gram gerookte zalm, zuivelspread en rucola :9 en een glas soya chocodrink
T: stukje taart misschien, vriendlief is jarig
A: kant en klaar hutspot met gehaktbal
T: 150 gram skyr

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:17

MerleSimone schreef:
O: 3 vk Beschuiten met kipfilet en 1 hagelslag
T: 250 ml appel-kaneel kwark na t sporten
L: eiwitpannekoekjes van B&F, ben benieuwd!
T: ?
A: 3 witte bolletjes met light smeerkaas
T: 2 gandjes bugles chips + blokje milka bisquit

Gisteravond in de auto nog wat gesnaaid, na 5 uur de bolletjes niets meer gehad. Vind het zo fijn dat ik eigenlijk geen honger heb als ik goed op mn eten let. Niet echt zin in slecht en kan me heel goed inhouden.
Stiekem gejuich, vanmorgen 72kg op de weegschaal *\o/* Dat betekent sinds ik echt bezig ben, nu -6 kg! En sinds een aantal weken eindelijk weer vooruitgang. Kan niet wachten tot de laatste 2 kg er af is.

Laat uit bed dus geen ontbijt maar lunch.
L: 3 beschuiten met smeerkaas en hagelslag
T: champignonsoep
A: macaroni
T: eiwitshake

B: uur groepsles BBB

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:30

NZ92 schreef:

Je kan ook 's avonds nog een tussendoortje pakken: ik pak bijv. Skyr met een proteinereep. Lekker veel eiwit dus zit je goed vol van :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:33

Ik merk ook wel nu ik een tijdje bezig ben dat ik niet meer zo'n onbeheersbare trek in snoep en chocolade heb. Ik kan nu echt genieten van een stuk chocolade, maar ook heel goed chocolade laten liggen als ik niet écht trek heb. Dat is voor mij al een hele grote vooruitgang :j

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:46

Ik ben zó mijn motivatie kwijt. Ben helemaal niks afgevallen sinds begin januari. waarom nog van alles onthouden als het toch geen nut heeft? Vul niks meer in in mfp en eet gewoon waar ik trek in heb. Zwaar geïrriteerd als ik er aan denk. Buik valt over broek heen maar jammer dan. Ik ga er geen moeite meer voor doen. Misschien dat het over een tijdje weer gaat lukken. Bah bah bah!

De gewichten die sommige hier willen wegen doet me alleen maar meer demotiveren. Ben er even zo ontzettend zat van!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:53

vibabu schreef:
Ik ben zó mijn motivatie kwijt. Ben helemaal niks afgevallen sinds begin januari. waarom nog van alles onthouden als het toch geen nut heeft? Vul niks meer in in mfp en eet gewoon waar ik trek in heb. Zwaar geïrriteerd als ik er aan denk. Buik valt over broek heen maar jammer dan. Ik ga er geen moeite meer voor doen. Misschien dat het over een tijdje weer gaat lukken. Bah bah bah!

De gewichten die sommige hier willen wegen doet me alleen maar meer demotiveren. Ben er even zo ontzettend zat van!

Waarom heb je geen motivatie meer?
Even stoppen en eten zonder nadenken mits je de "slechte" dingen laat staan kan geen kwaad hoor..

Even doorbijten hoor je kunt het!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:56

vibabu schreef:

Ik denk eerlijk gezegd dat je gewoon nog teveel cal. eet.
Te weinig eten is niet gezond, maar als je teveel eet, gaat het er natuurlijk niet af... Ik denk dat je sinds januari wellicht teveel op onderhoud eet, en niet op 'vermageren'.
Waarom probeer je eens niet 2 weken op 1500 cal. te eten en kijk je of je hiermee wel vermagert?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:56

Hoezo raak je gedemotiveerd door de gewichten van anderen hier? Voor mij is dat juist extra motivatie om ook meer mijn best te doen..

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:57

Paardrijden verbrand gewoon niet zoveel calorieën denk ik om eerlijk te zijn... Paardrijden valt toch meer onder cardio, en dat is gewenning.. als je rond 1900 kcal eet zou je best wel eens rond onderhoud kunnen zitten, of maar heel weinig eronder

Dus ik zou of 1900 kcal blijven eten en krachtraining gaan doen, of 1500-1600 eten en geen verdere sporten :o (paardrijden dus niet meetellen)

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:03

Oh dat is jammer vibabu. Maar volgens mij ging het de eerste weken toch wel lekker? En ben je daarna ook op vakantie geweest? Als je echt geen motivatie meer hebt is het misschien niet nuttig om jezelf nog te 'kwellen', maar misschien is met wat veranderingen in je lijstjes je motivatie weer terug te vinden? Volgens mij was je juist heel goed bezig, vond jouw lijstjes altijd heel afwisselend en inspirerend.

Zou zonde zijn om dat nu allemaal overboord te zetten: misschien val je er niet van af, maar je bent wel gezond bezig. Ik zou echt duidelijk voor mezelf proberen te krijgen waar het niet afvallen aan ligt: zitten er toch te veel calorieen in je dagelijke totaallijst en waar zitten die dan in? Wil je dat veranderen of echt niet?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:10

hoi :)
is hier ook ruimte om mee te kletsen voor iemand die het dieet straight away volgt?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:11

Natuurlijk, iedereen is welkom :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:14

Ik snap wel dat sommige streefgewichten demotiverend zijn hoor. En ik heb ook heel erg vaak gedacht 'laat allemaal maar'. En dan ging ik weer eten waar ik zin in heb. Dan kwam ik weer aan, had ik weer een opgeblazen buik en slechte huid en dab had ik weer spijt ervan.

Vibabu, onthoud dat je het voor jezelf doet. Je hoeft absoluut niet het gewicht te halen dat anderen voor ogen hebben. Het gaat erom dat jij goed en gezond bezig ben en je goed gaat voelen. Dat interesseert je nu misschien even niet, maar als je demotiverende periode voorbij is, heb je misschien wel spijt dat je niet door gegaan bent. En je valt nu niet af, maar hoe het er van binnen in je lichaam aan toe gaat zie je niet. Dat wil je toch niet laten vallen door je goede gewoontes nu te laten varen? Zou zo zonde zijn van al je moeite, je was zo goedbezig.

Ik weet niet precies wat je aan beweging doet icm met je voedingspatroon, maar het kan ook daaraan liggen hoor. Kleine verandering daarin kan al een groot verschil maken.

Is het misschien een idee om met een diëtist of trainer te gaan praten (als je dat nog niet doet). Die hebben daar een heel goede kijk op en kunnen je waarschijnlijk helpen om hier doorheen te komen.

Zet m op hoor, t zou zo zonde zijn als je nu niet doorzet. (Ik spreek uit ervaring) :(:)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:15

Niet motiverend omdat ik mezelf al een koe voel en als iemand die even groot is als ik gewoon 25 kilo lichter weegt... En nog gewoon afvalt ook. Ik kan er wel om janken.

De eerste 3 weken ben ik 1,5 kilo afgevallen en dat ben ik de weken daarna weer aangekomen. Ik heb mijn kcal doel op 1641 gezet. Iets wat mij niet onredelijk lijkt. Had voor mijn idee best knappe lijstjes met gevarieerd eten, maar als je dat heb, dan zou je toch af moeten vallen? Ik heb de hele tijd trek en wil alleen maar eten of zit zo vol dat ik me een koe voel.

Ik ben inderdaad net terug van vakantie waar ik ongeveer 4 uur per dag heb geskied (voor het eerst in mijn leven dus was flink werken). Je zou zeggen dat ik tenminste niet aangekomen ben. En dat ben ik dus wel. Zowaar nog zwaarder dan dat ik was. Ik ben het zo ontzettend zat! Waarom zou ik nog alleen gezond eten, weinig kcal eten, veel eiwitten, weinig koolhydraten, alles per portie afwegen zodat ik weet hoeveel ik eet als er toch niks van af gaat?
Ik zou niet weten wat ik nog kan eten behalve alleen maar groenvoer en kwark. Ik word gewoon bang van al het eten want overal word je dik van.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:17

Heb je tijdens die ski vakantie ook gewoon netjes 1641 aangehouden?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:23

Vibabu als ik je een tip zou mogen geven zou ik echt iets in de richting van krachttraining gaan zoeken. Veel beweging die je opgeeft weet je gewoon niet precies of en wat je er nu mee verbruikt (paardrijden, skieen). 2 keer in de week naar de sportschool icm paardrijden is dan al een mooi begin.

Ook vind ik je lijstjes goed gevarieerd, maar toch regelmatig eten hier, extra daar. Misschien toch een klein beetje minder calorieen binnen zien te krijgen.

Als je van beide een beetje doet, iets minder binnen krijgen en bijv 2 keer in de week fitnessen (thuis of sportschool) wil het misschien beter. Ik heb ook lang stilgestaan. Aan het begin viel ik af door minder te eten, nu moet ik er ook echt voor sporten anders sta ik weer stil.

Kop op, geef niet op maar haal hier juist extra motivatie uit :(:) Niet die extra schep zuurkoolstamppot en geen extra stukje chocola. Als je over een week of 2 weer iets kwijt bent voel je je alleen maar trotser!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:26

Als je nu maar los gaat met eten val je zeker niet af. Wat wil je echt graag?

Ja het kan frustrerend zijn dat anderen lichter zijn, nou en?
Jij doet dit toch voor jezelf en niemand anders? Zwelgen in zelfmedelijden gaat je niet helpen...
Ga eens bij jezelf na, weeg je alles echt eerlijk af of pak je soms toch stiekem wat zodat je toch stiekem meer kcal eet dan je denkt?
Je hoeft echt niet alleen maar groenvoer en kwark te eten. Maar denk gewoon om je porties...
Paardrijden tel ik ook niet mee als beweging. Tenzij ik echt een endurance training of wedstrijd heb.

En op wintersport kom ik standaard aan. Ik weet nu al dat ik na dit weekend zeker 2 kilo zwaarder ga wegen. Jammer maar dan ga ik gewoon weer verder!
Je beweegt wel veel natuurlijk maar meestal stouw je ook behoorlijk wat naar binnen. Althans ik. 2x warm op een dag. Ontbijten met eieren en spek,lekker tussendoortje, apfelstrudel bij de koffie, dikke toef slagroom op de chocomel en aan het eind van de dag nog even bier tanken. Ik zeg niet dat jij dat ook hebt gedaan maar uhm daar komt het voor mij vaak wel op neer :P

Ik val ook niet heel snel af maar zolang ik zelf maar een beetje verschil zie.
Als je vindt dat je te lang stilstaat geef jezelf een schop onder je reet en ga lekker wandelen!
Sorry een beetje een hard bericht misschien maar ga voor jezelf na wat je nu wilt.
Zielig op de bank zitten met een zak chips omdat je toch niet afvalt gaat je zeker niet helpen ;)

Heel veel succes! Je kunt het heus wel :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:26

xNavatu schreef:
Heb je tijdens die ski vakantie ook gewoon netjes 1641 aangehouden?

Dat is onmogelijk :+

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:28

vibabu schreef:
Niet motiverend omdat ik mezelf al een koe voel en als iemand die even groot is als ik gewoon 25 kilo lichter weegt... En nog gewoon afvalt ook. Ik kan er wel om janken.

De eerste 3 weken ben ik 1,5 kilo afgevallen en dat ben ik de weken daarna weer aangekomen. Ik heb mijn kcal doel op 1641 gezet. Iets wat mij niet onredelijk lijkt. Had voor mijn idee best knappe lijstjes met gevarieerd eten, maar als je dat heb, dan zou je toch af moeten vallen? Ik heb de hele tijd trek en wil alleen maar eten of zit zo vol dat ik me een koe voel.

Ik ben inderdaad net terug van vakantie waar ik ongeveer 4 uur per dag heb geskied (voor het eerst in mijn leven dus was flink werken). Je zou zeggen dat ik tenminste niet aangekomen ben. En dat ben ik dus wel. Zowaar nog zwaarder dan dat ik was. Ik ben het zo ontzettend zat! Waarom zou ik nog alleen gezond eten, weinig kcal eten, veel eiwitten, weinig koolhydraten, alles per portie afwegen zodat ik weet hoeveel ik eet als er toch niks van af gaat?
Ik zou niet weten wat ik nog kan eten behalve alleen maar groenvoer en kwark. Ik word gewoon bang van al het eten want overal word je dik van.

Vooral dat laatste klinkt me bekend! Kan het niet zijn dat je door al het skiën gewoon veel spieren hebt gekregen? Dit weegt zwaar dan vet en daardoor kan je inderdaad aankomen.

Als je behoefte hebt om er verder over te praten, mn PB box staat altijd open :(:)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:30

Lijstje voor vandaag!

O:Griekse yoghurt met speltvlokken, chiazaad en hennepzaad
L: 2 roggebh met runderrookvlees
T: meergranen koekje
A: groente lasagne
T: wat yoghurt met een banaan
1500 kcal vandaag ietwat weinig dus misschien eet ik wat meer avondeten straks :p

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 16:41

blubblabhoi schreef:
Vooral dat laatste klinkt me bekend! Kan het niet zijn dat je door al het skiën gewoon veel spieren hebt gekregen? Dit weegt zwaar dan vet en daardoor kan je inderdaad aankomen.

Leuk argument altijd dit, bijna nooit waar.

Het duurt erg lang om spieren op te bouwen, zeker voor een vrouw. Voor een paar kilo spieren meer ben je als vrouw zeker een aantal maanden verder.

Daarnaast worden bij skiën wel wat spiergroepen aangesproken, maar het is uiteindelijk meer gericht op uithouding en conditie dan op kracht.