Korfballende bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Korfballende bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 20:58

Fijn van de winst! Weinig doelpunten zeg!
Zelf fijn gespeeld?

Wij waren zelf zaterdag vrij, wedstrijd verplaatst naar morgenavond. Wel reserve gezeten bij 1. 21-17 winst. Was een goede wedstrijd!

Morgen is mijn reservebeurt, dus kleed maar gewoon vooral warm aan :brr:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 20:32

Hoe is het met jullie? Lang niet gesproken!

Ga je nog meedoen voor de selectie Arja?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:21

Alles prima hier! Net terug van een weekje korfbalkamp, erg leuk, maar erg vermoeiend

Hoe is het met jou? Welk team speel je komend seizoen?

Ik zit op t veld waarschijnlijk in het 1e. Op t veld spelen alle teams breedte. In de zaal speelt t 1e 3e klasse, en is het team nog niet bekend

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 05:48

Haha de kids weer goed vermaakt? Gaan jullie eigenlijk altijd naar een externe locatie?

Goed hoor! De achillespezen willen helaas nog niet helemaal tot rust komen, maar moet nu wel weer rustig op gaan bouwen voor de selectieperiode. Ik doe gewoon weer mee voor de selectie. Verwacht 2, maar zijn met 20 dames dus je weet maar nooit :=

Ah dus zelfde indeling als voorgaand jaar. Wanneer zijn jullie selecties voor de zaal?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 08:51

Ja, kamp was super leuk! Inderdaad een externe locatie met 40 kinderen. Geen moment stil gezeten, maar dat hoort er een beetje bij.

0 dames? Wow, voor 3 teams neem ik aan?

De selectie zal een beetje net als vorig seizoen gaan, lopende het veld en een beetje in de zaal. Maar kwa coach is het nog weer onduidelijk. Onze oude coach gaan een jeugdteam coachen en misschien dat hij het 1e ook wil doen, dat laat hij nog weten. En anders hebben we niemand vrees is

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 18:24

arjaaaaa schreef:
Ja, kamp was super leuk! Inderdaad een externe locatie met 40 kinderen. Geen moment stil gezeten, maar dat hoort er een beetje bij.

0 dames? Wow, voor 3 teams neem ik aan?

De selectie zal een beetje net als vorig seizoen gaan, lopende het veld en een beetje in de zaal. Maar kwa coach is het nog weer onduidelijk. Onze oude coach gaan een jeugdteam coachen en misschien dat hij het 1e ook wil doen, dat laat hij nog weten. En anders hebben we niemand vrees is

Klinkt inderdaad als een vermoeiende week kamp :')

Ja inderdaad voor 3 teams. Deel wat afvalt vanaf 3 gaat zelfs nog terug naar 5e (4e is een vriendenteam). Want 20 is ook teveel voor 3 teams :=

Zou wel balen zijn als er geen coach is zeg! Dan krijg je ook meteen van die sociale wissels omdat er niemand is die die beslissing kan nemen..

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 22:31

De coach van vorig jaar (en eerdere jaren) snapten we soms ook niet kwa wissels, dus of dat nou beter is (jonge meiden niet wisselen, terwijl ze het overduidelijk niet aan konden, tot iedereens frustratie)
Maar we gaan t zien

Bij jou dezelfde coach? Naast de dames die vorig jaar in 1 speelden nog veel concurrentie?
Is er met zoveel dames vooraf niet al iets te selecteren? Als er een aantal breedte moeten gaan spelen?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 05:48

Oh dat is ook niet best als de wissels verkeerd zijn.. Elk voordeel heb zn nadeel :')

Er zijn een aantal nieuwe dames aangemeld die niemand kent en een aantal jeugdspelers die ik ook niet echt ken. Dus ik heb geen idee wat concurrentie is en wat niet :=
Zit nu wel een damesstop op qua nieuwe aanmeldingen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-24 00:10

Helemaal leuk! We gaan waarschijnlijk eind augustus een oefenwedstrijd spelen tegen het duitse nationale team :)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:09

En? Al duidelijkheid over de team verdeling?

Wij hebben vorige week een erg leuk korfbalweekend gehad. Was erg gezellig!

En gisteren openden we het seizoen met een familie en vriendentoernooi. Mijn team bestond uit 8 niet-korfballers en mn dochter en ik, was hilarisch!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 18:07

Wat hebben jullie uiteindelijk nog qua activiteit gedaan? Nog iets leuks gevonden?

Wat grappig! Is dat bij jullie ook nog zo'n hemelvaarts ding?
Waren de teams beetje aan elkaar gewaagd? Of waren 8-niet korfballers een beetje veel? := waar speelt je dochter inmiddels?

Yep! Vorige week zondag nadat we tegen duitsland hadden gespeeld bekend geworden. Zit er weer bij gelukkig :) Ze hebben voor minder dames gekozen (10 in totaal ipv 12) en voor flinke verjonging. Ben nu opeens de op 1 na oudste dame van de selectie _O-

Twee van de mannen hadden gisteravond na oefenwedstrijd een selectieuitje georganiseerd in het clubhuis. Ik hou van holland - alcoholische editie _O-

Ik heb me echt kapot gelachen :')

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:54

We hebben een city escape in Nijmegen gedaan en wat activiteiten in en rond het huis.

Er waren 2 teams duidelijk beter dan de rest, maar verder was het erg geslaagd

Wat superleuk voor je! Mag je met jouw ervaring de jonkies meenemen.

Haha, altijd goed, een drankje erbij

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 20:05

Ohh die escape de city games zijn altijd goed!

Toch leuk die familietoernooien! Hebben jullie beetje leuke poule voor het veld?

Ja we waren toch wel weer met iets van 20 dames voor 10 plekken, dus dan toch wel weinig speelminuten in de voorbereiding en je weet dan niet zo goed welke kant ze op willen qua selectie. Maar gelukkig toch goedgekomen!

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:41

Lekker gespeeld zaterdag?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-24 17:34

Puntjes gepakt!

Alleen 1 was een bizarre wedstrijd, 10-9, in de overgangsklasse _O-

Jullie?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 07:18

Fijn! Raak je al een ingespeeld met je team?

Wow dat zijn weinig doelpunten, slecht geschoten? Of goed verdedigd?

Onze wedstrijd ging zaterdag weer niet door. Maar aankomende zaterdag lijkt het er dan echt van te komen dat we de eerste wedstrijd spelen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 11:35

Oh jullie hebben nog steeds niet gespeeld? Wat stom! Zelf niet compleet of de tegenstander?

Denk met name twee ploegen die elkaar volledig op de huid zaten verdedigend en pech met de kansen

We hebben momenteel al 2 blessures van de 5 dames door de zwaarte van de trainingen, dus nog niet veel compleet geweest 8)7

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 20:05

En? Eindelijk gespeeld?

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 16:03

Ja, inmiddels 2 wedstrijden
Zaterdag was niet best, veel kansen, maar veel te weinig scoren. Ik had er wel twee gescoord, 10-9 verloren.
Gisteren ging een stuk beter, 14-19 gewonnen, drie gescoord. Lekker gespeeld.

En jij?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-24 18:07

Ahh jullie hebben er eentje doordeweeks ingehaald? Lekker van je doelpuntjes!

We hebben zaterdag met 15-11 gewonnen van onze meest grote concurrent, dus staan nu alleen bovenaan :)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 19:23

Oe, lekker!
Zelf ook wat puntjes meegepakt?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 12:03

Ik heb zaterdag als een malle staan rebounden (zelfs 2x een heer in een verdedigende rebound eruit gesprongen met mijn 1.70m B-) ). De heren hadden het lastig in de rebound, dus speelden meer met dames onder in ons vak.
Nog wel een afstandschot gescoord, maar uberhaupt maar iets van 4 of 5 kansen gepakt. Verwacht dat we a.s. zaterdag juist weer wel meer over de dames gaan spelen :)

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:10

En? Lekker gespeeld?

Wij hadden een moeizame wedstrijd. We waren beter, maar maakten het niet af. Uiteindelijk gelukkig wel gewonnen. Ik heb maar 15 min gespeeld, van de 40 min die ik mocht, het schoot in mn kuit.
Zaterdag kampioenswedstrijd, dan ben ik hopelijk weer fit!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 20:39

Oh jee! Toch geen zweepslag oid? Heb je vaker last van gehad, je kuiten toch?

Heb je die 15 minuten wel lekker kunnen spelen?

Wij doen zaterdag lekker met jullie mee, ook kampioenswedstrijd, tegen de directe concurrent, dus ben benieuwd!

Had mn schot niet echt vandaag, maar toch nog 4 doelpuntjes mee kunnen pakken gelukkig! 20-10 gewonnen

arjaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:05

Niet op schot en toch 4 scoren, dat is lekker!

Ja, ik heb wel vaker laast van mn kuit. Ik denk met verrekt dan echt een zweepslag. Maar leek me wel slim om gelijk te stoppen.
Die 15 min waren top. Eerst 10 min, waren voor rust. Veel verdedigd, en mn tegenstanders zijn vaak zo van slag van mn lengte,dat ze niet zoveel meer doen (dat zal in de zaal wel anders zijn ben ik bang). En na rust nog een mooi wegtrekballetje gescoord.

Wij moeten ook tegen de directe concurrent. bij gelijkspel zijn we beide kampioen