Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:33

Oh wat fijn zeg dat 'ie er nu eindelijk uit is! *\o/* Hopelijk is de geslaagde operatie een voorbode voor een geslaagd jaar :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:14

Quir sterkte met het herstel van deze operatie :(:)

In ieder geval fijn dat dat ellendige ding er eindelijk uit is en zelfs nog op een redelijk nette manier.

Hopelijk komt er nu eindelijk wat rust in je buik en kan het hersenvocht nu normaal worden opgenomen .

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:28

Fijn dat je daarvan verlost bent! en nu stap voor stap op weg naar herstel.
Heel veel Beterschap.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:29

ooh wat fijn dat die er nu uit is!!! Hopelijk komt er nu een stijgende lijn en daalt ook de druk in de buik, en misschien ook de druk in de hersenen???
Veel beterschap!!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 12:35

Dankjewel allemaal!

Ik voel me heel goed! *\o/*
Heb gewoon géén buikpijn meer, hoe raar is dat... Moest morfine pakken vanwege afkickverschijnselen, maar niet door de pijn. Dus nu rustig aan af ga bouwen!

Ik ben heel blij, het is me ook enorm mee gevallen. Over drie weken terug naar de chirurg en vanaf dan mag ik weer van alles doen. Nu niets tillen, maar goed dat mocht ik toch al niet tot februari.

De wondjes zijn nog wel gevoelig, maar dat hoort er bij en helaas blijft er een bloeden... Dus geen bloedverdunners nu, want mag niet teveel bloed in de buik komen natuurlijk.

Nu naar huis en oliebollen! *\o/* *\o/*

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:44

Woehoe geen pijn in je buik!! *\%/* Wat een fijn bericht zeg! :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:57

Whoop whoop wat een goed nieuws!! Geen buikpijn meer zal wel heeeel raar zijn.
Morfine is echt niet fijn om af te bouwen. Ik zat vorige week tegen het plafond van de afkickverschijnselen. Van mijn tramadol-afkick heb ik niets gemerkt, want ik ging van de tramadol naar de morfine (hihi). Maar daarna: djiez!!

Lig je in Eindhoven, zag ik op FB? Als je wat beter bent, kom ik zeker graag eens naar je nieuwe aanwinst kijken. Ik woon maar 15 minuutjes van je af.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:00

Vanaf nu gaat je goede laatste bericht gewoon het begin van een stijgende lijn zijn!!! Geen buikpijn meer, gewoon helemaal herstellen, genieten van je mooie paarden, je omgeving en je opleiding af maken! 2016 wordt jouw jaar!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 13:13

Ja die afkickverschijnselen zijn echt verschrikkelijk, maar met voelt ook niet prettig en reactie vermogen is toch een heel stuk minder, durf ook echt niet auto te rijden... En met paarden natuurlijk ook op letten.

Tramadol naar de morfine voel je inderdaad die afkick niet. Haha. :D

Ben inderdaad in Eindhoven geopereerd. Ziekenhuis sletje, haha. :+
Chirurg vroeg ook waarom we naar Eindhoven gegaan waren en niet naar Tilburg... Nou Eindhoven heeft me door gestuurd naar Tilburg omdat ze hier geen neurochirurgie hebben. Haha.

Ze waren nogal huiverig met de drains, maar ook goed voor te stellen natuurlijk. Die komen ze daar nooit tegen. Operatie van blinde darm wordt normaal door arts assistent gedaan, omdat het een simpele en routine ingreep is. Maar nu door de echte zeer ervaren chirurg geopereerd met Tilburg aan de lijn... Operatie ging dan dus ook heel vlot, maar super fijn dat er geen risico's genomen zijn wat betreft de drains en preventief flinke dosis antibiotica via infuus gehad. Normaal gebeurd dat niet, maar nu in overleg met Tilburg wel. Anesthesist had ook gebeld met anesthesie in Tilburg en daar alles van overgenomen, omdat ik niet heel goed te regelen ben onder narcose en dat in Tilburg ook aantal keer fout gegaan was (braken met ontwaken en nog aan de beademing, zeer hoge hartslag die niet reageert op medicatie en vervolgens keldert, ach nu ging t tenminste helemaal goed en kwam ook goed uit de narcose).

Mijn infectie waarde waren extreem verhoogd (maar had geen koorts), dus ze waren eigenlijk bang voor drain infectie en wilde me naar Tilburg over plaatsen. In Eindhoven vervolgens MRI gedaan (ze wilde CT, maar omdat ik al zoveel straling gehad heb...). Radioloog was wel duidelijk dat t de blinde darm was, terwijl vriend iets minder stellig was. Maar goed rot ding is er uit!

Dadelijk even langs mijn knappe paard, even aaitje en een appel geven! Zit goed in m'n vel! Jeuh hahaha.

Oh en je bent van harte welkom om te komen naar de merrie! Alleen maar gezellig. :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:20

Lol... elk mens zou ff van dr kaart zijn na een operatie en jij voelt je beter dan daarvoor... je bent maar een raar mens _O-

Niet banketstaaf bedoeld, ik denk dat je wel bedoeld wat ik zeg toch?! :P

Maar fijn johhhh!!! :)) :* hopelijk blijft t zo goed gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:21

Nou stellig of niet, je bent van die rotwurm verlost *\o/* Straks waren die infectiewaarden zo hoog omdat je lichaam je blinde darm er zelf uit wou werken, wat dus niet gaan natuurlijk. Soort van afweerreactie op een lichaamseigen onderdeel.

Geniet van alles wat je maar kan en van je prachtige merrie!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 13:27

Wat een fijn bericht :)
2016 wordt gewoon jouw jaar!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:00

Wat een fijne update! Hopelijk blijft deze stijgende lijn zich doorzetten.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:08

Wat een fijne update!! Dat het zo door mag blijven gaan!!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:59

Het heeft me even gekost, maar ik heb het topic eindelijk van pagina 1 tm 88 gelezen. Allereerst wil ik je het allerbeste wensen voor 2016 en dat het van nu af aan alleen maar beter mag gaan :j. Gedurende het topic heb ik toch zo'n bewondering voor je gekregen, wauw! Wat ben jij een mooi mens! En wat ontzettend lief van alle bokkers om langs te gaan met een e-reader! Veel plezier bij je knappe merrie vandaag, wat n plaatje <3!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 17:26

Wow dan heb je veel gelezen! Haha.

Pijnstillers kan ik helaas toch nog niet zomaar laten staan... De gewone pijnstillers dan, paracetamol en naproxen 500. Kreeg net zoveel pijn op de wonden, maar nu gelukkig weer een stuk minder. Als ik eenmaal lig of zit of sta dan gaat t wel, maar bewegen is pijnlijk op de wonden en vooral de grootste/onderste is dan pijnlijk.

Heb nu zeven littekens op mijn buik. :oo
3 kleintjes van 3/4 cm, 1 van 4/5 cm, 1 van 5 cm en 2 van minimaal 10 cm. Heel slagveld. In t begin vond ik t vreselijk, op mijn knie (verbrijzelde knie door klap van een paard...) heb ik ook 4 littekens waarvan 3 vrij groot (2x 5 cm en 1 van 30/35 cm) en vond dat zó erg. Nooit dat ik een korte broek of jurk of iets zou aandoen... Heel eerlijk, geef ik er nu niet zoveel meer om... Liever een hoop (grote) littekens dan geen leven. Maar jeetje, t is net een oorlogsgebied! Die buik. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:03

Fijn dat je je nu al weer zo snel , zo veel beter voelt Quir!

Maar ik zit mij weer kwaad te maken op de slakkentactiek van de dokters. Hoe kan het toch zo zijn dat ze je blinde darm er nu pas uithalen! Na bijna 2,5 jaar, las ik daarstraks?
Of heb ik het verkeerd gelezen en raakt het bij mij een gevoelige snaar, omdat ze mij ook 1,5 jaar lang hebben laten lopen met mijn hart, tot aan hartaanval op stal en echt bijna doodvallen op het laatst aan toe. Ik kan daar met mijn pet niet bij gewoon.

En wat de littekens betreft: Ik ben dan wel niet geopereerd aan mijn hart, maar nu bijna 5 jaar later, lijk ik wel 20 jaar ouder, ben 7 cm gekrompen (en ik ben nog maar 44 jaar), mijn hele huid lijkt wel een korf van bijen (rood en wit gevlekt op die manier) en mijn oh zo prachtige tanden (ik had echt een smile waar je u tegen zei) vallen door de broodnodige medicijnen, mijn mond uit.
En natuurlijk baal ik daar nog steeds flink van zo af en toe, maar hee, ik ben er nog steeds...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:04

Wat klink je goed zeg, super!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:18

Je klinkt idd een stuk beter Quir, fijn.

Dat van die littekens herken ik wel. Als ik nu naar mijn buik kijk, met een litteken van 35cm, baal ik als een stekker. Niet dat ik me schaam, maar gewoon, het is een zichtbaar aandenken........

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:22

Wauw, wat een heerlijke updates :D Super dat hij er nu eindelijk uit is *\o/*
Hopelijk zet het zo voort +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:18

Dit klinkt vast heel morbide, maar wat fijn dat je weer onder het mes bent gegaan en van je blindedarm bent verlost! *\o/* En nu op naar een jaar zonder buikpijn!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:13

Vandaag de eerste 24 uur ook zonder paracetamol gehad. Dat klinkt dan truttig, maar goed, na 2 jaar aan de vette pijnstillers, 's morgens opstaan zonder rare pillen te slikken, is wel een hele ommezwaai in je leven.
Ik hoop zó dat het nieuwe jaar voor jou veel gezondheid en geluk mag brengen!!!

*edit* mijn vriend noemde me eerste scarbelly, nu ben ik geupgradet naar Snie-knie....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:25

Hihi, bij mij deden heel veel mensen ook zo paniekerig om mijn litteken op mijn buik (van schaambeen tot navel). Maar ik zit er dus totaal niet mee. Als ze het niet willen zien, kijken ze maar een andere kant op.
Mijn vriendin maakt het helemaal bont wat dat betreft, die heeft een mislukte borstreconstructie gehad na borstkanker, maar gaat gewoon lekker naar de sauna. Want ze leeft toch immers nog? Ik vind dat echt geweldig :j

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 00:27

Ik voel me ook echt een heel stuk beter. Al had ik straks wel even een flink dipje, alle stress/spanning kwam er even uit. Heel vreemd, huilen maar niet weten waarom... Want pijn heb ik nauwelijks nu, voel me stuk beter en niet meer zo ziek en toch voelde ik me niet lekker. Raar lijf.

Ook nog heel raar is, is dat ik gewoon nauwelijks meer pijn in mijn buik heb. Het zit alleen zo in mijn systeem dat ik me continue schrap zet. Bijvoorbeeld in de auto als ik een kuil zie of bij een bocht. Dat was altijd pijnlijk en in mijn hoofd is dat nog steeds zo, het doet alleen geen pijn meer. Heel raar, moet weer even doordringen haha. Wel bijzonder hoe dat zo automatisch gaat.

Ohjajoh inderdaad 2,5 jaar. Blinde darm wilde ze er niet zomaar uithalen, omdat t toch een operatie is met de bij behorende risico's... Alleen als ze die als eerste er uit gehaald hadden, waren die drains misschien niet eens nodig geweest en dat had me 8 operaties (en dus wederom met die zelfde en nog veel meer risico's) gescheeld. Daarbij was t niet de vraag of de blinde darm ging ontsteken, maar wanneer en dan zou t spannend worden of we erop tijd bij zijn.

Gelukkig is dat ding er nu uit, is toch best een opluchting. Misschien niet helemaal de goede timing, meteen op de eerste dag mijn eigen risico op. :')

Helaas wel behoorlijk veel last van de wondjes, vooral de bovenste waar ze de buik opgeblazen hebben is pijnlijk en de onderste waar de blinde darm uitgehaald is. Dat is ook de grootste maar zit op zo'n rot plaats, precies boven t schaambeen, maar elke beweging trekt daar. Ze bloeden niet meer gelukkig.

Maar nu nog even lezen en weer slapen, net ook al wat geslapen. Deze keer toch best wat last van de narcose. Mijn darmen maken wel veel herrie, ik hoop dat ze t weer gaan doen!! Nog even afwachten, want ze hebben ruim 2 jaar zo goed als stil gelegen. Ik denk wel dat ze er mee gestopt zijn door oa die blinde darm maar of dat ook echt zo is, is nu even afwachten. Ben benieuwd of ze weer aan t werk gaan, zou jammer zijn als ze t niet meer willen gaan doen...

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 00:33

Ach quir, het is maar goed dat je eigen risico meteen op is, kun je de rest vh jaar lekker declareren :+
Fijn dat je nu zo weinig last hebt van je buik zelf enne die reactie op elk bobbeltje en kuiltje dat je verstart die verdwijnt wel. Hoop voor je dat dit voorlopig de laatste operatie is geweest en dat het nu eindelijk eens berg opwaarts mag gaan met je. Je bent iig een topper!