Hoi,
hier weer een nieuwe cyclus begonnen...
Nu gestart met dezelfde (hoge) dosis menopur als ik de vorige 2 cyclussen geëindigd ben (na steeds verhogen omdat er zo traag een reactie kwam).
Normaal is er pas één eitje rijp na 24 dagen.
Nu dag 9... 2 follikels van +/-9mm, dag 12... 4 follikels van +/-11mm.
Gyn dacht dat we met ivf bezig was, daarna verbaast omdat het inseminatie is.
Zaterdag terug naar het ziekenhuis om op te volgen (dosis is intussen verlaagd).
Indien het er 4 blijven gaan ze deze cyclus al over naar ivf. Bij 3 of minder gaan ze follikels wegprikken zodat er maar 1 overblijft.
@Wiebke, De eerste gyn die ik raadpleegde was vrij cru tegen mij! Weken niet goed van geweest! Het kwam er in het kort op neer: als ik het er niet voor over had om 10 a 20 kg af te vallen dat ik het niet verdiende om zwanger te worden. En ze mij ook niet gingen helpen met verdere behandelingen. (Ben wel wat zwaarder maar niet super dik ofzo.)
Dat kwam als een regelrechte kaakslag...
Daarna gesproken met huisarts, die heeft ons doorgestuurd naar fertiliteitscentrum. Daar hebben ze nooit behandelingen geweigerd wegens mijn gewicht. Wel ben ik erop gewezen dat afvallen echt de slaagkans wel positief kan bevorderen!
Daarom ben ik echt mijn best aan het doen. Moeilijk maar toch.
Ben nu ook gestart met infraligne en ben gestart met zwemmen. Fiets ook regelmatiger terug. Zo toch al een aantal kilo's kwijt!
Dus ik zou zeggen: kom op! Doe je best, eerst en vooral voor jezelf en met extra motivatie voor een eventuele zwangerschap!
@Spullen, Nog even volhouden! Hihi