Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:22

Hier ook beide op 1 lijn, lijkt me erg lastig als je over zo’n onderwerp verschilt van mening.

Chubby

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:23

Mijn broertje is arts en met hem heb ik, tijdens zijn opleiding, vaak gesproken over vaccinaties. Mijn jongste had toen de leeftijd van 'de prikjes' en ik wilde niet klakkeloos spuiten omdat hij wat allergieen had.

We hebben het toen ook gehad over de pneumokokken, een vaccinatie die meegegeven wordt, tegen een 'beestje' wat iedereen in de slijmvliezen heeft. Mijn broertje zei toen al dat door pneumokokken 'weg te vaccineren' er ruimte ontstaat voor andere typen ziekteverwekkers die bij iedereen aanwezig zijn. Zoals, jawel, de meningokokken. En de vraag is hoe veel gevaarlijker die zijn. En hoe goed je die dan kunt bestrijden. En, wat als je nu de meningokokken bestrijden gaat, wat komt er dan voor in de plaats?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:34

Verstandig broertje Chubby +:)+

Dat (voor de hand liggende) scenario is voor de vaccinproducenten alleen maar extra kassa...zo hebben we steeds meer vaccinaties "nodig". En hoe meer steeds spannender dingen er opkomen, hoe meer druk je kan zetten op degenen die niet vaccineren want het is hun schuld dat we in gevaar zijn.....in plaats van de hand in eigen boezem te steken en toe te geven dat juist de prikdrift het probleem heeft veroorzaakt. Echt een geweldig bedrijfsmodel zo +:)+

Hier ook allebei op 1 lijn :j

Op de VaccinVrij Facebook lees je af en toe wel wat anders. Dan heeft moeder zich er in verdiept en wil van het RVP afwijken, en vader vindt dat maar een beetje eng (wantja er is bij iedereen altijd ingestampt dat het zo belangrijk is en ze doen het vast niet voor niets op deze manier) maar die wil dan regelmatig ook niet de moeite nemen om zichzelf ook een beetje in te lezen.

En dan moeten ze het maar regelen via een gesprek met een medisch figuur die de mogelijke voordelen en mogelijke nadelen uit kan leggen. De ene keer wordt de vader nog fanatieker in het afwijken van het RVP dan de moeder :D De andere keer vindt die het prima, vertrouwt op het oordeel van zijn vrouw.

Weer een ander die blijft toch graag willen vaccineren want die wil totaal niet horen van andere mogelijkheden. En dan doen ze het uitgesteld ofzo. En van uitstel kan afstel komen, als ze eenmaal zien dat het levensgevaarlijke besluit ervoor zorgt dat hun baby zelden ook maar een snotneus heeft terwijl zo veel andere babies om hun heen iedere klipklap verkouden of erger zijn.

En weer een andere keer zijn ze het eens en na de scheiding gaat vader ineens moeder daar natrappen waar hij het weet dat hij haar het hardste kan raken: door tòch ineens te willen vaccineren.

Vader en moeder zijn uitwisselbaar met elkaar en allerlei andere "ouders / verzorgers" in bovenstaand verhaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:33

Zo jammer dat je in een best sterk verhaal weer even moet benadrukken dat gevaccineerde kinderen om de haverklap een snotneus hebben i.t.t. ongevaccineerde.

Mijn kind is nooit ziek en zo zijn er vast wel meerdere.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:40

Gevaccineerde kinderen vaker ziek?? Bullshit, dat hangt veel meer af van de omgeving, veel mensen, drukke scholen veel sociale contacten, gezond eten, voldoende rust maar heeft geen ene bal met vaccinaties te maken. Onze drie zijn allemaal geprikt en onze jongste fietste elke dag 40 kilometer naar de middelbare, zes jaar lang. Hij is nog nooit ziek thuisgebleven van school en fietste ook in de winters gewoon door. Andere twee ook nu nog, nooit ziek. Zou toch wel heel toevallig zijn wanneer wij het enigste gezin waren waar drie geprikte kids woonden die toevallig niet vatbaarder waren voor allerlei infecties. Misschien moeten diegenen die beweren dat gevaccineerde kids vaker ziek zijn eens verder kijken dan hun neus lang is en niet van die ongefundeerde uitspraken de lucht inschieten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 10:58

MarcoBorsato schreef:
Zo jammer dat je in een best sterk verhaal weer even moet benadrukken dat gevaccineerde kinderen om de haverklap een snotneus hebben i.t.t. ongevaccineerde.

Mijn kind is nooit ziek en zo zijn er vast wel meerdere.

Ehm....waar benadruk ik dat dan precies... :?

pmarena schreef:
En van uitstel kan afstel komen, als ze eenmaal zien dat het levensgevaarlijke besluit ervoor zorgt dat hun baby zelden ook maar een snotneus heeft terwijl zo veel andere babies om hun heen iedere klipklap verkouden of erger zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:03

Nou ik vind dat dus suggestief geschreven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:05

Ik vind het suggestief gelezen :)

Natuurlijk zijn er gevaccineerde kinderen die nauwelijks wat mankeren, en van het RVP afwijkers die om welke reden dan ook een zwak gestel hebben en toch kwakkelkindjes zijn die elk koutje meepikken.

Maar ouders die het besluit nemen om niet of anders te vaccineren kunnen dat best spannend vinden. En als ze dan ervaren dan hun kind best sterk is en niet veel oppikt terwijl de kindjes om hun kind (al dan niet gevaccineerd, dat hoeft er toch niet bij vermeld te worden...) regelmatig wat hebben, dan sterkt dat gewoon het vertrouwen in het immuunsysteem van hun kind.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:18

Sorry maar ook ik las hem zo pmarena, ik kan het Marco dus niet kwalijk nemen dat ze het zo las. En ik gok meerdere met mij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:22

Dat is dat suggestieve lezen door een gekleurde bril, er meteen maar vanuit gaan dat iets "aanvallend" geschreven wordt terwijl je het ook gewoon zo kan lezen als het er staat :)

Net zoals een stukje terug dat mijn toon ineens een probleem is terwijl die weinig anders is dan van anderen, maar bij iemand die een andere mening heeft, vallen we er ineens over :P

Misschien is het handiger om een reactie gewoon zo veel mogelijk "blanco" te lezen en niet eerst te kijken wie hem schrijft zodat je niet al in aanvalsmode begint te lezen zeg maar :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-02-19 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:24

pmarena schreef:
Dat is dat suggestieve lezen door een gekleurde bril, er meteen maar vanuit gaan dat iets "aanvallend" geschreven wordt terwijl je het ook gewoon zo kan lezen als het er staat :)

Ik vaccineer niet dus welke gekleurde bril bedoel je precies? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:27

De gekleurde bril van "ah deze bokker zal wel dit of dat" waardoor je niet meer gewoon leest wat er staat, maar zelf wat in gaat vullen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:27

Tijdens de Spaanse Griep waren het juist met name de jong-volwassenen die ten prooi vielen aan dodelijke afloop, waarschijnlijk juist door een te sterke immuunreactie (cytokinestorm). Dus dat zogenaamde 'sterke immuunsysteem' behoed je echt niet altijd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:31

pmarena schreef:
De gekleurde bril van "ah deze bokker zal wel dit of dat" waardoor je niet meer gewoon leest wat er staat, maar zelf wat in gaat vullen.

Sorry maar dat vul je nu zelf in dat ik dat bij jou ervaar.
Dit is namelijk totaal niet aan de orde.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:42

Het is ook wel interessant om je af te vragen wat nu precies de oorzaak van die Spaanse griep was :)

Ik heb me daar niet zo in verdiept maar er zijn verschillende visies op, waaronder die dat het virus terug te traceren is naar legerbases in de USA waar er lustig op los geëxperimenteerd werd met vaccinaties.... het zou mij niet verbazen als daar iets is gaan muteren ofzo en dat helemaal fout gelopen is.

Het schijnt destijds zo geweest te zijn dat er meer soldaten stierven op de legerbasis (waar ze die vaccinaties kregen), dan dat ze neergemaaid werden in een oorlogssituatie.

Maar nogmaals, hier heb ik me verder niet in verdiept, het is slechts een interessante visie op het hele gebeuren vind ik, waar de 1 die er in duikt van overtuigd zal zijn en de ander vast wel weer zal zeggen dat het totaal anders is gegaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:45

quera schreef:
pmarena schreef:

Sorry maar dat vul je nu zelf in dat ik dat bij jou ervaar.
Dit is namelijk totaal niet aan de orde.

Maar waarom lees je dan het woordje "gevaccineerde" er tussen in deze toch vrij duidelijke opmerking?
Waarom vat je het dan verkeerd op? Want wat ik daadwerkelijk schrijf geeft er echt geen reden toe :)

Ik vind het bijzonder flauw dit.

pmarena schreef:
En van uitstel kan afstel komen, als ze eenmaal zien dat het levensgevaarlijke besluit ervoor zorgt dat hun baby zelden ook maar een snotneus heeft terwijl zo veel andere babies om hun heen iedere klipklap verkouden of erger zijn.

Ik heb het niet over gevaccineerde babies, ik heb het niet over alle babies, en dan toch komen er reacties alsof ik dat wel doe :roll: En als ik daarop wijs dan is het nog mijn schuld ook zeker dat mensen zelf wat anders invullen dan wat er toch duidelijk staat :P

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:48

Ook ik las het zo Pmarena. De manier waarop het geschreven is wekt idd de suggestie dat gevaccineerde kinderen vaker verkouden/ziek zijn dan ongevaccineerde kinderen. Een stelling die volgens mij nog nooit onderzocht is door een studie, laat staan bewezen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:50

Als er meerdere over vallen, zal dat dan aan ons lezen liggen, of zou dat misschien aan jouw schrijfwijze liggen? :)*

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:54

Het hele stukje zou anders ook geen enkele logica bevatten. Je maakt immers een vergelijking. Zouden de andere kinderen ook niet gevaccineerd zijn dan slaat de vergelijking nergens op. Dan zeg je enkel dat n=1 ongevaccineerd minder vaak verkouden is dan de rest (gevaccineerd of ongevaccineerd). Wat wil je daar mee aanduiden dan?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 11:58

Er zijn meerdere theorieën over het ontstaan van de Spaanse griep. Het kan een gemuteerd vogel- of varkensgriep virus zijn. Maar ook de variant dat het ontstaan is op een legerbasis waar de soldaten 14-26 vaccinaties kregen in korte tijd waardoor hun afweersysteem overbelast was wordt genoemd. De vraag is alleen waarom dan ook andere mensen die niet zoveel vaccinaties in korte tijd hadden gehad ook overleden aan deze griep.
Bovendien ontstonden er al veel eerder in de geschiedenis ook griepepidemieën nog ver voordat er überhaupt vaccinaties bestonden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:08

Màn-man wat een gezever in de marge weer, eerst verkeerd lezen, en nu nog doorgaan ook op wat er niet eens staat :D Het kan echt elke keer nog gekker worden hier in het topic _O-

Esplendido: Als het zo zou zijn dat die min of meer lukraak gezette vaccinaties voor een soort supergriep hebben gezorgd onder de soldaten, dan lijkt het me niet zo gek dat die zich verder verspreid onder de rest van het volk :)

Uiteraard allemaal speculatie, maar wel interessante materie :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:14

Die griep deed zich voor het eerst voor in Kansas, onder de burgerbevolking. Men denkt dat jonge mannen die zich vervolgens meldden om in dienst te gaan, het virus meenamen naar de legerbasis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:33

Marco, wat is “de Opwekking” precies voor iets? {:}

Paleoceen, het oudste van het nieuwe... een tijdvak in het Paleogeen en burgemeester van Staphorst. Het wordt wel steeds mooier hier B-)

Mijn partner en ik zijn soms enorme tegenpolen maar over vaccineren zijn het met elkaar eens, als ook meestal over de opvoeding, voeding en scholen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:35

Zitten ze hier serieus oorlogsomstandigheden in half middeleeuwse tijden aan te halen als onderbouwing voor het nut van vaccinatie bij welvaart baby's in de hedendaagse tijd.
Als je het over appels en peren hebt...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 12:40

Anoniem schreef:
Zitten ze hier serieus oorlogsomstandigheden in half middeleeuwse tijden aan te halen als onderbouwing voor het nut van vaccinatie bij welvaart baby's in de hedendaagse tijd.
Als je het over appels en peren hebt...

Nee, maar die omstandigheden werden door Pmarena aangehaald om het gevaar van vaccinaties aan te tonen want er bestaat schijnbaar een theorie dat de Spaanse griep is ontstaan door de hoeveelheid vaccinaties die de soldaten op een Amerikaanse basis kregen.

En nee, ik ben niet fanatiek voor vaccinaties.