Borstvergroting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:59

Gewoon op het Borsten forum heel veel foto's kijken, dan komen er wel wat chirurgen naar voren en daarmee een intake plannen, zou mijn advies zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:04

bigone schreef:
Dat hebben blijkbaar meer vrouwen gedaan maar zou toch de uitzending bekijken. Ik geef het ook alleen als tip en zeker niet als kritiek, dat zou ik nooit doen want ik vind dat iedereen alleen maar zelf kan /mag beslissen over dit soort zaken. Ik schrok gewoon van de mensen en resultaten in de uitzending. En mochten er wel veilige borstimplantaten zijn dan is het alleen maar goed dat dat hier word vermeld. Er blijkt ook een test voor je haar te zijn waarbij je al voor je klachten krijgt je uit kunt zoeken of er iets aan de hand is.

Ik heb deze docu ook gezien en vond het schokkend.
Er zijn eigenlijk geen veilige implantaten. De certificering schijnt ook onzin te zijn.
Ik werd er enorm verdrietig van.
Zoveel ziekte vrouwen, maar ook baby’s met hun lijf vol siliconendeeltjes.

Het zou mooi zijn dat we terug kunnen naar een wereld waarin iedereen blij leert zijn met wat ie heeft.

Social media helpt niet mee wat dat betreft.

Nogmaals: echt kijken. Voor twijfelaars en ook voor mensen die implantaten hebben.
Je arts is helaas niet eerlijk wanneer je vraagt naar risico’s

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:29

Wat een nare opmerking.. Blij zijn met wat je hebt. Laat iedereen dat even zelf bepalen zeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:25

En mijn arts heeft gewoon de risico's besproken en IK vond dat het risico waard. Mijn lijf, mijn tieten, mag ik dat even zelf bepalen alsjeblieft?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:37

Ninx schreef:
bigone schreef:
Dat hebben blijkbaar meer vrouwen gedaan maar zou toch de uitzending bekijken. Ik geef het ook alleen als tip en zeker niet als kritiek, dat zou ik nooit doen want ik vind dat iedereen alleen maar zelf kan /mag beslissen over dit soort zaken. Ik schrok gewoon van de mensen en resultaten in de uitzending. En mochten er wel veilige borstimplantaten zijn dan is het alleen maar goed dat dat hier word vermeld. Er blijkt ook een test voor je haar te zijn waarbij je al voor je klachten krijgt je uit kunt zoeken of er iets aan de hand is.

Ik heb deze docu ook gezien en vond het schokkend.
Er zijn eigenlijk geen veilige implantaten. De certificering schijnt ook onzin te zijn.
Ik werd er enorm verdrietig van.
Zoveel ziekte vrouwen, maar ook baby’s met hun lijf vol siliconendeeltjes.

Het zou mooi zijn dat we terug kunnen naar een wereld waarin iedereen blij leert zijn met wat ie heeft.

Social media helpt niet mee wat dat betreft.

Nogmaals: echt kijken. Voor twijfelaars en ook voor mensen die implantaten hebben.
Je arts is helaas niet eerlijk wanneer je vraagt naar risico’s

Ik heb het ook gekeken en kijk er nu ook anders tegen aan. En dat er niks veiligs aan is vond ik wel erg, zoals je zegt. Allemaal siliconen door het lichaam.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:03

Ninx schreef:

Die wereld heeft nooit bestaan :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:50

BulletjeBeer schreef:
De vraag is waarschijnlijk al heel vaak gesteld, sorry alvast daarvoor. Maarrr.. Ik ben nu serieus rond aan het kijken voor klinieken en wil nu dus echt de stap zetten. Ik heb alleen niet zoveel mensen in mijn omgeving die ervaring hebben met plastische chirurgie, en weet dus niet echt bij welke kliniek ik het beste kan zijn. Dus mijn vraag: wat is jullie ervaring met de verschillende klinieken? Ik vind op internet o.a. Veldhoven kliniek, SAM kliniek, Boerhaave etc...

Hier al 5 jaar tevreden met mijn Nio boobs :)
Wel heel ontevreden over de kliniek Diana gabriels!

Urielle schreef:
En mijn arts heeft gewoon de risico's besproken en IK vond dat het risico waard. Mijn lijf, mijn tieten, mag ik dat even zelf bepalen alsjeblieft?

Exact hetzelfde hier! Wist vooraf goed waaraan ik begon en alles behalve spijt van mijn weloverwogen beslissing :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:12

Urielle schreef:

Dan ben je een uitzondering, hulde voor die arts dan.
Bijna niemand weet dat vanaf dag 1 de siliconen ‘zweten’ en dus iedere dag kleine siliconendeeltjes in je weefsels komen waar je ontzettend ziek van kunt worden.

Het enige dat mensen weten is dat ze na een jaar of tien mogelijk gecheckt of vervangen moeten worden en dat in een heel enkel geval lekkage ontstaat.

Het ‘silicone bleeding’ wordt nergens benoemd. Ik vind dat schokkend. De gevolgen daarvan voor jezelf maar bijvoorbeeld ook je ongeboren kind zijn enorm.

Uiteraard is het een ‘eigen keuze’, maar veel vrouwen weten dus blijkbaar niet goed waar ze voor kiezen. Bezorgdheid bij een eerste consult wordt dan ten onrechte weggenomen door een arts.

Dat jij het dit risico waard vindt staat niet ter discussie. Maar wellicht zijn anderen hierdoor beter geïnformeerd en dat mogen we de ander wel gunnen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:18

Dat jij dat niet wist betekent niet dat bijna niemand dat wist...

Als je alle documenten leest die je mee krijgt en je het internet doorspit voordat je een keuze maakt weet je heel veel. En de mensen die denken dat ze na 10 jaar nagekeken moeten worden hebben zich niet verdiept. Overal lees je namelijk dat het advies is om ze zeker ieder jaar te laten controleren.

Ben je ooit op consult geweest? Heb je zelf ervaring? Zo komt het niet over in ieder geval dus doe dan ook niet alsof je weet waar je over praat. Want dat weet je overduidelijk niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:20

Het silicone bleeding wordt gewoon besproken, ook bij de zoutwater (hydrogel) implantaten... daar is het percentage silicone minimaal en alleen in de binnenkant van de buitenwand, maar ook dan wordt het benoemd.
Ik denk dat het vooral aan de PC/kliniek ligt hoe goed ze je voorbereiden.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:29

Kaygee schreef:
Ninx schreef:

Die wereld heeft nooit bestaan :+

Zoals ingedebruin schreef ‘wat een nare opmerking’.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:33

Het is de realiteit... dus ik vind het geen gekke opmerking van betreffende bokker.
Die tijd is er nooit geweest. We hebben nu enkel meer mogelijkheden er toe.

Vanaf het stenen tijdperk proberen wij ons uiterlijk al te veranderen.
Make up van kool, blekende poeders voor een witte huid uit de 15e eeuw, corsetten, middelen drinken om juist dikker te worden.
Het proberen aan een ideaalbeeld te voldoen zit in onze aard.
En dat is niet erg, als je je er maar van bewust bent waarom je het doet en goed alle risico's af weegt.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:53

c_alsemgeest schreef:
Het is de realiteit... dus ik vind het geen gekke opmerking van betreffende bokker.
Die tijd is er nooit geweest. We hebben nu enkel meer mogelijkheden er toe.

Vanaf het stenen tijdperk proberen wij ons uiterlijk al te veranderen.
Make up van kool, blekende poeders voor een witte huid uit de 15e eeuw, corsetten, middelen drinken om juist dikker te worden.
Het proberen aan een ideaalbeeld te voldoen zit in onze aard.
En dat is niet erg, als je je er maar van bewust bent waarom je het doet en goed alle risico's af weegt.

En dat is dus precies wat ik er mee bedoelde. Een schoonheidsideaal heeft altijd bestaan.

En daarnaast vind ik het altijd nog ontzetten bekrompen om iemand te beoordelen of te bekritiseren nav iemands keuze.

De meiden hier hebben de keuze voor zichzelf gemaakt. Niet voor niets. Je hebt je zegje gedaan, wil je mening door blijven duwen hier. Wat wil je er mee bereiken. Dat iedereen maar de protheses eruit gaat laten halen omdat jij een documentaire gezien hebt die gaat over de slechte kant van een vergroting. Met enkel de slechte en horror verhalen. Zijn er ook percentages benoemd van de mensen die wel tevreden zijn? Waarbij alles ongecompliceerd verloopt en de mensen die nooit klachten ontwikkelen?

Open gewoon lekker je eigen topic over de documentaire als deze er nog niet is en ga daar discussieren. Dit topic is met een ander doel geopend.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:32

loez schreef:
___1 schreef:
Global Care Kliniek kan ik je in ieder geval afraden.
Dokter Nio ben ik ook niet over te spreken.

Ik ben toevallig gisteren bij de huisarts geweest. Doorgestuurd naar het ziekenhuis, wacht op een oproep. Kijken of ze lekken of niet. Ook al lekken ze niet overweeg ik toch ze te laten verwijderen.

Heftig! Waarom overweeg je om ze te verwijderen ook al zouden ze niet lekken? Klachten?

24/7 onverklaarbaar moe, onverklaarbare huidproblemen (dermatoloog weet ook niet waar het vandaan komt). Al met al vage klachten. Hoeft niet door de siliconen te komen, maar zou wel kunnen.
Resultaat is ook niet wat ik in gedachten had. Ben alleen inderdaad bang van wat al ze eruit gaan? Hoe komt het er dan uit te zien.

Heb net de documentaire gezien, interessant. Vond het toch wel opvallend dat zij alsnog voor de zoutwater siliconen heeft gekozen.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 21:38

Kaygee schreef:
Open gewoon lekker je eigen topic over de documentaire als deze er nog niet is en ga daar discussieren. Dit topic is met een ander doel geopend.

Dat heeft ze al. Daar kreeg ze geen reacties. :+

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:27

Kana schreef:
Kaygee schreef:

Dat heeft ze al. Daar kreeg ze geen reacties. :+

Oh ik zie het nu, denk dat niemand weet wat "inplantaten" zijn.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:32

BulletjeBeer schreef:
De vraag is waarschijnlijk al heel vaak gesteld, sorry alvast daarvoor. Maarrr.. Ik ben nu serieus rond aan het kijken voor klinieken en wil nu dus echt de stap zetten. Ik heb alleen niet zoveel mensen in mijn omgeving die ervaring hebben met plastische chirurgie, en weet dus niet echt bij welke kliniek ik het beste kan zijn. Dus mijn vraag: wat is jullie ervaring met de verschillende klinieken? Ik vind op internet o.a. Veldhoven kliniek, SAM kliniek, Boerhaave etc...

Ik heb een hele fijne ervaring met Park Medisch centrum in Rotterdam. Ik ben door dr. Braam geopereerd.

Borstenforum was ook een goede tip met veel info en persoonlijke ervaringen. En je zou meerdere klinieken kunnen contacten voor consult en kijken waar jij je het prettigste gevoel bij had.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:06

BulletjeBeer schreef:

Kliniek Heyendael van Frans Straten +:)+
Ontzettend fijn team en zéér kundige arts. Het fijne bij hun is dat je kunt kiezen voor het aantal jaren nazorg.
http://www.kliniekheyendael.nl

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:08

Vlot gegaan allemaal, ik ben inmiddels op consult geweest en de datum is geprikt! 16 augustus is het zover! Ik word geopereerd bij Boerhaave. Ik had een goed gevoel bij dr Van der Weij, de mensen daar waren ook enorm vriendelijk.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:50

Fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt. Spannend hoor!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:05

BulletjeBeer schreef:
Vlot gegaan allemaal, ik ben inmiddels op consult geweest en de datum is geprikt! 16 augustus is het zover! Ik word geopereerd bij Boerhaave. Ik had een goed gevoel bij dr Van der Weij, de mensen daar waren ook enorm vriendelijk.

Leuk! Spannend!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:10

BulletjeBeer schreef:

Veel succes!
En voorzie voldoende hulp in het begin hoor, dat je zeker niet te snel te veel wilt. Goed herstellen is belangrijk :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:25

Spannend hoor, succes alvast!

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:26

Het zit erop! Gisteren was het zover. Alles is goed gegaan. Ik was wel wat overmoedig, met de pijnstilling die je in je lijf hebt kun je de hele wereld aan. Vandaag doe ik maar even wat rustiger aan :P De pijn valt op zich wel mee. Druk en erge spierpijn maar niet onhoudbaar. Wel vannacht ontzettend rugpijn gehad. Het ziet er al wel mooi uit!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:45

Gefeliciteerd Bulletje!! Succes en beterschap met je herstel!