[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:10

oehhhh lekkerrrrr :D 8-) daar heb je aan die heerlijke zon al genoeg hahaha....

Blackflag

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:35

Oeh lekker! Geniet van je vakantie, en van de cocktails mmmm!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:21

Fijne vakantie alvast !

Ik heb net gebroken met Cambridge.. heb een salade schotel gehaald.. en die gegeten. En meteen weer de calorieën teller op m'n telefoon ingebruik genomen. 159 calorieën heb ik voor vandaag binnengekregen :')
Tevens 3 minikomkommers gehaald, 3 mini paprika's en miniwortels gehaald. En een zak van die ronde wortels..

:9 zou moeten lukken :j

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:27

159 maar? Jeetje dat is weinig. Ik heb er zeker al 750 op := Zorg je wel dat je aan je kcal komt?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:29

Uhu, ik ben vanmorgen met een shake begonnen. Morgen pak ik het normale eten gewoon weer op, en 's avonds ook meteen een bootcamp training er bij !

Ik weet niet of er nog mensen hier in de buurt wonen ? Maar da's een aanrader, bootcamp (www.jointhebattle.nl) :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:57

Ik meld me hier ook.

Ben dit jaar best veel aangekomen (gaan samenwonen, problemen waardoor het sporten heeft stilgelegen, en nu stilletjes terug opbouwen).

Ik ga beginnen met Weight Watchers. Doet iemand dit hier nog?
Ben al 2 x naar de cursus geweest, ben momenteel nog receptjes aan het zoeken en uitproberen. Vertrek zaterdag voor een weekje op vakantie en nadien ga ik er in vliegen. :-)

De lunchreceptjes tot nu toe vielen allemaal goed mee. Collega's kijken soms wel verlekkerd naar mijn broodje/wrap terwijl zij op duffe boterhammen zitten te kauwen :)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:11

Ik heb enkele weken Weight Watchers gedaan maar nu ligt het bij mij stil. Ik vond het echt fijn! Ik ben niet op cursus geweest. Ik heb mijn dag- en weekpoints berekent via http://www.wijvallenaf.nl/Weight-Watche ... s-2-0.html en ik reken alles uit via een app. Volgende week begin ik terug want dan begin ik te werken dus meer ritme enz :)

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:44

Welkom tesseke!

Dianta, je avatar haha pikachu! Me loves Pokémon haha!

Zo net naar uitzendingbureau geweest. Ben benieuwd of die werk voor me hebben :)
Dadelijk sporten van 3 tot 4. Dan eten en paardrijles geven van 6 tot 8 :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:15

magli schreef:
[ Afbeelding ]

Motivatie jongens, motivatie! :+

:') :') Hahahaha zo grappig!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:20

Afbeelding

We mogen onszelf niet te serieus nemen :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:17

Hahah! Sommige plaatjes zijn echt te grappig!

Ik ga me zaterdag weer eens wegen.. Ben echt benieuwd.. Want ik zit echt al jaaaaaren rond de 83.0.. Maar vorig jaar weer een jaar naar school gegaan en toen dus 6 kilo aangekomen.. Toen woog ik dus ineens 89.. :wow: En dat moest en zou er weer af gaan! En afgelopen zaterdag stond de weegschaal weer precies op 83.0!
Dus dat doel heb ik al bereikt..
Nu wil ik op naar de 80.0 eerst.. En dan kijk ik verder.. Maar wat zou het fijn zijn als de weegschaal onder de 83.0 zou komen te staan zaterdag! :j
Alleen ik betwijfel het een beetje, want ik heb echt de hele week al het gevoel alsof ik heel zwaar ben.. Ook vaak opgeblazen buik enz. en tot overmaat van ramp moet ik maandag ongesteld worden. (Al twijfel ik of ik de pil ff een keertje door zal slikken haha) Dus ik hoop op het beste haha...

Edit: Info toegevoegd.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:45

Omg... Zit ik net een tv progamma te kijken. Hadden ze 10 snack soorten staan.. per 100 gram. Blijkt weer dat ik beter bitterballen kan eten dan Japanse mix (en ik maar denken dat als ik 2 handjes Japanse mix at in het weekend ) dat ik dan heel beschaafd was. En de bitterballen in de kroeg maar overslaan omggg! Haha

Morgen is mijn weegmoment weer :)

Haha grappige foto's trouwens, zo zie ik mezelf als ik ga zumbaen haha ( nieuw werkwoord )
Succes naamloos1 ik zal voor je duimen!!!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:25

Ben benieuwd naamloos! het gaat je vast lukken. Ik heb precies dezelfde strijd als jou gehad! Ik ben nu onder de 80kg en ben er erg blij mee en moet nu nog meer afvallen... Wat is jou streef gewicht ongeveer dan? en heb je een foto van jezelf, ben wel benieuwd hoe je er uit ziet met 83kg? en hoelang ben je okalweer?

Blackflag, bitterballen beter dan japanse mix?? ik heb de uitzending niet gezien, zou je me kunnen uitleggen hoe dat zit?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:53

Japanse mix is ook niet zo onschuldig, het zijn gebakken koolhydraten.

Uitspraken dat bitterballen beter zijn dan noten (japanse mix is niet zo goed), of zelfs een advies dat een broodje kroket beter is dan een broodje kaas, zijn erg kort door de bocht.
Ze kijken hierbij puur en alleen naar de calorische waarden en waarschijnlijk ook vetten.
De calorische waarden van een bitterbal/kroket zullen vast lager liggen, MAAR ik ben ervan overtuigd dat het belangrijk is om te kijken waar deze calorien vandaan komen. Het lichaam gaat namelijk ook op verschillende manieren om met de verschillende bronnen. Een kroket bevat dan wel minder vetten dan nootjes of kaas, maar het bevat veel suikers (eenvoudige koolhydraten) en veel minder eiwitten dan noten en of kaas. Eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel, zit je langer vol van, waarentegen je met suikers een ander effect bejegend; je suikerspiegel schommelt hard en je hebt daardoor snel weer behoefte aan nieuwe suiker. Een ander stokpaardje was dat er in een kroket meer vitaminen zou zitten, omdat er vitaminen en mineralen in vlees zou zitten. Tja, hoeveel vlees zit er nu in een kroket? Er zit voornamelijk ragout in (boter met bloem).

Dan de vetten, oh jee help de vetten, veel dieetgoeroes zijn onterecht panisch voor vetten. Maar laten je wel lekker suikers eten. Suikers worden vetten! Het is moeizaam te meten hoeveel vet een kroket/bal bevat, dit zal afhangen van het frituren (temperatuur, kwaliteit etc).

Voordelen van noten? Moet je wel ongecoate, kale noten nemen. Hierin zitten inderdaad vetten (waar men veel te bang voor is, het zijn goede vetten hoor! En zorgen dat je lang vol zit). Ook zitten er eiwitten in, die ook voor een vol gevoel zorgen, en dan zijn er nog mineralen.

O, wat betreft de totaalsom van calorieen:
1 gram koolhydraten levert 4kcal,
1 gram eiwit levert 4 kcal,
1 gram vet levert 9kcal.
Als je dus puur kijkt naar kcal, dan zal een vetrijker maar suikerarmer product toch een hoger kcal opleveren.Je lichaamn gaat echter wel anders met deze bronnen om, en dat moeten we niet vergeten.

Doe mij maar een nootje!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:30

Suikers inderdaad ! Ik houd me nu steeds meer bezig met gezond eten, en probeer door het zeer dichtbegroeide bos de bomen een beetje te zien. Maar waar ik mijzelf het beste in kan vinden, zijn die verrekte hoeveelheid suikers !

Ik las overigens laatst ook een stuk over suikers en vetten, was erg interessant en er begon ook een kwartje bij mij te vallen.

Vanavond ga ik naar m'n cambridge consulent. Vertellen dat ik er na 2 dagen ook meteen mee gestopt ben B-) ik voelde me er zó niet goed bij. 500 calorieën :=

Vanmorgen weer gewoon ontbeten,
Water
Melk
2 volkoren bolletjes
halvarine
6 plakjes kaas (geschaafde plakjes)
en 4 komkommer plakjes

Dat vond ik prima om mee te starten vandaag ! :)
De cappuccino heb ik ook inmiddels uit m'n systeem gekregen ! Net als alle koffie :):) waar ik erg, erg blij mee ben aangezien ik al een lichte koffieverslaving aan het kweken was. Volgende week maak ik een afspraak bij de dokter voor een controle van m'n schildklier en de bizarre hoeveelheid zuurbranden die ik heb.

Spannend Naamloos ! houd wel in je achterhoofd dat je vlak voor je 'periode' zit ;) dan heb je er altijd weer een paar kg bij zitten :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 09:36

Een goede dietiste zal je juist aanraden ook vetten te eten. Natuurlijk wel goede plantaardige. Want ook vetten heb je nodig om af te vallen. Natuurlijk wel een bepaalde hoeveelheid, met mate dus.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:26

Blackflag ik heb die uitzending ook gezien, ze keken hier wel alleen naar de kalorieen die erin zaten dus niet naar vetten en suiker,.
in 100gr japansemix zat geloof ik ruim 350kal. in en gezoutepindas rond de 600 meen ik.
bitterballen meen rond de 200.
zo sta je toch maar weer vesteld he :P

ook in dit programma was te zien dat een mannelijk geslachts orgaan kan breken, dacht dat dit nooit kon :P

ik ga wel weer lekker met sporten en gezond eten, na mn ijsje van zondag heb ik even 2dagen af moeten kicken van de suikers, maandag heb ik een half zakje drop fruit duo naar binnen lopen proppen, deze stonden me aan te gapen en schreeuwde EET ME OP :P dinsdag heb ik een muslie reep met chocolade gegeten en woensdag woog ik nog netjes 64.4 dus zelfs na vreetbuien val ik af :p ahah
ik weet nu gewoon weer, hou je aan je dieet dan komt het goed. pak ik iets van suikers vind ik het zo moeilijk om de volgende dag niets van suikers te pakken..
gaat nu dus alweer 2dagen goed, ook lekker sporten ect.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:39

Het mannelijke orgaan kan breken :wow: nooit geweten joh. Heb echt wat gemist zeker.......

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:47

hahaha ja dan moet je zeggen feit of fabel. dus ik dacht 100% fabel
nou niet dus het kan breken :P weer wat geleerd..
als je dus niet gewild aangeraakt word pak je um vast en heel hard naar beneden drukken dan breekt ie :P en doet HEEL veel pijn zeiden ze ;)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:49

Volgende week begin ik te werken :):) Wie heeft nog tips voor een gezonde lunch? Ik ben van plan zo veel mogelijk slaatjes mee te nemen. Standaard bestaat dat bij mij uit salade, tomaat, wortels, soms paprika en een ei + nog iets extra: ham, kip, spek, feta kaas met pijnboompitten, mozzarella met basilicum, tonijn mag ik jammer genoeg niet. Nog ideetjes?

En wie kent een goed recept met avocado? Ik heb hier twee avocado's liggen, nog nooit gegeten := dus alle suggesties zijn welkom :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:50

_O- hahahahaha die onthoud ik :')

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:55

Dianta: een post uit een ander topic gekopieerd voor jou ;-)

Maandag had ik bij: 2 geroosterde boterhammen met light kruidenkaas en kerriepoeder erdoor gemengd, sla ertussen, kipfilet (beleg) en ananas.
Gisteren gewoon boterhammen bij gebrek aan tijd 's morgens.
Vandaag wrap met yoghurt-kerrie (normaal moet er ook nog mosterd bij, maar dat hebben we niet in huis), ham, sla en paprika.
Morgen wordt het iets met zalm.
En vrijdag een soort hamburger. 1/4 turks brood, onderkant besmeren met slasaus, bovenkant met ketchup, sla ertussen, tomaatjes ertussen en dan een kipburger (eventueel de avond vooraf al bakken).

Receptjes komen uit een dieetboek

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:18

Thanks tesseke.

Voor de geïnteresseerde: Blogilates gaat morgen een workout kalender voor de maand september maken, daar staat dan op welke dag welke workout je moet doen. Je moet je registreren voor de nieuwsbrief en dan krijg je het wachtwoord toegestuurd van de kalender: http://blogilates.com/workout-calendar Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien ga ik wel meedoen :D Volgende week donderdag ga ik voor het eerst yoga les volgen :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 18:41

Oo leuke tip Dianta !
Ik ga zo naar de Cambridge, zou m'n weegmoment moeten zijn, maar ik ga me afmelden. Wat voelde ik me ellendig zeg die eerste drie dagen := Nu eet ik normaal :) met véél fruit en groente. En let op m'n suikers.

Wat doen jullie eigenlijk allemaal ?
Waar letten jullie op, of zijn er dieten die je volgt ?

Haha, dat mannelijke geslachtsorgaan :') In een aflevering van Greys Anatomy gebeurt het ook _O-

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 19:15

Davina21 schreef:
Ben benieuwd naamloos! het gaat je vast lukken. Ik heb precies dezelfde strijd als jou gehad! Ik ben nu onder de 80kg en ben er erg blij mee en moet nu nog meer afvallen... Wat is jou streef gewicht ongeveer dan? en heb je een foto van jezelf, ben wel benieuwd hoe je er uit ziet met 83kg? en hoelang ben je okalweer?

Blackflag, bitterballen beter dan japanse mix?? ik heb de uitzending niet gezien, zou je me kunnen uitleggen hoe dat zit?

Mijn streefgewicht is eigenlijk 80.. Dan ben ik echt al heel blij.. Maar als het even kan wil ik graag naar 75..
Ik ben zelf 1.78 lang.. Dus niet meeeeega overgewicht.. Maar mag wel wat af.. En ik heb volgens mij geen foto van mn hele lichaam haha.. Zal wel keertje maken :)