Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:24

en daarom ben ik dus een flessenmens :D

in het restaurant zou ik dus helemaal niks vinden, ook niet om te zien... weet niet, vind dat een uitgaans-gelegenheid en niet echt dé plek om een baby aan de borst te zien hangen :+

ik zou het iig vrij ongemakkelijk vinden als iemand aan het tafeltje naast me dat zou gaan zitten doen hihi

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:27

Ik moet eerlijk zeggen ik zie dat nooit! Zou er zelf geen problemen mee hebben als iemand zijn baby voed (een halve kleuter vind ik dan weer een ander verhaal)
Maar ik zou het zelf denk ik wel ongemakkelijk vinden.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:44

Even druk gehad, maar ben er weer!
Veel bijgelezen.

Ga ook proberen tijdens verlof in ieder geval borstvoeding te geven. Op mijn werk is het helaas teveel gedoe.

Hebben vandaag het kamertje besteld, kregen de box erbij. Over 7 weken komt het al *\o/*

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:47

wat leuk! wat voor iets is het geworden?

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:16

Super leuk haagsemeid!!! Welke heb je genomen idd?

Hier hebben we t kamertje zo goed als klaar erg leuk! En de kledingkast is ook al goed gevuld :) leuk joh dat kleine spul! <3

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:10

Hier bv en het liefst zo lang mogelijk
En in het openbaar kies ik bijv een rafel uit aan de rand vh restaurant
Verder moest ik wel live voeden toen Jasmijn nog baby was want ze weigerde haar flessen

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:13

ik wil geen borstvoeding geven..
vind het niks om in het openbaar dat te moeten doen en inderdaad het afkolven, lekkende borsten vind ik ook niks. dus lekker poeder hier..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 20:56

Afkolven is ook niet mijn favoriete bezigheid, maar zo'n drama is het nou ook weer niet. En voor lekkende borsten hebben ze prima zoogcompressen. Voel je niks van dat ze in je bh zitten en niemand die het merkt als je borst een keertje lekt. Voor mij wegen deze nadelen echt niet op tegen de grote voordelen voor jezelf en je kindje ook op de langere termijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:18

Inderdaad Esplendido, er zitten zoveel voordelen aan borstvoeding! Kinderen hebben minder kans op obesitas later, op longziektes, op ziektes als ze nog klein zijn. Bovendien: jouw lichaam regelt precies wat je kindje aan voeding nodig heeft, de ene keer is het vetter dan de andere keer. KM is altijd hetzelfde.

Maar van sommige mensen hoor ik dan echt smoezen hoor, zoals: "dan is het leuker voor de visite als de ook de fles kunnen geven". Pardon?! Daar kan ik echt kriegel om worden :o .

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:21

Ik kan daar ook echt een beetje boos om worden, Rinske.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:24

Goedenavond!

Er wordt lekker doorgekletst hier, leuk!

Joanne, wat zonde dat het niet raak was.. Ik duim voor je voor de volgende ronde!

Haagsemeid, wat heb je voor kamertje?

Travis, wat heb jij voor kamertje? Ben je verder al een beetje compleet qua spullen? Lijkt me heerlijk, babyshoppen! :j

Lees verder veel over borstvoeding vs flesvoeding. Ik ben zelf een borstvoedingkind. Helaas maar 6 maanden, toen zag mn moeder er zo slecht uit dat de huisarts haar verplichtte te stoppen. Mijn zusje kreeg 9 maanden dacht ik. Het lijkt me geweldig om BV te geven! Daarnaast vind ik het heel belangrijk om mijn toekomstige kindje het beste te geven en naar mijn idee doe ik dat door oa BV te gaan geven. Mocht het ooit zover komen natuurlijk. :) Wat betreft de visite en de vader, die kunnen uiteraard gewoon een flesje geven. Ik zal toch moeten gaan kolven als ik wil blijven werken en dat ik dat wil, is zeker. Weliswaar in mindere mate als nu. :j

Aargh ik had een frustratie-momentje vanmiddag. Heb via mn werk 150 euro aan VVV-bonnen gekregen. Ik met mn moeder naar de V&D voor een nieuw horloge en Rituals-spul. Helemaal gevonden wat ik zocht, zien we het bord staan van de kortingsvouchers. Ik zou uitkomen op 30 euro korting. Ware het niet dat de vouchers nog thuis lagen.. Maandag maar even terug om het alsnog te kopen dus! Ik had wel voor 35 euro een rokje, een jurkje, een nachthempje en een legging. Lang leve de uitverkoop! :D

Voor een collega moest ik namens het team een baby-cadeau kopen, zijn vrouw is zwanger. Hij had een heel lijstje en ik ben leuk geslaagd, denk ik. Ik heb van Lamaze een knisperboekje en een inktvis met spiegeltje, rammeltje etc. Ik ben nu al verslaafd aan dat merk, superleuk!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:26

Je kan ook een flesje afgekolfde melk geven !

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:29

Roselie schreef:
Je kan ook een flesje afgekolfde melk geven !

Dat bedoelde ik idd. :)
Ik neem aan dat je, als je wilt kolven op je werk, toch al eerder moet beginnen met je kindje aan de fles te laten wennen.
En dan wen je als mama gelijk aan het kolven, lijkt me.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:33

Mijn mening ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:34

Idd, gewoon kolven, kan paps ook de fles geven, maar dan met een betere melksoort in het flesje :P .

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:41

Als ik weg was, kreeg ukkie ook gewoon een flesje afgekolfde melk van haar papa of oma.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:44

En jasmijn niet die wilde geen fles dus ik ging altijd tussen de voedingen door weg en tijdens werk in de pauze snel naar huis

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:48

Zo wat gaan jullie weer hard!

Joanne :(:) (bedoelde je trouwens mijn paardjes? Ja het heeft even niet zo meegezeten...)
Suzzy ook :(:)
de rest :wave:

Was even toe aan een beetje rust hier, kinderkamer vandaag gearriveerd, echt gaaf!
Borstvoeding wil ik wel gaan geven, wil ook proberen na mijn verlof nog te blijven geven maar weet niet of dat gaat lukken. Mits alles om te beginnen goed op gang komt natuurlijk.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:22

Roselie schreef:
En jasmijn niet die wilde geen fles dus ik ging altijd tussen de voedingen door weg en tijdens werk in de pauze snel naar huis

Lijkt me niet makkelijk, maar wat geweldig dat je dat voor je kleintje over hebt! :j

fanci, wat gaaf dat het kamertje er is! Nu wordt het wel heel echt zeker?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:26

Het was echt niet makkelijk idd maar werk op invalvasis dus niet veel werken maar toch.
Ik had geen andere optie
Nu is ze 14 mnd en nog steeds verslaafd hihi

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:30

Ik heb net Babyboom teruggekeken. Heb het eerste seizoen gezien en daarna niet meer. Nu weet ik weer waarom, ik zat gelijk weer te janken. :+

Die mensen die 7 jaar bezig zijn geweest en nu zwanger zijn. Jemig, wat is ze dat gegund dan hea!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:31

Ik kan daar ook zo om janken!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:33

Ik moet me er nog wat meer inverdiepen maar ga dus zowiezo gewoon starten met bv. Alleen ik hoor zoveel verschillende dingen (ik doe wel waar ik mezelf het beste bij voel, en dat is zowiezo starten met bv) maar mensen kunnen zo raar reageren op wat je wilt of wat niet.. Is best lastig!

Wij hebben een ambiente kamertje (best een bekende kamer geloof ik haha) verder ook al een wandelwagen, box etc moetrn nog wel wat kleine spullen (babyfoon, wipstoel, badje etc) maar dat komt allemaal wel. Vind wel fijn dat we een boel.dingen al kunnen afstrepen.

Ohh ik kan daar idd ook om janken (daarom kijk ik dat alleen hihi ;) )

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:34

Roselie fijn dat dat allemaal kon met je werk. Ik vraag me af hoe dat bij mij zal gaan.. Daarom weet ik ook nog niet of ik door kan gaan met bv dan.
Maar ik moet me er dus nog meer in verdiepen, want volgens mij kan je geen combi doen he?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:38

Combi kan wel maar soms funest voor je productie
Verder hèb je kolfrecht tm 9 maanden