knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:06

had iets eerder willen antwoorden, maar het kwam er niet van :(

je bent wel echt fanatiek bezig siggis! om 7 uur lig ik op mijn vrije dag gewoon in bed :o maar het is wel voor het goeie doel natuurlijk! snap wel wat je bedoeld met verschil. zo hebben we hier in de sportschool een strekapparaat voor je benen (dus van buig naar strek) met gewichten. daarbij red ik de 5 kg, 10 kg lukt net niet. bij de fysio werkt hij op luchtdruk en red ik 20 N (bijna gelijk aan 20 kg geloof ik). dus er zit toch wel verschil in :P

balen Jipje & fientje. frustrerend als je denkt goed bezig te zijn, maar je stil blijft staan. ik heb het idee laatst ook gehad en soms nog steeds (die binnenband blijft vaak pijn doen :\ ) maar als het dan een ietsie pietsie beetje beter gaat, waardeer ik dat wel weer. maar het fijnste zou gewoon zijn dat het snel weer de goede kant op gaat

wel fijn dat de operatie goed is gegaan Sonja, balen alleen dat ze meer vonden dan je hoopte en van de pijn :(:) heel rustig aandoen nu en beterschap!

klinkt goed maatje! als je gemotiveerd bent is het ook een stuk makkelijker en leuker om te doen!
ben benieuwd wanneer je mag starten!

hier gaat het wel aardig goed, merk wel langzaamaan dat de pijn minder wordt. alleen als ik te lang sta en weer wil buigen, werkt mijn knie niet altijd mee :\
Wel vorige week donderdag even 10 minuten op paardlief gezeten <3 na 10 minuten was het ook wel klaar, maar wat was dat fijn zeg :o dit geeft wel motivatie om extra mijn best te doen in de sportschool :D
Ik zie de fysio nu ook 1x in de week.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 07:17

MieLo Om 7u staan er max 10 mensen in de sportschool en om 8u is het al verdubbeld.
Dus geef mij maar die 10 mensen inplaats van 20 _O-

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:50

wow serieus? als er bij ons 7 man tegelijk zijn is het veel :') maar we hebben een hele kleine sportschool. bv maar 2 loopbanden, fietsen, crosstrainer en van veel apparaten maar 1. veel apparaten hebben we ook niet :P

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:12

Die van mij is ook redellijk groote denk ik. Haha ik heb daar vroeger zwemles gehad waar nu die sportschool zit maar die sportschool was er pas toen ik begon op de middle bare school die btw ook weer in de zelfde straat zit moet dus iedere keer daar langs en ik haat die school :o

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:23

Ik heb Basic Fit, en daar hebben ze echt 10 normale fietsen, 5 zitfietsen en 5 handbikes ofzo..
Dus een groot verschil, maar de meeste mensen die er komen zitten eigenlijk al
meteen op de Cardio apparaten (leg press etc) of bij de gewichten. :=

En ik ga heel netjes 20min op een fiets zitten ofzo. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:42

Ik kom ook weer even binnenvallen. Vandaag staat er weer een afspraak met de huisarts.
Knie is nog steeds dik en pijnlijk maar meer op en rond de kieschijf. Ook mis ik gewoon op een bepaald deel van mijn huid het gevoel, ik kan zeg maar met een speld in mijn vel prikken zonder dat ik dan iets voel(pijn ofzo).Orthopeed had geen vocht in de knie geconstateerd maar wel dat mijn meniscus en kruisbanden in orde waren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:15

Dat lijkt ne wel een vreemde gewaarwording Purny , dat gevoelloze

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:30

Precies. Ik maak me daar ook best zorgen over. Ik heb gehoord dat het een half jaar kan duren en dat je dan maar moet zien of de zenuwen zich nog herstellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:54

Ik zit het operatieverslag te lezen ... Ga geloof ik even googelen met al die mediale, laterale etc onderdelen :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:01

Sonja_vR schreef:
Ik zit het operatieverslag te lezen ... Ga geloof ik even googelen met al die mediale, laterale etc onderdelen :')

Dat heb ik ook gedaan toen ik de brief van de Orthopeed mee kreeg voor de Fysio..
(Nee hoor ben helemaaal niet nieuwsgierig!)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:31

Ik heb het toen met het verslag van de ehbo in Amerika gedaan. Ik las allemaal moeilijke Latijnse woorden. Ging ze ook googlelen. Was best interssant om de Amerikaanse versie te lezen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:38

Siggislief, ik dus ook helemaaaaaaaaal niet O:)

ik word er trouwens niet echt veel blijer van, de vertaling

we beginnen met een lichte slijmbeurs ontsteking

chondropathie (slijtage van het kraakbeen) aan de boven en onderzijde van de knieschijf, femorale groeve en binnenzijde gewricht in graad 2
buitenzijde van de knie 3 -4 ( het gaat maar tot 4 :=)

meniscus binnenzijde gedeeltelijk verwijderd
buitenzijde alleen glad gewerkt

vkb onvolledige scheur oud en losse deeltjes in het gewricht en ook hier weer slijmbeursontsteking

komt er volgens mij op neer dat er substantiele slijtage aanwezig is in het hele gewricht met ernstige slijtage aan de buitenzijde van de knie met lichte slijmbeursontstekingen , de kruisband slecht is
en mijn meniscussen op standje toedels staan :?

geloof dat ik als ik weer kan autorijden , ik gelijk maar richting de fysio sjees

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:43

Mijn god Sonja. Daar word je ook niet vrolijk van

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:17

Ik wens je heel veel sterkte, Sonja!

Ik heb ook wel een paar keer de vraag gehad 'Kan je wel auto rijden?'
Uhh ja? Ik gebruik mijn linker been niet, dus het moet goedkomen met een Auotmaat. :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:21

Hihi... Als je krukloos kan lopen dan mag je autorijden is mij verteld :+

Ik laat de fysio me nog wel een samenvatting geven
En 6 december heb ik controle bij de orthopeed
Maar er lijkt een aardig verschil te zitten tussen wat ze dachten te zien op de mri en wat ze daadwerkelijk zagen tijdens de operatie

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:45

Gelukkig heb ik nooit met krukken gelopen.. :')
Wel een aantal dagen aan de tramadol gezeten, dus ik heb denk ik 1,5 week niet in een auto gezeten.

Ik ga opzoek naar nieuwe werkschoenen, de schoenen die ik nu heb zijn waarschijnlijk te zwaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:45

Mijn zus loopt ook met krukken en rijd ook in de automaat.
Net terug van de dokter, wat prachtig dat mijn huisarts ook avondspreekuur houd. 2 maanden aankijken qua botvorming wat nu niet goed is omdat er schijnbaar nog een hele bloeding zit. Ook de zenuwen kunnen voor altijd dood zijn en er geen nieuwe meer aangroeien. En ik heb ook dus mijn huidige schouderklachten over gehouden aan mijn val. Heb ik na deze 2 maanden nog knieklachten dan waarschijnlijk nieuw onderzoek, denk dan weer naar de orthopeed.
Al met al is trappenlopen dus gevaarlijker dan paardrijden :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:12

Ik verveel me... Heb van ellende de fysio maar gebeld en kon om 4 uur al terecht
Ben benieuwd naar wat hij er van kan maken :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:59

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij de Podoloog, hoop dat ie iets aan de stand van mn voeten kan doen.
Als ik loop en je kijkt terwijl ik weg loop, zie je dat ik extreme X benen heb.
Kon eerst 22/12 een afspraak krijgen, en heb uiteindelijk 13/12 een afspraak gekregen.

Moet er dan wel eventjes naar de andere kant van het dorp, maar het is wel zo'n 9 dagen eerder. _O-

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:25

Ik meld mij ook (weer)

Ik weet niet of ik ooit eerder een bericht geplaatst heb? Jaar geleden een klap van een hengst gehad, na 6 maanden eindelijk klaar met fysiotherapie. Daarna nog een keer terug geweest vanwege irriterend bindweefsel in knie. Nu vandaag weer terug geweest en bleek mijn bovenbeen ook veel vast bindweefsel te hebben. Ik heb er behoorlijk wat last van, wat mij in toch wel in de pad gaan zitten.

Ben weer zon apart geval waar ze nooit kunnen achterhalen wat het nu is. :')

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:09

podoloog kan wel veel doen siggis (zo heb ik vandeweek mijn steunzolen weer na dik een jaar gevonden :') ) basic fit willen wij waarschijnlijk ook voor kijken, zitten ook landelijk (handig bij verhuizing ofzo, zijn nu aan het oriënteren voor een nieuwe woning, stress :o )

slechte herinneringen op die school gehad dus maatje? :P

traplopen kan ook wel echt link zijn hoor, je hebt er rottige tussen zitten. Wel balen van dat gevoelloze purny, en dan ook nog 2 maanden wachten, dat wachten is vooral zo irritant :\

bah klinkt niet heel fijn Sonja :oo het scheelt dat ik toch redelijk wat medische kennis heb, maar ik vraag ook altijd enorm veel en zoek het op :D dus jullie zijn niet de enige.
ik heb met autorijden ook echt gewacht tot ik zonder krukken liep. vorige operatie ben ik ook 3 weken met de taxi gegaan (betaald door werk :o )
hoe was de fysio?

welkom billy :D balen zeg van dat bindweefsel, wat kunnen ze eraan doen?

hier net bij de fysio geweest, zit aan de binnenkant bij het wondje toch wat littekenweefsel wat irriteert. ben dus even flink onder handen genomen :') nu ook gelijk weer last van die plek, maar dat moest even. er zat een klein bolletje, kon je ook duidelijk voelen. hopelijk word dat dus minder :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:22

Fysio was heel positief over buigzaamheid 90 graden en geheel strekken is mogelijk en spierkracht is ook niets mis mee
Dus hij heeft goede hoop :)

Hier ook wel wat kennis aanwezig , maar niet echt specifiek van knieën zeg maar

Hopelijk mindert dat bolletje idd

Ik moet ook maar eens naar mijn voeten laten kijken
Misschien dat een goede zool ook helpt idd
Als het bij je voeten mis gaat dan heeft dat idd wel gevolgen voor enkels en knieën

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:50

MieLo Ik heb wel steunzolen, maar die werken niet echt (op maat gemaakt)
dit zijn nieuwe maar de eerste paar kreeg k geen gevoel meer in mn tenen.
Zo erg dat ik echt van dat dode gevoel kreeg tot net onder de bal van de voet,
voelde eerst mn tenen tintelen en daarna begonnen ze zeer te doen en daarna dood.

Soms zakte ik door de grond heen van de pijn. :=

Dus ben benieuwd wat deze podoloog doet.

Basic Fit is wel erg handig, als je ineens ergens anders moet gaan sporten kan dat gewoon met je kaartje.
In Diemen kan ik sporten maar zou ook dus in Rotterdam kunnen gaan sporten.
En ik deel mijn kaartje samen met mijn vader, dus die kan na mij gaan sporten op het zelfde kaartje.

Altijd handig. :j

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:49

een goede steunzool kan heel veel helpen. Ik heb ze gekregen vanwege een verzakte pees in mijn enkel (door een operatie). in het begin gaf het wat irritatie, maar het heeft wel zeker geholpen. ik heb alleen vaak verschillende schoenen aan en toen dus achtergelaten in een paar laarzen die ik laatst weer eens uit de kast had getrokken :') podoloog zei dat ook wat jij zegt sonja, als de stand van je voet niet goed is, gaat dat door naar je knieën, heupen etc.

dat is dus zo slim aan de basic fit. ik heb ooit in zaandam gesport bij de basic fit, maar na een jaar was ik het zat :p en nu moet ik wel van de fysio, dus binnenkort maar toch even gaan kijken of het wat is bij ons.

dat is wel heel apart, wennen moet je sowieso aan de zolen, ik had ook wel last in het begin, maar niet zo erg als jij beschrijft

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:39

Zo, ben ik ook weer even.

Mijn pijn wordt steeds weer erger helaas, ik hoop zo dat de revalidatiearts volgende week wat kan gaan doen want er moet echt wat gaan gebeuren. Ik kom met moeite op de 90 graden buigen, 4 maanden na de operatie, dat zal niet heel veel meer worden Door mijn knieschijf gekort is en omdat mijn bot verplaatst is , ook Door de "neppe" kruisband die er in zit.

Ik heb goede hoop op de revalidatiearts en anders ga ik gewoon weer terug naar mijn orthopeed.

3 jaar lang pijn en geen moment Pijn vrij en meerdere operaties geprobeerd wat niet geholpen heeft begint nu echt op te breken.

Nu even mezelf opladen en weer een beetje positief worden :o