Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:34

Jij bent lang! Ik ben maar een kabouter 1.67 :D
Het kan heel goed hoor dat je veel kracht al hebt, alleen het vetlaagje zit er idd nog voor!
Ik ben benieuwd met wat voor schema ze komen voor jou. Afvallen hoeft ook niet persé maar je kan wel vet kwijt raken, in spier aankomen en het gewicht blijft ongeveer gelijk. Krachttraining is heel breed hoor, maar je kan er alle kanten mee op!

__Esther__

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:37

Ja hartstikke lang, gelukkig maar want anders was ik een propje geweest _O- Ik ben ook reuze benieuwd naar het schema. Ik zie wel een beetje op tegen die testen maar dat geeft wel een goed start beeld. Over 10 weken worden er dan weer nieuwe testen afgenomen en dan kun je wel heel mooi zijn hoe je vooruit gegaan bent!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:40

Ik wil ook zo'n speeltuin :Y)
en daarnaast super knap :o

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:50

Geweldig Toushi!! Probeer jij dit nu ook steeds meer?
Vroeger deed ik ook wel een aantal van die oefeningen met turnen. Opdrukken in handstand doe ik nog wel thuis. Ik weet niet wat mij verder nog lukt, maar ben in staat om het weer een keer te proberen!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:55

Jep steeds meer , ga ook meer kracht ontwikkelen natuurlijk.
Stukje bij beetje kom ik steeds verder en kan ik steeds zwaardere dingen meepakken..
Ik had van mezelf nooit verwacht dat ik push ups op een stel stangen kon doen ;) , Wat nu dus ook gewoon lukt.
En het is een heerlijke uitdaging om voor jezelf zo ook steeds de lat hoger te leggen en meer uit je lichaam te halen.
En nu gaan we even omkleden en nog wat trainen :j

opdrukken in handstand is ook wel knap hoor :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:57

__Esther__ schreef:
Ja hartstikke lang, gelukkig maar want anders was ik een propje geweest _O- Ik ben ook reuze benieuwd naar het schema. Ik zie wel een beetje op tegen die testen maar dat geeft wel een goed start beeld. Over 10 weken worden er dan weer nieuwe testen afgenomen en dan kun je wel heel mooi zijn hoe je vooruit gegaan bent!

Zo'n test is alleen maar goed Esther. Ze weten precies hoe je conditie is en wat voor schema ze jou moeten geven. Na de nieuwe test na 10 weken kan je heel goed zien hoe je conditie dan is en maken ze weer een nieuw schema met nieuwe oefeningen enz enz.. Voor jezelf is het ook wel fijn om wat stats bij te houden.
Laatst bijgewerkt door missfitness op 05-08-12 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:57

@missfitness : Hee je hebt foto's in je profiel leuk! :))

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:00

Toushie ik vind zulke oefeningen helemaal geweldig om te doen! Het is kracht, controle en uithoudingsvermogen tegelijk en daar kikte ik vroeger altijd enorm op! Hoe vaker je dit doet hoe sterker je wordt en idd je legt de lat steeds hoger!
Wat ga je nu trainen?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:00

Toushie schreef:
@missfitness : Hee je hebt foto's in je profiel leuk! :))

Thanks!! :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:06

Missy doe jij ook weleens een junkdag? Of dat je wat 'slechter' eet?

ik heb vandaag echt een mindere dag en voel me gelijk ruk..

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:12

Nee dat ik mezelf niet permitteren. Ik ben daar gewoon heel streng in en of dat goed is weet ik niet, maar ik voel me er gewoon goed bij.
Balen dat jij een mindere dag hebt Monnie. Hoe kan dat?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:15

Fotos in je profiel zien er goed uit! denk ook dat bij jou scheelt dat je vrouwelijk uitziet, dan kan je zoveel spiermassa wel hebben! je hoofd is helemaal niet 'mannelijk' ofzo geworden :+

Oke oke.. je hoort toch vaak dat bb'ers dat wel doen.. ik wil 't ook liever niet omdat ik me er slecht bij voel.
Ben ongesteld.. heb net 1 chocoladekoek en 6 speculaasjes op. Zucht

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:25

Dat vind ik een mooi compliment Monnie, dank je wel! :o
Even los van dat je ongesteld bent, hoe gaat het verder met je? Je trainingen, conditie, bespiering? Heb al een tijdje niks meer van je gehoord!

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:37

missfitness schreef:
Jij bent lang! Ik ben maar een kabouter 1.67 :D
Het kan heel goed hoor dat je veel kracht al hebt, alleen het vetlaagje zit er idd nog voor!
Ik ben benieuwd met wat voor schema ze komen voor jou. Afvallen hoeft ook niet persé maar je kan wel vet kwijt raken, in spier aankomen en het gewicht blijft ongeveer gelijk. Krachttraining is heel breed hoor, maar je kan er alle kanten mee op!

haha als jij al een kabouter bent, wat ben ik dan :P (1.64)

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:39

Ik heb vandaag even een spierherstellend dagje, miss dat ik zo nog split en spagaat ga oefenen maar meer ook niet! morgen ga ik weer aan de gang.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 17:41

Ik ben 171 :D Volgens mij is dat wel een gemiddelde voor de Nederlandse vrouw.. Voel me niet bijzonder klein of groot.

Ik was me laatst aan het bedenken dat ik met een PT zo veel meer uit mezelf kan halen, maar die zijn zo belachelijk duur altijd.. :(
Er is hier een vaste PT en hij is zo goed, ik ken hem al best lang, maar pfft.. Mijn zus heeft daar ook een aantal trainingen van gehad.. Is iets van 60-65 euro per keer.. :oo

Zijn er hier mensen met een PT of ervaringen??

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:29

Toushie schreef:
Airborn schreef:
Heb geen trap in huis :+

Ik doe het ook niet in huis hoor , maar buiten :j
als ik dat op een huistrap moet doen , land ik denk ik op mn hoofd :')
[ Video ]

3.10 min. mijn trap is alleen wat steiler waar ik op train :j

Wat een heerlijk filmpje!!! Zo ziet mijn ideale training er ook ongeveer uit, haha.
90% van de oefeningen komt ook tijdens de bootcamplessen voor die ik volg :)
en ja trap af op handen en voeten is geweldig maar zwaar.. :D wauw.
Ik zou me ook wel voor de urbanathlon willen inschrijven, als er een vervolg komt!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:57

Vanmiddag heb ik ook een stukje bootcamp gezien naast de sportschool... Je kan het niet?! Wat zeg je... je kan niet meer??! JE WILT NIET MEER... Gewoon doorgaan 8-)

Dat filmpje is geweldig! Die speeltuin mag hierachter komen maar dan wel incl. die mannen *D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:59

_Nancy schreef:
Ik ben 171 :D Volgens mij is dat wel een gemiddelde voor de Nederlandse vrouw.. Voel me niet bijzonder klein of groot.

Ik was me laatst aan het bedenken dat ik met een PT zo veel meer uit mezelf kan halen, maar die zijn zo belachelijk duur altijd.. :(
Er is hier een vaste PT en hij is zo goed, ik ken hem al best lang, maar pfft.. Mijn zus heeft daar ook een aantal trainingen van gehad.. Is iets van 60-65 euro per keer.. :oo

Nee helaas niet. Ik geloof zeker dat ze zeer effectief zijn ja. Alleen dat geld inderdaad.. zo duuuur!!!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:19

_Nancy schreef:

Als je echt wat wilt dan heb je zeker wat aan een PT! Heb ik ook gehad, vooral tijdens de wisseling van schema of prikkeltraining. Je hebt soms even iemand nodig die je op weg heltp, weer even herinnert aan de uitvoering, techniek, basis enz enz.. Maar idd ze zijn duur, maar ze kunnen wel het verschil gaan maken in je trainingen!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:47

zo fanatiekelingen hier, hihi. Tof filmpje idd, heel knap wat ze daar doen!

Hmmm, heerlijk gesport vanmiddag:D kracht deel ging redelijk, spieren deden niet echty zeer meer maar waren nog niet helemaal herstelt van vrijdag, en doordat ik ook stefan ondertussen uitlegde hoe en wat ging dat net niet helemaal max. Maar cardio ging echt heerlijk! Voor het eerst weer op de crosstrainer gestaan, lage weerstand, en HOOG tempo, en ging echt lekker! Merkte daarbij dat ik toch net ff een tandje dieper ga als ik samen met iemand sport, pfoe zeg, na crosstrainer helemaal leeggefietst nog 15 min. En toen op de loopband zou ik uitwandelen, maar toch ff gerend, en dat ging conditie technisch echt lekker! Voelde alleen wel mn scheen afentoe daarbij, dus durfde dat toch niet echt aan nog, dus verder gewoon lekker uit gewandeld.
Stefan heeft zich ook goed vermaakt, cardio ging hem heel goed af, kracht redelijk, sommige dingen heel goed, en bij andere merkte hij dattie die spieren niet gewent was te trainen. GEloof dat kracht hem overall tegen viel. (en motiveerde om meer te gaan doen :P )
Al met al was het erg geslaagd :D

Oh, en de weegschaal in de sportschool zei opeens 85,8 !!!!!!! Das nog bijna een kilo minder dan vrijdag!

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:57

Een PT is inderdaad erg duur, maar het lijkt me wel eens gaaf om een paar keer zo'n iemand erbij te hebben tijdens trainingen.

Klinkt zwaar Aiborn! Fijn dat je zo lekker hebt gesport!

Zal mountainbiken ook iets doen aan cardio?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:02

tuurlijk doet dat iets aan cardio. Wel beetje afhankelijk van je tempo natuurlijk.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:07

Okee, dat lijkt me namelijk ook wel leuk om te doen, fiets vaak met mijn zusje een rondje van 45/50 min. op de mountainbike, niet heel intensief tempo, dus misschien tempo wat opvoeren tot een redelijke snelheid??

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:09

of meer heuveltjes meepakken? Weet neit waar je woont natuurlijk...