Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:24

Citaat:
zijn allebei prachtig :D

Ik sport overigens wel 1,5 uur per keer. Soms uitschieters naar 2 uur }:0

Maar klinkt goed, het begint zowieso allemaal met een goed schema en goede voeding :j
2 x de sportschool in moet kunnen hoor, als je in het weekend nog even lekker actief bent.
en zo te horen ben je zowieso al hele dagen heel actief +:)+
In het begin is het wel het makkelijkste om eens schema te hebben, dan heb je een richtlijn.
Anders sta je straks te kijken van hmm wat zal ik nu is gaan doen

Thanx!

Het is bij mij misgegaan toen ik van ass.bedrijfsleider bij een grote bouwmarkt (veel lopen, vliegen, sjouwen etc) naar het hoofdkantoor en dus een kantoorbaan ben gegaan.
Ik ging toen ook net op mijzelf wonen, dus alles bij elkaar was het minder bewegen en net zo veel of zelfs meer eten (vooral savonds).
Na een half jaar was ik 10kg aangekomen! Ik heb dus ongeveer 69 kilo gewogen. Inmiddels 6 kilo eraf door op mijn eten te letten, maar dat is nu alweer 2 jaar stabiel en ik wil nu gewoon weer in bikinishape komen!

Hebben jullie weleens van african Mango gehoord? Is een supplement/capsule met een extract van Afrikaanse Mango waarbij je extra snel schijnt af te vallen. tevens schijn je er meer energie en een beter spijsvertering/stoelgang van te krijgen.
Nou ben ik HELEMAAL NIET van dat soort dingen, maar een vriendin van me heeft er goede ervaringen mee.
Zelf ben ik altijd sceptisch en wantrouwend met dat soort dingen en hoor dus graag of er meerdere mensen met ervaringen zijn. (misschien kan ik dit trouwens beter in het afvaltopic zetten)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:29

over het algemeen heb ik dat soort capsules niet zo hoog.
Ze zijn in ieder geval goed voor de portemonnee...(niet dus...)
"gewoon" gezond eten, goed bewegen, helpt beter en is goedkoper!

NiKip

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:18

Afrikaanse mango XD Klinkt niet zo geloofwaardig.
Ik weet wel dat je spijsvertering sneller gaat werken van het eten van pittig gekruide dingen. Chili poeder bijvoorbeeld.

Hardlopen met mijn hondje gaat het niet worden helaas. Ze heeft een zeer pootje :(:)
Ik ga waarschijnlijk nog wel even in mijn eentje rennen dan. Is wel een stuk saaier :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:37

Ben vandaag niet naar de sportschool geweest, maar ik heb wel 3,5 uur geshopt :+ Ik noem dat ook een sport haha.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:24

Zo 3,5 uur shoppen is ook sport hoor
Je wil niet weten hoeveel calorien je dan verbrand
Ik heb vandaag weer een flink portie gefietst
Morgen weer sporten
Ik sport zeker 2 uur per keer zo een 10-12 uur in de week
Heb wel mega spierpijn in rechterbeen van gisteren
Poeh als ik jullie gewichten lees dan ben ik echt een walvis

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:25

annepaardoes schreef:
Ben vandaag niet naar de sportschool geweest, maar ik heb wel 3,5 uur geshopt :+ Ik noem dat ook een sport haha.

haha ook dat is sporten ja!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:29

DDDMakkink schreef:
Morgen weer sporten

Nou jij bent anders wel super bezig :) Het zal even duren, maar ik weet zeker dat je heel wat af kunt vallen door deze manier van sporten/bewegen. En als je nu niet afvalt, weet ik het ook niet meer :P

In plaats van hardlopen vandaag een half uur gewandeld met het paard en 3x de berg op gefietst in een behoorlijk tempo. Was in mijn planning paard even vergeten :o. En moest ook nog uitmesten (ja dat heb ik dus ook nog gedaan), dus hardlopen is er niet van gekomen.

Vrijdagochtend wil ik een lange fietstocht gaan maken, weer 20 km of zo.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:45

Ik kreeg een vraag van iemand die vroeg om een zeer effectieve en goede oefeningen voor de biceps met dumbells of halters en dacht typ hem even in dit topic, dan heeft iedereen er wat aan.
Eén van de beste oefeningen is de preacher curl voor 1 arm. Omdat je hier geen mogelijkheid hebt om andere spiergroepen te gebruiken moet de bicep al het werk verzetten (geisoleerde beweging).
Wat ik vaak zie is dat mensen de oefening vaak snel afraffelen. Probeer op het moment van maximale aanspanning dit 2 sec vast te houden! Je zult merken dat je opeens veel minder reps kan maken met het gewicht wat je altijd deed. Maar reken maar dat dit de spier doet groeien! Dit geldt trouwens voor alle oefeningen voor welke spier dan ook.
Een andere variant voor de biceps is de spidercurl, zelfde idee, de oefening voor mooi gevormde biceps!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:32

Ik heb trouwens vanmiddag weer mijn hoepel erbij gepakt :+
Ik heb zo'n grote "massage" hoepel van een goeie kilo zwaar. Nou dat massage mochten ze echt wel weg laten, want de zogenaamde massageknobbel zijn erg hard. Maar het is even wennen.
Heb het vorig jaar veel gedaan en volgensmij heeft het toen wel mee geholpen om een strakkere buik te krijgen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:09

missfitness schreef:
Ik kreeg een vraag van iemand die vroeg om een zeer effectieve en goede oefeningen voor de biceps met dumbells of halters en dacht typ hem even in dit topic, dan heeft iedereen er wat aan.
Eén van de beste oefeningen is de preacher curl voor 1 arm. Omdat je hier geen mogelijkheid hebt om andere spiergroepen te gebruiken moet de bicep al het werk verzetten (geisoleerde beweging).
Wat ik vaak zie is dat mensen de oefening vaak snel afraffelen. Probeer op het moment van maximale aanspanning dit 2 sec vast te houden! Je zult merken dat je opeens veel minder reps kan maken met het gewicht wat je altijd deed. Maar reken maar dat dit de spier doet groeien! Dit geldt trouwens voor alle oefeningen voor welke spier dan ook.
Een andere variant voor de biceps is de spidercurl, zelfde idee, de oefening voor mooi gevormde biceps!

Die doet ik lekker aaallll :D haha

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:12

Pfff, ik ook weer gesport vandaag (gisteren niet geweest vanwege mn rug) Maar tis niet mijn dag qua sporten.. Nogsteeds wat last van mn rug, dus oefeningen die rug ook mee pakken héél rustig aan mee gedaan, meer voor de beweging dan kracht. Maar conditie technisch was het vandaag ook niets, kweenie waarom, maar ging gewoon niet lekker. En de weegschaal zei nog dat ik ben aangekomen ook, hmpf... Hou mezelf maar voor dat dat spieren zijn dan, of vocht ofzo...

Overigens wel ff advies gevraagt voor mn rug, maar het zijn echt de spieren die ik voel en tis niet helemaal duidelijk of het spierpijn is of iets anders, dus heel rustig in de beweging meegepakt en voor de zekerheid voor straks een oefening gekregen met een apparaat voor de rugspieren ipv de losse oefening die ik deed. Nu maar hopen dat het weer over gaat.

DDDMakkink, volgens mij zijn wij momenteel even zwaar... Dus dan zou ik ook een walvis zijn, en dat vind ik mezelf toch echt niet, dus dan kun jij dat ook niet zijn :+

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:21

annepaardoes schreef:
Ik heb zo'n grote "massage" hoepel van een goeie kilo zwaar. Nou dat massage mochten ze echt wel weg laten, want de zogenaamde massageknobbel zijn erg hard. Maar het is even wennen.
Heb het vorig jaar veel gedaan en volgensmij heeft het toen wel mee geholpen om een strakkere buik te krijgen.

Bedoel je dan gewoon een hoelahoep maar dan verzwaard? Dat lijkt me eigenlijk best leuk om te doen :')

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:30

NiKip schreef:
annepaardoes schreef:

Bedoel je dan gewoon een hoelahoep maar dan verzwaard? Dat lijkt me eigenlijk best leuk om te doen :')

Het is echt een grote, dikkere hoepel van 1,2 kg zwaar.
Deze heb ik. Alleen ik heb hem toen destijds bij de kijkshop gekocht.
Afbeelding

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:07

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:21

voor alle oefeningen geldt dat je ze rustig moet doen, 2 op 4 neer, anders is het hele effect van de oefening weg.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:52

Airborn schreef:
Pfff, ik ook weer gesport vandaag (gisteren niet geweest vanwege mn rug) Maar tis niet mijn dag qua sporten.. Nogsteeds wat last van mn rug, dus oefeningen die rug ook mee pakken héél rustig aan mee gedaan, meer voor de beweging dan kracht. Maar conditie technisch was het vandaag ook niets, kweenie waarom, maar ging gewoon niet lekker. En de weegschaal zei nog dat ik ben aangekomen ook, hmpf... Hou mezelf maar voor dat dat spieren zijn dan, of vocht ofzo...

Overigens wel ff advies gevraagt voor mn rug, maar het zijn echt de spieren die ik voel en tis niet helemaal duidelijk of het spierpijn is of iets anders, dus heel rustig in de beweging meegepakt en voor de zekerheid voor straks een oefening gekregen met een apparaat voor de rugspieren ipv de losse oefening die ik deed. Nu maar hopen dat het weer over gaat.

DDDMakkink, volgens mij zijn wij momenteel even zwaar... Dus dan zou ik ook een walvis zijn, en dat vind ik mezelf toch echt niet, dus dan kun jij dat ook niet zijn :+

Ik heb geen idee hoe zwaar jij bent natuurlijk en hoe groot
Ik vind mezelf echt gewoon nog dik :o
Maar ben er druk mee bezig dus ooooooooooooit komt het misschien nog wel goed

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:55

SSDesign schreef:
DDDMakkink schreef:
Morgen weer sporten

Nou jij bent anders wel super bezig :) Het zal even duren, maar ik weet zeker dat je heel wat af kunt vallen door deze manier van sporten/bewegen. En als je nu niet afvalt, weet ik het ook niet meer :P

In plaats van hardlopen vandaag een half uur gewandeld met het paard en 3x de berg op gefietst in een behoorlijk tempo. Was in mijn planning paard even vergeten :o. En moest ook nog uitmesten (ja dat heb ik dus ook nog gedaan), dus hardlopen is er niet van gekomen.

Vrijdagochtend wil ik een lange fietstocht gaan maken, weer 20 km of zo.

Ik val niet af nee kwa gewicht blijf ik hetzelfde maar dat komt natuurlijk omdat ik toch kracht training doe intensief dus ik verbrand wel redelijk veel vet maar dat zie je niet aan de weegschaal
Dat maakt ook niet uit
Natuurlijk merk im het wel aan mijn kleding
Vond gisteren een riem die ik nooit dicht kreeg sterker nog sluiting en gesp raakte elkaar niet eens
En nu kan hij op het eerste gaatje *\o/*
Dus langzaam aan gaan we de goeie kant op
Ik fiets nu vanaf afgelopen dinsdag ook alles
Mijn auto heeft al 3 dagen vakantie

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:58

DDDMakkink, dat heb ik ook! :D

Centimeters gaan er wel af.. Maar kilos niet..
Dat is ook niet erg :D Heb toch liever de centimeters eraf!

Vanmiddag weer en morgen :):)
Pak toch altijd de auto naar de sportschool, gezien ik daar douche enzo..
Kom ik thuis, kan ik weer opnieuw douchen :+ Heeft geen zin.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:06

Ik pak de auto van mijn man naar de sportschool
Mijn verlichting op mijn fiets is niet jofel
E moet een flink stuk door een afgelegen park
Dus wacht even tot het s'avonds ook licht blijft tot een uur of 21:00
maar fiets wel tig keer naar school en moet nu ook omfietsen omdat ze de weg aan het vernieuwe zijn
Zo ziet mijn fietsschema er uit op hele dagen ( woensdag hoef ik na 11:30 niet meer naar school)
08:15 heen 2,5 km
08:30 terug 2,5km
11:15 heen 2,5 km
11:30 terug 2,5 km
13:00 heen 2,5 km
13:15 terug 2,5 km
15:00 heen 2,5 km
15:15 terug 2,5 km
Dus op een dag fiets ik dan 30 km in stukjes van 10 minuten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:48

Dat hoepelen lijkt me ook leuk!
Ik deed vandaag mn witte polo aan die vorig jaar nog erg strak zat en me wat mollig maakte, nou nu ineens een heel ander beeld in de spiegel!
Ik ben ook weer meer aan het fietsen met dit mooie weer, en nu merk ik dat ik veeel makkelijker op gewicht blijf!!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:50

Dan ga ik denk ik wel een hoepeltje aanschaffen :j Lijkt me leuk om af en toe thuis te doen.

Dit is trouwens een hele handige site die ik jullie kan aanraden: http://www.myfitnesspal.com/
Als je je inschrijft bij deze site kan je je calorieën per dag bijhouden. Ook kan je je sportactiviteiten toevoegen en dus zien hoeveel je verbrand :j
Ik vind de site zelf heel handig! Staan ook heel veel nederlandse merken tussen, zoals Brinta.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:53

NiKip schreef:
Dan ga ik denk ik wel een hoepeltje aanschaffen :j Lijkt me leuk om af en toe thuis te doen.

Dit is trouwens een hele handige site die ik jullie kan aanraden: http://www.myfitnesspal.com/
Als je je inschrijft bij deze site kan je je calorieën per dag bijhouden. Ook kan je je sportactiviteiten toevoegen en dus zien hoeveel je verbrand :j
Ik vind de site zelf heel handig! Staan ook heel veel nederlandse merken tussen, zoals Brinta.

Het voedingscentrum heeft ook zoiets, maar dan kun je sportactiviteiten niet bijhouden, maar wel zien hoeveel (verzadigd) vet je eet (naast aantal kcal).

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:42

Net lekker mn hoofd geleegd na het tentamen, dmv krachttraining :D
Ff kwark eten en dan typ ik verder

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:36

Zo weer terug van de gym !
Wie is er ook al weer terug of zijn jullie nog spiertjes kweken ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:37

Ik ga vanavond hardlopen :)