Nagellaktopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Nagellaktopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:29

Ik heb vanmiddag even voor 4 euro van catrice 3 nieuwe lakjes weten te scoren:

-welcome to las vegas
-Mona Lisa is staring back
-after eight

Ik zoek nog een mooi écht felle turkooiskleurig lakje, iemand een idee?

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:30

NOTD: Gosh - Berry me.

En heb een nieuwe basecoat + topcoat in 1 van het KVmerk gekocht.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:42

nog even mbt de nagelverharder , er is de vraag gesteld ; wat dan?
eigenlijk is dat hetzelfde als je haar , je kan het goed verzorgen waardoor het optimaal is, maar je kan de structuur ervan niet veranderen , en dat geldt voor nagels eigenlijk wel hetzelfde.
je zou evt. bijvoorbeeld tabletten met kelp/zeewier kunnen slikken als ondersteuning, maar alles valt of staat met de verzorging van je nagels.je kan de nagels voor het slapen gaan even olieen ,en dan met name de nieuwe nageluitgroei bij de nagelriem , (amandelolie is erg goed voor de nagels) nagelriemen bijhouden , en als je veel lakt, dan toch wel 1xpw een dagje lakloos (dus ook geen topcoat) zodat de nagels kunnen luchten.
verder als je de nagels vijlt, altijd naar de tip toe vijlen, en niet "heen en weer" daarmee veroorzaak je minuscule scheurtjes in het nageloppervlak , geen ijzeren nagelvijl gebruiken, deze zijn veel te grof, liever een hele fijne kartonnen vijl , of een glasvijl. niet pulken/peuteren aan de onderkant vd nagel om hem mooi schoon te maken, doe dat met een borsteltje en bijv. milde zeep.
hoe meer de nagel in aanraking komt met water, des te belangrijker dat hij goed ge-olied wordt.

mocht er nog iemand een nagelprobleem hebben, dan kun je het me altijd vragen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:43

Hmm maar wat jij zegt, doe ik allemaal. Ik heb sowieso 3 dagen pw geen nagellak op, gebruik elke avond olie en als ik ze vijl doe ik dat heel voorzichtig met een glasvijl... En toch knappen ze telkens ;( .

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:57

Wildgirl schreef:
Ik zoek nog een mooi écht felle turkooiskleurig lakje, iemand een idee?

Moet je ff bij Rimmel kijken :)

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:22

Paar pagina's terug ging het over Bubblegum. Ik heb er heel lang over staan twijfelen en uiteindelijk toch gekocht. Ik vind hem onwijs leuk en fijn lakken :j

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:25

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:28

Ik kwam best wel een interessant filmpje tegen, toen ik op zoek was wat ik nu weer met mijn nagels wil doen.

Hier op een super goedkope manier een nagelverharder (geen idee of het werkt maar als ik haar moet geloven van wel)
Dus misschien toch te proberen waard heb zelf nog een base coat en knoflook in huis :)

http://www.youtube.com/watch?v=AD1XAf30 ... AAAAAAAADQ

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:28

Wildgirl, turkooise heef Gosh ook wel :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:29

Ik heb de black stars er af gehaald en ben nu aan het rommelen met het stempelen.
Das wel heel makkelijk!Jammer dat ik alleen maar zwart of wit heb.
Net geprobeert met purpelized maar dat is te licht.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:34

Ik ben een FM aan het maken met Kiko 203 en Catrice Mona Lisa is Staring Back. Nog ideetjes voor een subtiele nail art om erover te doen?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:48

Oja geinig die frosting nails! maar vind het overbodig om hem aan te schaffen, aangezien ik het effect t zelfde vind als matte die ik al heb :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:58

Ik ben even heel blond volgens mij, maar wat is een FM? :o?

Edit: French Manicure natuurlijk! :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:58

Zo jullie hebben wel véél geshopt de laatste dagen!

Die Ice lakjes zien er ook wel mooi uit, ik kende ze niet!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:59

Vandaag eindelijk zo'n potje gekocht, maar momenteel ben ik kaal :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:13

NOTD Pure Ice Iced Merlot, met bloemblaadjes van Pure Ice china girl en zwarte streepjes van Etos Zwarte Quick Dry. Ik heb een poging gedaan om zoiets te maken:
Miri schreef:

Maar ik ben niet zo goed in lakken vrees ik :+ Geen tijd meer om er iets anders van te maken, dus hier moeten we het maar mee doen.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:18

Dewii schreef:
Hmm maar wat jij zegt, doe ik allemaal. Ik heb sowieso 3 dagen pw geen nagellak op, gebruik elke avond olie en als ik ze vijl doe ik dat heel voorzichtig met een glasvijl... En toch knappen ze telkens ;( .

in welke vorm vijl je je nagels? rond? vierkant?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:25

shantal schreef:
Ik kwam best wel een interessant filmpje tegen, toen ik op zoek was wat ik nu weer met mijn nagels wil doen.

Hier op een super goedkope manier een nagelverharder (geen idee of het werkt maar als ik haar moet geloven van wel)
Dus misschien toch te proberen waard heb zelf nog een base coat en knoflook in huis :)

Hier een ervaringsdeskundige. De knoflookgeur gaat NIET weg als de lak is opgedroogd, ook niet als je er een ander lakje overheen smeert. Heb mijn potje laatst weggegooid, werd bijna misselijk van m'n eigen geur als ik die nagellak op had :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:26

oh_oh schreef:
eline10 schreef:
Leuk Floss, nu geen bubbeltjes meer??
@oh_oh die Plum Play With me lijkt heel veel op Lucky in lilac.
Of zie ik dat verkeerd?

Lucky in Lilac is echt lila, Plum Play with me is meer paar aubergine. Er zit veel verschil in.

Ja dat zag ik vandaag dus ook en de twijfel sloeg acuut toe. Lucky in Lilac heb ik, Plum play with me heb ik niet... maar aangezien mijn stashje erg bescheiden is en ik alle kleurtjes die ik heb daardoor redelijk kan bijhouden realiseerde ik mij op tijd dat ik wel een kleur heb die erg op Plum lijkt dus daardoor had ik centjes over voor:

Make it golden (toch maar gekocht, maandag ga ik 'm testen op een donkere kleur)
En in de koopjesbak vond ik 2 lakken uit de Welcome to Las Vegasserie, ik heb Star of the Show en Drama Queen meegenomen, ze waren samen 1 euro en alleen al voor hoe mooi ze eruitzien in de potjes zijn ze de moeite waard (goudachtig lakje in potje met zwarte opdruk en zwarte lak met glittertjes in potje met goudkleurige opdruk) En ik houd helemaal niet van glitters... maar van die zwarte kunnen we wel een keer een starry night-artje knutselen :)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:27

rachel_j schreef:
Dewii schreef:

in welke vorm vijl je je nagels? rond? vierkant?

Welke vorm is sterker dan? :o?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:28

Vanillia schreef:
shantal schreef:

Hier een ervaringsdeskundige. De knoflookgeur gaat NIET weg als de lak is opgedroogd, ook niet als je er een ander lakje overheen smeert. Heb mijn potje laatst weggegooid, werd bijna misselijk van m'n eigen geur als ik die nagellak op had :')

Ok dat schiet niet op nee -O-
Dus dan kan je ook niet vertellen of het gewerkt heeft.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:29

rachel_j schreef:
nog even mbt de nagelverharder , er is de vraag gesteld ; wat dan?
eigenlijk is dat hetzelfde als je haar , je kan het goed verzorgen waardoor het optimaal is, maar je kan de structuur ervan niet veranderen , en dat geldt voor nagels eigenlijk wel hetzelfde.
je zou evt. bijvoorbeeld tabletten met kelp/zeewier kunnen slikken als ondersteuning, maar alles valt of staat met de verzorging van je nagels.je kan de nagels voor het slapen gaan even olieen ,en dan met name de nieuwe nageluitgroei bij de nagelriem , (amandelolie is erg goed voor de nagels) nagelriemen bijhouden , en als je veel lakt, dan toch wel 1xpw een dagje lakloos (dus ook geen topcoat) zodat de nagels kunnen luchten.
verder als je de nagels vijlt, altijd naar de tip toe vijlen, en niet "heen en weer" daarmee veroorzaak je minuscule scheurtjes in het nageloppervlak , geen ijzeren nagelvijl gebruiken, deze zijn veel te grof, liever een hele fijne kartonnen vijl , of een glasvijl. niet pulken/peuteren aan de onderkant vd nagel om hem mooi schoon te maken, doe dat met een borsteltje en bijv. milde zeep.
hoe meer de nagel in aanraking komt met water, des te belangrijker dat hij goed ge-olied wordt.

mocht er nog iemand een nagelprobleem hebben, dan kun je het me altijd vragen.

Als je elke dag je nagels moet oliën kan dat dan met nagellak er op?

En bedankt voor de tip van het vijlen.

En wat is je tip tegen nagels die al totaal verpest zijn en
En verkleurd?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:39

Annetje schreef:
NOTD Pure Ice Iced Merlot

Waaaauw, die naam! :D Past goed bij de kleur maar lijkt me smerig om te drinken :))

Verder prachtige creaties voorbij zien komen :) Blues Brother kan ik helaas ook nergens meer vinden ;(

En goede tips van Rachel, ik lees alweer dat ik mijn nagels verwaarloos, haha! 1 keer in de week een dag nagelloos probeer ik wel iedere week te doen maar ik ben zo bang dat ik weer ga bijten als ze kaal zijn := Loop nu al sinds dinsdagmiddag rond met Grape pop + purplelized eroverheen en dat zit nog redelijk, hier en daar wat tipwear. Morgen gaat 't eraf, en dan pas maandagavond weer wat erop :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:56

Ik heb weer glitter nageltjes :D *\o/*

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:57

Ik vind de glitters soms wel leuk, maar irriteer me zo aan het eraf halen!

Had mijn one stroke flowers op een french van dirtyberry en in de hoekjes een klein beetje hello holo. Ging het eraf halen en alles vloog ervanaf, behalve het kleine hoekje met die pokke glitters... Zijn er tips om dat makkelijker eraf te krijgen?