Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:41

Weer nieuwelingen erbij, stoppen met roken is wel hot op het moment :D

Even een vraagje aan de ervaren stoppers: Ik word zo ontzettend moe van het niet-roken. Volgens mij zat er in die sigaretten ook een oppeppend middel wat in ieder geval op mijn,lijf veel invloed had. Ik heb het gevoel dat ik midden op de dag zo om kan storten op de bank nu ik niet meer rook. Autorijden is ook een ramp, dan heb ik ook af en toe stokjes nodig om mijn ogen open te houden.....Herkenbaar of ben ik de enige met deze klachten?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:28

Repelsteel ; leuk filmpje.
Wij zijn verleden jaar begonnen met mennen en hebben net dit weekend afgesproken dat we deze winter
weer op mencursus gaan ,maar nu met ons eigen paard.
Verleden jaar heeft mijn vriend een cursus enkelspan gevolgd.

Die Noriker vind ik keileuk, maar erg duur.

Alle nieuwe stoppers : succes je kunt het .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:05

Vandaag een week gestopt met roken *\o/* . Klinkt zo kort een week, maar een week zonder die verslavende, stinkende stokjes :D is toch best wel heul lang :j . Mis het tot nu toe nog helemaal niet en m'n vriend was zo lief om buiten te gaan roken en de hond wat vaker zelf uit te laten _O- (kon hij roken hé).
We gaan lekker zo verder, heb net een lading anti rook pillen gehaald, dus kan weer even vooruit :D

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:07

Citaat:
m'n vriend was zo lief om buiten te gaan roken en de hond wat vaker zelf uit te laten (kon hij roken hé).

Niets dan voordelen dus. :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:38

En Sabinee__ hoe gaat het vandaag is het je gelukt niet te roken. Als je nu al een pakkie per dag rookt dan moet je er rekening me houden dat elke 10 jaar er een pakje bij komt. Spreek uit ervaring helaas. :o

Goed hoor Siegje twee weken alweer. *\o/*

PalermoZ dat kan ik me voorstellen dat je nu geen zin hebt in een sigaret. Beterschap! :(:) Lijkt me erg pijnlijk deze operatie.

Quellian ik heb hem een plaatje laten zien en hij vind ze echt niet mooi geloof ik. Hij is echt gek op arabieren en ja een Fjord heeft natuurlijk helemaal niets weg van een arabier.
Maar ik denk als hij he ras gaat kennen dat hij het leuker vind dan een arabier. Je moet natuurlijk weten dat mijn vriend helemaal niets met paarden heeft maar door ons vorige paard Flash ook gek is geworden op paarden. <3 Heb geen idee hoe ik hem moet overtuigen dat een fjord leuk is misschien door te zeggen het veelzijdige. Met een fjord kunnen we samen op stap karretje erachter whahahah zie ons al gaan :=

maikeltje schreef:
Even een vraagje aan de ervaren stoppers: Ik word zo ontzettend moe van het niet-roken. Volgens mij zat er in die sigaretten ook een oppeppend middel wat in ieder geval op mijn,lijf veel invloed had. Ik heb het gevoel dat ik midden op de dag zo om kan storten op de bank nu ik niet meer rook. Autorijden is ook een ramp, dan heb ik ook af en toe stokjes nodig om mijn ogen open te houden.....Herkenbaar of ben ik de enige met deze klachten?

Nouja zeg dat is ook ontzettend raar, ik die altijd goed geslapen heb lijk sinds ik gestopt ben niet meer te kunnen slapen. Elke nacht ben ik om de 20 minuten wakker, ja dat zijn maar liefst zo´n 21x. Word er gek van, gelukkig ben ik overdag niet moe maar het is wel erg vervelend ben niet moe te krijgen.
Ben benieuwd of anderen inderdaad ook vermoeiender zijn of juist uitgeruster. :)

Repelsteel je filmpje kan ik niet zien maar morgen gaat het me vast lukken dan neem ik mij lappie mee naar benidorm en daar heb ik heel snel bereik. :j

Goed hoor Ingrid alweer een week, je moet ergens beginnen. +:)+ Goed hoor dat jij geen behoefte hebt ondanks dat je vriend doorrookt. *\o/* Wel lief dat je vriend naar buiten gaat.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:41

blensink schreef:
En Sabinee__ hoe gaat het vandaag is het je gelukt niet te roken. Als je nu al een pakkie per dag rookt dan moet je er rekening me houden dat elke 10 jaar er een pakje bij komt. Spreek uit ervaring helaas. :o

Hihi, ja ik begon 2 jaartjes terug met mwoahh.. 6 sigaretjes op een dag?
Heb vandaag 2x een halve gerookt, en het smaakte me totaal niet! Goed teken dus, dat ik er helemaal klaar mee ben!
Verder een lollie gegeten op een zwaar momentje :D .
Al met al vind ik het niet tegenvallen voor een eerste dag :D .

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:56

Het probleem is als je blijft roken dat de behoefte blijft dat staat mooi uitgelegt in het boek.
Aan de andere kant als je het zo onder controle kunt houden, zou willen dat ik dat kon.
Denk ook dat je moment een beetje slecht was om te gaan stoppen, zo vlak voo het slapen gaan.
Beter direct sóchtend zeggen en nu rook ik niet meer :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:28

Blensink hoe lang heb je gerookt dan eigenlijk? :D

Inslapen heb ik trouwens wel moeite mee. Maar ik mis echt een oppepper in de vorm van nicotine overdag merk ik. Volgens mij ben ik een van de weinige mensen die er minder fit van is :') Het zal nog wel veranderen neem ik aan.

Sabine knap hoor voor een eerste dag. Maar ik merk zelf, na duizend stoppogingen, dat ik ECHT niet moet roken omdat ik het dan niet meer uit mijn hoofd kan zetten. Ben dan ook zo blij dat mijn partner geen sugaretten rookt want anders waren ze binnen handbereik geweest en had ik er niet af kunnen blijven.

Heb vandaag een van mijn kinderen een klein boodschapje laten doen omdat ik bang was de verleiding (om sigaretten te kopen voor zo soms een keertje) niet te kunnen weerstaan. Pure zelfkennis :o

IngridB ook goed bezig :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:32

maikeltje schreef:
Zera hoe lang ben jij nou gestopt? Want dan weet ik ook hoelang ik gestopt ben :+

Vandaag precies 2 weken. jij dus 15 dagen? Of niet?

Zera

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:40

Maikeltje ik merk zelf dat ik juist meer energie heb dan normaal.

Welkom aanstaande niet rokers :-).

Sabine je kunt beter ervoor zorgen dat je geen sigaretten bij de hand hebt. Dag 2 vond ik persoonlijk het moeilijkste. Had de hele dag stukjes appel naast me liggen:-P

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:44

Ik heb ook geen sigaretten meer hehe, heb mn laatste pakje opverdeeld aan vrienden en een paar weggegooid..
Helaas heel veel vrienden en klasgenootjes die roken.. Bleh

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:48

maikeltje met tussenstops heb ik een totaal van 22 a 23 jaar gerookt :o puff schrik er zelf van en inderdaad de eerste 10 jaar 1 pakje de 20 jaar twee pakjes en de laatste tijd zat ik op twee en een half a drie pakjes per dag. :oo
Een hele zware rookster. :r
Een nicht van mij heeft het roken gelaten doordat ik zoveel rookte :o
Misschien heb je ook een griepje, dat schijnt normaal te zijn zo de eerste week, je lichaam is natuurlijk een beetje van slag. :(:)
Denk dat je het even de tijd moet geven.
Verstandig dat je je kinderen om een boodschap hebt gestuurd voor het geval dat.
Ik heb deze week zeer zelden aan een sigaret gedacht.

Jippie jij en Zera zijn alweer twee weken gestopt, toppertjes!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Sabinee__ verstandig en nu nooit meer kopen of aanraken, succes!!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:49

Whahhahh stukjes appel en hielp dat?
Ik merk nu dat als ik minder eet ook niet echt de behoefte heb aan eten, zou ik dan toch nog af kunnen vallen.
Heb vandaag voor de zekerheid een nieuw gekochte broek maar alvast een maatje groter gekocht dan mijn gewone maat :o

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:51

Nog een gestopte roker, rookte niet veel : na het werk, na het eten,..hoogstens vijf per dag maar het was tijd om de slechte gewoonte te doorbreken. Trouwens, mijn wederhelft doet ook mee! Nu had ik besloten om meteen nog andere slechte gewoontes om te gooien : suikers beperken (chocolaverslaafd), douchen ipv een bad (beter voor milieu en beurs), minder tijd verspillen op de laptop, meer bewegen,...en het lukt! Nu al een dag of 10...

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:08

blensink schreef:
Whahhahh stukjes appel en hielp dat?
Ik merk nu dat als ik minder eet ook niet echt de behoefte heb aan eten, zou ik dan toch nog af kunnen vallen.
Heb vandaag voor de zekerheid een nieuw gekochte broek maar alvast een maatje groter gekocht dan mijn gewone maat :o

Werkte super :P. Ik had vooral dag 2 de hele dag een bakje appeltjes naast me staan. Als ik zin had in een sigaret pakte ik een stukje appel en dan was het weer goed. Zo heb je namelijk toch iets in de handen ;).
Ben trouwens ondertussen al bijna 3 kilo kwijt :D en 0 aangekomen. Wat trouwens wel raar is. Eerst at ik maar 1 keer per dag en nu 3 keer.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:26

capriz jij hebt wel meteen radikaal je leven verandert zeg.
Wat ontzettend goed +:)+ , zou willen dat ik ook zo streng was voor mezelf.

Zera wat gek dat jij bent afgevallen, of eet je alleen maar appels.
Goh ik zou ook wel af willen vallen ik eet echt veel minder, geen koekjes geen chocolade geen pudding, popcorn zonder zout en ik kom alleen maar aan heb ik het idee |(
Ze zeggen wel als je meerdere keren op een dag eet in kleine porties dat dat beter is om af te vallen.
Dus misschien komt dat daardoor.
Nou ik ga ook maar eens een hapje eten maken. :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:47

Zera schreef:
maikeltje schreef:
Zera hoe lang ben jij nou gestopt? Want dan weet ik ook hoelang ik gestopt ben :+

Vandaag precies 2 weken. jij dus 15 dagen? Of niet?

:j

Zal het toch eens ergens opschrijven. Even terugtellen voor de datum :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:48

capriz, goed hoor! Volhouden!

Ik heb het zwaar vandaag! Zou érg graag willen roken!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:53

Ik zit nu lekker een knackebrot met kaas te verorberen. Leek me wat gezonder dan een zak chips. :9

Ik ben ook nog niet aangekomen in kilo's maar eet verdeeld over de dag wel meer dan voorheen maar probeer het wel verantwoord te houden.

Capriz jij bent wel heel rigoureus bezig :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:54

Erg is dat he Quellian? :(:)

Dat had ik vandaag ook, vandaar mijn keuze om de oudste telg even naar de winkel te sturen ipv zelf te gaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:02

Ik ben op dieet, dus ook niets te snaaien voor me.

Kan me voorstellen dat je dan even kindlief naar de winkel stuurt! Wel zo veilig :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:05

Ik heb van die snoepradijsjes, snoeppaprika's, komkommertjes en snoeptomaatjes van de appie. Die zijn best lekker. Misschien een idee als je ook op dieet bent? Lekkere zelfgemaakte mgere yoghurtdressing erbij maken en voila, je hebt iets te knagen 's avonds wat nog lekker is ook :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:11

Ik heb gewoon zin in een pak roze koeken :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:19

_O- _O- _O-

Ja daar kan geen radijsje tegenop :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:28

Wat moet ik me bij die snoepradijsjes, komkommertjes en paprikatjes voorstellen ha ook nog tomaatjes is dat hartig?
Of echt zoals snoep zoet dat begrijp ik dus niet met die yohurtdressing. :o?
Zie die snoepjes voor me als een soort winegums maar dan met tomatensmaap dat moet ontzettend vies zijn met yohurtdressing zo val je inderdaad wel af je eet er één en gooit je maaltijd er gelijk uit _O-
Rozekoeken zijn zo lekker, weet niet of dat nu nogsteeds zo is.
Ik erk dat mijn smaak aan het veranderen is dingen zijn minder lekker dan voorheen hebben jullie dat ook?