Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:35

ik heb ook LR sokken van Falke, kreeg ik kado bij mn schoenen :) verder ren ik gewoon in fitnesskleding eigenlijk, en zit prima voor mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:37

Ik kreeg ze helaas niet cadeau bij mijn schoenen, zal de volgende keer eens vragen waarom eigenlijk niet :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:42

En les 14 zit er op! 2-3-6-6-6. Ging eigenlijk wel goed. Begin nu wel op een punt te komen dat de adem niet meer het probleem is, maar dat je pijn aan je beenspieren krijgt (een paar dagen geleden beweerde ik nog het tegendeel.....). Wel heerlijk dat ik nu al zo'n stuk kan rennen na vier weken, ben echt vanuit 0,000000 begonnen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:44

Succes Silence! Ik vind het echt heerlijk dat hardlopen. En dat terwijl ik mijn hele leven altijd beweerd heb dat rennen alleen voor paarden is....

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:48

Zo, les 11 zit erop na 2 maanden niet gelopen te hebben. En ik moet zeggen, het ging verrassend lekker! Eerst wel even pijn in me beenspieren maarja, wat wil je na 2 maanden stil gestaan te hebben. :') Maar al snel had ik een lekker tempo te pakken en was ik echt verbaasd hoe lekker het ging! Natuurlijk ging het nog niet geheel soepel, maar ik denk dat ik de draad maar weer gewoon oppak bij les 11.

En gelukkig ben ik binnen want er komt me nu toch een donkere lucht in. Heb lekker in het zonnetje gelopen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:57

He wat goed! Dus je hoefde niet helemaal opnieuw te beginnen zoals ik.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:02

Nee, gelukkig niet. Ik blijf alleen wel een beetje opletten dat ik het niet allemaal overvraag. Want dat risico heb ik nu dan wel misschien, dat ik teveel wil na 2 maanden 'pauze'. Maar oké, daar ben ik me van bewust. :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:04

Succes Silence :)

Ik heb gister les 1 van Evy uitgelopen, dus heb er 3 keer over gedaan. Naja merk dus wel vooruitgang, dat is fijn en heb geen haast om bij les 27 te komen ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:16

Bedankt :)

Ik wil ook met Evy gaan lopen.
Ben nog helemaal onbekend met hardlopen dus dat lijkt me wel fijn.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:21

Succes met lopen Silence!

Wat goed dat het zo goed ging Mara! Ben ook weleens 2 weekjes gestopt maar dat merk je toch wel! Ben je gewoon verder gegaan of wel een aantal lessen terug gegaan?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:22

Ooh heerlijk hoor.. Ideaal altijd zo'n zon/strand/zuip-vakantie :D. Al doe ik het meestal wel combineren met de natuur/cultuur, omdat ik de wereld gewoon te mooi vind om alleen maar op het strand te hangen :).
Ik ga in november naar IJsland en New York. IJsland nog nooit geweest, ben heel erg benieuwd. Krijg zo langzamerhand wel een beetje spijt dat ik geboekt heb, want het kan daar volgens mij ijzig koud worden! En New York.. Sja.. PARADISE :D!!! Ik ga daar overigens wel een rondje in CP rennen 's ochtends vroeg ;). Althans, dat is mijn planning. Dan maar even kijken of het ook zo uitkomt haha...

Pff, mn vader loopt nu te zeuren dat ik een (mid)weekje mee moet naar Las Vegas, hij wil zo graag daar met mij gokken. Ik hou niet van gokken en ik hou neit van woestijn.. Ga ik liever een midweekje de tafelberg nog een keertje opzoeken <3! Haha!

Jeetje, wat is iedereen lekker bezig!

Goed gedaan Maris! Welke les ga je nu naartoe? Je hebt me onderhand zowat ingehaald!

EllenB, ren je dan ook 7 km in 1 stuk of wandel je wel iets tussendoor?

Goed om te horen over die Lidl spullen. Nou ben ik zowiezo al niet van de Lidl, maar wilde eigenlijk toch wel gaan kijken, ondan ks dat ik veeeeels te laat ben :=. Maar laat maar zitten dus :). Ongeveer alle sportwinkels hier hebben nu uitverkoop, dus dat is wel lekker. Effe een paar longsleeves halen voor de koude periode.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 31-08-11 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:25

Ben nu bij 22! Dan moet ik 15-15 lopen dus heb je nog niet helemaal ingehaald hoor :P .

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:25

Maris89 schreef:
Succes met lopen Silence!

Wat goed dat het zo goed ging Mara! Ben ook weleens 2 weekjes gestopt maar dat merk je toch wel! Ben je gewoon verder gegaan of wel een aantal lessen terug gegaan?

Nou, ik was gestrand bij les 12, dus 1 lesje terug gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:34

Oh, Ijsland en New York wil ik allebei nog heen!
Vooral NY staat echt hoog op mijn lijstje.

Misschien volgend jaar als ik hubbie over kan halen :D

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:55

He goed, Mara. Dat zou mij niet lukken hoor na 2 mnd.

Yv_ ik heb die 7 toen in 1 keer gelopen. Ging lekker, dus ik dacht "ik ga gewoon door". Gisteren met de 5 heb ik een ieniemini stukje gewandeld, maar ik moest en zou binnen 30 min lopen dus na de oversteek heb ik mezelf weer aangezwengeld. Morgen probeer ik de 7 weer te halen, of ik doe 3,5km op m'n allerhardst. Ik probeer het een beetje af te wisselen om blessures te voorkomen. Die 7 loop ik wel zo langzaam mogelijk hoor, anders haal ik het niet...

NY is leuk Anc! Ben er ooit met Kerst geweest. Koud dat het was!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:57

Zzzzzzzzz net fysio gehad.
Ik kan weer bewegen. *\o/*

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:59

Bloodymary schreef:
En les 14 zit er op! 2-3-6-6-6. Ging eigenlijk wel goed. Begin nu wel op een punt te komen dat de adem niet meer het probleem is, maar dat je pijn aan je beenspieren krijgt (een paar dagen geleden beweerde ik nog het tegendeel.....). Wel heerlijk dat ik nu al zo'n stuk kan rennen na vier weken, ben echt vanuit 0,000000 begonnen.

Heb je enig idee hoeveel kilometer je hebt gelopen bij die les?

Ik ga deze les vanavond of morgenavond ook doen :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:02

Iemand hier trouwens die skeelert?
Ik overweeg om skeelers aan te schaffen, hardlopen buiten mag ik niet nl.

Alleen goede skeelers zijn duur! :oo

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:24

zap schreef:
Bloodymary schreef:

Heb je enig idee hoeveel kilometer je hebt gelopen bij die les?

Ik ga deze les vanavond of morgenavond ook doen :j

Ja, want ik zet runkeeper aan. Het was 4,03 kilometer. Met wandelen er bij natuurlijk. Ik zet die precies aan als het rennen begint en als het laatste rennen eindigt zet ik die uit, dus het laatste stukje uitwandelen zit er niet bij. En ik loop nog niet zo hard denk ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:26

Hello! Misschien is het al een paar keer voorbij gekomen, in dat geval sorry :o

Maar zijn er mensen die ervaring hebben met het "start to run" programma. Dat zijn 6 georganiseerde trainingen.
Ik kom er net toevallig achter en het begint zaterdag de 10 september al. Voor de mp3 coach moet je je voor 1 september aanmelden (conclusie: vandaag dus ;)). Ik vroeg me af of dat een aanrader is om kennis te maken met hardlopen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:27

Even een vraag vooral voor de lopers die al wat langer bezig zijn: zijn jullie eigenlijk ook echt afgevallen door het hardlopen? En hoeveel en wanneer begon dat?
Voor mij is afvallen niet het doel dat ik ben begonnen, dat was vooral conditie en dat ik me goed voel, maar ben nu vier weken bezig en ook al ben ik in kilo's niet afgevallen, maar zie en voel wel dat ik een lekkere strakke kont krijg en bepaalde flapjes boven mijn billen/heupen zijn ineens weg! Voelt wel lekker. Heb al heel lang maat 40 en maat 38 lijkt me best wel leuk!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:30

manzano schreef:
Hello! Misschien is het al een paar keer voorbij gekomen, in dat geval sorry :o

Maar zijn er mensen die ervaring hebben met het "start to run" programma. Dat zijn 6 georganiseerde trainingen.
Ik kom er net toevallig achter en het begint zaterdag de 10 september al. Voor de mp3 coach moet je je voor 1 september aanmelden (conclusie: vandaag dus ;)). Ik vroeg me af of dat een aanrader is om kennis te maken met hardlopen.

Ik ken het zelf niet, maar een vriendin van mij heeft dat gevolgd. Als je graag met een groep sport is het denk ik zeker een aanrader. Zelf ben ik meer een individualist, dus voor mij is het niets. En wat ook minder is, is dat je op een vast tijdstip aanwezig moet zijn. Maar als je dat goed in kunt plannen is dat natuurlijk geen probleem. Volgens mij gaat het op zich wel vlot en bouw je best snel op, sneller dan het start-to-runprogramma dat ik op de ipod volg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:33

Nou dat zelf lopen lijkt me wel prima, maar om erin te komen lijkt het me wel lekker.
Ik heb ooit knieblessure gehad, dus daarom zou ik tips qua lopen en bijv. rekken/strekken wel fijn vinden. Anders doe ik maar wat :o

Schema: http://starttorun.atletiekunie.nl/index.php?page=657
Doel is geloof ik dat je na 6 weken minimaal 3km kunt lopen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:38

Bloodymary: ik ben 5 kg kwijt, maar moet er wel bij zeggen dat ik sinds ik loop (begin juni) ook let op wat ik eet. Mijn bovenbenen zijn slanker en de lovehandles gekrompen. Vet op mijn buik is zeker gehalveerd. De laatste kwab moet er nog af. Ik ben 40 dus zo hard gaat het niet (meer :-() maar nog 2 kg en dan ben ik weer net zo slank als 10 jaar geleden. Minder mag niet, want dan zit ik op ondergewicht en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Voorlopig blijf ik dus lekker rennen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:39

moonfish13 schreef:
Iemand hier trouwens die skeelert?
Ik overweeg om skeelers aan te schaffen, hardlopen buiten mag ik niet nl.

Alleen goede skeelers zijn duur! :oo

Ik heb wel een paar skeelers staan, maar ik skeeler niet. Ik ben wel aan het touwtje springen, ook errug goed voor mijn luie zweet ;)