Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:29

Balen zeg Tootje! Hopen dat je weer beter bent voor je verrassing, leuk!
Wel goed dat de dbvp doorgedrongen is tot Willem, hopen dat het wat helpt!
En indd tis heel lastig als je niet kunt vertrouwen op je eigen hypogevoel!
De enige oplossing is dan toch veel meten....... Tis te hopen dat er wat verbetering in komt en dat hij het dan wat meer op gevoel kan gaan doen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 15:31

Het hoesten houd hier maar niet op , had vanmorgen een ziek paard ze heeft koliek en koorts en dat zinde de dierenarts niet hoor vanmiddag of morgen de uitslag van het bloed spannend...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:37

tootje71 schreef:
Fijn om ook goed nieuws hier te horen ! Helaas heb ik een zere keel en snotter virus te pakken afgelopen week had mijn zoon het en nu ben ik aan de beurt de suikers hangen steeds rond de twintig...bleehhhh hopelijk ben ik volgend weekend opgeknapt want dan heb ik een afscheids/verassings uitje ik ben 8 jaar klassenmoeder geweest en nu ga ik verast worden .spannend !

Hier ook al ziek. Benauwd, hoesten, snotteren etc.. voel me flink beroerd en heb het idee dat ik soms geen adem krijg..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 16:25

Nou dat bedoel ik heel herkenbaar inderdaad dat benauwde heb ik sinds gisteren nou ja laten we hopen dat het snel weer over mag zijn..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 16:32

Vorige keer dat ik ziek was het ik precies hetzelfde, en toen kreeg ik er nog eens voorhoofsholte ontsteking bij. Nu op tijd gaan neussprayen en is het nog open gelukkig! Alleen ook van die extreme niesbuien. Zelfs niet naar m'n college geweest vandaag, voelde me echt te beroerd.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:01

Jee vervelend meiden! Maar ook niet zo gek met dit weer.. wel een jas aan, geen jas.. trui uit.. brr koude wind. Wordt je wel verkouden van!
Hopenlijk knapt je paardje snel op Tootje en is de uitslag goed, ook al stress, kan er nog wel bij :(:)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:49

Vor alle zieken veel beterschap.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:12

Inderdaad :(:)
Dinsdagochtend moest ik weer naar de oogarts voor controle. Was behoorlijk zenuwachtig.....
Maar ik mag weer een half jaar weg blijven!!! *\o/* *\o/* *\o/*
De laatste tijd best vaak hipos, maar we zaten in een verhuizing (zijn nog niet helemaal uitgepakt, maar de stres is er nu eindelijk af :D ) en dus gelukkig wel verklaarbaar.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 08:56

Super kentaro ! lekker he dat je weer even weg mag blijven hier knappen we ook allemaal weer wat op zelfs paard was vanmorgen koorts vrij , daar was ik nog het meest blij mee.

Schouder blijft vervelend maar heb vannacht redelijk goede nacht gehad hier ook positief dus !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 08:58

Wat fijn te horen dat het allemaal de betere kant op gaat!!
ben ook super blij dat het bij de oogarts goed was! 2010 was echt een rampenjaar betreft m'n ogen en moet er écht niet aan denken weer............

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:53

Hee fijn meiden!
Hier gaan Willems waardes beter _/-\o_ Hij zit nu nog regelmatig te hoog,maar niet meer in de 20!
Ben ik zoo blij om. Wel vaak in de middag te laag, maar dat is beter op te vangen dan te hoog.
Gister weer gesproken met de arts van het UWV.. ontslag gaat door *\%/* gelukkig! Zijn we strakjes van zijn werkgever af _-:( Ook kunnen we dan verder met het vorderen van zijn verlofuren want als je er nog 400 heb staan en ze betalen maar 217 uur uit.. heb je de FNV wel nodig hahaha. Achterstallig loon moet binnen nu en 30 oktober binnen zijn, dat is al geregeld. Tijden gaan keren hier.. gaan de goede kant op +:)+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:01

*\o/* Wat een positieve berichten vandaag!! Super hoor!! En nu houden zo :D
Wel super balen als je al zo loopt te klooien met je gezondheid, dat je je dan ook nog zo druk moet maken om tegenwerkende werkgevers.... :(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:45

Zijn werkgever heeft m aangenomen op de cao en is dan ook verplicht om mee te gaan met de cao verhogingen... Tja iedere keer de brief op zijn bureau gelegd maar nooit iets ontvangen.. Hoefde niet was zijn antwoord. Haha je moet wel :P Als je dan uiteindelijk tijdens je ziekte niets hoort is de liefde toch wel een beetje over ;) Tja, een afscheid?? wat is dat? ach... een gouden handdruk noemen wij het dan maar :+ buiten zijn verlofuren al recht op ruim 3500 euro bruto. Is toch leul al zeg ik het zelf. Nu gaan we misschien voor onszelf beginnen. We zien wel, ben alle voors en tegens aan het uitzoeken.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 16:54

Haha, cao volgen 'hoeft niet', zou die wel willen :P. Hartstikke goed dat jullie er achteraan gaan, er zullen genoeg mensen zijn die het laten voor wat het is en dan leren dat soort werkgevers nooit.
Ik ben blij dat jullie weer een beetje omhoog aan het krabbelen zijn!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:46

Zonder fnv of andere bond hadden we het nooit gered hoor. Kost je een vermogen als je zulke dingen wil aanvechten en uit wil laten zoeken.Nu de laatste lootjes hier zeg maar wat dit aangaat.
Vandaag heeft Willem zijn nieuwe afstandsbediening opgehaald voor de omnipod. De omnipod word binnekort kleiner en dus andere aperatuur. Wel dom dat je er zelf achteraan moet om m op te halen, voor ons was dat ruim 77,2 km pff, lekker in de buurt |o

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 02:26

Huh, konden ze die niet gewoon opsturen? da's wel echt heeeeeeeel suf...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 05:03

Zoiets hadden wij ook, maar ja, niet dus. Maar hij is binnen. Nu dus deze lichting pods nog opmaken en dan over naar de kleinere. Ik ben benieuwd.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:18

Pff mag ik even komen klagen.

Ga zo naar het ziekenhuis voor de uitslag van mijn sensor. Ben benieuwd.

Verder ben ik vorige week begonnen met acapuntuur. Cz zei dat dit tot 450 euro werd vergoed. Niet erbij vertellend dat per behandeling een maximaal word betaald a 25 euro.
Dit betekend dat ze 75 euro aan mij betalen en ik 165 euro zelf moet betalen. Had echt het idee dat het werkte maar op deze manier kan ik het echt niet betalen al helemaal niet met een kreupel paard opstal waarvan we niet weten waar het vandaan komt en elke week de veearts komt.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 08:50

Oh balen dat het zoveel kost en zo weinig vergoedt wordt seg. Sterkte met je paardje! Hopenlijk goed nieuws met het uitlezen/bespreken van de sensor!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 10:50

Ik kreeg best veel vergoed ik moest per sessie 10 euro zelf betalen maar goed het is net hoe je bent verzekerd natuurlijk ;-)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:54

Pfoe, Ash, wat balen zeg! Af en toe word je zo moe van al die regeltjes rondom vergoedingen, dit wel, dat niet, en dan natuurlijk net datgene dat wel werkt weer niet :(. Kan me voorstellen dat je er treurig en boos van wordt. Hoop dat de uitslag van de sensor iets positiever zal zijn!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:19

Ja en dat terwijl ik een uitgebeid pakket heb en dingen apart heb bijverzekerd. Maar goed. Het houd op helaas.
Uit dat met de sensor is gebleken dat ik in de nachten vaak rond de 23 zit. En halvewege de nacht gaat die langzaam omlaag waardoor ik rond de 11 elke keer wakker word. Hopelijk word het met een andere basaal stand beter.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:56

Nou das ook niet gaaf. Hoe gaan jullie dat oplossen? Blijkbaar heb je ook een pomp (je heb het over basaalstand) Willem was net zo hoor, zijn avonden/nachten zijn nu in stukjes gedeeld. meer ,wat minder, normaal. Ik hoop in iedergeval dat je er beter van wordt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 19:20

Ja gelukkig heb ik in dit geval een pompje dat scheelt dan wel!
Hoop echt dat ik me er beetje van ga voelen en dat ik een keer niet dood moe wakker word.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 19:55

stress hier..mijn paard is vanmiddag naar de kliniek in utrecht gegaan het ging maar slechter met haar.

Nu denken ze dat ze een dikke darm infectie heeft die of de goede of de slechte kant op gaan gaan. :(

Ook was haar suikergehalte te hoog en nog wat waardes die niet goed waren.

Wij gaan een spannend weekend in...