Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:57

_Tara_ schreef:
Fan, je kan niet bokken op werk? :oo Ik zou ontslag nemen :P

Ik dacht ook vanmorgen, dit hebben wij niet besproken in de onderhandeling?! Want dan had ik liever iets van mijn salaris ingeleverd! ;)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:00

MISTRAL94 schreef:
MrUlbe: Loop je 2 of 3 keer per week?

beetje late reactie, maar ik loop 3x in de week :)

Fanneke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:01

Ik ga douchen, tot straks!! :wave:

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:57

:wave:

stelletje kletskousen hier! Heb in stukjes bij gelezen en ben ongetwijfeld de helft alweer vergeten...

Sak, wat goed dat je voor Kika gaat lopen!

Fan geen Bokt op werk, ikke ook niet hoor...

Zag nog nieuwe schoenen die pijn gaven? Pijn is nooit goed. Simpel.

Bom, arme Zorro heeft zichzelf nog een beetje verder stuk gemaakt, dommert...

Hier weer eens druk druk druk. Druk geweest op werk, zowel gister als vandaag langer gebleven. Gisteravond cursus was ook weer ernstig laat, dus werd al moe wakker. Rijden vanmiddag ging wel lekker, maar én overwerken én 3 paarden volop rijden (ben met alle 3 flink bezig geweest, ieder 45 - 60 min gereden) zorgt niet voor vroeg thuis komen. Lopen dus nog maar even overgeslagen. Ga donderdag wel ff rondje van 5 km doen.
Ben verder maar weer eens aan het lijnen, want door de drukte van de afgelopen tijd heb ik niet heel gezond gegeten en dat zag ik op de weegschaal (rotding).

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:01

WenK schreef:
Ben verder maar weer eens aan het lijnen, want door de drukte van de afgelopen tijd heb ik niet heel gezond gegeten en dat zag ik op de weegschaal (rotding).

Dat stomme ding ziet ook alles :')

Heb je het nog steeds naar je zin op je werk?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:16

Heb me hier een poos niet gemeld maar wil me toch weer melden als dat mag?
Ik had 1e keer dat ik me hier melde nog geen hardloopschoenen maar ben vanmiddag met mams de stad in geweest en hardloopschoenen gekregen zij loopt ook hard dus doen we het samen :D ! Volgends z'n schema

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:17

Nou, mijn rondje vanmorgen is vooralsnog goed gevallen, heb vanmiddag ook nog 25 km paard gereden en ook nog 2 km gewandeld naast een (kreupel) paard.

En de voet die geblesseerd was, doet vooralsnog niet zeer.
Ik duim dat dat morgenochtend bij het opstaan nog steeds zo is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:18

Ja, rotding is het... :(

Ja, werk is nog steeds leuk. Baas is grappig en relaxed (mits je je werk goed doet), mijn collega is superleuk en gezellig en ik ben gewoon elke dag de hele dag druk. Heerlijk! Enig nadeel is dus dat het best zwaar is icm de cursus (nog maar 9 dagen, dan hebben we theorie-examen), de paarden en hardlopen. Na het examen is de cursus in ieder geval minder belastend en ik merk ook al dat ik minder moe ben van het werk, dus we gaan de goede kant weer op. Had vorige week een dag dat ik het echt niet meer zag zitten, was zo ontzettend moe, leeg en alles deed zeer. Daarom dus ook ff de noodrem weer aangetrokken en nu voorzichtig weer wat oppakken.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:27

Ik ben even weg en er zijn weer een stuk of 5 pagina's bij, dat gaat snel, haha!
Hoe gaat het bij jullie?

Helaas heb ik gisteren niet kunnen beginnen aan joggen. Ik loop nog steeds rond met keelontsteking en koorts, al is dat laatste al wel weer gezakt. Vandaag naar de bios gegaan en terug gekomen zonder stem. Joggen moet nog even wachten dus.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:58

Wat eten jullie voor het lopen? Ik ga beginnen met start to run in maart, dat begint om 9:30 uur op zaterdag. Ik ben geen groot ontbijter, maar iets lichts eten lijkt mij wel handig.
Een bakje melk met musli, is dat een goed ontbijt? Ik moet er tijdens het lopen ook weer geen last van krijgen natuurlijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:07

Ik ontbijt meestal met iets lichts, een beschuitje oid, of een (pakje) sultanakoekje(s).

En als ik terugben van lopen en klaar ben met douchen, dan ontbijt ik verder, met een broodje oid en een kop koffie.

Dit deed ik ook toen ik bij de atletiekvereniging liep op zaterdagmorgen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:29

Net terug van Snorrie en wond ziet er beter uit, pak van mijn hart. Morgenochtend toch even de da bellen, heb sowieso nog wat vragen.

Wen, lekker dat je het naar je zin hebt, ook al is het dan druk, je krijgt er toch weer goede energie door.
Fiona, welcome back
Casperzot, balen van je keel, wel lekker rustig :P
Marije, sportief dagje hoor, en vooralsnog braaf voetje ;)
Dammie, als ik 's ochtends een duurloopje ga doen, meestal 30 tot 45 min, ontbijt ik met een kop koffie en een banaantje. Na het lopen eet ik dan mijn boterhammen oid.
Fan, ik zou een klacht indienen bij je werkgever, zijn ze nou helemaal van de zotte!!!! _-:( Maar je hebt je BB-tje toch, mag hopen met i-net :))

Weegschaal staat hier al tijden te wachten op nieuwe batterijen :D Ik heb een meetlintje in de badkamer liggen, dat werkt voor mij beter.

Hoop morgen even te kunnen rennen, heel vroeg in de ochtend of 's avonds. Overdag 2 kids om me heen, zwemles (is nu op woe middag), boodschappies, Snorrie, KwikFit (auto stinkt soms naar benzine, nie goe nie), apotheek... lekker druk :=

Zo en nu ga ik mijn bed in, nog even lezen in de studieboeken, maar dan hoef ik tenminste niet het laatste rondje met de honden te doen :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:34

Fijn dat het beter gaat met Snorremans, Bomm! Wat kun je je zorgen maken om die beesten hè..
Mijn merrie is hoogdrachtig (nog 2 weken voor het màg komen) en heeft vorig jaar verworpen. Elke dag dus dikke stress!!
Dammie, lijkt me een prima ontbijt! Je kunt er eventueel nog wel wat fruit bij eten denk ik :j .
Marije, fanatieke dag. Paard niet ernstig kreupel hoop ik?

Jullie hebben lekker doorgekletst zeg!
Ik zit ook in een superdrukke periode op mijn werk, pffffff. Hoezo ambtenaren hebben het niet druk ;)
Heb geen spierpijn van ons fanatieke rondje van gisteren :) Donderdag of vrijdag nog een lichte training en dan zondag onze eerste run van 6 km!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:05

Ik ben ook weer thuis! *\o/* Heerlijk dagje relaxed vandaag, wat een baden en sauna's zeg! Lekker buiten gezwommen in een verwarmd bad, met uitzicht op een meer met vogels! Heel fijn. Lekker geluncht en vanavond nog even wat gegeten bij schoonouders. Vriendlief ligt al lekker in bed, ik heb nog ff m'n mail gecheckt en ga nog ff afwassen.

Heb niet echt bij gelezen, jullie zijn al weer 4 blz verder!!

Sak, wel gaaf dat je je zo gaat inzetten voor de kika-run! Ik twijfelde, maar heb al 3 loopjes staan en stort elke maand 5euro voor KWF!

Bom, hoe gaat 't nu met je paard? Zitten de laatste 2 nietjes er nog in? Is het niet een idee om het elke dag even steriel af te dekken zolang het nog niet goed dicht is? Uiteraard begrijp dat allerlei smeerseltjes het genezingsproces niet zal bevorderen en zodra het niet echt open meer is, kan je het uiteraard mooi aan de lucht laten drogen. Zie net dat je even gaat overleggen morgen met de DA, is wel verstandig denk ik. :j Ook voor jezelf even fijn, dan weet je of je goed handelt of niet.

Mistral, ik loop zelf al een aantal jaren, maar heb nooit regelmatig door gezet. Wel in 2008 al eens de 10km gelopen en tussendoor ook wel 5km loopjes. Dit jaar staat een 5km, 8km en 10km op het programma. Ben nu al weer zo'n 3-4 maand aan het trainen. Jammer dat jouw training nog niet zo goed ging... bouw je wel goed op? In het begin is een flink stuk wandelen eerst voldoende he!

Ga nog even met de hond eruit end an lekker slapen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 06:17

Goedemorgen,

Goed wenk even aan de bel trekken als het teveel wordt,komt wel weer als alles lekker loopt en je goed gewend bent.

Mistral lopen met pijn is niet goed...wat de andere zeggen nogmaals eens naar je schoenen laten kijken.
Voor je het weet heb je een blessure.
Nou judith dan klopt jouw woonplaats nu dus goed. :D
Bokken kan ik niet op werk alleen op eigen telefoon.
Heb geen pc op het werk dus dat is helemaal makkelijk.

Hoi fiona welkom.
Dat is balen marije...ernstig?

Ik ontbijt rustig met 2 boterhammen hoor...heb echt brandstof nodig.
Daarna nog een schaaltje yoghurt evt.

Fijn dat die wond er beter uit ziet Bom.
Scheelt weer stress....paarden af en toe 8)7

Marjolein klinkt heerlijk hmm jaloers hoor.

Zo en nu ga ik werken tot vanmiddag.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:05

Môge!
@bomm: Gelukkig gaat t al beter met je Snorr!
@marjolein: Oh, klinkt ook héérlijk zeg!
@wenk: Super dat je t zo naar je zin hebt! Nog even volhouden dus en dan weer wat meer ruimte ;) Succes!
@fiona: Welkom!
@dammie: Ik loop eigenlijk nooit 's ochtends, dus ontbijt gewoon als anders! Ik loop meestal eind van de middag, als ik uit mn werk kom.

Nou, spiertjes toch wat onderschat....Heb me nu toch een spierpijn in mn bovenbenen en in mn kont! :oo Amaï!
Weet al hoe het komt; gister ietwat veel fanatiek een tikspel meegedaan waar je steeds 5m moest sprinten en balletjes van de grond moest pakken en ergens anders weer op de grond moest leggen..... :') Och ja, wel ttraining gehad dus!
Vandaag weer, want we gaan oefenen voor t schoolvoetbal, dus kan ik weer ff bewegen. Hardlopen gaat t niet worden in de planning, hoop dan morgen te gaan.

Werkse allemaal!!! :wave:

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:18

goedemorgen iedereen!

ik ga vandaag niet hardlopen, maar alle renners: succes! :j

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 08:31

Ik kan ook niet goed lopen na het eten, krijg dan echt snel steken. Ik loop wel eens 's ochtends maar niet gelijk na het ontbijt maar na anderhalf uur ofzo.

Vanavond weer lopen, ga een intervaltraining doen. Ik ben benieuwd hoe dat bevalt!

Succes met je training vandaag Jaan, ik hoop dat de spierpijn snel wegzakt als je verder gaat trainen!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:17

Ik liep altijd voor het ontbijt, maar dan liep ook al om 8 uur buiten en max 4km. Als ik ga lopen moet ik minimaal 1,5 uur van te voren hebben gegeten, anders word ik misselijk van dat geklots in mijn maag. :r

Jaan, hmm, pijnlijk, laatje maar lekker masseren :))
Marjolein hmmm, word helemaal ontspannen van jouw verhaal, lekker zeg!
Noor, wat spannend! Ik duim dat er een gezond veulentje komt.
Bom, lekker van stinker. Ben benieuwd wat de DA zegt. BB heeft internet, maar snap nog niet helemaal hoe die werkt.
Fiona, welcome back! Fijn dat je goede schoenen hebt gekregen, ik zoek ook zo'n sponsor! :D
Casperzot, doe het maar lekker rustig aan, eerst herstellen.

Gisteren om 9 uur op de bank in slaap gevallen, om 10 uur ben ik lekker naar mijn bedje verhuisd en heb lekker wat uurtjes gemaakt. Allleen ik blij moe, snap er niets van. :n

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:53

mag ik vragen wat het verschil is tussen een gewone training en een interval?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:05

Van mijn bb, het is gelukt bom.
Gewone training is een duurloop. Een imterval loop verscjillemde tempo's voor een aantal minuten.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:08

Goedemorgen!

Heb m'n ontbijtje ook weer op, even met de hond eruit en dan weer naar Shagoya, heb er zin in! Daarna even stemmen, naar mn oma en vanavond weer aan 't werk!

Scoob, ik ontbijt ook met 2 boterhammen hoor, dat heb ik wel nodig! Werkse vandaag!
Jaan, oeh balen van je spierpijn, kan t me wel voorstellen na zo'n balspelletje. :D Wel leuk werk lijkt me dat, wat jij doet! Welke groep heb jij onder je hoede?
MJ, succes met lopen vanavond!
Fan, misschien griepje onder de leden? Even rustig aan doen vandaag dus!
MrUlbe, met een gewone training wordt veelal een duurloop bedoeld. Dus dan ren/jog je aanéén stuk door in het zelfde tempo. Met interval training wordt bedoeld, dat je in verschillende tempo's loopt en tussendoor wandelt of rustig dribbelt en dan weer versneld. Hopelijk heb ik 't zo wat duidelijk omschreven? :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:09

Goedemorgen!
@ Marjoleintje: aanrader dus de Veluwse Bron?

Ik ben niet zo'n ontbijter. Als ik 's ochtends ga lopen, eet ik een bakje yoghurt of een banaan en dan ontbijt ik wel na het lopen. :)

Lopers, succes vandaag!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:12

Ja, dat is het zeker Noor! Vroeg jij trouwens of ik al eerder was geweest? Dat was ik nog niet, dit was onze eerste keer! :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:15

marjoleintje schreef:
MrUlbe, met een gewone training wordt veelal een duurloop bedoeld. Dus dan ren/jog je aanéén stuk door in het zelfde tempo. Met interval training wordt bedoeld, dat je in verschillende tempo's loopt en tussendoor wandelt of rustig dribbelt en dan weer versneld. Hopelijk heb ik 't zo wat duidelijk omschreven? :)

super! dankjewel voor de duidelijke uitleg :)
ik doe dus met evy greyaart de interval :)

(zie ergens in dit topic voor een schematje van mijn training :=)