Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:28

Nouuuu het meeste brood doet niet zoveel goed aan je stoelgang hoor. Als ik de tijd er voor heb eet ik eigenlijk alleen maar havermout pap (met sojamelk) daar doen mijn darmen het veel beter op! Of muesli met soja melk

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:19

nynke1122 schreef:
Is iemand hier ook aan de pil?

ik :j

*komt weer binnen vallen *

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:20

Over dat dieet... Ik heb wel een idee daarvan ja het schijnt ook wel goed te zijn, maar dan mag je dus geen of weinig brood een aardappelen en dan heb ik zoiets van.... maar wat moet ik dan eten? :') Ik vind salades echt goor en ook al lust je dat wel, dan is zulks gewoon vaak niet zo praktisch om mee te nemen als lunch...

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:24

Ik ben juist gek op groente en fruit, en vind brood eigenlijk ook maar ranzig. Maarja, brood is wel zo'n beetje het enige handige voor onderweg, en ik ben nou eenmaal vaak onderweg :')

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:30

Ik ben verbrand. :')
Niet van in de tuin te liggen, maar van het paardrijden. Paar uur buiten gaan rijden, kwam thuis en zag opeens dat ik rood was. Nou ja, zal morgen mooi bruin zijn dan.

Diëten laat ik ook maar voor wat het is. Zegt me helemaal niks om eraan te beginnen, en zeker geen streng dieet.

Ik ben ook aan de pil nynke1122.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:48

Ik eet altijd brood als lunch en elke keer een salade zie ik niet zitten, omdat ik die dan zelf kan gaan halen terwijl we ook brood hebben en dan eet ik s'avonds weer groente en dat kan dus weer een salade zijn dan.
Ik eet heel veel fruit maar dat verschilt eigenlijk per dag, en dat vind ik zeker geen vervanging voor mijn ontbijt/lunch, eerder als snack ipv een koekje.

Ik baal.. Er zit zo'n grote wond op m'n lip en ik wil hem gewoon echt weghebben, het ziet er niet uit.. :\
En ik heb wel geduld maar hij heelt niet en lijkt elke dag groter te worden en hij blijft open gaan als ik mijn gezicht reinig oid.. Gelukkig niet onstoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:51

Balen Aylie :(:)

Ik kan kopen wat ik wil, betaal toch alles van hezelfde huishoudgeld. Alleen heb ik geen zin om elke keer weer een salade mee te slepen :')

Fruit zie ik ook als tussendoortje. Maar ik heb nu trouwens wel als ontbijt bran flakes met fruit erin gekocht. Mijn ontbijt bestond de laatste tijd uit melba-toast en dat vond ik toch wat magertjes :))

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:24

Als ontbijt eet ik altijd 3 plakjes ontbijtkoek of 2 boterhammen met hagelslag oid, meer krijg ik niet op haha.

Lunch verschilt, vaak 2 tot 4 boterhammen of een lekker broodje. :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:34

Ik kom ook weer even binnenvallen.

Over dat oerdieet, ik volg het eigenlijk al wel een tijdje. Probeer zo min mogelijk geraffineerd te eten, alleen als de pot dat schaft. Ook eet ik bijna geen vlees meer en ook geen zuivel. Soms wat yoghurt of geitenkaas maar dat is ongeveer 1x per week. Begin bijna elke ochtend met een groente en fruit smoothie en eet 's middags vaak salades. Het heeft zeker wel wat geholpen maar weg zijn mijn pukkels niet helaas.

Ben nu toch maar weer begonnen met behandelingen bij pilarschoice.nl. Vorige week eerste behandeling gehad. Was wel fijn dat er weer even iemand naar kijkt. Mijn huid gaat er al echt mooi uit zien! Volgende week nog een behandeling. Ben erg benieuwd hoe het er over een maandje of 2 gaat uitzien :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:23

Dus die behandelingen helpen wel? Dat is fijn. :)

Ik eet helemaal geen kaas meer wat ik eerst 7 dagen per week at. :P
Geen melk meer, wel yoghi, en ook nog boter, toetjes zoals yoghurt of vla haast nooit meer.
Varkensvlees zou ik ook eens wat minder mmoeten gaan eten, daarom eet ik zo graag kip. :))

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:04

Ik zit ook aan zo'n soort dieet, meer omdat ik voor heel veel dingen overgevoelig ben. Als ik bijvoorbeeld een ijsje eet zit de volgende dag heel mijn elleboog onder de blaren.. :+

Het heeft wel wat effect op mijn huid, maar om nou te zeggen dat het veel beter is geworden? Nee..
Heb het gisteren flink schoongemaakt en alle verstoppingen weggehaald en het gaat al veel lekkerder. Kon ook weer sporten, dus dat was weer heerlijk.

@xAylie Als ik jou was zou ik geen minderen met de suiker, aangezien ik net las dat jij 3 plakken ontbijtkoek of 2 boterhammen met hagelslag oid eet, dat is echt totaal niet gezond.

En over dat brood: Er staat in dat dieet dat je helemaal geen graanproducten mag als ik het goed begrijp? Denk dat het toch wel handig is als je íets van graanproducten eet, alleen dat helemaal geen witmeelproducten. En ook dingen als donker volkorenbrood ipv het normale brood. Je zit er veel sneller van vol en je hebt veel minder snel honger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:07

Ik kan niet tegen volkorenbrood :) Dus dat gaat helaas niet. Eet wel bruin brood, geen wit.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:28

Ik eet ook ontbijtkoek en 's ochtends altijd brood met chocoladevlokken, en ik kan echt niet zonder :~ :') vind het zooo lekker en zeker op dat tijdstip.

Mijn huid gaat nu heel goed :) beetje vlekjes nog, verder niks.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:27

BAH! Mijn allergie was verdwenen, nu is ie weer terug omdat ik twee dagen geen zalf meer gesmeerd heb. Maar wel nog antibiotica pak... Snap het echt niet, het gaat echt niet weg. En ik krijg er nog lastige puisten van ook!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:12

Hmm daar heb je opzich gelijk in Unoo, maar verder eet ik redelijk gezond. :)
En als ik s'ochtends niet eet waar ik trek in heb word ik echt humeurig haha :o

Vervelend Arabiertje :(:)

De wondjes naast en op mijn lip helen, dus dat is fijn. :)
Tussen m'n wenkbrauwen zitten 2 kleine rode plekjes omdat ik daar wat had gekrabd maar die zijn vast snel weg.
En ik zat er net aan boven m'n wenkbrauw, en ik hoop dat dat niet erger word en dan heb ik daar ook geen last van.
Terwijl het eraf blijven juist net zo goed ging := maar als ik gefrustreerd ben zit ik er ook direct weer aan..

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:20

Ik heb gister veel te hard gescrubt en nu is een plek om mijn gezicht helemaal rood, branderig en droog. Lijkt wel op de huid van een oud omaatje. Ben het maar constant aan het insmeren met calendula. *zucht* Ik was mijn voorhoofd trouwens zo zat dat ik gister een rechte pony heb laten knippen. Het geeft me meteen een boost in zelfvertrouwen.

Dat oerdieet lijkt me wel wat. Alleen ben ik echt "gekluisterd" aan brood. Ik eet het 's ochtends, 's middags en als tussendoortjes. En vaak ook nog eens met kaas, hagelslag, vlokken of jam ofzo. Daarbij snoep ik ook best veel (guilty pleasure...). -O-

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 19:03

Oei vervelend Blanket :(:) denk dat je het best op die plek gewoon 1x goed dagcreme kan smeren en snachts calendula en dan zal het vast snel helen :(:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:59

Ik kom hier even binnenvallen omdat ik zag er hier veel tips worden gegeven en daar de mijne ook aan toe wil voegen. Ik heb namelijk door mijn, toen nog, onstabiele hormoonhuishouding enorm last van pukkels gehad en nu bij stress wil het nog wel eens terug keren. Een oud paardenmiddel wat al jaren helpt (en niet alleen hier tegen) is Bogena Uierzalf. 's Avonds reinig ik mijn gezicht met alleen water (of wat make-up remover indien ik make-up draag) en dan smeer ik die zalf op, wel een uur voor het slapen gaan i.v.m. het intrekken en je merkt de volgend dag al dat je huid rustiger is en na een paar dagen zie je echt zichtbaar verschil. Daarnaast heb ik ooit de tip meegekregen om je gezicht niet meer met zeep en al dat soort spul te wassen maar gewoon met simpel weg water (en indien nodig make-up remover). Zorg er ook voor dat de shampoo niet te veel over je gezicht heen loopt.

Uiteraard zit de basis van dit probleem (meestal) in de voeding en voor wat dat betreft ben ik altijd geïnteresseerd in dit soort ondersteunende dieeten, maar zolang ik thuis woon moet ik het doen moet wat de pot schaft. Maar ik probeer inderdaad zo veel mogelijk water te drinken en de laatste paar maanden ga ik ook steeds bewuster eten. :)

Veel van mijn post zal vast herhaling zijn maar wellicht heeft er iemand toch nog iets aan.

Ps. Bogena uierzalf is ook zeer geschikt voor een schrale of irriterende huid elders op je lichaam, bij kneuzingen en er zijn zelfs ervaringen dat het daadwerkelijk spier- en gewrichtspijn kan verminderen omdat deze zalf desinfecterend is. Het is mijn wondermiddel in ieder geval. :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:12

Arabiertje en Blanket :(:)
Mijn haar is ook in een pony geknipt en aan de zijkanten ook opgeknipt waardoor bijna al mijn puisten onzichtbaar zijn (op dit moment toch). En dat helpt inderdaad voor je zelfvertrouwen! Ik moet er niet aan denken om zonder pony buiten te komen. Volgens mij gaat de mijne nooit meer weg, het past gewoon beter bij m'n gezicht.
En die tussendoortjes met brood ken ik ook. Alleen is het bij mij vaak met een dikke laag choco. :')

Mijn huid is voor het zicht dus nog altijd goed, maar onder mijn haar pfff... Niet zoals het moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:40

Magda, waar koop je die uierzalf als ik vragen mag?

Ik heb trouwens vandaag helemaal geen snoep/chips/chocola watdanook gegeten! *trots :D Dat ga ik proberen vol te houden....

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:47

Katyatje :(:)

Ik eet zoiezo eigenlijk niet veel chips en koekjes enzo, omdat ik als ik ga eten wat ik allemaal wil eten op een dag echt heel erg veel ga aankomen haha :P
Maar vooral in de vakantie s'avonds op de bank trek ikwel eens een zak chips open, maardan pak ik er een bakje uit en leg de rest weg. :)
Tussendoor eet ik als snack veel fruit :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:54

De eerste paar keren bij de Welkoop (je kunt het namelijk ook voor dieren gebruiken) maar ik zag woensdag stom toevallig dat de Etos het ook heeft staan: http://www.drogisterij.net/Verzorging-L ... /P/4554242 (en bij meerdere drogisterijen zie ik, dat is stukken voordeliger dan de Welkoop zie ik).

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:08

IrisDH schreef:
Ohja ik heb ook BB Cream gekocht, iemand hier ervaringen mee? Ik heb het in de
winkel op mn hand gesmeerd en het voelde echt heel fijn aan, veel minder dikkig
dan de foundation die ik nu heb. Ik ben benieuwd, zal zo even uitproberen :)

Ja ik. Wel echte BB Cream, dus niet zoals Garnier bijv. Tot nu toe bevalt het goed. Het is minder zichtbaar en toch dekkend. Mijn huid doet het er goed op. Ik heb perfect cover van Missha. Welke heb jij?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:25

Katyatje schreef:
Arabiertje en Blanket :(:)
Mijn haar is ook in een pony geknipt en aan de zijkanten ook opgeknipt waardoor bijna al mijn puisten onzichtbaar zijn (op dit moment toch). En dat helpt inderdaad voor je zelfvertrouwen! Ik moet er niet aan denken om zonder pony buiten te komen. Volgens mij gaat de mijne nooit meer weg, het past gewoon beter bij m'n gezicht.
En die tussendoortjes met brood ken ik ook. Alleen is het bij mij vaak met een dikke laag choco. :')

Mijn huid is voor het zicht dus nog altijd goed, maar onder mijn haar pfff... Niet zoals het moet zijn.

Wat fijn dat jij ook zo blij bent met je pony. Het voelt echt een beetje alsof ik mijn acne achter mijn pony kan verschuilen. Vind het ook vreselijk als het waait ofzo. :+

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:44

Ik drink weer echt te veel cola en te weinig water, en af en toe pak ik weer een toetje of chipjes/zoutjes mee, deze moet ik echt weer laten staan. :P