Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:06

Lotte_Wessel schreef:
Oeh, spannend! Hoe lang is het nu geleden bij jou?

Ik heb 9 juli controle, dan is het 3 maand geleden. Tot nu toe ook erg blij met hoe het eruit ziet :)

ik ben 26 maart geholpen

Lotte_Wessel

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:23

Oke.. ook nog niet zo lang geleden dus :) maar alles helemaal mooi nu? Ik heb aan 1 kant dat het drielandenpunt nog niet helemaal sluit. Had dus eerst gaasjes en daaronder vetgaasjes. Daar ben ik sinds zaterdag mee gestopt. Hele huid is helemaal kapot en rood en jeukt ontzettend! Is ook aan het vervellen nu. Heb nu een dikke laag sudocreme op een gaasje zodat het ook niet plakt :) ook fijner voor mijn huid. Vrijdag ga ik nog even langs de dokter om het te laten checken maar is gewoon even wachten tot het sluit. De andere kant was wel vrij snel dicht gelukkig! :)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:31

Als het 3- landenpunt nog open is zou ik er geen sudocreme oid opsmeren.. Dat sluit de boel alleen maar af en maakt het vet.. Al snap ik wel dat je wat moet met dat jeuken :P
Ik heb toen gewoon gaasjes erop en dan door het nat maken van het gaas hem eraf gehaald. Met 3 dagen waren ze dicht. :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:44

Sudocreme toch niet?? Want dat is anders gezegt zinkzalf. Dat droogt juist uit. En ben zo bang dat alleen een gaasje de eventuele nieuwe huid eraf trekt. Zit sowieso beetje in dubio wat te doen. Het ene is beter voor de open plek, maar mijn huid gaat aan gorte, andere is beter voor huid, maar duurt genezen langer. Om gek van te worden!

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:51

@ Lotte_wessel: ik denk dat je het inderdaad beter droog kunt houden, dan geneest het sneller... maar ik snap je probleem!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:23

Ja, het naarste was nog al die jeuk!!! Word er echt gek van. Het is ook niet overdreven als ik zeg dat ik de laatste 1.5 week zo'n 4u per nacht heb geslapen, maximaal. Dus ga er echt kapot aan in dat opzicht. Vandaag heel lang gebadderd en toen besloten een te groot shirt aan te doen en geen bh of verbandjes. Nog steeds niet op (zo'n 5u zonder nu) en de jeuk is zo goed als weg. Misschien vanavond eindelijk weer slapen :) laat het lekker af vanacht en morgen maar kijken wat te doen met de verbandjes..

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:35

Lotte_Wessel schreef:
Oke.. ook nog niet zo lang geleden dus :) maar alles helemaal mooi nu? Ik heb aan 1 kant dat het drielandenpunt nog niet helemaal sluit. Had dus eerst gaasjes en daaronder vetgaasjes. Daar ben ik sinds zaterdag mee gestopt. Hele huid is helemaal kapot en rood en jeukt ontzettend! Is ook aan het vervellen nu. Heb nu een dikke laag sudocreme op een gaasje zodat het ook niet plakt :) ook fijner voor mijn huid. Vrijdag ga ik nog even langs de dokter om het te laten checken maar is gewoon even wachten tot het sluit. De andere kant was wel vrij snel dicht gelukkig! :)

bij mij iss het ook nog niet dicht helemaal de eene kant stond zo er open er was een hegting door geknipt perongeluk
dus dat was smeren pleken en wachten
gelukkig gaat het nu heel goed een klein plekje nog maar je moet gedult hebben

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:39

Echt niks op smeren lotte! :n
Geen vetgaasjes, absoluut geen cremes. Gewoon steriele gaasjes.
Anders blijft het vettig gaat het nooit dicht.
Zoveel mogelijk lucht heeft het nodig.

Ik ben inmiddels alweer een jaar verder, tijd gaat snel!
Nog altijd onwijs blij mee en ziet er netjes uit. :j

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:15

Lotte, ik snap het helemaal! Ik had ook zo'n jeuk.. Pfff om gek van te worden.
Maar zou echt niks erop smeren. Als je dan toch wat wil smeren, kan je er sudo omheen smeren om de wondranden sterk te houden, Zink zorgt er dan voor dat de randen niet te nat worden en verweken.
Wat ik deed ging prima hoor. Ik deed gewoon droge gazen in mijn BH en als ik ze wilde verschonen maakte ik ze nat. Dan vielen ze er vanzelf af. Vervolgens even droogdeppen even half uurtje luchten en dan weer gazen erop. Was zo dicht :)

Melanie, pfff gaat snel hè!! Ik zit alweer aan de 7 maanden.. Gaat echt hard!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:46

net terug van de pl chirurg heb het even nagevraagd hij zegt wel degelijk smeren dan geneest het te mooisten
ik ben pas 2 maanden verder en hij stond er versteld van hoe mooi het genesen was in die maanden
dit zag hij mestal pas na 6 a 8 maanden en ik heb dus wel degelijk gesmeerd ook de open wonden met calendula super spul

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:57

Ja na 2 maanden ;) Dan is alles ook wel dicht. Maar als je nog open wondjes hebt moet je er niks op smeren, net als dat je op open wonden ook geen zalfjes zou smeren wat gehecht zou moeten worden.
Als dicht is juist gaan smeren :j

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:13

MelanieB schreef:
Ja na 2 maanden ;) Dan is alles ook wel dicht. Maar als je nog open wondjes hebt moet je er niks op smeren, net als dat je op open wonden ook geen zalfjes zou smeren wat gehecht zou moeten worden.
Als dicht is juist gaan smeren :j

ik smeer al ruim 1,5 maand en had een opening van meer dan 3 cm en die deed ik ook is daar door heeeeeel mooi dicht gegaan !!!

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 15:13

Ik meld mij meteen!!
Ik heb vorig jaar een borstverkleining gehad, hebben jullie ook dat het nog heel erg kan steken bij veel inspanning?

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:37

Ik ben bij de ha geweest, hij heeft niet eens gekeken en vrijwel meteen een verwijsbrief gegeven *\o/*

Nu dus shoppen voor een pc!!

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:46

OMG!! Nu heb ik ook al voor maandag een afspraak bij de pc!!!!
Ik wou het rustig aan doen, hihi :+

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:23

cindytjuh schreef:

oeps dat gaat snel zeg hihihi

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:01

Pfff, nou zeg... vind het wel erg spannend nu hoor :o

Ben amper aan het idee gewend :7
Moet wel zeggen dat ik dankzij jullie verhalen (met name kadanzlover) er wel vertrouwen in heb!

Thnx meiden!!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:38

Cindy, goedzo!!

Nagano, dan heb jij misschien mazzel gehad..
Ik heb lange tijd op de vaatchirurgie gewerkt en daar werken we ook met veel wonden. Zalfjes zijn uit den boze zolang het open is. Daarna is het prima, hoe soepeler de huid hoe mooier het geneest.
Lotte moet zelf weten wat ze wil doen natuurlijk, wij raden het alleen af. en niet alleen omdat onze PC het zo aan ons voorgelegd hebben ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:43

cindytjuh schreef:

Komt goed! relax

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:45

Ik ben ondertussen ook alweer een jaar en 1,5 maand verder! NOOIT spijt gehad en alles goed genezen!
Gister een enorme gave bikini gekocht! Wel een rot maar heb ik nog steeds, maar t geeft niks! Heb geen hoofdpijn meer!
ik zit nu op 65 E

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:32

Ik heb gister en vandaag niets gedaan op de open plek. Klein beetje op de kapotte huid gesmeerd (creme) maar het open drielandenpunt heb ik vermeden. Laten we hopen dat het zo werkt :)

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:33

Lotte_Wessel schreef:
Ik heb gister en vandaag niets gedaan op de open plek. Klein beetje op de kapotte huid gesmeerd (creme) maar het open drielandenpunt heb ik vermeden. Laten we hopen dat het zo werkt :)

calendulazalf werkt echt hoor geloof me nou

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:51

Ik ben over 2 weken aan de beurt. Ben nog even 7 kilo afgevallen. Dat wilde ik graag voor de operatie. Ik zit nu precies halverwege mijn jojo zone namelijk :-)
Ik heb er eigenlijk wel zin in moet ik zeggen!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:54

Ik ga vrijdag even langs de dokter en vraag daar ook wel even om advies. Kunnen ze het zien en me laten weten wat ze er van denken. :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:58

maaikj schreef:
Ik meld mij meteen!!
Ik heb vorig jaar een borstverkleining gehad, hebben jullie ook dat het nog heel erg kan steken bij veel inspanning?

Zover ik me kan herinneren heb ik nooit last van steken gehad. En ik ben ruim een jaar geleden geopereerd.