Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:10

Ik heb mijn HAVO indertijd ook via thuisstudie afgemaakt, dus ik weet dat ik de discipline heb om thuis aan de studie te gaan. En tijd moet je er gewoon voor maken. Als je iets wilt kan alles, maar als je iets niet wilt zul je ook overal bergen tegenkomen... ;)

Blegh, word helemaal sjaggo hiervan. Gelukkig ben ik om 13:00 klaar hier.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:12

Dan zal je de discipline vast beheersen! Ook ik heb de HAVO gedaan en afgemaakt.

Gelukkig heb je bokt hier, om even je verhaal kwijt te kunnen toch! Nog even de uurtjes aftellen tot 13.00u!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:14

Ja, gelukkig wel, want werk is er ook niet. :roll:

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:33

Oh, dan duren de uurtjes tot 13.00u wel lang ben ik bang. Misschien op internet alvast naar een studie rondsnuffelen? :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:35

:j ben ik ook aan het doen, en bokken en hyves... :D En banensites...

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:12

Ik stop ook maar een tijdje met dit topic... heb echt geen tijd meer om hard te lopen... althans niet lekker buiten en voor de fun. Verder moet ik wel hard lopen want vanaf komende dinsdag heb ik er naast mijn studie en 24 urige werkweek nog een stagebaan bij van ongeveer 16 uren per week... Dat wordt dus al rennen en vliegen zo naast gezin maar tis maar voor 1 jaar en dus te overzien.

Het is mijn wens om te gaan werken als dierenarts assistente of in de hondenopvang en nu mag ik er stage lopen (met uitzicht op betaalde functie) dus helemaal blij ben ik!

maar van lopen komt effe niet zoveel meer. Wie weet in de zomermaanden als de dagen weer wat langer zijn.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:14

Gaaf Sjuutje, maar wat mij betreft blijf je hardstikke welkom hoor...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:15

En Wen... al wat leuks gevonden?

Jammer Sjuutje maar wel een leuk vooruitzicht :j En lekker meekletsen en schoppen uitdelen om mensen te motiveren zijn altijd welkom hoor :o

Marjoleintje, dat is inderdaad ook de reden dat ik de OU gekozen heb. Studeren per module :j Hoop 21 juni mijn tentamen te halen, volgende mogelijkheid is 30 augustus maar dan zijn wij waarschijnlijk op vakantie. En ik kan lekker 's avonds de boeken induiken, zo kan ik 2 a 3 uurtjes per dag studeren, er staan ongeveer 200 uur voor de cursus. Boeken gaan volgende week ook mee op vakantie.

Bij mij werkt het vooral omdat het overzichtelijk is, ik mijn eigen tijd kan indelen én het een onderwerp is wat mij aanspreekt, het komt weer terug in mijn werk. Verder bekostig ik het zelf, daardoor ook geen werkgever die mij erop af rekent als ik het niet haal.

Wanneer ik deze cursus gehaald heb, wil ik Milieuproblemen en Duurzame Ontwikkeling gaan doen, ook van de OU, weer zo'n 200 studie uren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:18

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:20

Ja, die onderste is inderdaad leuk en interessant :j De bovenste is overzichtelijker. Ik merk bij mezelf dat als ik te grote stappen neem, ik de motivatie verlies. Maar goed, niet iedereen is zoals ik (gelukkig maar := )

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:23

Ik ook hoor, dan duurt het te lang voor ik resultaat zie... :D Daarom weet ik het dus ff niet. Morgen ben ik weer alleen op kantoor en ik denk dat ik dan ff rond ga bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:26

:wave: Kijkt om hoekje, mag ik me weer melden?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:29

Hey Angela, hoestie? Nog aan het lopen? Al verhuisd? Welcome back :j

Wen, bij de Open Universiteit hebben ze ook een cursus/module Personeelsmanagement. Zit bij de Faculteit Psychologie. Zo zou je ook aan je studiepunten en aan een afgeronde studie kunnen komen. Per module studeren is wel stukken duurder dan direct 1 opleiding bestellen maar goed....

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:30

Spannend allemaal, die nieuwe opleidingen! Het is wel heel handig om het per module te gaan doen. Zoals ik ook al zei wil ik ook graag verder studeren. Werk momenteel 20-24uur op een Huisartsenpost (dus alleen 's avonds, 'snachts en weekenden), daarom denk ik dat het wel haalbaar is om er een studie bij te doen. Ik zit dus aan praktijkondersteuner in de zorg te denken dat is een Associate Degree (HBO-niveau) van 2 jr, waarbij je 1 dag per week naar school gaat, zelfstudie en de mogelijkheid moet hebben om het geleerde in de praktijk te brengen bij een huisarts dus. Dat is voor mij niet moeilijk, want ik werk met heel veel verschillende huisartsen samen, dus die mogelijkheid bestaat gelukkig.

Misschien volgend jaar sept beginnen...we hebben ook een hond, die wil ik geen hele dagen weg brengen dus daar houd ik altijd rekening mee. Is niet altijd makkelijk, maar ik heb 't wel voor haar over. ;)

Sjuutje, succes met je studie/stage en alle andere plannen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:34

Per module is voor mij wel beter ook, dan maar duurder, kan ik het wel verspreiden ook, de kosten....

Welkom terug Angela...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:35

Tja ik werk gewoon 40 uur, dus als ik er een HBO opleiding naast ga doen dan weet ik zeker dat het zwaar gaat worden :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:37

Ik werk 36 en hoop ook 36 te kunnen blijven werken. Zo niet, dan maar 40 uur en ff flink doorbikkelen. Houd me maar voor dat ik het met een doel doe dan. En dan maar in bed met een leerboek ipv een leuk boek of een tv serie toch...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:40

Inderdaad, waar een wil is, is een weg. Soms is de weg wat langer, soms wat korter.

Sas, dat gaat pittig worden.

Ik werk 24 uur (3x8), voor mij wordt het voornamelijk avondwerk. Overdag ben ik aan het werk of heb ik de kids thuis. En daarnaast mijn paardje. En manlief wil ook nog aandacht ;)

Grappig hoe we elkaar hier weer motiveren... met lopen maar nu ook met studies +:)+

Voor mij was het een hele grote overwinning dat ik de 10 km heb gelopen, nu denk ik echt: dat is me gelukt, dan moet die cursus mij zeker lukken :o

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:43

Dat lijkt me wel behoorlijk heavy, 36-40 u per week werken en daarnaast nog een studie volgen. Alhoewel ik natuurlijk begrijp dat waar een wil is, een weg is. Lijkt 't me behoorlijk pittig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:44

Wat grappig dat jullie allemaal bezig zijn met studies. Ik doe ook een thuis studie, ik studeer HBO Rechten en werk daarnaast nog 24 uur.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:48

Leuk is dat he?

Voor mij is het wel zo: ik moest vroegah nog 2 vakken voor mijn HAVO halen. Dat waren voor mij erg lastige vakken (Wiskunde A en geschiedenis), met name Wiskunde was erg lastig, geschiedenis was vooral leren. Deze vakken deed ik naast een 40-urige werkweek, een relatie en Lis, dus mijn gedachtengang is nu: als ik het toen kon kan ik het nu ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:50

Het is vooral plannen, en als er iets mis gaat zoals nu bijvoorbeeld bij mij met mijn moeder in het ziekenhuis, komt het op een lager pitje te staan. Maar dat is niet erg, dan doe ik er maar ietsje langer over. Dat diploma komt er wel.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:53

Wat ik hoop dat ik kan doen, maar daar wil ik pas jan/feb echt actie op ondernemen is het volgende:

1) werken als gedetacheerde zodat ik zo veel mogelijk verschillende ervaring op kan doen en mogelijkerwijs ook steeds meer in de richting van mijn studie geplaatst kan worden
2) studie doen
3) andere opleidingen doen (juryopleiding en ORUN)
4) vast werk vinden in mijn studierichting en daarnaast rommelen met de paardjes (na afronding van alles)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:55

Ik heb niet alles terug gelezen, maar wat voor studie ga je doen?

Ik werk nu bij een verzekeringsmaatschappij, heeft behoorlijk wat raakvlakken moet ik zeggen met mijn studie. Ik hoop dat als ik wat verder ben, dat ik dan een andere baan kan vinden. Voor nu is het super, maar ik wil toch echt het 'wereldje' inrollen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:57

Nou, daar ben ik nog niet 100% uit. Lekker vaag: "iets met HRM/coaching/opleiding/werving & selectie" maar dan wel op HBO-niveau... :D