[centraal] Tattoo topic: deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:28

Marshaha schreef:
ik vind in principe dat een onderarm, waar dan ook
altijd een erg opzichtige plek blijft

het wordt wel steeds meer geaccepteerd in onze maatschappij
maar toch moet je er niet te licht over denken imo

Precies, daarom maak ik me er ook zorgen om. :j
Eigenlijk wil ik hem heel graag in m'n nek, maar het is een regel van 8 woorden en dat vind ik too much.

Marshaha

Re: [centraal] Tattoo topic: deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:09

hier kom ik weer met mijn ouderwetse mening:
ik tattooeer in principe mensen niet op handen (ringen is de uitzondering) en in de nek (bv een klein teken aan de achterkant doe ik dan nog wel... al vind ik het eigenlijk ook niks persoonlijk)
ik vind het nl niet passen bij iemand zonder veel tattoos dat ten eerste
en ten tweede kan het wel degelijk op je verdere leven een mss wel grotere inpact hebben dan degene op dat moment denkt.. en dan spreek ik uit ervaring van mensen die ik tegenkom

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:17

Marshaha, welke plekken zou jij dan persoonlijk aanraden mocht je een tattoo willen? :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:21

Marshaha schreef:
hier kom ik weer met mijn ouderwetse mening:
ik tattooeer in principe mensen niet op handen (ringen is de uitzondering) en in de nek (bv een klein teken aan de achterkant doe ik dan nog wel... al vind ik het eigenlijk ook niks persoonlijk)
ik vind het nl niet passen bij iemand zonder veel tattoos dat ten eerste
en ten tweede kan het wel degelijk op je verdere leven een mss wel grotere inpact hebben dan degene op dat moment denkt.. en dan spreek ik uit ervaring van mensen die ik tegenkom

En waarom niet dan?
Met langer haar zie je dat in de nek toch helemaal niet?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:26

Marshaha schreef:
ik vind in principe dat een onderarm, waar dan ook
altijd een erg opzichtige plek blijft

het wordt wel steeds meer geaccepteerd in onze maatschappij
maar toch moet je er niet te licht over denken imo

Ja, maar aan de andere kant is dat ook een plek waar je je tattoo zelf ook kunt zien.
Als ik er eentje laat zetten ter herinnering aan mijn moeder, dan wil ik hem zelf wel kunnen zien.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:33

maar als ie op je voet/enkel of op je bovenarm/been of je lies zit, kun je hem toch ook zelf zien???

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:47

Ik draag overdag normaal gesproken kleren, en die zitten daar overheen. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:50

Raja schreef:
maar als ie op je voet/enkel of op je bovenarm/been of je lies zit, kun je hem toch ook zelf zien???

Die plekken moeten je wel aanspreken. Ik heb mijn tattoo ook in mijn nek voor een deel, ik zou hem nergens anders willen hebben. Ik krijg er nooit nare reacties op, misschien juist omdat ik niet veel tattoo's heb, en een bepaalde tuttige manier van kleden. Ik hoor regelmatig 'oooh ik vind tatoeages ordinair, maar bij jou helemaal niet!'. Ik ben geloof ik ook niet echt het standaard type voor inkt.

Toen ik me aanmeldde voor de lerarenopleiding Nederlands gaven ze aan dat tatoeages in het middelbaar onderwijs steeds meer voorkomen, en dat het oke is zolang het geen nare schedels zijn ofzo. En ik zou niet onder mogen zitten.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:55

De stagebegeleider van een vriendinnetje heeft ook een tattoo :j Bij mijn stageschool kan ik op dit moment niemand bedenken die een tattoo heeft maar goed, mijne is ook niet zichtbaar dus dat zegt niks natuurlijk. De enige keer dat ik echt te horen kreeg dat tattoeages en piercings niet op prijs gesteld werden, was op mijn eerste stageschool, dat was een christelijke school overigens.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:14

KarinvdM schreef:
Ik draag overdag normaal gesproken kleren, en die zitten daar overheen. :D

Maar moet je een tatoeage dan de hele dag zien?? :D

Ik kan me voorstellen dat je zoiets niet op je rug laat zetten, want dan kan je het helemaal nooit zien, maar een andere plek op je lichaam, die dan niet zichtbaar is voor iedereen, maar wel voor jezelf is dat toch ook ok?
Tenminste, als je dus in een branche werkt waar een erg zichtbare tattoo een probleem op zou kunnen leveren ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:24

Ik weet het niet Raja, ik vind het sowieso moeilijk waar ik hem zou willen hebben.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 16:43

KarinvdM schreef:
Ik weet het niet Raja, ik vind het sowieso moeilijk waar ik hem zou willen hebben.

Ik kan me best voorstellen dat je een tatoeage met zo'n zware achterliggende gedachte op een plek wilt die je vaak kunt zien. Succes met het zoeken naar een plek, het is soms lastig

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:29

MarcoBorsato schreef:
[ Ik hoor regelmatig 'oooh ik vind tatoeages ordinair, maar bij jou helemaal niet!'. Ik ben geloof ik ook niet echt het standaard type voor inkt.

Hier hetzelfde ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:21

MarcoBorsato schreef:
KarinvdM schreef:

Ik kan me best voorstellen dat je een tatoeage met zo'n zware achterliggende gedachte op een plek wilt die je vaak kunt zien. Succes met het zoeken naar een plek, het is soms lastig

Lastig is het inderdaad, ik ben/was zelf ook aan het zoeken naar een plekje waar ik de as tattoo van mijn opa en oma wil hebben. Uiteindelijk is het toch mijn onderbeen geworden (iets boven het enkel bot zegmaar). Maar ik zat er ook zó over te twijfelen, echt heel lastig..

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:49

Ik ben wel van mening dat je tattoes voor je zelf neemt. En je leeft voor je zelf. En niet voor een baas. Je hoef niet je hele leven maar rekening te houden met andere als het over je eigen lichaam gaat :) dus een baas die me niet accepteert hoe en wie ik ben.. wordt mijn baas niet
Maar nu ben ik nog al een ontzettend dwars kop hoor :+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:53

Caye; Ja eigenlijk ben ik ook wel zo, maar op het moment dat ik het wil zeggen durf ik het niet :o
Maar je hebt er wel gelijk aan, ik bedoel je zet tattoo's niet voor Jan met de korte achternaam, toch?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:21

Ik ben twee tattoos rijker :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:57

Saskiaatje schreef:
Hoe staan jullie tegenover een zin op de rug van je onderarm?
Als je kijkt naar werk in de toekomst enz?

zoals de meeste weten heb ik 2 gekleurde vrolijke zwaluwen op mijn onderarm, ik ben er nog nooit op afgewezen, maar kan ze opzich makkelijk verbergen..

ik ga hem laten uitbreiden :j ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik ze op mijn armen heb laten zetten... de meeste zien t niet eens _O-

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:51

Raja ik denk dat het afhangt van welke baan. Bij mij op mijn werk zijn de uniformvoorschriften heel erg streng. Als het dan heel warm is, of we komen in warme landen, dan bedekken collega's alsnog de tattoo's onder de blouse met lange mouwen. Terwijl we er ook eentje met korte hebben ;). Of ze doen een horloge eroverheen bv. Er staat in de uniformvoorschriften; tattoo's of piercings mogen niet zichtbaar zijn. Dus als er een pleister overheen zit kan het bv wel. Zo hebben er ook een paar tattoo's op de enkel, met een panty en pumps doen ze er een pleister overheen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:35

maar ik heb sowieso al problemen met gezag etc. Maar heb ook heel me leven last van ODD en ADHD :o
En dat botst nog al eens met dat maatschappij :+

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:43

Ik werk in de zorg en heb er ook bewust voor gekozen om geen tekst op me pols te laten zetten. Iets wat ik eerst heel erg graag wilde. Maar mijn toekomt wil ik ook niet af laten hangen van een tattoo. Zou zonde zijn als ze je hier op afwijzen of dat je er steeds een pleister op moet doen.
Maar ik heb mijn tattoo wel degelijk voor mezelf, mij maakt het ook niks uit als iemand hem niet mooi vind :P

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:51

Dat is ook wel zo eempiej, toch vind ik het gewoon vervelend dat "het niet mag" en zou ik gewoon daarom juist een tattoo op mijn enkel willen :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:56

_Noah schreef:
Dat is ook wel zo eempiej, toch vind ik het gewoon vervelend dat "het niet mag" en zou ik gewoon daarom juist een tattoo op mijn enkel willen :D

Ja ik had het ook gewoon wel graag gedaan. Je enkel zou ik ook zeker wel doen. Ik denk dat het in de zorg voornamelijk gewoon is dat je veel met je handen/armen bij de patiënt bezig bent en de patiënt er daardoor heel bewust zicht op heeft. Dat zou ik persoonlijk niet eens willen. Mijn tekst zou dan al in een andere taal komen dat niet iedereen zomaar snapt.
Maar je enkel zou ik zeker voor gaan hoor :j

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:02

Ik werk in de zorg en heb wel een tattoo op mijn pols en geloof me bijna niemand ziet `m hoor!! En ik sta echt heel veel met mijn handen/armen over de mensen heen en geef ongeveer 30/35 mensen een hand per dag en dan zien ze `m ook niet. Zelfs collega's die vroegen; goh heb je een nieuwe tattoo?? Nou toen stond ie al een maand of 4 :') .

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:30

mayniac_val schreef:
Ik ben twee tattoos rijker :D

jaaa foto!!!