Alet74 schreef:Sinds vandaag weet ik dat ik ook vitamine B12-gebrek heb. Ik ben al heel lang heel erg moe, en een rijtje andere klachten die waarschijnlijk wel bij de kwaal passen. Daarnaast waren ook de waardes van mijn schildklier niet in orde (weet niet meer of het te hoog of te laag is en weet ook niet of dat te maken heeft met het vitamine-gebrek). Huisarts is nu een week op vakantie, maandag over een week heb ik een afspraak en die week krijg ik ook al 3 injecties. Ik verheug me er al op! Het lijkt me heerlijk me weer een keer gewoon fit te voelen, ik kan me niet heugen wanneer dat voor het laatst was nl.
Mijn man denkt dat injecties maar voor tijdelijk is, maar volgens mij zit ik daar straks voor de rest van mijn leven aan vast?
Fijn dat er hier een topic is voor meer info en ervaringsverhalen, ik ga bijlezen!
Als je een opnamestoornis hebt, dan is het wel raadzaam om je leven lang B12 injecties te nemen. Ik heb ook een opnamestoornis. In het begin kreeg ik dagelijks 2 injecties per dag, dit werd langzamerhand afgebouwd en nu kan ik met 4 injecties per jaar hiermee volstaan. Ik voel mij nu hierdoor erg goed en word elk jaar ook gecontroleerd wat de waarde is van mijn B12 en die blijft nu heel stabiel.