Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:24

Geen idee... Ik hoorde het van zijn vriendin, ze was nogal overstuur dus ik ben niet teveel verder gaan vragen.

Schrale troost is dat hij verder 100% gezond was dus de kans is groot dat hij goed herstelt.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:21

Heftig!!! Kan gewoon vanuit het niets gebeuren he, hoe gezond je ook bent.. Best eng!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:16

Ja precies. Hij is ook wel zo handig geweest toen hij wat pijn had ter hoogte van de onderkant van zijn long om nog een (hele!) triathlon te starten... halverwege het fietsen is hij maar afgestapt. Mannen... :')

(Beetje ongerelateerd, maar vorige week heeft een kok bij ons stellig staan beweren dat hij GEEN pleister hoefde op zijn vinger die door de snijmachine was geweest... Toch maar effe langs de eerste hulp, zes hechtingen := jaja geen pleister dus...)

Zeg dames, ik ga dus een racefiets kopen. Hebben jullie aan- en afraders qua merken? Wat zijn echt slechte merken die uit elkaar vallen als je er alleen al naar kijkt, welke zijn goed?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:18

Ik kom weer even binnenvallen :P Zelf heb ik een Trek racefiets. Ik vind het een goed merk :j
Dit jaar helaas pas 2x kunnen fietsen, zit nu midden in de examens dus mijn hoofd staat er niet echt naar om te fietsen (en het weer zit ook niet echt mee)

Edit: Dit is mijn fietsje (met nadruk op JE)
Afbeelding

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:17

Ik heb een Bulls, mooie prijs/kwaliteit verhouding :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:20

Ik heb een Cube, zie profiel

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:30

Ik heb van de week een blog geschreven over de Alpe D'Huez (http://sportobsessie.wordpress.com/2014 ... lpe-dhuez/) en wil van de week nog een blog maken over het dalen. Het is dat ik zo slecht in conditie ben anders zou ik wel naar België willen :') :+

(Ik zat oude foto's en verhalen uit dit topic van mezelf te kijken/lezen vandaar de rare omslag)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:06

Wat ik persoonlijk belangrijk vind is dat de afmontage (schakelwerk, remmen ed) gelijk zijn. Min ervaring is dat wanneer er kwaliteitsverschil in zit het eerder stuk gaat of hapert. Zelf heb ik alles shimano 105, je kan even googelen naar de verschillende afmontages.

Verder zou ik kijken naar modellen van 2013, heb je meer voor het zelfde geld namelijk. Zijn eb paar sites waar je die kan kopen zoals veloflash.com

Je kan ook even kijken (als je er niet te lang voor bent) naar vrouwen modellen; die zijn wat korter voor de hoogte omdat naar verhouding onze benen langer zijn dan van mannen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:14

Damn, wat is het (voor mij) toch lastig om het juiste zadel te vinden.
Het zadel dat ik nu heb http://www.futurumshop.nl/selle-italia- ... t=default1 is aan de voorkant veruit het beste van de 4 zadels die ik nu gehad heb, maar deze is bij m'n zitbeenknobbels weer te hard. -O-
Ik weet het niet meer... ^)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:15

Zitvlees kweken, zadelpijn heeft iedereen in het begin! Word vanzelf minder. Ook belangrijk is dat je stil zit met fietsen, niet heen en weer schuiven van links naar rechts over het zadel tijdens het trappen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:25

Nee Romy, ik heb om dezelfde reden al een nieuw zadel voor mijn paard gekocht. Ik rijd mijn zitbeenknobbels simpelweg stuk omdat ik geen grammetje vet op mijn kont heb.
Het 2e zadel wat ik had was qua zit prima, daarbij had ik bij de zitbeenknobbels geen centje pijn, maar daar zat ik aan de voorkant niet fijn op.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:31

Dan zou ik toch voor maatwerk gaan..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:34

Kan dat ook al?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:37

Ja! Dat wil ik ook voor MN halve triathlon volgend jaar... Dan fiets je 90km nat zonder zeem 8) die 40km die ik nu doe red ik wel op MN zitvlees en karakter

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:49

Zal wel een vermogen kosten...
Het zadel wat ik nu heb was al 140,-

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:08

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 17:58

Aaargh, ik baal. Ben dus bij die wielervereniging gegaan, maar ben nu dus al een paar weken niet geweest. Allemaal omdat ik net een huis gekocht heb en ik elke dag me helemaal kapot werk in dat huis om het leefbaar te krijgen. Nu al 3 weken niet geweest (waarvan 1 keer omdat het afgelast was vanwege het weer).

Vanavond is het weer (als ik nog wil gaan moet ik NU gaan omkleden en die kant op) maar ik heb de energie gewoon niet. Mijn rug doet zeer en als ik bedenk dat ik nu een dergelijke inspanning zou moeten leveren springen de tranen in mijn ogen. Maar vind het zo banketstaaf!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:00

Oke, dammed, mijn achterrem is kapot, dat wordt weer op de gewone fiets alles doen tot hij gemaakt is :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:06

Shiloh, vervelend, ben je toch gegaan? En eclair, is je rem alweer gerepareerd? :)

Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met supplementen. Ik hark nu elke keer na training braaf een bakje kwark weg maar ik vroeg me af of dat niet efficiënter kan. En bovendien vega(n) :) Ik heb dit product gevonden: http://vegasport.com , is iemand er bekend mee? Of een ander supplement? En aangezien het spul best prijzig is overweeg ik om alleen een supplement te gaan gebruiken voor herstel, kan dat gewoon?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:07

Magrathea, ik ben helemaal los op sportvoeding, wat wil je weten? Misschien kan ik je een beetje verder helpen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:10

Ah, nice :D Nee zie je, ik wil graag snel m'n proteïne herstellen na training maar een bakje kwark is niet helemaal relaxt, het is heel veel namelijk. Ik zou het liefst een smoothie meenemen met daarin wat poeder oid, dat is veel makkelijker en lekkerder.

Ik lees nu wel echt veel tips waarbij ik zin krijg om álles in te slaan, maar dat wordt heel duur :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:18

try body & Fit shop, daar hebben ze eigen merk WHEY protine. Dan zou ik gaan voor de snelle variant. Je hebt proefpakketen met 10 smaakjes (1 shake per smaak) voor 10 euro, grote potten zijn goedkoper per shake.

Ik zou ook zn shake nemen ongeveer 1.5 uur voordat je gaat fietsen, dan heb je vldoende voedingsstoffen in je lijf om 2 uur lang te knallen zonder hongerklop of koolhydraten stapelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:33

Romyv schreef:
try body & Fit shop, daar hebben ze eigen merk WHEY protine. Dan zou ik gaan voor de snelle variant. Je hebt proefpakketen met 10 smaakjes (1 shake per smaak) voor 10 euro, grote potten zijn goedkoper per shake.

Ik zou ook zn shake nemen ongeveer 1.5 uur voordat je gaat fietsen, dan heb je vldoende voedingsstoffen in je lijf om 2 uur lang te knallen zonder hongerklop of koolhydraten stapelen.

Thanks! Ik kan hem niet vinden, maar dat komt straks wel. :) Proefpakket klinkt in elk geval goed
Is dat dan alleen vooraf? Want ik zoek dus vooral iets ter vervanging van de grootse hoeveelheden kwark :)
Ik bedenk me nu ook dat vooraf altijd lastig is bij mij, ik weet nooit zeker hoe laat ik ga trainen. Meestal is het "ja nu!" en dan kleed ik me om en ren ik de deur uit :D maar misschien moet ik gewoon wat meer ritme erin krijgen

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:35

dat is sowieso handig. Nee is ook voor achteraf :) Je kan ook op duursporten.nl high5 sportdrank bestellen, zitten ook iets meer eiwitten in dan in andere merken. Goed voor tijdens het trainen :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:36

Een paar dagen geleden is Mensenwelzijn veranderd in Mensenwelzijn & Sport. Omdat dit een sporttopic is heb ik het topic daarom verplaatst van LZP naar MWS. :)