[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:40

Ik kan dus zelf echt niet doorslikken, wordt dan gewoon in de week die normaal de stopweek zou zijn ongesteld. Heel vervelend, maar ja ik ben gelukkig altijd maar 1 of 2 dagen ongesteld dus dat is ook nog vol te houden.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:42

lillytjuh schreef:
langer maken kan niet, korter maken wel. Als je hem langer maakt is hij niet meer betrouwbaar!

Ik ben niet seksueel actief, dus zou het in dat geval geen kwaad kunnen, of kan ik het alsnog beter niet doen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:44

Ik heb ook even een vraagje, ik ben altijd 7 (!) dagen ongesteld, en daar baal ik een beetje van. Zou een zwaardere pil daar voor helpen ofzo? Of is dit gewoon een wet van de natuur... :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:04

Steef schreef:
lillytjuh schreef:
langer maken kan niet, korter maken wel. Als je hem langer maakt is hij niet meer betrouwbaar!

Ik ben niet seksueel actief, dus zou het in dat geval geen kwaad kunnen, of kan ik het alsnog beter niet doen?

Ik zou het alsnog laten, je 'speelt' op deze manier met hormonen. Hier kan je lichaam erg van in de war raken.
Maar ik denk dat je je vraag verkeerd gesteld hebt? Wil je je stopweek langer maken? Dat is onlogisch met niet ongesteld willen worden op een bepaald moment.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:40

Ik wil mn stopweek inderdaad wat langer maken, omdat ik vaak op vrijdag uit ga, nu begint mn strip op donderdag en stopt ie dus op een woensdag, wat betekent dat ik meestal op vrijdag ongesteld wordt. Als ik mn stopweek 1 dag langer zou maken en mn strip dan op donderdag eindig wordt ik het waarschijnlijk op zaterdag, of denk ik nu helemaal verkeerd?(ik hoop dat jullie er nog wat van snappen, haha)

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:46

simpelste oplossing.. slik gewoon een paar dagen door, uit een nieuwe strip (ik neem voor het gemak aan dat je een eenfase pil hebt - alle pilletjes dezelfde samenstelling) bewaar die strip als reserve of als je nog eens een paar dagen door moet slikken omdat het beter uitkomt.. en verplaats op die manier je stopweek..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:50

Muisbal schreef:
Ik heb ook weer ff een vraagje...
Ik heb nu sinds vorige week dinsdag voor het eerst de nuvaring in. Deze heb ik op de eerste dag van mijn menstruatie ingebracht. Normaal ben ik binnen 7 dagen van mijn menstruatie af. Maar nu na bijna 11 dagen vloei ik nog steeds licht en vind dat wat heel raar... Komt dat vaker voor?

Bijna 2 weken verder en nog steeds hetzelfde verhaal...
Lees op internet wel dat 't vaker voorkomt, maar kan nog niets vinden of het overgaat of dat het iets betekent...

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:53

simpel gezegd moet je lichaam nog wennen aan de andere manier waarop de hormonen binnenkomen.. er draaien in je lichaam nu in feite 2 systemen naast elkaar
je natuurlijke cyclus en je ingebrachte cyclus.. het is pas zorgwekkend als het over 3 maanden (dus nog ongeveer 2 ringen) niet beter is geworden, tot die tijd is het gewoon vervelend en kan je er weinig aan veranderen.. als het met 3 maanden nog niet verbeterd is of je er heel erg last van blijft houden kan het zijn dat de Nuvaring voor jou geen goede anticonceptie methode is..
durf niet te zeggen of je nu ook volledig beschermd bent tegen zwangerschap, daarvoor zou je je huisarts (zijn assistent of iemand uit de apotheek) even moeten raadplegen..

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:53

@muisbal: gebruikte je hiervoor ookal anticonceptie zoals de pil? Mocht dat zo zijn, waarom ben je dan dan niet gewoon na de stopweek aan de nuvaring begonnen?
Mocht je hiervoor niks gebruikt hebben, dan moet je sowieso rustig afwachten (inderdaad na 3 maanden moet het stabiel zijn) en zeker als je eerder nog niets gebruikt hebt moet je lichaam enorm wennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:12

Dankjulliewel allemaal!

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:30

StillAngel schreef:
Mag ik een vraagje stellen? Laatst had ik een topic geopend omdat ik heel veel angst heb ook tegenover de pil. Ik ben namelijk bang dat ik de controle verlies over mijn lichaam en vind het echt zo eng om er een te slikken, heb het nog nooit geprobeerd maar zie er gigantisch tegenop..

Maar dokter adviseerde mij wel pil, andere methodes zijn geen optie.. Condoom alleen vind ik niet veilig genoeg..

ik weet een oplossing.. XD Niet seksen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:32

Sodeletuut schreef:
Ik heb ook even een vraagje, ik ben altijd 7 (!) dagen ongesteld, en daar baal ik een beetje van. Zou een zwaardere pil daar voor helpen ofzo? Of is dit gewoon een wet van de natuur... :=

Had ik ook, maar dat is door de pilgebruik wel korter geworden. Wat je ook kunt proberen is deze pil:

http://www.yaz24plus4.nl/welkom

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:03

nou...eerder zooo positief over implanon en nu ben ik zover dat ik hem eruit laat halen...
in januari bijna de hele maand last van menstruatie gehad, maar dacht dat mijn lijf gewoon in de war was door alle medicijnen die ik toen slikte voor mijn rugklachten....dus heb het toen aangekeken en het leek goed te gaan...
maar nu ben ik van 12 t/m 21 mei ongesteld geweest en sinds vandaag weer...en nee niet een klein beetje, maar heftiger dan voor de implanon...
dus ik laat hem eruit halen en ga gewoon weer aan de pil...

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:16

Joolien schreef:
Sodeletuut schreef:

Had ik ook, maar dat is door de pilgebruik wel korter geworden. Wat je ook kunt proberen is deze pil:

http://www.yaz24plus4.nl/welkom

Dit is juist een lichtere pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:20

Klopt maar verkort de stopweek. Moet wel zeggen dat ie bij mij niet werkte maar het zou zo kunnen dat ie bij andere wel werkt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:27

Ik slik sinds begin mei de pil. De laatste pil van mijn eerste strip slik ik vrijdag. Is het slim om voor het eerst wél een stopweek in te lassen en ongesteld te worden of kan het geen kwaad als ik hem doorslik? En als ik wel de stopweek inlas, na hoeveel dagen word ik dan ongesteld? :+

Ik ben een leek op dit gebied aangezien ik dus nog nooit de pil geslikt heb. :=

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:31

Ilsemarie schreef:
@muisbal: gebruikte je hiervoor ookal anticonceptie zoals de pil? Mocht dat zo zijn, waarom ben je dan dan niet gewoon na de stopweek aan de nuvaring begonnen?
Mocht je hiervoor niks gebruikt hebben, dan moet je sowieso rustig afwachten (inderdaad na 3 maanden moet het stabiel zijn) en zeker als je eerder nog niets gebruikt hebt moet je lichaam enorm wennen!

Heb hiervoor niets gebruikt dus daarom op eerste dag van de menstruatie begonnen zoals beschreven staat. Dan hoop ik maar dat m'n lichaam moet wennen!
Heb er verder ook niet echt 'last' van, maarja handig is anders natuurlijk :D

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:34

Bellatrix: Stopweek kan je inlassen, maar hoeft niet.. Kan volgens mij geen kwaad als je het niet doet. Ik word meestal de derde stopdag ongesteld. Maar dit kan per persoon verschillen. Ik geloof meestal tweede of derde dag.

Ik las dat iemand Yaz 24 + 4 aanraadde.. Ik slik deze pil en hierdoor heb ik slechts drie dagen echt "last" van ongesteldheid, daarna nog enkele dagen erg licht. Voor mij is het wel een uitkomst, vroeger was ik soms langer dan 7 dagen ongesteld namelijk. Al moet ik zeggen dat ik ook Yasminelle geslikt hebt en toen was mijn menstruatie ook korter dan toen ik geen pil slikte. Maar nu is het toch nog minder :)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:06

even vraagje ter opheldering had laatst discussie met iemand.

ik slik al jaren de pil (stediril30) en ik begin altijd op woensdag, eindig dus op de dinsdag na 21 pillen,
en begin weer een week later op woensdag avond, dat klopt dan toch? (7 pil vrije dagen)
zij zei dat je dan op dinsdag moet beginnen want woensdag is te laat?

waar ik laatst nog wel aan dacht stel je laatste pil is op dinsdag om 19:00 uur,
een week later begin je op woensdag om 22:00 uur bij wijze van..
is ie dan nog net zo betrouwbaar?

ps-vind die stopweek zowiezo altijd wel een beetje eng...je krijgt tenslotte die hormonen niet binnen dan,
en kan wel sex hebben...best vreemd.

thanx!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:11

Woensdag is goed hoor :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:38

Ja idd woensdag is prima.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:55

thanx! en tijdstip maakt dan niet uit? na die week zeg maar?

en ben je bv als je de 1e dag gemeenschap hebt van het beginnen van de nieuwe pil minder beschermd dan een paar dagen later? ook discussie punt! haha

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:27

en men zegt door stress kan je menstruatie uitblijven maar dit lijkt me niet mogelijk als je de pil slikt,
want dit is toch een nep-menstruatie zeg maar, dus dat kan toch niet wegblijven?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:33

O zeker wel, dat gebeurt behoorlijk vaak.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:04

Ja bij mij blijft ondanks dat ik de pil gebruik met een beetje stress ook meteen mijn menstruatie uit. (hele kromme zin :P).
Met de pil ben ik altijd maar 1 dag ongesteld en dan minimaal, beetje stress en ik merk niets. Zonder de pil ben ik drie dagen ongesteld, dan heeft stress toch iets minder invloed.