Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 13:29

Balen lissy.........sterkte d'r mee...

@vidya,
je hebt ook gelijk!!

maar zal jullie nu heel in het kort vertellen wat d'r nog meer aan de hand is met mij...

Ik ben zwanger......

gister echo gehad, alles goed, vandaag 11 week! dus nu kan het ook wel in dit topic gepost worden....

heel in't kort, deze zwangerschap is voor mij heel anders dan voor de meeste vrouwen, door mijn pestverleden, door mijn angst voor de toekomst, mijn onzekerheid en blablabla.....verstand is er blij mee omdat ik me later geen leven kan voorstellen zonder kids of 1 kid, maar ja, die weg ernaar toe....

dan nog mijn slaapstoornis die ik maand voor de zwangerschap heb opgelopen....waardoor mijn depressie dus ook weer opspeelt zeker als mijn maag protesteerd, heb je maagpijn dan voel je je ook gelijk 10 keer zo K*T.....

dus ja, ben eigenlijks nu een wandelend wrak.....vannacht met temazepam toch redelijk geslapen, maagje is vandaag stuk braver, dus voel me vandaag ook stuk beter....maar ja is maagje weer dwars, misselijk door zwangerschap/slaapgebrek, dan ben ik ook gelijk in een enorme depri bui...

vrijdag hoor dus van psychiater of ik medicijnen krijg voor slapen, want ja, zwanger en slaapmedicatie is geen goede combi!

nou, dan weten jullie nu in elk geval hoe het zit, en praat het voor mij nu ook weer stuk makkelijker!

liefs

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:24

Felicitaties zijn toch wel op zn plek niet? Geweldig nieuws! (met of zonder de nare side effects) Gefeliciteerd hoor!!!

Lekker goed voor jezelf zorgen nu krijgt toch wel een andere lading he?? Ik zou het zelf een hele grote stok achter de deur vinden om goed grenzen aan te geven, rust te pakken, gezond te leven en met mn psychologische obstakels leren om te gaan.
Ik denk dat met de juiste begeleiding en zorg dit een prachtig 'life event' kan zijn, ipv een zorgelijke, maar dat moet je natuurlijk zelf ook zo voelen.

Bij mij in de wc hangt een stukje tekst: "De hoofdzaak van (on)gelukkig zijn is nooit de situatie, maar de gedachten erover."

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:38

bombomelo: ik zag het topic bovenaan staan, en ik voelde dat ik het moest open doen en wat zie ik dat je zwanger bent!!! een hele dikke proficiat!!!! super!!
hopelijk krijg je goede medicatie die mag met je zwangerschap!! slaap is belangrijk

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:58

Lissy :(:)

En Bobomelo Gefeliciteerd!

Ik had vandaag weer tegenslagen met wat dingen, maar ook goede dingen gelukkig!
Heb weer wat sollicitaties de deur uit en als het goed is heb ik vanaf eind deze week ook een klusje wat een beetje geld oplevert.
Merk wel aan mezelf dat ik ook steeds meer burn-out verschijnselen krijg weer..
Ben weer snel aangebrand, afgevlakt, weinig geinteresseerd in wat de rest van de wereld doet, kan de hele dag wel slapen, gefrustreerd, sluit me op, ben lusteloos, heb spierpijn van het verkrampen, hoofdpijn van de stress, en zie nog steeds geen licht aan het eind van de tunnel.

Gister zag ik (helaas) mn ex weer, en ook dan steekt het dat mijn leven alleen maar stilstaat.
Heb me er al die jaren zonder antidepressiva doorheen gesleept, maar ik twijfel heel erg of ik morgen niet toch de dokter bel voor een afspraak.
Ben alleen zo bang voor de verslaving, bijwerkingen en het afvlakken.
De up-jes die ik nu soms heb, wil ik niet kwijt.

Ben nu moed aan het verzamelen om te gaan koken, maar zie eigenlijk weinig reden om dat te doen.
Plus dat ik doodsangsten uitsta dat mn huisbaas ineens komt aanwaaien, aangezien ik de huur nog moet betalen van deze maand (Hoewel hij volgens mijn huisgenoten op vakantie is)....

Luister veel naar Katy Perry - Firework, om door te gaan.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 22:43

dank jullie wel allemaal!!!
@charlot, nou dat had even zo moeten zijn denk ik dan he hihi, dacht nl laatste week ook een keer aan jou....gek he!

@barbalala
niet zo bang zijn voor AD
ik heb het ook gehad, en ik hooop dat ik het weer krijg, vooral voor het slaap gedeelte!
je hebt zoveel soorten! ik had vooral de bijwerking: droge mond....maar kon heel goed nog genieten van leuke dingen hoor! en ook heel verdrietig en emo zijn met dat spul hoor!
ligt ook aan de sterkte ed wat je doet natuurlijk!
je kan altijd es kijken en als je weet wat voor middel de HA je evt voorschrijft, kan je ook altijd es hier en daar info vragen, vast ook mensen op bokt die het gebruiken maar dat kan je dan zo opzoeken met de zoekmachine!

heb net knakworstjes gegeten, dus lekker beetje volle maag en hopen dat ik zonder medicatie wat zal slapen!mag ik morgen weer temazepam....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:13

Barba: en wat je voorgeschreven krijgt hóef je niet te slikken als het je niet aan staat.
Overleg het eens met je huisarts en geef ook je negatieve gevoel over AD weer.
Ik heb het zelf nooit geslikt, dus kan je verder geen advies of ervaringen vertellen.
Maar wees open en eerlijk naar je huisarts toe, vertel je angsten over AD en kijk wat hij/zij er van zegt. En nogmaals: ook al vindt hij/zij iets, je hóeft ze niet te slikken als je het er niet mee eens bent. Die keuze heb je zelf altijd nog.

Bobomelo: van harte gefeliciteerd! Wat super zeg!
Geniet er van! Zorg goed voor jezelf, denk goed aan jezelf.

Ik ben vandaag weer naar mijn werk geweest. Was eindejaarsfeest. Echt super gezellig! Stond bij een paar leuke collega's aan tafel en heb echt een leuke middag gehad. Ik was wel bekaf en kon de gesprekken na 2 uur al niet meer volgen. Maar dit soort dingen bevestigen dat ik het echt wel naar mijn zin heb op mijn werk, ondanks de minder leuke dingen af en toe. Dus dat is wel fijn.
Ben nu nog steeds moe. Net even gedoucht (doe ik zo'n 2x per dag en knap er heel erg van op) en zit nu op de bank. Vanavond misschien nog een goede vriend op visite, als hij zin heeft en het weer niet al te veel tegen zit. Sneeuw enzo...
Gezellig samen filmpje kijken. Heb vanochtend al even bij hem gezeten, kop thee gedronken en gepraat. Hij is zo'n steun voor me in deze tijd :+:

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 12:02

Hoi,

ik lees al even mee, en wil me nu toch ook melden. Momenteel gaat het best okay met me, maar ik herken zoveel in jullie verhalen (van hoe ik me ook heb gevoeld) dat ik toch wil meekletsen.

Ik heb al van jongs af aan korte periodes last van paniekaanvallen. Vanaf 2004 eigenlijk zo regelmatig, dat ik twee keer een periode thuis heb gezeten. Ik herken alle "symptomen" die iedereen opnoemt heel goed. Ondertussen heb ik in 2006 een zoontje gekregen. Misschien dat we wel eens een tweede zouden willen, maar dat wisselt bij mij nogal. Op de momenten dat ik me goed voel, lijkt me dat geweldig, en in de mindere perioden lijkt me dat zwaar. Gelukkig heb ik een super-super-super vriend, die me steunt zonder dat hij me spaart of anders behandelt.

Weet nog niet hoe veel posts ik zal plaatsen, maar dan weten jullie in ieder geval wie er met jullie meeleest.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:34

Ik reageer later op de berichtjes van iedereen, heb voor nu weer een rot mededeling :(
Mijn hond had een gezwel aan zn borstkas, bij zn oksel.
Ik heb t eergister laten testen, en word net gebeld, het is kwaadaardig.
Kan foto's laten maken om te zien wat het precies is en hoe het vastzit, en dan de vraag of het operabel is.
Zo ja, moet ie naar utrecht, of een kliniek hier in de buurt.
Het zit heel dicht bij zn longen, dus erg risicovol.
Dierenarts was alles behalve positief...
Hij is pas 2, kreeg m van mn ex voor mn verjaardag 2 jaar geleden, een nestje van de stalhond.
Het is zo'n ontzettend vrolijk en lief dier.
Alles wat ik verlangde van een hond heeft hij, goed opgevoed, leuk met kinderen, gek met de paarden, altijd vrolijk!
En nu dit.
;(

Hoezo na regen komt zonneschijn?

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:10

Dat meen je toch niet?!!!! Sophie wat ontzettend naar, pfff ik duim zo hard met zoveel andere mensen voor je maar toch wil het niet lukken... ;(

Kop op meid! :(:)

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:53

Hoi Viennanova, (en anderen met een problemen rondom angst)

Ik ben sinds vorige week gestart met een online hulpcursus speciaal gericht op paniekklachten. Als er iemand geinterresseerd is kan hij/zij me pb-en voor de internetlink. Meedoen eraan is op onderzoeksbasis en is (nu nog) gratis en vrijwillig.
Hiervoor heb ik wel een telefonisch intakegesprek gehad van ong een half uurtje.
De effectiviteit van andere online cursussen is enorm (heb even wat research gedaan), deze heeft zichzelf nog niet bewezen maar ik denk dat het minstens zo goed is.

Mij helpt t nu al (ik ben na anderhalf jaar vermijden, afgelopen week spontaan in mn eentje met het OV naar Groningen gereisd, voor mij doodeng, maar ergens ook helemaal niet) Ik vind t een topcursus!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 14:24

Hoe is het nu met jullie?

Hier gaat het wel weer goed.
Vorige week een hele heftige week gehad. Deze week is aardig rustig. Ik heb weer een aantal keuzes gemaakt. De laatsten die nog moesten gebeuren en dat geeft enorm veel rust.
Nu kan het echte opbouwen weer beginnen. Wat overigens ook zeker met ups en downs gaat gebeuren, maar ik heb nu gewoon even de rust en de tijd om me terug te trekken wanneer dit nodig is. Dit was door drukte op mijn werk en een aantal concerten die ik nog moest spelen nog niet echt mogelijk.

Allemaal hele fijne dagen. Geniet er van :*
Afbeelding

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 14:01

Lang geleden dat ik hier ben geweest maar ik heb nu een mega dip. Met kerst al alleen en nu met oud en nieuw ook niemand om heen te gaan, voel me zo verschrikkelijk alleen en ellendig, wil dat het snel weer normaal is |(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 20:20

Aah, wat oliebol, kreeg juist 't idee dat je er weer en beetje bovenop kwam! :(:)
Ik was met kerst ook deels alleen, maar het ging me redelijk af.
Als je vanavond alleen zit mag je hier ook oud & nieuw komen vieren hoor!
Hebben thuis een feestje, gewoon gezellig, niet teveel drukte.

Buddy87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 01:53

BarbaLala schreef:
Aah, wat oliebol, kreeg juist 't idee dat je er weer en beetje bovenop kwam! :(:)
Ik was met kerst ook deels alleen, maar het ging me redelijk af.
Als je vanavond alleen zit mag je hier ook oud & nieuw komen vieren hoor!
Hebben thuis een feestje, gewoon gezellig, niet teveel drukte.

Ik kon gelukkig bij familie terecht uiteindelijk, anders was ik graag gekomen! Ben alleen giga huilend terug gereden met gedachtes als tegen de vangrail rijden dus geloof dat ik een flinke terugval heb, mn ex is ook de enige waar ik een sms van heb gekregen, hoezo vriendloos... |(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 02:56

Ach scheetje, wat stom!
Ik kreeg ook niet bijster veel smsjes, maar maakt me weinig uit, uiteindelijk..
Niet tegen de vangrail rijden hoor, je bent onmisbaar en je hebt nog een boel te doen in dit leven!

Ik vind mezelf erg dapper dat ik dit nog zonder spellingsfouten type eerlijk gezegd, haha!
(Wel 100x overtypen, maar toch!)

Ik wens alle meiden uit dit topic heel veel sterkte en liefs, en de power om door te zetten!
Blijf er voor gaan en geef nooit op, want het leven is het waard, ook al voel je het niet, ooit flakkert het vuur weer.

Dikke kus!
* In gedachte ben ik bij Daniëlle * :*

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:12

Heb ook veel aan Danielle gedacht, Barbalala..

Ik had geen zin om het te vieren, ben om half 11 gewoon naar bed gegaan..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:52

Dat 2011 maar óns jaar mag worden. :)
De beste wensen allemaal :*

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:42

Hey meiden,
kom op he!
en over weinig smsjes ontvangen, ik kreeg er ongeveer 8 ofzo, maar kon niks, maar dan ook niks terugsturen tot aan 2.00uur, en ben toen naar bed gegaan.....dus wie weet, waren er wel mensen die je een sms wilde sturen maar dat het hen ook niet lukte.......(nja, wijze les van mijn psych zeg maar, niet té snel conclusies trekken.....)

Ik ben het oud&nieuw aardig doorgekomen, snotverkouden, maar ben wel naar mijn zus gegaan, en dat was heel gezellig, gewoon lekker geqourmet, voor zover ik er wat in kreeg haha, maar heb wel beetje vlees gehad en salade en stokbrood, nja,ik merkte het vandaag dan ook wel whaha....
verder gaat het hier zijn gangetje, ben weer aan de medicijnen die ik eerder ook had, je komt dan wel onder toezicht van gyneacoloog te staan ivm met zwangerschap, maar ik slaap nu in elk geval een uurtje of 4 mss 5 per nacht, en dat is een stuk meer dan 0 of 1 uur per nacht!

nou, weer genoeg over mij...

hoe is't verder met jullie? en balen dat je weer zo'n terugval hebt Buddy, maar je weet dat er dus ook betere tijden zijn!! hou dat voor ogen he!

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 23:57

Heb behoorlijk wat bijgelezen, maar reageer even een andere keer...concentratie is even niet echt aanwezig, ben te moe en ben in mijn hoofd behoorlijk bezig met a.s. maandag. Ik was naar het UWV geweest omdat ik bezwaar had aangetekend tegen hun uitspraak, dus doe je je best (op aanraden van je arbeidsdeskundige van je werkgever) om erheen te gaan, een uur lang over lichamelijke en geestelijke problemen/hindernissen te praten wat erg veel energie kost, krijg je dus ineens een brief op de mat dat je werkgever in een brief van 24 december 2010 aangegeven heeft aan het UWV de bezwaren niet langer te handhaven en hiermee de zaak is afgedaan.......en dat terwijl de werkgever ook bezwaar had aangetekend tegen het UWV.
A.s. maandag zou ik juist weer een uur per dag erbij op gaan pakken qua reïntegreren (van 4x5 naar 4x6 uur), blijkt er niet genoeg werk te zijn en heb ik maandag een afspraak bij iemand die ik niet ken om de (on)mogelijkheden te gaan bekijken en dat ook nog midden in Utrecht, wat mij erg veel stress geeft door de hectiek in zo'n drukke stad.
Om het niet al te lang te maken (sorry, is al best veel) ik voelde me weer eindelijk erboven op komen (van de burnout) en had er zo'n zin in om het werk te doen wat ik nu doe en uit te breiden en dan krijg je nu dus die onzekerheid over mogelijk een andere werkplek in een andere plaats én wat is de consequentie van de brief over het gegeven dat de werkgever de bezwaren niet langer handhaaft en de zaak is afgedaan.

Sorry voor mijn (denk ik) lange verhaal, maar ik moest het even kwijt en ik wil deze onzekerheid en lichte paniek die ik voel ook niet bij mijn dochter uitstorten, die heeft genoeg aan haar eigen sores.
Alvast bedankt voor het lezen en volgende keer hoop ik wat vrolijker aanwezig te zijn...want ik ga wel door, maar vind het op dit moment erg moeilijk om dat te doen.
Liefs van deze kant en allemaal nog de beste wensen voor 2011 en zonder ellende.
Laatst bijgewerkt door iejoor62 op 02-01-11 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:00

LiSSy schreef:
nou, vandaag het nieuws gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt... kan er ook nog wel bij ;(

:(:) Balen, hoop dat je snel wat anders vindt...waardeloos moment zo aan het begin van het nieuwe jaar (ook al is er natuurlijk nooit een fijn moment voor)

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:04

Buddy87 schreef:
Lang geleden dat ik hier ben geweest maar ik heb nu een mega dip. Met kerst al alleen en nu met oud en nieuw ook niemand om heen te gaan, voel me zo verschrikkelijk alleen en ellendig, wil dat het snel weer normaal is |(

Jeetje, dat is balen...hoop dat je er weer bovenop komt, ik ken je (nog) niet, maar wil je een hele warme groet toesturen en hoop dat het een klein beetje mag helpen

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 00:42

Bobomelo, gefeliciteerd!! Wat een leuk bericht zeg!
Barbalala: wat rot van je hond.. :(:)
Buddy87: :(:)

Hier ook iemand met maar 1 smsje met de jaarwisseling hoor, en het kon me eigenlijk ook niks schelen.

Daniëlle is bij mij de laatste tijd ook weer in gedachte geweest en ik bedacht me dat de 18e het concert van Blof was, waar we eigenlijk met een aantal heen zouden gaan. Kwam er alleen te laat achter.. Is iemand er nog heen geweest..?

Hier gaat het goed, maar heb wel redelijk wat dip dagen ertussen zitten, dat ik weer ff instort en zo weer de hele dag kan slapen.. Vandaag ook weer een jankdag gehad..

Ik wil iedereen het beste wensen voor het jaar 2011 en dat het voor een ieder beter mag gaan en we steeds meer met een positief beeld naar onze toekomst durven te kijken. Ik ga mijn best doen in ieder geval!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 09:45

iejoor :(:)
Dat schiet ook niet op. Is daar helemaal niets aan te doen?

bobmelo: wat schrijf je dat fijn. Wat een doorzettingsvermogen spreekt er uit!
Fijn dat je weer een beetje kan slapen!

Hier gaat het ook zijn gangetje. Ik ben nog steeds 1x per week 2-3 uur op mijn werk. Iets wat nog steeds flink tegenvalt. Niet het werk overigens, maar alles er omheen. Collega's, enz.
Thuis gaat het wel goed. Eindelijk de laatste keuzes en knopen doorgehakt en dat geeft wel enorm veel rust in mijn hoofd.
Nu nog loskomen van een aantal mensen en dan kan ik er weer tegenaan.
De goede dagen overheersen nu eindelijk en natuurlijk heb ik nog wel regelmatig een dipdag. Dan schop ik even flink tegen alles, kan mijn hart luchten bij mijn beste vriend en de dag erna kan ik er mee verder. Ik kan het positieve weer zien, ook op de slechte dagen.
Alleen die emoties word ik gek van. Die heb ik zo lang weggestopt dat ik me er nu af en toe geen raad mee weet :+
Emotioneel flexibel noemen ze dat hier :j

Vandaag voor het eerst sinds weken weer op Jim rijden. Ik snak echt naar een paardenrug. Daar haal ik zoveel energie uit. Pony was ook al een paar dagen flink sjago, dus wel fijn dat we weer aan het werk kunnen.
Vanmiddag heb ik concert. Mijn laatste concert bij dat orkest (1 van de minder leuke, maar noodzakelijke, keuzes die ik moest maken :\ ). Het wordt heel emotioneel. Ik speel een stuk solo, wat zoiezo al veel energie kost en veel emoties oproept. In de kerk, waar de akoestiek fantastisch is. De mensen waar ik veel omgeef zitten in het publiek.
Met andere woorden: ik hoop dat ik het droog hou :o
Ik heb me in ieder geval voorgenomen zo de sterren van de hemel te spelen dat ze er volgend jaar nog over praten!

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:19

Hey Amanda, dank je voor je reaktie, ik hoop dat ik morgen wat antwoorden ga krijgen, want ik heb vorig jaar een half jaar lang lopen smeken bij mijn leidinggevende om passend werk op een passende werkplek voor me te vinden om te kunnen reïntegreren, maar werd steeds gezegd dat het er gewoon niet was en dat het niet zijn hoogste prioriteit had, maar ik zit dus nu in een situatie dat ik over de 2 jaar ziektewet heen zit en het UWV om de hoek komt kijken en ik hou mijn hart vast voor mogelijk ontslag, dat kan ik er echt niet bij hebben.

Ik heb gedurende die 2 jaar altijd een aantal uren per week gewerkt, slechts 2 weken helemaal thuis door griep/koorts.
En iedere keer werd er gezegd, doe maar rustig aan hoor, jij en wij als werkgever hebben er niets aan als je te snel gaat...tja, en nu dit dus.

Maar nogmaals, ik hoop dat er morgen duidelijkheid gaat komen, want ik wil echt niet thuis zitten, maar als ze denken dat ik echt op dit moment al 32 uur per week aan kan, dan zitten we op een verschillende lijn en zal het moeilijk worden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:35

Hallo allemaal,

ik kom ook weer even binnenvallen.
Met mij gaat het de laatste week weer wat beter gelukkig!
Ik heb een ID kaart dus gelijk weer aan het solliciteren geslagen!
Morgen heb ik wel alsnog een afspraak staan bij de HA voor anti depressiva.
Ben er nog steeds niet over uit of ik het wel echt moet doen, omdat ik altijd alles zelf wil oplossen.
Maar toch ga ik er voor en doe ik het.
Wil niet eer een terugval zo heftig en zo lang.