Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 16:12

Nee, dat doet ZE :) niet. Het is echt alleen maar eten eten eten. O ja, lui op de bank knorren doet ze ook graag. Man, dat beest ronkt soms als een zaagmachine. Geef ik ff een brul en dan kijkt ze me aan zo van hé wattisser? En pit dan verder.

Ik ga van de week bij een crossijzer kijken *\o/* en ff testen of ik er mee overweg kan, wel zo handig anders zit ik straks met een crossijzer waar ik niet in kan crossen -O- O ja, hij is kanarie geel _O- Schrikt wel af op de weg toch :Y)

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:45

dit was ook een ze hahah. hier nu nog (maar) 2 honden, 1 kat, 2 nijnen, 2 cavias en tig vissen en garnalen. voorlopig mag hier niks meer bij. en ik wil niet weer een hond die zo op voedsel is georrienteerd.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 18:00

Ik ook niet, en zeker geen basset bloed :n Hoop dat poezel ook eens het loodje legt (l*llig gezegd) Hij heeft epilepsie en vaak niet weinig ook. DA vind hem nog te goed om in te slapen. :?

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:05

andere da?? sterkte met je beestenspul. hier een hond die elke keer ontstekingen/bloedblaren tussen zijn tenen krijgt, zo zielig zit zowat om de 6wk aan de antibiotica.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 14:51

Hier een mooi kunst werkje van mijn hond goofy (11 jaar)

Afbeelding

Goed gebit toch nog +:)+

Dilemma, koop ik een 2e hands truus of een nieuwe :? Nieuwe heeft energie A label, is stil, 2 jaar garantie, eco programma. 2e hands heeft garantie tot de deur, label????, wat vinden zij stil? eco??? wasda? Nieuw is een beetje erg prijzig (425,-), 2e hands is een 150,-

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:51

ligt eraan hoe oud de 2de hands is, en hoe die eruit ziet, ik ind 150 euro 2de hands nog best veel geld als ik eerlijk ben

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:52

ps je hond is wel handig als blikopener te gebruiken. zo erg was de hond van mijn man gelukkig niet, blik bleef heel. al heeft ze wel kippenhok vernield omdat er een stuk komkommer in lag voor de kippen en konijn.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 14:08

Ik heb een brief gehad van mijn bank :? Of ik ff een afspraak wil maken om over "bank" zaken te praten _O- Wedden dat het om mijn voorschot gaat???? <<)

Vanavond ga ik naar en cross/stuiter bak kijken *\o/* Hoop dat we samen over 1 weg kunnen :+ En dat ie gelijk mee kan, dan ben ik weer mobiel *\o/*

Die afwas truusjes zijn 2 jaar en ouder waar ze 100,- 150,- euries voor vragen. 8)7 Ga denk toch maar voor een nieuwe, aangezien veel elektronica bij mij stuk gaat/niet werkt is garantie wel zo makkelijk.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 17:04

dan zou ik idd voor een nieuwe gaan. zeker als je er zoveel geluk mee hebt hahahhaa.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 21:44

Kom ook even om het hoekje kijken ben erg druk geweest de laatste tijd en veel aan mijn hoofd
Wel goed nieuws voor zover ik heb geen dystrofie in mijn pols volgens de vervangende huisarts
Maar mijn klachten zijn van een peesontsteking *\o/*
Heb nu diclofenac weer gehad en dat werkt gelukkig wel voor deze pijn
Alleen een min punt is dat het 9-12 maanden duurt voor het genezen zal zijn en hij weet niet hoe mijn dystrofie er uiteindelijk op zal reageren het kan dat ik er nooit meer helemaal van af kom
Ik ga volgende week een brace aanschaffen ivm sporten en hij het niet slim vind als ik het ga overbelasten want dan duurt het langer een brace was verstandig dus heb een site gevonden waar ze niet zo duur zijn en je ze in alle maten kan kopen

Verder vind ik dit warme weer geweldig alleen denkt mijn dystrofie in mijn voet daar heel anders over
Lopen is toch echt wel lastig maar goed het moet maar
Morgen mezelf kwellen want we gaan naar het strand en dat doet het meest pijn van alles maar ja
Met twee jonge kinderen kan je niet telkens zeggen nee we gaan niet
Dus ik offer mezelf op maandag zal een ramp worden

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:48

@ddd wel fijn dat het geen dystro is, nu ook hopen dat het snel geneest en dat het geen dystro word.
wat goed dat je een brace wilt gebruiken, als de arts hem voorschrijft krijg je hem dan niet vergoed? scheelt altijd weer geld.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 16:08

+:)+ Top DDD
Ik heb weinig/geen pijn nu, maar word erg beroerd van deze temperatuur. %)

Crossijzer word hem niet :n lekt te veel olie op verschillende plaatsen en schakelt helemaal niet makkelijk. Dus ga verder kijken.
Wat truus betreft ga ik voor nieuw. Moet alleen nog ff een aantal winkels door spitten met wat ze hebben.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:05

wat voor soort crossijzer zoek je? merk en type? (neem aan dat over een motor gaat)

pijn gaat idd hier ook wel redelijk goed, had vandaag zelfs energie, tot ik buiten kom, binnen is het heerlijk.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 17:39

Zo een :D

Afbeelding

Dit is een unimog 406 hier ben ik al een eeuwigheid verliefd op. Hier mag ik zonder E 2 wagens achter hangen :D en met mijn beperking in rond crossen. Gaat niet hard, hoeft ook niet, en valt onder landbouwvoertuig.

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:24

ja die zijn gaaf, bij appelscha heeft er 1 jaren te koop gestaan, ik was er ook helemaal verliefd op

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 15:41

Haha, ik dus niet de enigste vrouw die ze mooi vind. Mijn vader moest toe geven, na een inspectie, dat het eigenlijk erg mooie dingen zijn. Hij struint nu het web af voor mij _O- Denk alleen wel dat ik er beter een met een kraantje kan nemen. Kan ik me omhoog hijsen met instappen O:) Ben eigenlijk bang dat ik er van de winter niet in kom. :n De instap is nogal hoog. Misschien werkt een touwladder :)*

Zo, de hitte is over. Heb niet geslapen vannacht, longen drukten te veel tegen het hart. Dus groot koelelement uit de vriezer gepakt, in handdoek gerold en daar op liggen met mijn rug. Toen werden mijn longen weer wat dunner. Ik zet van binnen en buiten uit met dit weer. Kan erg slecht mijn warmte kwijt, zweet te weinig. Draag al geen ringen, armbandjes moeten af, oud uitgerekt bh aan om het spul in bedwang te houden. Niet leuk als je voelt dat je hart het erg moeilijk heeft. :n De benauwdheid is ook geen pretje. Was wel een beetje een angstig nachtje, ben nu ook doodop. :O

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 15:19

Y;( leeft iedereen hier nog Y;(

Ben nu eindelijk wat aan het bij komen. Van mij hoeft deze hitte niet meer. %)

Voor dat truus in mijn keukentje kan moet ie toch eerst verbouwd worden. Ben aan het brainstormen geweest met mijn pa waar dat dingetje kan staan, nergens dus :n Dus aanrecht gaat tegen blinde muur, daar word truus onder een inbouwgasplaat geplaatst (fornuis gaat er uit). Waar nu aanrecht is komt een ontbijtbar van 30 cm met een smalle kast tot het plafon. Ik krijg op deze manier meer ruimte :wow:

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:04

ja ik leef nog(denk ik) ik ben blij dat de hitte weg is, zat gisteren teklagen dat ik het koud had na het douchen hihi, heerlijk weer gewoon onder mijn dekbed kunnen slapen.

heb je nog wel een oven als je fornuis eruit gaat?? ik heb 3 week zonder oven gezeten en werd gek haha, ik heb een oven nodig. wij hebben geen truus, nouja ben getrouwd met een manlijke truus haha die doet hier de afwas (ik kook = veiliger)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:32

Yep tekst gelezen *\o/* JE LEEFT NOG *\o/* heb je geen arts voor nodig ;) is nog gratis ook :)*
Ik had vanmorgen een dunne jas aan met honden uitlaten, had het koud was 18 graden na een goed half uur was het al 20 graden kon jas weer uit. Maar het temperatuur verschil met zondag en nu is erg gezakt. Veel mensen voelen dat nauwelijks, wij des te meer :( Enkel en pols laten dat ook zo subtiel merken _-:( Ik slaap alweer met 3 dekens en sokken aan 8)7

Ik kan van een tante eentje krijgen, als ik hem afstof :D Oventje is bij mij toch ook wel een must, hou wel van ovenschotels :9 Lekker alles in 1 bak en oven doet de rest. :))

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:25

nee hier geen jas aan, maar goed ik kwam ook pas tegen half 10 buiten hihihi, mijn man liep om7 uur buiten, maarja die draagt zelfs in de winter een korte broek en tshirt(maar wel een jas hahhaa)
ik had vanmiddag met wandelen (een uurtje, kanaal en weer terug) had reactie op 1 hand die zwol op auw auw auw. maar goed hondjes lekker afgekoeld 1 vrijwillig gezwommen nr 2 onvrijwillig, maar bleef er wel in staan hahaha.

oven is hier een must betreft taarten en cupcakes, koekjes. manlief en dochter eten ze, ik ruik alleen (oke oke koekjes eet ik ook wel 1 of 2)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:21

Hier alleen maar slecht nieuws op slecht nieuws
Nu onze dochter die geopereerd moet worden
Wat een ***** vakantie is dit 3 keer slecht nieuws is gewoon weer teveel van het goeie

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:45

@ddd ik hoop niks ernstigs, mag ik vragen waarom ze geopereerd moet worden. heel veel sterkte :(:)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:02

Ze heeft een ernstige oogafwijking is nu gebleken
Al die jaren nooit opgevallen
Arm kind ze is net 9 en moet voor de 2de keer onder het mes
Toen ze 4 was zijn haar amandelen eruit gehaald

phillien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:58

oei, oog operaties zijn altijd eng(vind ik) heel veel sterkte

wees blij dat ze 4 was met haar keelamandelen ik was 24/25 dat was een ramp. als ze klein zijn genezen ze veel sneller en minder pijn.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 14:55

Je kan haar beter nu laten helpen dan over zeg een aantal jaar wanneer het erger is. Bij mijn stiefzus kwamen ze pas op haar 33ste er achter dat ze een ernstige oog aandoening had, moest direct aan beide ogen geholpen worden anders werd ze blijvend blind.

Ze is nog jong en kan zich goed aanpassen op deze leeftijd en geneest beter/sneller dan een volwassene. Van mijn amandel operatie herinner ik mij bar weinig meer, de ijsjes die ik "verplicht" moest eten dat vond ik wel heeeeeeellll vervelend :D :9

Klinkt misschien stom, maar leg je bij deze operatie neer beter nu dan straks misschien te laat. Komt wel goed. Vraag in het ziekenhuis of ze jou en je dochter tekst en uitleg van hoe de operatie in zijn werk gaat. Durf te wedden dat het jou ook meer geruststelt. :(:)