Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:52

Ik heb het niet allemaal bijgelezen maar het gaat hier best hard en wat zijn jullie allemaal fanatiek.

Ik heb afgelopen week de hele week niet gelopen... 19 februari voor het laatst dus moet van mezelf vanmiddag mijn pakkie aan trekken. Post het hier ook maar ff dan heb ik een extra stok achter de deur :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 17:21

hetbommeke schreef:
Stomme scheenbenen :( Net dus maar lesje 9 van S2R gedaan ipv 17 die ik eigenlijk moest lopen. Maar nu ook weer last. Zo maar ff iets uit de diepvriezer erop leggen, pakje doperwten :+ ben vergeten m'n icepack erin te leggen }:0

Pas maar op! Als je idd scheenbeenvliesontsteking hebt en dit niet goed laat genezen en herstellen, kan dit zwaar chronisch worden en ben je nog verder van huis.....!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 18:33

Jaan81 schreef:
hetbommeke schreef:
Stomme scheenbenen :( Net dus maar lesje 9 van S2R gedaan ipv 17 die ik eigenlijk moest lopen. Maar nu ook weer last. Zo maar ff iets uit de diepvriezer erop leggen, pakje doperwten :+ ben vergeten m'n icepack erin te leggen }:0

Pas maar op! Als je idd scheenbeenvliesontsteking hebt en dit niet goed laat genezen en herstellen, kan dit zwaar chronisch worden en ben je nog verder van huis.....!

Ja dat weet ik, alleen ik wil het niet weten, snappie? Dan moet ik namelijk rust houden en dat wil ik niet watn ik was net zo lekker bezig. Hoezo eigenwijs O:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:13

Kijk je uit Bommeke met je schenen, heeft een loopmaatje van mij ook, jaja, ik heb een hoop loopmaatjes :D en dat is nu dus chronisch! Zij heeft trouwens ook zooltjes nu!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:16

hetbommeke schreef:
Ja dat weet ik, alleen ik wil het niet weten, snappie? Dan moet ik namelijk rust houden en dat wil ik niet watn ik was net zo lekker bezig. Hoezo eigenwijs O:)

Ik snap je helemaal! :o Ben net zo.... :=

Ik heb net les 17 gelopen, ging super! Gemiddeld 8,4 km gelopen, dus da's met wandelen erbij!!! :):) Ben helemaal blij!
Nu hopelijk woensdag of donderdag nog lopen en vant weekend dan weer een eind wandelen. (min. een uur)

MamboBeach

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:19

Goedzo Jaan! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:09

Vanavond intervaltraining gehad, eerst een tijd warming/up en toen estafette en toen nog 6 km hardlopen! ^) En ik vond het niet leuk en niet lekker gaan, mijn ademhaling wilde niet!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:12

oh dat heb ik soms ook..dan lukt het echt niet om goed adem te halen. Mijn extreme verkoudheid helpt ook niet mee. Heb nu altijd zakdoekjes mee en iedere keer als ik een paar minuten moet lopen, dan snuit ik mijn neus weer :+

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:19

ik ga morgen lesje 16 lopen van start to run.
nooit verwacht dat het mij zou lukken om al zover te komen. :D
vind het nog steeds erg leuk.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:45

mja..

ik wacht nog steeds en braaf op het schema haha

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:00

Dat start to run leek mij ook altijd leuk. Maar ik heb het programma nooit op mijn mp3 gekregen :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:41

Hoezo niet je kan het toch gewoon downloaden en op je mp3 zetten?? :P

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:26

Ben ook nu voor de 2e week weer terug op schema en gisteren voor het eerst weer echt lekker gelopen, ik heb nu andere schoenen en ik heb tot nu toe geen last van mijn been zoals eerst, dus ik hoop dat het goed blijft gaan, loop nu toch alweer 2x 10 minuten hard en alhoewel die 2e 10 minuten me wel wat moeite kosten zo op het laatst heb ik volgehouden, volgende week bouw ik dat stiekum toch weer op, ga wel iets minder snel opbouwen nu in de hoop blessure leed te voorkomen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:39

Ik heb een ontzettend sportieve mei-maand in het vooruit zicht.

-12/13 mei de Kennedymars (80km wandelen)
-15/22 mei opleiding Clubcycle (spinning)
-29 mei Univé drenthe marathon 10km (hardlopen)

Pfoei...ik heb dus nog wel 't één en ander om voor te trainen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:55

Zo marjoleintje, dat is wel sportief hoor! Maar wat is dat clubcycle dan?
Net weer hardgelopen, heerlijk in het zonnetje. 6km soort van interval gedaan, 2 min flink tempo en dan weer 2 minuten wandelen. Was wel zwaar, maar ging wel goed.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:26

Het moet nog blijken of ik het allemaal volhoud he? ;)

Clubcycle is van Clubjoy en is hetzelfde als Spinning. Van Lesmills heb je bijvoorbeeld RPM. Erg leuk!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:46

OK OK, ik leg mijn eigenwijsheid even op de allerbovenste plank achterin de kast (om die later wel weer te voorschijn te halen) want ook na lesje 9 nog last van de scheentjes. Ik stop even een aantal weken met hardlopen, ga iedere dag wel een uur wandelen en pak het begin april weer op. Bij lesje 1 van S2R :( Het is niet anders, maar wel beter dan stug door blijven modderen, met kans op iets chronisch.....

Ja ja het bommeke wordt verstandig!!!

Marjoleintje wat goed!!! Petje af!!

En idd via een torrent het S2R programma downloaden. Mocht je niet weten hoe dat moet, stuur maar een PB-tje, en anders mij even een stick sturen dan zet ik ze daarop. Ook maar PB voor adres etc.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:15

Ik loop nu elke dag het zelfde rondje (zo'n 1 km denk ik, of net niet) Ik doe het 's avonds. Ik lees dat veel hier meer dan 1 km lopen. Ik kan dat niet doen, omdat ik 's avonds niet in mijn eentje de hele wereld uit wil gaan. Ik ga nu elke avond het zelfde rondje om lopen, en probeer dat in een steeds kortere tijd te doen, dus steeds sneller. Kan dit ook wel, verbeter ik daar mijn conditie ook mee? Of moet je echt elke dag een aantal km hardlopen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:15

marjoleintje, wat goed!!!

Mag ik vragen waar jij woont? Mag ook per PB hoor!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:16

Goedzo het bommeke! Dat heb ik ook moeten doen, na eerst eigenwijs door te zijn gaan lopen! :+ Nu ben ik weer bezig en heb er nog geen last weer van gehad.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:18

1 km zal wel iets helpen, maar echt conditie kun je er niet echt mee opbouwen. Kun je niet vaker hetzelfde rondje lopen? Misschien wel een beetje saai, maar 1 km is wel erg kort.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:29

Gucci_ schreef:
Ik loop nu elke dag het zelfde rondje (zo'n 1 km denk ik, of net niet) Ik doe het 's avonds. Ik lees dat veel hier meer dan 1 km lopen. Ik kan dat niet doen, omdat ik 's avonds niet in mijn eentje de hele wereld uit wil gaan. Ik ga nu elke avond het zelfde rondje om lopen, en probeer dat in een steeds kortere tijd te doen, dus steeds sneller. Kan dit ook wel, verbeter ik daar mijn conditie ook mee? Of moet je echt elke dag een aantal km hardlopen?

ik loop ook s'avonds dat vind ik juist heerlijk, de stilte, maar ik loop wel door mijn woonwijk waar overal straat verlichting is en ik vermijd plekken met hangjongeren of zo, gaat tot nu toe prima en het valt me op hoeveel andere lopers ik tegen kom, ik heb een rondje van ongeveer 5-10 km wat ik afwisselend kan lopen, soms gaat ook 1 van de kinderen mee en dan gaan we wat meer even de polder in, dat doe ik alleen niet

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:27

@hetbommeke: heel verstandig van je! :j Goed zo..
Je zult zien hoe het meevalt om het straks weer op te pakken, je bouwt veel sneller op :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:32

Hee meiden, mag ik me ook weer melden?

Ik ben vorige week begonnen met hardlopen. Helaas flink kougevat dit weekend tijdens het wachten op de taxi dus ik kan deze week niet lopen. Baal echt als een stekker omdat het net zo lekker ging. Iemand die toevallig een wondermiddel tegen verkoudheid kent :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:33

Yonker schreef:
Hoezo niet je kan het toch gewoon downloaden en op je mp3 zetten?? :P

ja maar ik ben nogal een kluns in dat soort dingen..en mijn mp3 is ook redelijk op leeftijd :+