Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:05

Angela, ik ben niet meer geweest, was best wel moe en zit nog maar net en vorige x was het rond 20 uur tijd om te vertrekken dus ook al zou ik willen dan zou het niet meer gaan. Wil morgen wel gaan, dan heb ik het minder druk en ik zal toch weer eens moeten. Weet zelf ook dat het niet zó zou moeten zijn maar mn gevoel is er even niet anders bij, hoop dat dit in de toekomst zal veranderen. ;) Hoe is het met jou, voel je je al beter?

Pilipa, als je wilt dan weet je mn pbbox te vinden. Leuk weer eens iets van je te horen, hoop dat er meer pieken voor je zullen komen, dat verdien je!

PW, kan me goed voorstellen dat je niet wilt maandag maar schiet je hier iets mee op? Of schiet je er iets mee op om thuis te blijven, dan voel je je denk je beter maar achteraf misschien weer schuldig en de drempel om dinsdag te gaan wordt steeds hoger. Als het niet gaat kun je weglopen maar ik zou denk ik wel proberen om te gaan, daarnaast is je vaste begeleider er dan ook weer? Was het eten nog lekker? Je hebt jullie van eten voorzien, daar ging het toch om? Hoe voel je je nu?

Vanmiddag kwam mn vriendin nog lang en ik ben bij mn pa gaan eten, was weer gezellig en nog vakantiefoto's gekeken. Ben daarna met de hond gaan wandelen en net nog even het grasgemaaid, het was droog dus dat ging nog mooi even. Nu komt het met bakken uit de hemel maar dat is weer goed voor het gras. Nu een beetje zitten en optijd naar bed denk ik, ben best wel moe.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:56

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik voel me nog erg rot. Krijg het niet uit mijn hoofd. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het me zó geraakt heeft.

Ik weet dat ik er niks mee op schiet om maandag niet te gaan. Maar op maandag is de vrouw er die de discussie aan ging en op dinsdag is zij er niet. Ik zie het niet zitten om haar onder ogen te komen. Ik vond haar heel intimiderend en overheersend overkomen en het voelt absoluut niet goed. Ik zit er zelf over te denken om maandagochtend mijn vaste begeleider te bellen en aan te geven dat ik het niet zie zitten om te komen. Misschien kan ik eerst even met haar een gesprek hebben.

Mijn vriend reageerde trouwens ook heel lief toen hij thuis kwam. Hij vond het ook helemaal niet erg dat ik magnetronmaaltijden gehaald had. Hij begreep het wel dat mijn hoofd niet naar koken stond. De maaltijden smaakten trouwens prima ;)

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:07

Ga trouwens morgen het jonge paard longeren! Spannend!!
Duimen jullie voor me?

Ik ga mijn bedje opzoeken. Heb het wel een beetje gehad..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 21:10

PW :(:) wat rot dat je je er zo vervelend voelt door vandaag. Snap je gedachtengang wel voor maandag en misschien is het ook wel goed op die manier. Als je er zoveel spanningen van krijgt, dat kan ook niet goed zijn. Zou het er zeker eens met je behandelaar over hebben.

Succes morgen, verwacht er niet teveel van, dan valt het altijd mee! ;) Slaap lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:01

Ik duim voor je PW! Ik zou het er ook zeker eens met je behandelaar over hebben..

Fijn dat een gezellige avond hebt gehad CIV!

Wij zet naar Boxmeer geweest, even winkels kijken en daarna hebben we een eindje gereden en een ijsje gegeten. Was wel gezellig. Ik ga me nu zo douchen en naar bed.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:05

Fijn dat je avond leuk was Angela, lekker douchen en slapen. Ik zal zo ook eens naar bed gaan, ben best moe maar wil morgen uitslapen dus ik probeer het nog wat te rekken.

Een vriendin van mij heeft nu ook paniekaanvallen, van de week voor het eerst op weg naar der werk en nu had ze het ook al een keer snachts gekregen, vind het rot voor der. Gelukkig hoort haar moeder het al als ze zich nog maar omdraait in bed dus die is er dan voor haar. Zou heeft nu oxazepam gekregen, heb gezegd dat ze op moet letten en ze niet over haar grenzen gaat, ze heeft best wel wat spanningen de laatste tijd. Hoop dat ze uitkijkt maar herken er erg veel van.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 10:09

Al wakker? Ik heb wel goed geslapen, gelukkig. Ga zo even naar mn schoonzusje, even bij mn kleine nichtje kijken want dat groeit zo hard. Wil dan vanmiddag naar mn paard gaan en nog iets schoonmaken. Verder hebben we erg slecht weer hier maar buiten ligt alles er netjes bij, wil alleen de vijverfilters nog schoonmaken. Jullie nog plannen? Ik heb na het eten de laatste tijd best wel wat last van buikpijn, zou dit ook iets met spanningen te maken hebben?

Angela, veel plezier vanmiddag, hopelijk valt het mee.

Flappie, hoe is het met jou?

PW, hopelijk wordt deze dag beter, lekker rustig aandoen. Heb je wel goed geslapen? Succes met het paard, is het er een beetje weer voor bij jullie?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:49

@ CIV: Hoe was het bij je nichtje? Was het leuk om haar weer even te zien? Ik zie mijn neefje en nichtje eigenlijk maar heel weinig en dat vind ik wel eens jammer. Je buikpijn na het eten zou heel goed met spanning te maken kunnen hebben trouwens.

@ Angela: Hoe is het met jou? Fijn om te lezen dat je wel een gezellig avondje hebt gehad.

@ Flappie: Hoe gaat het met jou? Beetje bijgekomen van je eerste werkdagen? Rust het weekend lekker uit. (Hopelijk heb je niet teveel op de planning, zodat je ook echt je rust kan nemen).

Ik ben vanochtend naar stal gegaan. Zag er heel erg tegen op en had er helemaal geen zin in. Maar ik kwam er niet onder uit. Het waaide hard en het paard was erg fris. Ik had haar eerst nog bijna op mijn nek zitten, maar het ging net goed. Verder ging het longeren ook best goed. Ze is nog wel een paar keer omgedraaid, maar dit kon ik goed oplossen. Ze is gelukkig niet meer in paniek de hoeken ingerend, daar was ik vooraf bang voor. Het belangrijkste vind ik dat het allemaal heel rustig ging zonder miscommunicaties e.d. Daardoor is het voor haar hopelijk een positieve ervaring. Heb ook niet te lang gelongeerd. Ik ben van plan om het eerst een tijdje rustig op deze manier te doen en verder niks van haar te vragen. Zo kan zij lekker rustig wennen en kunnen we allebei weer wat vertrouwen krijgen. Het begin is er weer in ieder geval. De eigenaresse was heel tevreden. Van spanning heb ik achteraf wel een potje staan janken. Deels ook opluchting denk ik :+

Verder hadden mijn vriend en ik veel plannen voor vandaag. We zouden nog gaan sporten (heb al een keer overgeslagen deze week) en boodschappen doen. Ik vond het een drukke planning en zag het niet zitten. Ik heb besloten om niet te gaan sporten, ik trok het gewoon even niet. Aan de ene kant vind ik het zwak van mezelf dat ik maar twee keer geweest ben deze week, maar aan de andere kant heb ik een drukke en heftige week achter de rug en is het misschien ook goed om even rust te pakken. Maandag pak ik het sporten dan gewoon weer op, verder hou ik het over het algmeen trouw vol, dus moet het een keer kunnen. Toen ik terug kwam van stal heb ik een broodje gegeten en ben ik op de bank gaan liggen en heb tot half 5 geslapen. Mijn vriend is nu alleen boodschappen doen en eerlijk gezegd ben ik daar wel even blij om. De week heeft er behoorlijk ingehakt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:20

Ik heb afgesproken dat ik het paardje iedere keer als ik er ben even longeer. Dat is 1 of 2 keer in de week. Vind het nog wel spannend en vraag me ook nog wel af of het de volgende keer weer zo goed zal gaan, maar die spanning is niet te vergelijken met eerst. En het kan ook bijna niet dat het in 1x weg is natuurlijk. Kleine stapjes...

Denk zelf ook dat het goed is dat ik even een pas op de plaats maak. Gelukkig kon het ook. Je hebt trouwens ook groot gelijk om in het weekend even op bed te gaan. Als het je goed doet, waarom niet?

Hoe oud is je nichtje? Fijn dat het leuk was haar weer te zien. Kinderen zijn altijd zo lekker ontspannen, dan vergeet je je zorgen even.

Wat goed dat je op stal geweest bent en super dat het mee is gevallen! Helemaal goed! Doet me goed om te horen. Wat leuk dat je nog contact hebt met de vorige eigenaar van je paardje.

Ik heb ook geen plannen voor vanavond. Een beetje tv kijken en lekker op tijd naar bed. Even niet teveel moeten, lekker...

Zal nu eens even een rondje met de hond. Hij staat te blaffen naast me en hij houdt niet op tot dat hij zijn zin heeft. :+

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:29

Dat hondje van jullie is verwend ;) , ik heb net al een grote ronde langs het water gedaan met onze boef, nu is het nog lekker buiten. Volgende keer zal het misschien wat minder gaan maar hij is nog jong en moet veel leren, het is net als met mensen, soms hebben ze hun dag niet maar dan gaat het de volgende keer misschien weer wel beter, zoals je zegt, stapje voor stapje.

Ons nichtje is nu 6,5 maand jong, erg leuk en ze wordt steeds leuker, straks gaat ze je herkennen en pakken etc. Ben al aan het oefenen met Tante zeggen maar dat zit er voorlopig nog niet in. Heb nog maar 1x op mogen passen en dat is wel jammer maar de oma's gaan natuurlijk voor, wie weet komt die tijd nog.

De vorige eigenaar is een kennis van ons dus dat scheelt wel, we hebben nog regelmatig contact en hij komt soms weleens kijken. Hij woont niet in de buurt dus dat is niet vaak maar hij vind het altijd leuk om foto's te zien. Hoop dat ik, als ik er weer mee bezig ben, weer eens actie foto's kan maken.

Lekker dat je een rustige avond hebt, ik heb ook niks maar daardoor kan de avond weleens lang duren, nu ik alleen ben maar als we samen zijn vind ik het weleens lekker, samen dipchips eten :+:

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:16

Even offtopic :Heb nog een nieuwe foto in mn profiel gezet en profielfoto is ook gewijzigd. Weet alleen niet hoe ik die foto's was kleiner krijg, vermoed dat ik ze dan allemaal weer opnieuw moet uploaden en het niet anders kan? Laat dan maar zo :P

Voel me wel iets minder, beetje last van pijn/druk op de borst, voel me ook wat gespannen ook al weet ik niet hoe het komt. Mn mannetje zal zo wel bellen en daarna lekker in bad, hoop tenminste dat ik ervan kan genieten.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:38

Even snel teken van leven: ik zit momenteel in België bij mijn ouders omdat mijn vriend nog wat klusjes wou doen hier en daar dit weekend voor uitgekozen had (niet slim gepland maar kom). Ik heb gisteren middag bijgeslapen en doe nu ook rustig aan. Heb geen tijd om bij te lezen en te reageren. Dat doe ik later...

Iig iedereen geniet nog van je weekend en ik hoop dat het goed gaat met iedereen !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:40

Flappie, hoop dat het met jou ook goed gaat en doe lekker rustig aan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:03

Haha, onze hond is zeker verwend :+ Daarvoor hebben we hem ook uit het asiel gehaald denk ik dan maar. Ben net ook weer een bonusrondje met hem geweest. Vrijdag moeten we met hem naar de dierenarts voor zijn jaarlijkse enting. Toen we hem vorig jaar ophaalden hadden we nooit verwacht dat we dat nog zouden gaan redden met hem. Onze ouwe kerel...

Hoe oud is jullie hond? Het was vandaag inderdaad lekker weer om te wandelen.
Wat lief 6,5 maand nog maar. Het is leuk om ze zo op te zien groeien. Vind baby's altijd echte mini-mensjes en het blijft op een leuke manier bijzonder. Inderdaad leuk wanneer ze straks dingen en mensen gaat herkennen e.d. Wonen ze dichtbij je?

Leuk dat je nog regelmatig contact hebt met de vorige eigenaar. En die actiefoto's als je weer met je paardje aan de gang bent komen vanzelf. Je nieuwe foto in je profiel vind ik trouwens ook erg leuk. Lief en aansprekend koppie heeft ze. Ik heb geen idee hoe het met kleiner maken van foto's moet.

Heeft je vriend al gebeld? Hopelijk wordt de druk op je borst wat minder als je hem even gesproken hebt en lekker in bad geweest bent. Ik heb dat ook wel eens dat ik gespannen ben zonder echt te weten waarom. Kan me goed voorstellen dat voor jou een avondje alleen lang kan duren. Als je samen bent is dat inderdaad heel anders.

Ik voel me ook niet zo goed. Ben ook gespannen, heb ook een lichte druk op m'n borst en voel me down. Denk dat het bij mij nog een de nasleep is van gisteren en donderdag. Ik ga maar lekker vroeg naar bed vanavond.

Flappie goed dat je lekker bijgeslapen hebt gistermiddag. Verstandig dat je verder ook rustig aan doet. Het is toch weer een hele omschakeling dat je weer aan het werk bent. Het geeft niet dat je geen tijd hebt om bij te lezen, het is al lang leuk dat je even wat laat horen! Veel plezier nog in België.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:27

PW, gelukkig dat jullie vrijdag weer met hem weg kunnen, zo heeft hij toch in ieder geval nog 1 mooi jaar gekregen, dat nemen ze hem/jullie niet meer af en hopelijk volgen er nog veel meer. Onze hond is nu 4 maar vermoed niet dat ze heel oud zal worden, gezien haar epilepsie en volgens mij worden deze ook niet zo heel oud. Hoop dat ze nog heel lang bij ons zal zijn maar we zullen het zien.

Vond het zomaar leuk om weer eens foto's te maken en nu kon ik dat mooi ongestoord doen :D Heb jij foto's van jou paardjes? Zal zo eens in je profiel spieken. Edit, even gespiekt maar geen paardjes, wel mooie boefjes.

Ben wel iets minder gespannen nu, weet ook niet hoe het komt. Heb gelukkig wel wat kunnen genieten van mn bad en nog even met mn ventje gebeld, zal toch weer blij zijn als hij thuis is. Merk wel dat ik weer wat emotioneler ben vanavond.

Hopelijk voel jij je ook iets beter en slaap je goed, slaap lekker PW en doe rustig aan morgen. Het was een spannende week dus je kunt de spanning wel een beetje herleiden, denk dat het bij mij ook door deze week kom en dat is nogsteeds niets weet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 02:48

Ik voel me heel erg ellendig. Lag weer wakker en kwam niet in slaap. Het voorval van vrijdag in de groep speelt door mijn hoofd en ik baal gewoon gigantisch van mezelf.

Mooi dat je bad je goed heeft gedaan. Logisch dat je blij zal zijn als je vriendje thuis is. Het duurt niet lang meer, maar juist die laatste dagen kunnen volgens mij lang duren. Ik vind het ook niet zo gek dat je emotioneler was vanavond.

Heb trouwens inderdaad geen foto's van de paarden in mijn profiel. Dat komt omdat ze niet van mij zijn, dan doe ik dat liever niet.

Heb er hier wel nog wel even een paar:
Afbeelding
Moeder en dochter, allebei eigen fok. De vos heeft nu zelf een veulen.

Afbeelding
Het jonge paard waarmee ik het longeren gisteren weer opgepakt heb ;)

Afbeelding
Het jonge paard is ook zelf gefokt. Dit was ze als veulen van een paar dagen oud.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 04:37

Heb net een tand gevonden van mijn hond in zijn waterbak.
Echt sneu, hij had al niet zoveel tanden meer :+ Ouderdom komt met gebreken..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 05:28

Zucht. Ben nog steeds wakker en ik vind het niet leuk meer |(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:31

Jeetje PW :(:) , je hebt weer een gebroken nacht gehad, hopelijk lig je nu nog lekker te slapen. Neem jij dan niks in als je écht niet kan slapen? Dat doe ik zelf meestal wel, mits ik de volgende dag niet vroeg weg moet want je moet 8 wachten voor je weer auto mag rijden. Wat jammer van de tand van je hond, hopelijk red hij het ook nog met een tandje minder.

Mooie paarden, die met het veulen had je volgens mij weleens geplaatst maar dat was ik zeker weer vergeten. Vind de 3 jarige ook erg mooi, ziet er wel uit als een alert paardje, zo op deze foto. Wat zijn het voor ras is het? Mooi plek ook, op welke heb jij weleens gereden?

Hier gaat het wel, nogsteeds wel wat spanningen, geen idee eigenlijk waarom. Heb ook niet goed geslapen, was om 2.30 uur al wakker. Daarna steeds weer wel even geslapen maar dan kreeg ik weer nare dromen, denk dat de spanning daar ook een beetje van komt. Ga zo vertrekken richting mn ma, gaan we naar de dierentuin toe, hoop op een gezellige dag. Doe je vandaag rustig aan!? Pas goed op jezelf en de andere ook een fijne zondag toegewenst.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:47

Ik heb niet veel meer geslapen. Heb vanochtend maar in bed liggen lezen. Even mijn gedachten verzetten. Voel me niet goed nu.

Wat rot dat jij ook zo beroerd geslapen hebt. Vooral die dromen zijn vermoeiend. Wel leuk dat je een dagje naar de dierentuin gaat. Hopelijk kan je er een beetje van genieten.

De paarden zijn allemaal kwpn-ers. Alleen de bovenste schimmel en de onderste vos zijn onder het zadel. Die heb ik ook wel eens gereden. Vooral de bovenste schimmel is een gaaf dier. De onderste vos wordt nu door een springruiter uitgebracht in het Z. Het jonge paard is zeker een alerte. Het is een heel gevoelig paardje, maar gelukkig heeft ze veel vertrouwen en met rust bereik je daardoor veel bij haar. Vind zulke paarden met karakter altijd wel een uitdaging. ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 15:53

Nou het is rustig hier? PW, hoop dat je je al iets beter voelt en een rustige dag hebt gehad? Ik ben net terug thuis, was best een vermoeiende dag, ook wel leuk, kreeg nog wel wat last van spanningen op de heenweg maar gelukkig zakte het snel. Ben nu wel moe maar dat zal ook wel komen omdat ik slecht geslapen heb, zou nu zo kunnen slapen maar dat doen we maar niet want dan slaap ik snachts weer niet. Jij rijd nu niet meer PW? Neem de tijd voor je uitdaging. (Heb nog niets gehoord maar het is nog geen maandag, al lijkt het me eigenlijk niet dat je op een zondag belt.)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:10

Nou ik zou om 17.30uur bij mn pa eten, sta ik daar is er niemand :( bellen ze dat ze nog gezellig zitten en wel bellen als ze naar huis komen, nou leuk is dat. Moet ik eens doen, afspraak is afspraak vind ik. Daarnaast heb ik best wel vroeg gegeten omdat ik wist om half 6 weer zouden eten. Bak nu zelf wel iets, mn humeur is gezakt tot het 0 punt, allemaal mensen die der afspraken niet nakomen. Ze bellen net, ze zijn thuis, hoef ik toch niet zelf te bakken, heb wel pijn op de borst nu.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:40

Krijg net de melding dat er vlakbij ons in de buurt een ernstig ongeval is gebeurt met 2 jonge mensen, 2 trauma's zijn ter plaatse. Schrik ik toch altijd even van maar merk dat ik er ook teveel bij na denk, het leven kan zo voorbij zijn en eigenlijk denk ik daar niet graag overna. Kan het dan weer moeilijk loslaten, phoe wat een spanningen weer. :=

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:23

Ik rijd niet meer inderdaad. Beetje groomen is meer mijn ding ;)
Fijn dat je ondanks wat spanningen toch een leuke dag hebt gehad. Wat vervelend dat je voor niks bij je vader stond zeg. zou daar ook ontzettend van balen! Heb je uiteindelijk toch daar gegeten? Was het nog een beetje gezellig?

Wat vervelend van het ongeluk in de buurt. Kun je wat afleiding zoeken waardoor je het wat los kunt laten? Ik vind het trouwens niet raar dat het er wel even in hakt hoor. Het is niet niks.

We hebben trouwens vandaag de foto op canvas opgehaald van de hond. Hij is erg mooi geworden en staat heel goed in de woonkamer. Ben er erg blij mee. Verder hadden we vanavond mijn schoonouders te eten. Was wel even een goede afleiding voor me. Toch voel ik me dan af en toe wel ongemakkelijk. Mijn vriend was wat dingen aan het opzoeken voor zijn ouders op de computer en ik heb dan het idee dat ik heel erg het gesprek op gang moet houden. Dat vind ik heel moeilijk en maakt me dan ook wel weer onzeker. Later werd dat gelukkig wel beter. Ze zijn nu net weg. Ga zo lekker douchen en om half 10 "red mijn vakantie" kijken. Vind ik altijd wel relaxed.

Morgenochtend bellen naar mijn vaste begeleider dat ik niet wil komen 's ochtends. Daar zie ik wel tegen op.

Angela: Hoe is het met jou??

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 20:39

Hey PW, fijn dat je er bent, wat leuk dat die foto zo goed staat en mooi is geworden! Wat jammer dat je niet helemaal op je gemak bent bij je schoonouders maar ik ken dat ook wel, gelukkig gaat dat de laatste tijd wel beter. Hoe voel je je nu? Wel beter dan vanmorgen, heb je nog wat bijgeslapen?

Ik heb nog bij mn pa gegeten, was wel gezellig, veel over het ongeluk gepraat. Daarnaast ben ik bezig met de papieren voor de bedrijfsarts, worden best wel wat dingen gevraagd zoals. Bent u in de laatste 5 jaar overspannen geweest? Heeft u medicijen? Heeft u druk op de borst? Allemaal vragen waar ik ja op zal moeten antwoorden, zal weer wel een hele uitleg worden daar vrees ik. Woensdag is deze keuring.

Jij hebt besloten om niet te gaan morgenochtend? Ben wel benieuwd wat je begeleider daarvan zegt maar ik denk dat het de juiste keuze is, zeker na vrijdag. Wil je de rest van de week wel gaan? Kan me wel voorstellen dat je er tegen opziet, is er geen mogelijkheid om nu al te bellen?

Had net mn mannetje aan de lijn, hij was niet blij met zn cadeautje Als ik mn zegeningen tel dan tel ik jou altijd dubbel was wel een tegenvaller en omdat het nu even wat minder gaat begon ik spontaan te huilen. |( Was er zelf zo blij mee maar hij vond het iets gelovigs?