[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snipsnap

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:17

Had voor een tijdje geleden hier al iets neergezet maar heb nu toch weer even een vraagje :)

Ik heb nu 1 maand mijn pil doorgeslikt omdat het gewoon niet uit kwam. Nu werd ik vanmorgen ongesteld, alleen heb ik nu geen bloeding meer, moet ik nu vanavond gewoon de pil innemen of kan ik nu beter stoppen om ongesteld te worden?

Ook wil ik eigenlijk overstappen naar een andere pil omdat dit vaker voorkomt, wil hiervoor aankomende week naar de HA.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 00:43

Zoow hier ook weer een update,

Ben nu echt 2 maanden anticonceptie (lees pil) vrij en ik heb me nog nooit Zo goed gevoeld!

Maar ja, kinderen hoeven we ook nog niet. Dus nu we weten waar mijn klachten aan lagen moet ik op zoek naar iets anders. Dus vanaf morgen begin ik met de Nuvaring. Ik heb hem al in huis (jeetje wat zijn die dingen hard! Die rand zeg maar)

Ik ben toch heel benieuwd of ik dat niet ga voelen (of vriendlief haha!)

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:51

Hier ook iemand die zich beter voelt dan tijdens de pil periode.
Ik heb donderdag een afspraak voor de mirena te plaatsen.
Ben heel benieuwd hoe die gaat bevallen.
Zie er wel als een berg tegenop om te laten plaatsen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:52

ik had in het begin hele erge afkickverschijnselen van de pil, maar wat wil je dan ik zat al ruim 8 jaar aan die troep... daarna ging het steeds beter en nu voel ik me super! ik ben zooo veel vrolijker!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:26

NoaSky schreef:
Zoow hier ook weer een update,

Ben nu echt 2 maanden anticonceptie (lees pil) vrij en ik heb me nog nooit Zo goed gevoeld!

Maar ja, kinderen hoeven we ook nog niet. Dus nu we weten waar mijn klachten aan lagen moet ik op zoek naar iets anders. Dus vanaf morgen begin ik met de Nuvaring. Ik heb hem al in huis (jeetje wat zijn die dingen hard! Die rand zeg maar)

Ik ben toch heel benieuwd of ik dat niet ga voelen (of vriendlief haha!)

je went er vanzelf aan, je zal hem in het begin wel voelen, net als de eerste keer dat je een tampon in doet die voel je dan ook, maar na een paar dagen merk je er niks meer van. ik had de eerste 2 á 3 dagen dat ik steeds dacht dat ie eruit zou vallen, dus heel vaak naar de wc om te kijken offie nog wel goed zat :P

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:29

als je ziek bent/geweest is de pil niet veilig toch?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:37

Memphes schreef:

Ik weet dat je tijdens anti-biotica gebruik geen optimale bescherming hebt, maar dat als je ziek bent geweest de pil niet veilig is, is voor mij echt nieuw... ik slik hem ook al ongeveer 9 jaar...

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:38

Alleen als je aan de diaree bent of hebt gespogen.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:40

KirstenG schreef:
Memphes schreef:

Ik weet dat je tijdens anti-biotica gebruik geen optimale bescherming hebt, maar dat als je ziek bent geweest de pil niet veilig is, is voor mij echt nieuw... ik slik hem ook al ongeveer 9 jaar...

Antibiotica kan de pill idd onveilig maken en buikgriep/diarree/overgeven ook.

Wat de nuvaring betreft, ik gebruike 'm nu een paar maanden en ik had in het begin idd ook erg de neiging even te checken of 'ie nog zat waar 'ie hoorde, maar ik heb 'm eigenlijk nooit gevoeld.

In het zakje voelt 'ie ook best hard en groot aan, maar je knijpt 'm heel gemakkelijk in elkaar, zodat je een lange ovaal krijgt. Viel mij allemaal heel erg mee. Ik krijg 'm zelfs met een soms wat moeilijke handfunctie (gevolg van MS) prima ingebracht.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:18

KirstenG schreef:
Memphes schreef:

Geen antibiotica maar wel veel hoofdpijntabletten en tracitol(ontsmetting en verdovend voor je keel, kun je zo
bij de apotheek kopen) dat maakt niet uit?
Dan ben je gewoon nog beschermd?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 18:35

Hoofdpijntabletten in de zin van pijnstillers (paracetamol, ibuprofen, aspirine etc.) neem ik aan. Ja, dan ben je nog steeds beschermd als je wel gewoon netje elke dag je pil hebt ingenomen.

Gewoon even goed de bijsluiter bij je pil lezen, daar staat in wanneer de boel onveilig is. En bij twijfel gewoon geen risico's nemen!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:30

Pijnstilling en tracitol hebben geen invloed op de werking van de pil. ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:05

Annick75 schreef:

Dat probleempje heb ik dus een beetje :o
Heb AB kuur gehad, en in the heat of the moment geen extra voorbehoedsmiddelen gebruikt (ja, stom :x ).
Nu heb ik vrijdag m'n laatste pil genomen, maar ben nog niet ongesteld :? moet ik me zorgen maken?

Hoelang dagen na het innemen van jullie laatste pil zijn jullie meestal ongesteld?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:11

Kytha schreef:
Annick75 schreef:

Heb AB kuur gehad, en in the heat of the moment geen extra voorbehoedsmiddelen gebruikt (ja, stom :x ).
Nu heb ik vrijdag m'n laatste pil genomen, maar ben nog niet ongesteld :? moet ik me zorgen maken?

Hoelang dagen na het innemen van jullie laatste pil zijn jullie meestal ongesteld?

Och, dat duurt bij mij zo 3 of 4 dagen, voordat ik ongesteld ben. Soms zelfs 5. Wacht het nog even af en vooral: niet stressen ;) Dan duurt het alleen maar langer.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:23

meetsal duurt het een dag of 3. maar omdat je nu waarschijnlijk toch een beetje zenuwachtig ben kan het zijn dat het nog een paar dagen langer duurt. en anders even een test halen.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:47

Kimmey schreef:
Elise, heb je ook ervaring met de mirena ten opzichte van het koperspiraaltje?

Nee, heb ik niet.

Ik ben nu voor het eerst ongesteld geworden. Tot nu toe niet zo positief..
Eerst een week pijnlijke borsten gehad (normaal heb ik dat ca. 2 dagen van te voren), dat was erg vervelend (slaapt ook niet lekker).
Toen enige bloederige afscheiding zo 2 dgn van te voren, maar dat was niet erg. Nu ben ik sinds vrijdag echt ongesteld. Vrijdag kramp, best redelijk, zaterdag viel mee, zondag weer redelijk, toen hoopte ik dat ik over het hoogtepunt heen was, maar nee, gister avond *auwww*. Lag naast m'n vriendje te vergaan van de kramp. Van het aanspannen en de pijn maar in slaap gevallen. Nu vandaag alweer kramp maar (nog) niet zo hevig als gister.
Ik weet dat het 2-4 mnd kan duren voor alles netjes gesetteld is vanbinnen, maar stiekum hoop ik op eerder... Normaal had ik echt vrijwel nergens last van dus dat het een verslechtering zou opleveren had ik wel verwacht, maar dit is écht vervelend. Heb ook veel meer bloedverlies trouwens, ook 's nachts, dat ben ik van zowel met als zonder pil niet gewend (maargoed, als de kramp weg of een stuk minder zou zijn, neem ik de rest wel voor lief!)

Je moet er wat voor over hebben zeg, als vrouw... :(:)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:30

Toch best toevallig dat hier dan onderaan het topic staat: ''Probeer Lactacyd GRATIS!''

Maar even ontopic. Ik heb zo vaak gedacht dat ik zwanger was omdat het weer eens eeuwen duurde voordat ik ongesteld werd.
Vergeet ook zo vaak die pil consequent in te nemen. Maar volgens mij ben ik gewoon onvruchtbaar. Deze maand is ook weer hel. Ik heb voor het eerst netjes op tijd elke avond een pil genomen en ik had mega kramp in mijn buik en ben nog steeds niet ongesteld....

Als mannen ooit nog durven te zeggen dat we gecompliceerd zijn, geef ik het meteen toe. Wat dat betrefd hebben ze toch maar een makkelijk lichaam :D

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:53

Elise schreef:
Kimmey schreef:
Elise, heb je ook ervaring met de mirena ten opzichte van het koperspiraaltje?

Nee, heb ik niet.

Ik ben nu voor het eerst ongesteld geworden. Tot nu toe niet zo positief..
Eerst een week pijnlijke borsten gehad (normaal heb ik dat ca. 2 dagen van te voren), dat was erg vervelend (slaapt ook niet lekker).
Toen enige bloederige afscheiding zo 2 dgn van te voren, maar dat was niet erg. Nu ben ik sinds vrijdag echt ongesteld. Vrijdag kramp, best redelijk, zaterdag viel mee, zondag weer redelijk, toen hoopte ik dat ik over het hoogtepunt heen was, maar nee, gister avond *auwww*. Lag naast m'n vriendje te vergaan van de kramp. Van het aanspannen en de pijn maar in slaap gevallen. Nu vandaag alweer kramp maar (nog) niet zo hevig als gister.
Ik weet dat het 2-4 mnd kan duren voor alles netjes gesetteld is vanbinnen, maar stiekum hoop ik op eerder... Normaal had ik echt vrijwel nergens last van dus dat het een verslechtering zou opleveren had ik wel verwacht, maar dit is écht vervelend. Heb ook veel meer bloedverlies trouwens, ook 's nachts, dat ben ik van zowel met als zonder pil niet gewend (maargoed, als de kramp weg of een stuk minder zou zijn, neem ik de rest wel voor lief!)

Je moet er wat voor over hebben zeg, als vrouw... :(:)

Heb je dan nu een koper spiraaltje?
Kon het niet zo gauw terug vinden.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:49

Iemand ook ervaring met "down-gevoelens" etc. na het plaatsen van mirena?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:37

Elise schreef:
Ik weet dat het 2-4 mnd kan duren voor alles netjes gesetteld is vanbinnen, maar stiekum hoop ik op eerder...

Ik wil niet flauw doen, maar het kan tot maximaal 6 maanden duren voordat alles weer 'normaal' is. Helaas kan ik het weten, want zo lang duurde het bij mij ook. :o Hopelijk duurt het bij jou niet zo lang! :(:)

KirstenG schreef:
Toch best toevallig dat hier dan onderaan het topic staat: ''Probeer Lactacyd GRATIS!''

Dat is niet toevallig, want Google past de advertenties aan op de inhoud van de pagina. ;)

kimmetje01 schreef:
Iemand ook ervaring met "down-gevoelens" etc. na het plaatsen van mirena?

Van die bijwerking heb ik nog niet gehoord, volgens mij worden de meeste vrouwen juist vrolijker (niet zozeer vanwege de mirena maar vanwege het ontbreken van de pil). Ik weet wel dat veel mensen zo onderhand een beetje 'down' worden van dit weer, zou dat er niet mee te maken kunnen hebben? Anders misschien even contact opnemen met je huisarts. :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:51

goeroe schreef:
KirstenG schreef:

Dat is niet toevallig, want Google past de advertenties aan op de inhoud van de pagina. ;)

haha, echt? dat wist ik niet! :')

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:48

Rebel_Jits schreef:
Kytha schreef:

Och, dat duurt bij mij zo 3 of 4 dagen, voordat ik ongesteld ben. Soms zelfs 5. Wacht het nog even af en vooral: niet stressen ;) Dan duurt het alleen maar langer.

Ben ik weer gerustgesteld. Ik ben net 2 maanden met een nieuwe pil bezig, wellicht is het daarvan (24+4).
Maar ik moet morgen wel weer m'n pil gaan slikken.. (en zit alweer flink aan de antiobiotica :( )

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:58

Ik gebruik ook de 24+4 en heb ook af en toe dat ik op de dag van de laatste witte pil pas ongesteld wordt! dus maak je maar niet te druk haha

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:18

Ik had maandag hier een berichtje neer gezet en ben inmiddels naar de HA geweest, heb een nieuwe pil gekregen, Trigynon dit is een 3 fase pil.

Nu was ik dus ongesteld geworden, en zit nu op de 4de dag. Wanneer moet ik nu beginnen met mijn nieuwe pil??

En vanaf wanneer ben ik veilig?

Kan iemand maar daar aub antwoord op geven?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:39

Wat was je vorige berichtje? Als je overstapt van pil, kun je gewoon na je stopweek overgaan op je andere pil. Je bent dan gewoon meteen veilig (mits je de pil dus geslikt hebt zoals het hoort).