me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:42

MissPromiss schreef:
Ik heb de uitslag van de kanteltafel en de fietstest binnen :) Moet nog naar de cardioloog en de internist, maar hoe ik het nu bekijk lijkt het er op dat het geen me/cvs is maar iets met mijn hart..

Heb geen zin om alle cijfertjes over te typen, dat is nogal wat maar dit si de bespreking die er bij stond:
Kanteltafel: Abnormale daling van het slagvolume
Ergosirometrie: Goed uitgevoerde test, normale longfucntie, abnormaal lage anaerobe drempel en peak V'O2. De ademreserve was voldoende. Het ventilatoir quotient van co2 bij AT was normaal. De toename van het slagvolume bleef wat achter.

De waarde van de V'O2 was 13 ml/min/kg en ik vond op internet dat dit súper laag is (dat het al slecht is bij 23,6 :=)

Merk dat ik er toch wel wat van geschrokken ben.. vooral omdat die ene waarde zo laag is :=

miss_kippie

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:49

ik heb al twee slechte weken.me kuur is op en drie keer raden kwam vanmorgen wakker met weer een dikke wang en oog. zaterdag ben ik jarige dus zware dag.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:29

Dat is wel even schrikken MP! Hopen dat ze er iets aan kunnen doen!
Wat vervelend voor jou ook Miss-kippie, het wil dus allemaal niet vlotten bij je!

Ik ben vanmiddag terug gekomen uit Texel en het was super!!
Heb me die dagen ook echt goed gevoeld, gewoon als een gezond mens. Hebben veel dingen gedaan, beide avonden strandwandeling gemaakt (heerlijk met onze voetjes in het water), een duinwandeling gemaakt (viel echt mee ondanks de beklimmingen), lekker naar Ecomare, braderie en zandsculpturen wezen kijken. We hebben ook lekker weer gehad, gisterochtend regen, maar om 4 uur brak het open dus zijn we nog een uurtje de zee in geweest. Dit heb ik dus allemaal gedaan van dinsdagmiddag tot vanmorgen. Ben dus echt super blij en trots en de moeheid valt nu ook alles mee!
Was m'n 1e keer kamperen en vond het nog leuk ook!
Al met al was het erg geslaagd!
Voelde me 'gezond' en merk dat ik zulke dagen wel vaker krijg :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:30

Wauw dat moet een heerlijk gevoel zijn Marilla! Ik hoop dat je niet al te erg terugvalt straks maar dit heb je in je zak zitten he!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:32

Nou idd! Maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik ook niet veel terugvallen meer heb.
Zal dan toch die homeopaat werken, ook al geloofde ik er niet in :=

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:39

Wie weet!!

Pff ik heb echt de neiging om naar Amsterdam te bellen.. ga pas over 3 weken naar de cardioloog maar wil eigenlijk gewoon duidelijkheid := maar via de telefoon kunnen ze ws toch niet veel

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:47

@HWK; Wat leuk dat je misschien naar dat concert gaat! Thuiszorg /Rode kruiswinkel lijkt mij inderdaad de plek om te zijn voor een rolstoel. :j
@MP; Jeetje die uitslagen klinken niet goed, snap dat je graag verder duidelijkheid wil. Dat er toch nog zo'n boel uit kan komen zeg, als je in het reguliere circuit gewoon als gezond bestempeld wordt...
@Marilla; Lekker joh dat Texel zo geslaagd was! En ook dat je steeds meer goede momenten hebt. :j

Ik ben nog aan één stuk door moe geweest sinds ik terug ben van vakantie (moe altijd, maar nu nog erger dan he ;) ). Mijn moeder wil me alweer naar de dokter hebben omdat ik er zo slecht uit zie, maar no way dat ik ga. Er gaan ook geruchten rond dat mijn HA moet stoppen, want hij heeft een medische misser met dodelijk gevolg gemaakt. En de HA waar ik als laatst ben geweest (gedeelde praktijk) heeft een waarschuwing gehad omdat ze veel informatie van non -evidencebased bronnen haalt. Lekker stel artsen. :+

Damn, ik wil ook zo graag naar Amsterdam... ik had al lang op bezoek geweest kunnen zijn als ze me die verwijzing hadden gegeven vorig jaar november oid.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 19:52

Pff lekkere huisartsen dan zeg! Ik zou écht proberen om een verwijzing te krijgen hoor, die moeten ze je gewoon geven. Ze hebben nu alleen een patientenstop...

Maar inderdaad, ik ben 2 jaar lang van het kastje naar de muur gestuurd, ik had niets, moest gewoon maar weer alles oppakken dan kwam het wel goed. Van niets doen werd het niet beter en als ik ging trainen was ik met een paar weken weer op oud niveau... en dan doe je 3 testjes en dan blijken er dus gewoon dingen echt mis te zijn! Voel me gewoon eindelijk eens serieus genomen en ben echt superblij dat ik in Amsterdam terecht ben gekomen!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:23

ik moet amderdam nog steeds bellen dat ik niet meer kom.ze kunnen toch niks meer doen voor mij.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 08:23

MP, ik snap dat je daar blij mee bent! Ik kijk nog even aan en anders wil ik ook naar Amsterdam! Maakt niet veel uit dat ze een patientenstop hebben. Moe ben ik volgend jaar vast ook nog wel :P

Paula, wat vervelend dat je zo moe bent zeg! Hopen dat je snel opknapt!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:13

hebben ze een patientenstop daar dan?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 10:53

Eventjes sfeerplaatjes van Texel!

Voetjes in het water
Afbeelding

Zonsondergang, avonden 1 en 2. De eerste vanaf het strand en de tweede vanaf de hoogste duin op de camping

Afbeelding

Afbeelding

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:01

Meld me hier ook maar, ben nu 36 en heb het al ruim 20 jaar.
Weet niet hoeveel onderzoeken gehad, 2x de ziekte van pfeiffer doorlopen(dacht zelf dat je dat maar 1x kon krijgen)
Het is al op school begonnen trappen lopen ging moeilijk, gym lukte niet meer, fietsen was helemaal een ramp, en zooooo moe.
Heb er nu aardig goed mee leren omgaan gelukkig,maar soms is het nog aardig moeilijk om alles te combineren.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 12:17

@MP; Weet je ook voor hoelang die patiëntenstop is?
@Marilla; Ziet er heerlijk uit daar op Texel! Leuke foto's!
@Noudy; Welkom! Ik zie dat je in Duitsland woont, heb je daar ook voornamelijk de onderzoeken gehad (en welke zoal)?

Ik kan jullie helaas voorlopig geen vakantiefoto's laten zien, laptop was weer eens gecrasht en aangezien ik de avond ervoor net alles van m'n camera op de laptop had gezet zijn ze nu weg... Vriendin heeft ze nog wel dus daar moet ik een keer langs om ze op te halen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:39

Meld mij ook weer even... :wave:

Erg veel bij moeten lezen maar zag dat MP een lage uitslag had...wat houd die waarde precies in?
Nu weer een dikke wang en morgen jarig...hopelijk voel je je morgen wat fitter :(:)

Marilla....wat geweldig dat je zo'n fijne tijd hebt gehad :j en leuke foto's :D Zou mooi zijn als je energie-niveau zo zoetjes aan omhoog gaat...zou wel heel erg fijn zijn.Mocht je toch een terugklap krijgen dan heb je het in ieder geval binnen en kan niemand je meer afpakken ;)

Paula... :+ misschien toch weer een andere huisarts proberen.Als je zo ziek bent en je hebt niets aan je HA dan is dat gewoon een grote ergernis...druk ik mij nog heel subtiel uit.
Wacht met smart op je foto's :o :D

Noudy... :wave:

Hier is het ook rustig,heb dinsdag mijn 4e B12 gehad en heb 3 dagen best "veel" gedaan...minder trilling in mijn hand en kaak en het is weer druk in mijn hoofd.Helaas wil mijn lichaam nog niet meewerken met mijn hoofd :P
Heb wel een kleine terugval gehad...moest wat voor de badkamer hebben en mijn vriend was nog een dagje vrij dus even naar de Ikea.
Niet te lang blijven slenteren maar meteen pakken en wegwezen,helaas waren ze aan het verbouwen en duurde het lang bij de kassa's.De donkere wolken zag ik alweer hangen en ben maar ergens op een stelling gaan zitten voordat ik echt onderuit zou gaan :+
Na het afrekenen nog even op een bankje gaan zitten want naar de auto lopen ging hem even niet worden...uiteindelijk toch gelukt :D maar wel 3 uur geslapen thuis...ben ik blij dat ik niet zo van winkelen houd,ik houd het gewoon niet vol.
Wel beter voor je portemonnee want die blijft ook voller :D

Kortom...ik moet gewoon veel zitten tussendoor,anders gaat het niet goed ^)

Wordt tijd dat ik weer conditie op kan bouwen...beetje zwemmen en weer rijden...maar zal wel weer teveel haast hebben O:)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:43

hahaha ja dat van je portemonnee zei ik ook gister tegen me vriend.me bankrekening zit er wel goed uit zei ik :+
ach ja we zien het morgen wel met me verjaardag als ik het niet meer trek sluip ik zo me bedje in ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:48

:D er schuild nu een ander gevaar voor je bankrekening....internet winkelen *\o/* :D hihi...
En idd als je moe bent,lekker tukje doen ;)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:51

me paard is ook een groot gevaar voor me rekening.de smid komt zo alweer :7

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:12

Ha....moet je eens de DA proberen :+ pillen,siroop,onderzoek en visite...ook aanslag op je knip :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 15:15

Dat is weer een nadeel van mijn fitte periode, mijn portomonnee is nu niet zo vol meer :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:40

:=

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:46

nee DA wil ik niet meer zien pas nog 900 euro aan hem gegeven.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:49

:+ Das een flinke...heb er net een betaald maar de grote klapper komt denk ik volgende week binnen :+
Blij dat ik verzekerd ben :P :D maar goed,alst beesje ziek is moet ook daarvoor de dokter komen he...istie nu weer beter?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:06

ja die van mij is niet verzekerd heb hem 12 jaar geleden van me paps gehad en verzekeren werd een duur grapje hij was niet zo goedkoop :o
hij is nu 22 maar hij denkt dat hij 10 is ofzo.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:43

Hihi....zo oud als je je voelt he :D