Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:48

Klopt wat jullie zeggen ik geloof dat voor migraine dat triptanen ofzo heet, en paracetamol enz zijn natuurlijk alleen pijnstillers. Ik merk dat jullie het vaak over immigran hebben dat werkt bij mij ook helemaal niet.
Simodi, voel jeje weer een beetje beter? En Floortje?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:52

Bij mij helpt het bijna altijd, maar dus niet altijd ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:13

Bij mij helpt het meestal wel, mits.... ik even rustig aan doe tot het werkt. Als ik gewoon blijf doorstekkeren kan ik het wel vergeten.

Imigran is volgens mij één van de meest voorgeschreven triptaan. Maar er zijn veel verschillenden, in principe kan het best zo zijn dat de ene niks voor je doet en de andere wel. Dat is helaas een kwestie van uitproberen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:17

Imigran heb ik ook gehad ja.......
Nou dat neem ik nooit meer!!

Ik had het gevoel dat ik gewurgt werd.
Alles rond mijn nek trekt stijf en ik krijg het heel erg benauwd.

Hebben meer mensen dit?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:33

rocymax schreef:
Simodi, voel jeje weer een beetje beter?

Ja, daar lijkt het wel op (ben altijd nog een beetje voorzichtig)!
Medicatie is blijkbaar toch erg persoonlijk.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:34

Paintlinger schreef:

Hebben meer mensen dit?

Nee, wel wat druk op mijn borst, maar daar kan ik heel goed mee leven als mijn hoofdpijn ondertussen wegtrekt! ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:40

Das wel beter dan Simodi.

Mijn hoofdpijn gaat er ook niet van weg :\

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:16

Nou ik denk dat ik morgen ook de pineut ben.
Zojuist ben ik er in de springles ongenadig afgedonderd, vol op mijn hoofd en rug. Lang leve cap en bodyprotector.
Nu snel een warm badje nemen en naar bed, misschien valt het dan nog mee....
Ik heb iig een érg gedeukt ego eraan overgehouden.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:21

Oei, dat klinkt niet leuk Pieteritus. Sterkte ermee.

Ik ga ook zo bedje in met kruikje, last van rug, 't is weer de tijd van de maand.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:41

Paintlinger schreef:

Hebben meer mensen dit?

nee dit ken ik niet van imigran, ik werd alleen wat verward, maar dat kan ook gewoon door de migraine zelf zijn...
de pijnstillers die ik nam waren ook om de werking van de imigran te versterken, maar helaas hielp dat ook niet...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:53

Zo, ik ben er ook weer, kwakkelend en al. :')
Dat rare propranolol gevoel heb ik niet meer, dus ik hoop en denk dat dat spul wel zo'n beetje mijn lichaam uit is. Maar ik heb gister ruzie gehad met mijn vriend en dat eist zijn tol. ;( Het is nog een geluk dat ik wel goed geslapen heb. Ik ben echt doodmoe en hou me zo rustig mogelijk. Maxalt en paracetamol zit klaar in mijn tas.

Paracetamol helpt bij mij trouwens ook niet tegen een aanval, maar als ik op tijd ben kan ik een aanval er wel mee uitstellen. Dat is soms wel gewenst, zodat ik het pas krijg als ik thuis ben van mijn werk.

Sterkte, alle lotgenoten met rare, vermoeide, halve of door een trein geraakte hoofden.. :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 10:40

Hoi, ik ben ook weer wakker geworden met een half hoofd en daar baalde ik zo van dat ik óók ruzie heb met mijn man, dus die is nu ook een beetje bozig weggegaan, maar gelukkig heeft hij me net alweer gebeld en hebben we het meteen maar weer goed gemaakt, ik heb een raar hoofd en mijn hele rechterschouder lijkt wel ontwricht, nouja gelukkig hoef ik niet te werken vandaag!!
Gelukkig Floortje dat je je weer een beetje beter voelt, jammer van de ruzie is voor zere hoofdjes natuurlijk niet zo bevordelijk (ehum, hoor mij)
Pieteritus hoe is het met jou?Hoop niet dat je hele lichaam pijn doet nu van de val. alhoewel het me niets zou verbazen!! nOu ik ga even naar Decathlon om te kijken of ze nog leuke paardendingen te koop hebben!!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:54

Maar weer beterschap meiden :(:) .

Hebben jullie ook niet gewoon dat je knorrig bent als er een aanval aan zit te komen? Je moet mij dan ook echt niet te dicht op de huid zitten hoor, want dan schiet ik ontzettend uit m'n slof. Manlief en kids zijn daar nog wel eens slachtoffer van. En uiteindelijk bedenk ik dan de volgende dag, als ik een aanval heb; oh ja, daarom was ik zo gezellig :roll: . Het lijkt wel of er een erg kort lontje aan vooraf gaat.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:37

Laurabram, daar heb ik ook last van. :D Een soort gevoel alsof ik ongesteld ben. ;)

Rocymax, wat naar weer voor je. :(:) Gelukkig hoef je vandaag niet te werken en voel je je goed genoeg om nog naar een paardenwinkel te gaan. Altijd leuk. :D
Sterkte ermee en doe lekker rustig aan!! :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 12:43

@Laurabram, denk ook dat je gelijk hebt, je bent inderdaad wat korzeliger alsanders.voor een aanval. Ik heb net nog even een paar uurtjes op bed gelegen en het lijkt alsof het wat gezakt is, dus ga ik vanmiddag naar Decathlon om paardenspulletjes te kijken. hoop dat het bij kijken blijft want de verleiding is altijd zo groot!! :+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:26

Iedereen met een gekneusd hoofd (en ego ;) ) weer sterkte! :(:)
Hier gaat het ook nog niet echt top ...

En wat betreft die knorrigheid, heel herkenbaar, helaas. En van het brommerig zijn wordt je hoofd uiteindelijk ook niet beter. :o

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 13:30

dat chagerijnig zijn ken ik ook...kwam er eigenlijk laatst pas achter toen ik bij mijn vriend was...later uitgelegd en toen begreep hij het gelukkig wel...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:27

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar: hoe gaan jullie vrienden/mannen/familie ermee om als jullie een aanval hebben? :) Hebben ze er veel begrip voor of niet altijd? :)

Ik heb er tot mijn 20e mee geleefd zonder dat ook maar iemand er begrip voor had. Mijn ouders en de dokter deden het af als "maar een hoofdpijntje". Ik heb een keer een hele vakantie met migraine doorgebracht terwijl ik overal "gezellig" mee naartoe moest, en dan werd het mij kwalijk genomen dat ik mij "raar en somber" gedroeg. :\

Toen ontmoette ik mijn vriend, die er super veel begrip voor heeft. Ik hoef maar wat te piepen en hij weet al hoe laat het is, dan komt hij aanrennen met Maxalt, doet de gordijnen dicht, legt mij in bed en belt mijn werk zonder dat ik ook maar iets hoef te zeggen. Zo lief! *D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:03

Floortje, heerlijk zo'n vriend!
Mijn man begrijpt het ook, sommige familieleden wel en ander niet denk ik. op mijn werk verschilt het ook, eigenlijk de mensen die het uit hun nabije omgeving kennen hebben er wel begrip voor, maar anders kunnen mensen vaak niet indenken hoe zo'n migraine aanval is ....
Op zich kunnen mensen het ook aan mij zien, dus dat scheelt wel. Maar juist als je je ergens moet afmelden kom je dus niet opdagen en kunnen mensen het dus ook niet 'aan den lijve' zien. ;) Maar ik ben het stadium inmiddels voorbij dat ik me er echt druk om maak, eerlijke gezegd.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:30

ik heb het al van kinds af aan en mijn ouders hebben me naar alle mogelijke dokters en neurologen toegesleept. Ze hebben wel altijd alle begrip voor me gehad(bij mijn moeder in de familie zijn er ook nog al wat die er ook in meer of mindere mate last van hebben) maar school afzeggen is echt maar een enkele keer gebeurd, ik had het vooral maandags, na het weekend en dan ging ik gewoon na school naar bed.Mijn man heeft er heel veel begrip voor maar weet niet goed wat hij moet doen,hij rent wel als mijn medicijnen eens op zijn naar de apotheek en vraagt ook wel eens of hij de dokter moet bellen, maar als ik het echt erg heb wilik het liefste gewoon in bed liggen gordijnen dicht etc, maar dan hoor ik wel eens dat is wel zo lief dat hij dan tegen de honden zegt, nee ga maar stil liggen, vrouwtje is ziek dus rustig aan, of hij vraagt me zalik even een soepje maken, maar mijn maag draait dan bijna om maar het is toch zo lief!! <3
Mijn cheffin gelooft mij niet zo erg al zegt ze van wel maar ik merk het want dan zegtbv tegen een collega, ik snap niet hoe ze dan kan werken en je ziet niets aan haar. Maar ja ik ben door omstandigheden een ster geworden in pokerface en net doen alsof er niets aan de hand is en gewoon doorwerken.maar net als Simodi benik het stadium al ver voorbij dat ik me er druk om maak wat andere mensen vna mij denken. :+

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:41

Het is wel fijn dat je een familie hebt die er begrip voor heeft. :) Dan hoeven ze niet eens precies te weten wat ze ermee aan moeten, maar alleen al dat ze je geloven en er niet moeilijk over doen, lijkt me een hele rust. :)
Het stomme is dat sinds mijn dokter me wel gelooft en mijn vriend er zo betrokken bij is, mijn ouders het plotseling na al die jaren ook geloven en er opeens onwijs bezorgd over zijn enzo. :+

Eigenlijk zeg ik het op mijn werk nooit als ik het heb, juist omdat ik ook makkelijk kan doen alsof er niets is. Zelfs bij de heftigste aanvallen, dat ik het kotsen zit te onderdrukken en alles tolt en draait voor mijn ogen, spreek ik nog vrolijk tegen de klanten en lach ik mee om grapjes enzo. Ik kan het echt niet gebruiken dat mijn baas me weer niet gaat geloven, daar moet ik me veel te vaak voor ziek melden. :n
Doen alsof er niets is kan ik namelijk alleen als de dag nog maar een uur of 2 duurt, maar een hele dag zou ik het niet kunnen volhouden. ;)

Het is misschien stom, maar ik maak me er zeker wel druk over of mensen me geloven of niet... Zeker als het mijn werk betreft. Ik voel me zo naar als ik dan de volgende dag weer vrolijk op me werk verschijn terwijl iedereen dan denkt dat ik gewoon een dagje vakantie heb gevierd ofzo. :o

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:55

Floortje1988 schreef:
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar: hoe gaan jullie vrienden/mannen/familie ermee om als jullie een aanval hebben? :) Hebben ze er veel begrip voor of niet altijd? :)

Ik heb er tot mijn 20e mee geleefd zonder dat ook maar iemand er begrip voor had. Mijn ouders en de dokter deden het af als "maar een hoofdpijntje". Ik heb een keer een hele vakantie met migraine doorgebracht terwijl ik overal "gezellig" mee naartoe moest, en dan werd het mij kwalijk genomen dat ik mij "raar en somber" gedroeg. :\

Toen ontmoette ik mijn vriend, die er super veel begrip voor heeft. Ik hoef maar wat te piepen en hij weet al hoe laat het is, dan komt hij aanrennen met Maxalt, doet de gordijnen dicht, legt mij in bed en belt mijn werk zonder dat ik ook maar iets hoef te zeggen. Zo lief! *D

mijn ouders reageren er heel serieus op en remmen mij af als ik teveel doe volgens hen...komt waarschijnlijk ook doordat mijn vader ook last van migraine heeft...
mijn manager heeft mij tijdens een aanval gezien dus die neemt mij ook wel serieus en ook mijn collega's nemen mij serieus...komt misschien ook doordat ik zelf juist heel hard voor mezelf ben en liever door ga dan aangeef dat ik me niet goed voel...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:03

Ik heb het pas gekregen nadat ik van de 2e ben bevallen.
Mijn moeder heeft het ook al heel lang, dus van die kant veel begrip. Ook m'n man is altijd heel voorzichtig en meelevend en ziet meestal wel aan de stand van m'n ogen dat het niet helemaal snor zit. Kids is wat lastiger, die zijn nog te jong om echt overal rekening mee te kunnen houden.

Schoonouders doen wat moeilijker, maar da's niet alleen daarmee ;) .
Op m'n werk is het nooit zo'n probleem. Ik werk part-time en gelukkig gebeurt het niet zo heel vaak dat ik met hoofdpijn naar m'n werk moet.

Als je me goed kent zie je het wel aan me als het niet goed gaat, maar ik moet zeggen dat ik me er tegenwoordig erg weinig van aantrek wat anderen er van vinden....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:56

Mn ouders begrijpen het wel, althans, mn moeder heeft zelf heel erg migraine gehad (nu heeft ze er al een tijdje bijna geen last van, dus er is hoop, haha), dus moeders snapt het wel! En pa weet hoe ma altijd voor pampus lag, dus die snapt het principe ;)

Mn vriend is altijd heel lief, maar soms heb ik het idee dat hij denkt "oohw, daar hebben we haar weer met de migraine". Hij zegt het niet hoor en hij vind het echt heel vervelend voor me, maar heb wel eens tegen hem gezegd "ik wou dat jij een keertje een paar uurtjes migraine had, gewoon zodat je kan voelen wat ik voel". Omdat hij het nooit gehad heeft, kan hij het ook niet echt begrijpen, dus ik kan het hem ook niet kwalijk nemen, maar echt zo zorgzaam als de ventjes van Rocy & Floortje is ie niet hoor!

Op mn werk weten ze het wel, maar ook ik probeer pas thuis echt aan de aanval toe te geven, het komt dus maar zelden voor dat ik me echt ziekmeld als ik migraine heb. Ik krijg vaak reacties van "oohw wat vervelend zeg" offuh "oohw, dan heb je zeker veel stress, ben je soms overspannen?", terwijl het bij mij lang niet altijd met stress te maken heeft! Mensen op mn werk snappen niet echt goed dat het er ook is, als je relaxed en ontspannen bent. Maar goed, als ik me ziekmeld door de migraine (en dat gebeurt dus zelden), dan weten ze dus ook dat het een goed zware aanval is en doen ze er niet moeilijk over. Soms neem ik ook gewoon een vrije dag ivp dat ik me ziek meld.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:25

Vanmorgen idd opgestaan met een half hoofd en heul veul spierpijn. Ik voelde een aanval opkomen en ik ben blij dat ik ze nu voortaan goed kan inschatten. Tegen 10-en heb ik een Sumatriptannetje gepakt en is het weggezakt.
Sinds gisteren slik ik ook Vesicare wegens blaasproblemen (te weinig inhoud na een paar liesbreukoperaties). Daar krijg ik tijdens het paardrijden een enorm droge strot van.

Vanavond heb ik toch gewoon gelesd (dressuur) maar na een half uurtje zijn we toch maar gestopt. Wijken deed me te zeer in mijn onderrug.

In mijn omgeving is er nu wel begrip voor, zeker omdat ze weten dat mijn migraine pas is begonnen na een lekkende ruggeprik. Omdat ik er te lang mee heb doorgelopen heb ik hierdoor migraine gekregen (en bedankt) welke getriggerd wordt door hormonen.
Als ik nu meld dat ik een aanval voel aankomen dan kan/mag/lukt het me om plat te gaan. Hubbielief heeft me laatst lekker 2 dagen in bed laten liggen toen het niet te harden was.

Strakjes lekker in bad met bubbeltjes (geen champagne maar jetstream).