Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:55

klomp schreef:
Weet niet of iemand het al genoemd heeft, maar zelf gebruik ik voor mijn fijne spastische darmen het homeopathische middel Okugest van VSM. Ik heb eigenlijk alles wel geprobeert maar dit werkt het best. Met 5min. ben ik van alle ellende af en zoniet, dan neem ik 2 tabletjes in 10 minuten tijd.
Daarnaast kost het practisch niets, voor 4 a 5 euro heb je 50 tabletjes en je mag er 6 per dag max. en dat is echt meer dan voldoende. Daarnaast helpt het ook tegen diarree, misselijkheid.
Ik gebruik het al jaren en heb vele mensen het al laten proberen. Die gebruiken het nu allemaal, omdat het zo goed werkt. Sterkte met alle buikjes!!! :D

Kan dat gewoon bij de kruitvat gehaald worden? Want dan kan ik het morgen in de pauze van mijn stage even ophalen...
Bij mij gaat het bagger vandaag :( Heb vreselijke buikkrampen heel de tijd en ik blijf rennen naar de wc.
Ga zo eventjes met de kruik een film kijken ofzo... even ontspannen :=

joyce2

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:23

Ik had het idd ook al genoemd eerder in het topic ;)
Kan gewoon bij elke drogisterij gehaald worden. Alleen ik vond het zelf niet goed helpen tegen de misselijkheid...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:27

Ik heb ook een tijdje asa foetida gebruikt, homeopatisch ook van vsm,
en als ik dat in de juiste hoeveelheden gebruik en elke dag, dan gaat het naar van loop van tijd echt heel goed.
Maar op een gegeven moment slikte ik zo ontzettend veel pillen dat ik nu alleen nog maar probiotica en duspatal gebruik..
Maar die asa foetida moet ik mss ook weer eens frequent gaan gebruiken. Die okugest klinkt ook wel goed!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:50

Zat zo eens op de PDS hyve te kijken,
en zag ook een topic waarin stond dat veel vrouwen met PDS ook vaak vruchtbaarheidsproblemen hebben :?
Nu zijn de meesten hier in dit topic nog aan de jonge kant, en ik ook.. maar ik wil wel graag kinderen ooit ;)
Vind het wel vreemd dat darmklachten in verband zouden staan met verminderde vruchtbaarheid.... toch?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:54

Lady_Kelly schreef:
@ klomp
Hmm, die pilletjes wil ik dan wel ook eens gaan gebruiken. Klinkt heel erg goed!

Zijn er hier ook mensen die meer last hebben als ze ongesteld zijn? Of heb ik dat alleen? :+

Nee ik heb last VAN ongesteld zijn. :+ Dat staat echt puur los van de darmen en heb ik al vanaf het allereerste begin gehad. Darmen kwamen pas op mijn 17e en toen had ik dus al zat ervaring met ongesteld zijn.
Is echt wel een ander gevoel zeg maar.

Vruchtbaarheid maak ik me gezien mijn moeder niet zo'n zorgen om. Ik geloof toch meer in erfelijkheid dan in PDS. ;)

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:27

_Lott schreef:
hoe is jullie reactie op duspatal retard?

Hm, wisselend. Ik pak ze wel als ik erge last heb, maar word er wel erg misselijk van.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:41

Nemurin schreef:
Lady_Kelly schreef:

Vruchtbaarheid maak ik me gezien mijn moeder niet zo'n zorgen om. Ik geloof toch meer in erfelijkheid dan in PDS. ;)

ja, dat is wellicht ook zo,
maargoed, daar kom je natuurlijk ook pas achter als je zwanger probeert te worden.
En dat is hier nog niet aan de orde :P

Als ik ongesteld ben heb ik wel iets meer last, maar over het algemeen is het niet enorm veel erger dan.
Heb nu een nieuwe pil (24+4) en steeds doorbraakbloedingen, dat is wel vervelend.. maar schijnbaar kan dat de eerste paar maanden sowieso..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:58

Tja ik ben ook nog heel ver van het zwanger willen worden, maar aangezien je in mijn familie alleen maar het ondergoed naast elkaar aan de waslijn hoeft te hangen om zwanger te worden... :+

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:01

Kytha schreef:
Vind het wel vreemd dat darmklachten in verband zouden staan met verminderde vruchtbaarheid.... toch?

Er zijn zo veel dingen die de vruchtbaarheid zouden "kunnen" verminderen.. Zoals iedereen voor me al zei, daar maak ik me pas zorgen over als ik zwanger wil raken. Daarnaast zeggen ze ook dat vrouwen die paardrijden een zware bevalling krijgen, dus we krijgen het hier allemaal niet makkelijk :+

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:02

Kytha schreef:
ik slik duspatalin, en dat werkt eigenlijk best goed.
Moet eigenlijk 2x per dag 1 nemen. Maar meestal neem ik 's ochtends niks en 's avonds 2 zodat ik kan slapen zonder pijn/ opgeblazen buik. Ik heb 's ochtends namelijk vrijwel geen last.

oh.. bij mij werkt het minimaal :n

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:12

Lady_Kelly schreef:
Kytha schreef:

Er zijn zo veel dingen die de vruchtbaarheid zouden "kunnen" verminderen.. Zoals iedereen voor me al zei, daar maak ik me pas zorgen over als ik zwanger wil raken. Daarnaast zeggen ze ook dat vrouwen die paardrijden een zware bevalling krijgen, dus we krijgen het hier allemaal niet makkelijk :+

Dat van dat paardrijden zou nog wel eens kunnen kloppen. Je gooit een stuk meer "stress" op dat deel van je lichaam dan iemand die niet paardrijdt aan het begin van de zwangerschap. Ik zou niet weten of het ook uitmaakt als je niet zwanger bent, dat het dan al inwerkt.

Biologisch gezien staan darmen en het geslachtssysteem niet met elkaar in verbinding en zouden dus ook weinig invloed op elkaar moeten hebben. Het ene werkt met enzymen en het andere werkt met hormonen (simpel gezegd). Wat wel zou kunnen is dat langdurige stress de vruchtbaarheid vermindert maar ik denk dat zelfs in dat geval de stress wel heel extreem moet zijn. Ik zou me dus niet al te druk maken over verminderde vruchtbaarheid.

Bovendien wordt het menselijk ras algemeen toch al minder vruchtbaar, misschien de oplossing van de natuur voor ons gefok, en vooral door invloeden als strakke broeken (bij mannen - ja echt), chemische stoffen in voedsel/water/lucht etc. en de toename aan straling in ons dagelijks leven waaraan wij dan weer blootgesteld worden.
Daar ontstaan de meeste vruchtbaarheidsproblemen door.

Dus nogmaals, ik zou me niet te veel zorgen maken dat je door je PDS onvruchtbaar wordt. ;) Kans lijkt me vrij klein en artikelen over PDS zeggen hier niets over. Lijkt me dus ook nog een beetje een mythe.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:17

Nemurin schreef:
Tja ik ben ook nog heel ver van het zwanger willen worden, maar aangezien je in mijn familie alleen maar het ondergoed naast elkaar aan de waslijn hoeft te hangen om zwanger te worden... :+

Hihi nou pas maar op dan, zeker van de zomer als je het buiten hangt ;) :+ (melkboer,buurman )
Sorry hahahaha :7 :D :D :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:36

hiihihihii

Ik slik ook duspatal als ik het echt niet meer trek en dat helpt wel heel goed. Tegen misselijkheid gebruik ik domperidon.
Het ging eigenlijk al heel lang erg goed, tot ik gisteren met 2 collega's bij de mac heb gegeten, weet nu weer waarom ik daar nooit kom..
Men ik ben toch een potje, eerst gisteravond al, met een kruik naar bed gegaan en goede hoop dat het vanmorgen over zou zijn, nou niet dus, helaas....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:40

Ik heb 2 dagen heerlijk veel gegeten en gesnoept (dacht bij mezelf, dan kom ik ook weer eens een kilo'tje aan). Helaas, vanacht en vanochtend dik aan de race, bah...

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:28

obelix schreef:
manon, dat slijm zal wel van de olijfolie geweest zijn ;)
Dat glijdt lekker nl ;)

Dat vermoedde ik inderdaad ook al :P

Ben vandaag even weer brood gaan eten,, het idee aan alweer een roerei en alweer een salade maakte me zo misselijk, gisteravond al. Dus maar even brood eten :=

_Lott schreef:
hoe is jullie reactie op duspatal retard?

Zo af en toe pak ik eens een duspatalin, maar alleen als het echt hard nodig is. Zolang ik het niet te vaak gebruik, merk ik wel dat het vrij snel helpt als ik veel last heb :)

Joyce en polly.. :(:)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:27

voorlopig ben ook ik niet van plan om zwanger te worden, en moet ook eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe snel dat in mijn familie gaat...... aan de kant van mijn vriend vrij rap weet ik :P haha

ik blijf me verbazen, dat ik veel lees dat jullie allemaal aan de race zijn, nu moet ik afkloppen, ik heb juist het tegenovergestelde...... ik kan heel moeilijk.
nu merk ik wel, sinds deze week, ik aan sonja doe, ik eigenlijk met enig regelmaat eet, en dus ook naar de wc kan :)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:56

_Lott schreef:
@ klomp

mijn moeder gaat het zo snel mogelijk halen :o want wat ik nu te vaak gebruik is rommel en de medicijnen van de huisarts werken niet

Ik hoop dat het voor jullie ook zo goed helpt, ik vind het echt een verademing
om die dingen in te nemen. Het zijn kleine tabletjes, smaken niet echt heel vies, valt erg mee :j
Het is de bedoeling dat je het tabletje in je mond uitelkaar laat vallen. Dan smeer je het met je tong
langs je tandvlees en onder je tong, daar zitten namelijk kleine bloedvaatjes die de stof makkelijker opnemen, waardoor je pilletje sneller effect heeft. De rest slik je gewoon door. Vergeet niet
dat het een homeopathisch middel is en je dus een "schone mond" moet hebben alvorens je het tablet slikt. Dus niet als je net hebt gedronken of gegeten innemen. Succes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:05

Lady_Kelly schreef:
Kytha schreef:

Volgens mij heeft dat inderdaad geen invloed op je vruchtbaarheid, ik ben zelfs zwanger geraakt
op mijn 18e met pil en condoom. Nou staat onze familie wel erg bekend als vruchtbaar :+
Verder hebben bijna alle vrouwen in mijn familie een spastische darm en allen hebben kinderen.

Okugest kun je inderdaad bij allerlei drogisten halen, Etos, DA, kruidvat, hebben het zowiezo :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:07

Ben ik weer enigszins gerust gesteld, bedankt ;)

Zou wat zijn; besluit je maar meteen met de pil te stoppen omdat je verminderd vruchtbaar zou zijn en het weleens 3 jaar zou kunnen duren;
ben je meteen zwanger :+

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:11

Die kans is aanwezig ja :D
Mijn vriend en ik willen dit jaar nog aan kinderen beginnen, maar ik wacht zo lang mogelijk met stoppen van de pil. :D

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:42

Ik ben ook een ongelukje door de pil en alles heen, en dat met een moeder die ook net zo'n fijne darmen heeft als de rest van de vrouwen in de familie ;)

Mn nichtje met Crohn was ook gwoon(en erg snel) zwanger en ook de PDS mensen hebben veel en makkelijk kinderen gekregen(zoals bv eentje 4 kids in 5,5 jaar tijd :+ )

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:21

Ach, zou zomaar kunnen dat we juist vruchtbaarder zijn met een
spastische darm, we mesten immers rijkelijk! :+ :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:55

klomp schreef:
Ach, zou zomaar kunnen dat we juist vruchtbaarder zijn met een
spastische darm, we mesten immers rijkelijk! :+ :')

_O- Hoe verzin je het.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:09

Dat je hele familie makkelijk zwanger raakt is niet per se een indicatie. Onvruchtbaarheid is effectief gezien immers niet erfelijk: als je niet vruchtbaar bent, kunt je dit ook niet doorgeven aan je kinderen :P

Daarnaast kun je juist wel vruchtbaarder worden van PDS, door de verstoorde darmwerking kan het voorkomen dat de pil niet wordt opgenomen, en je dus makkelijker per ongeluk zwanger kan worden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:13

Sim0ne schreef:
Daarnaast kun je juist wel vruchtbaarder worden van PDS, door de verstoorde darmwerking kan het voorkomen dat de pil niet wordt opgenomen, en je dus makkelijker per ongeluk zwanger kan worden.

Dat vind ik eigenlijk een hele goede! Nooit aan gedacht! 8)7