Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:42

ooh fringe wordt wel heel spannend nu.. joepie. kan niet wachten tot het weer zondag is.
ik had van al mijn tenderpoint last. tenminste.. als je er op drukken gaat.. doet net zo zeer als krabben af en toe.. :=

mag straks naar de huisarts... een euh.. abcesje weg snijden.. :\ zo daar heb ik even echt geen zin in. vond ik ook niet zo nodig. maar het ding wordt zo groot, dat mijn lymfeklier er ook al bij opgezet is....

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:59

Succes RTM!

Oh bah Paintless, maar ja, t is voor een goed doel, hopelijk ben je er sneller af zo. Sterkte bij ome dok

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:28

ome dok heeft me geen pijn gedaan. hij is er nog niet klaar voor. :=
ik moet nu 3 x daags de warme straal er op zetten en zo moet het vanzelf gaan. en dan pulk ik hem wel open. de lymfeklier zou in 3 weken af moeten zakken. geeft alleen aan dat er een ontsteking zit. tja, zover was ik zelf ook wel. :=

ik heb veel last van pukkels trouwens.. dus kennelijk is er hormonaal iets aan het veranderen in mijn lichaam. pfff.. ik had nooit pukkels, nu heb ik ze aan 1 stuk door. verlate pubertijd. :o

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:32

Gewoon je tweede jeugd ;) Heb het ook wel hoor en heb mijn pubertijd toch wel al een paar jaartjes achter me gelaten.

Gelukkig dat hij je geen pijn heeft gedaan, maar ja, afwachten kan ook zo moeilijk zijn.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:23

daarom klauw ik het ook wel zelf open. gebeurt vanzelf. 3 x daags warme straal er op.. lekker.. :9

kan t ook niet even in de soda leggen, daarvoor zit ie te onhandig :=

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:26

Hmm... weer terug van het UWV. Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik ben goed genoeg om mijn eigen werk te doen, dus zw uitkering wordt stopgezet. Maar kan niet (veel) meer werken dan de twee dagen die ik nu heb, maar ook niet fatsoenlijk rondkomen. Bleh, moet het even allemaal op een rijtje zetten. Arts vond me wel een ideale 'patiënt', daar schiet ik lekker wat me op...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:37

iejoor62 schreef:
En ook Scheepje, ben heel benieuwd wat de reumatoloog gaat zeggen.

Ehh, ik ben van de zomer al geweest bij de reumatoloog ;) .

Balen meid van die UVV! :(:)
Dat vind ik het nadeel van fibro, dat gewone artsen vaak denken: valt wel mee, ( dat is mijn beleving in ieder geval ) en dan in dit geval dat je uitkering wordt stopgezet, terwijl je nu met 2 dagen al aan je tax zit en je daardoor niet kan rondkomen, vind ik kort door de bocht van die arts.
Sterkte!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:21

och ja.. ik had ook al eens aangegeven dat ik best verantwoordelijkheid kan dragen en best tegen werkdruk kan, maar het geen 40 uur per week vol houdt te werken.
krijg ik brief, mevrouw kan niet met te veel werkdruk omgaan en moet niet te ingewikkeld werd doen, maar kan prima 40 uur per week werken.

en bedankt.. trut... :=

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:34

Pff leuk dat mensen bij instanties altijd zo lekker luisteren, vermoeiend zeg. Hoop dat ik zo lang mogelijk goed genoeg blijf om het zonder t UWV te kunnen rooien. Daarom heb ik nu mijn hele toekomstplan omgegooid en ga een opleiding er bij te doen. Ik hoop zo dat het allemaal haalbaar wordt, is en blijft, ik kan niet zo goed tegen bureaucratie en onrecht, word ik erg onvriendelijk van :P

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:38

nou daar heeft de regering al een stokje voor gestoken door de subsidie weg te nemen waardoor ik niet én naar school kan. ik kan niet én stage lopen (en dus niets verdienen) én 1000 euro betalen voor de laatste restjes opleiding. pffff.

het wordt je in alle opzichtes dus wel vrij onmogelijk gemaakt. en nu voel ik me heel zielig.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:17

RTM niet blij dus met de uitslag van het UWV, denk dat het ook komt doordat FM nogsteeds niet goed erkend wordt overal.
En ja, ze zijn erg goed in je woorden verdraaien.

Paintles, lekker zo een abces :P , en idd zodra het kan op die handel }>
En die pukkels, idd 2e jeugd denk :+
Lastige situatie wat betreft een opleiding. Ik heb het idee dat je overal steeds meer moeite voor moet doen.

Iejoor, ik heb ook een tijd moeten kiezen tussen de verzorging en rijden (en dan max 30-45min) en heb hem toen volpension gezet.
Wilde toen toch graag op mijn paardje zitten zo af en toe. En mijn omgeving weet wat ik heb, dus neem gewoon het risico om af te spreken. Kan ik echt niet die dag, dan snappen ze dat gelukkig.

Glossi, hoop voor je dat het dit jaar beter gaat. En niet te snel teveel willen (is ook kenmerk voor fybropersonen, iig die ik ken).
Soms gewoon even accepteren dat je een slechte dag hebt en dan ook niets willen. Dit heeft mij enorm geholpen (vond ik het moeilijkst).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:19

Heb even snel wat gelezen, niet alles, maar wil even zeggen dat ik het jammer vind dat blijkbaar niet iedere dokter hetzelfde idee heeft bij fibro, dat maakt het er allemaal niet makkelijker op := Met dat probleem zit ik dus ok, dokter is ervan overtuigd dat het geen fibro is want het enige wat daarmee overeen komt is het moe zijn (en mijn pijn dan?!) en fibro zou vooral in de nek & rug zitten volgens hem, en aangezien ik van mijn rug (nog) geen last heb ... Vind het jammer .. want dat is niet wat ik erover lees :+

Verder nog niks gehoord trouwens, hij doet er wel lang over :')
Maar ik ga misschien eens bellen of langs en vragen of hij mijn B12 & magnesium eens zou willen testen als dat nog niet gebeurt is. Ik weet niet wat hij bij de laatste bloednamen heeft gedaan, heb niet alle uitslagen hier, maar die wat ik hier heb liggen is het niet op getest. Mijn B12 wel, in 2008, toen was die normaal, maarja, er kan altijd iets veranderen natuurlijk...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:21

Nou zeg maar tegen je dokter dat het niet alleen in je rug en nek zit.
Mijn armen en bekken, heupen, benen en voeten doen gezellig mee in het fibro gebeuren. Koekebakker :( .

Ik heb helaas weer een nieuwe huisarts, oude heeft ontslag genomen. Ik moet er binnen kort naar toe om een en ander te bespreken, maar ik houd mijn hart vast, als ik eerlijk ben := . Heb je net band opgebopuwd en alles op de rit, stopt ie ermee en krijg je een nieuwe.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:17

RTM, ah boer zoekt vrouw :Y) Daar heb ik ook naar gekeken :D Fringe komt later. Balen van het UWV. Ze denken idd dat fibro wel mee valt. Ik kan op dit moment niet naar school en werken dan stort ik in en heb ik dagen lang nodig om er weer bovenop te komen. Ze zei tegen mij dat ze alleen een uitkering kunnen geven aan iets dat aantoonbaar is. Je kunt ook bezwaar maken? Ik ben volgens hen ook 100% gezond en kan gewoon 40 uur werken. Ben ook in bezwaar gegaan, advokaat genomen.. maar ik vrees dat het niets uit zal hebben gemaakt..

Paintless, bah een abces :(:) hoop dat hij snel weg is en pukkeltjes.. Als je je via de huisarts door laat sturen naar het ziekenhuis worden behandelingen vergoed. Zo heb ik het ook gedaan. Ik kreeg erge acne van de b12 prikken.

Fannetje, gelukkig kan ik het wel accepteren dat ik altijd moe ben en niet iedere dag iets kan doen. Ik heb die vermoeidheidklachten al heel lang. Meestal weet ik ook wel wanneer het genoeg is en ik rust moet nemen. Maar soms, heel soms ga ik ook over mijn grenzen. Vaak is dat als het dan een tijd goed gaat en dan wil ik steeds meer en meer doen en dan stort ik weer in.

Scheepie, ik hoop dat je een leuke en goeie nieuwe huisarts krijgt :(:)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:53

Hallo iedereen!

Ik weet niet of ik me hier ook mag melden, maar heb ook ondervonden dat ik Fibromyalgie heb.
Had al 3 jaar pijn, waarvan het laatste jaar elke dag, en dat terwijl ik 3 keer in de week naar de fysio ga, medisch sport en 1 keer in de maand naar de osteophaat ga. :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:05

Welkom take_one! Waar heb jij het meeste last van? Ben je ook al bij een reumatoloog geweest?

Blegh, al de zoveelste nacht dat ik beroerd slaap, behalve dat ik niet in slaap kom, ben ik nu ineens ook heel actief aan het dromen. Erg levensecht waar ik me dan ook weer druk over ga maken, niet handig

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:11

Dankjewel Truf!
Ik heb veel last van mijn nek en rug, maar ook van mijn benen en voeten.

Ik moet 4 Maart naar een reumatoloog toevallig, loop al een tijdje bij het diagnostisch centrum.. gisteren voor het laatst nog geweest bij iemand die iets met spieren doet? Kan even niet op de naam komen!
Heb spierverslappers gekregen, vind het maar niks... maar het moet maar..

Slecht slapen is echt ellendig.. daar heeft iedereen hier misschien wel een beetje last van of niet? :)
Ik zelf namelijk wel.. vanacht ook niet geslapen.. hopeloos!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:16

Oke alvast succes 4 maart. Fibro is ook een stuk spierspanning, dus snap wel waarom ze dat willen proberen.

Ja hoor het hier veel vaker dat mensen slecht slapen, is ook een onderdeel van de fibro.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:26

Hoi take_one! Spierverslappers, ben benieuwd of dat helpt... Lijkt mij best 'eng' eigenlijk!

Slecht slapen en veel dromen doe ik ook weer :n

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:27

Spierverslappers :+:

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:33

Vind het ook maar eng brr... had m'n eerste pillen weggegooit... maar moet er toch maar aan beginnen.. maandag start ik.

@doubtless.. heb jij er veel goeds aan? :)
Heeft het invloed op de pil eigenlijk? (domme vraag misschien.. )

Ik had laatst wel een nieuw bed gekocht voor hier bij mijn vriend, met auping matras, ben benieuwd.
Had toen ik jonger was ook een verstelbaar auping bed, sliep als een roos, maar toen had ik ook nog geen klachten natuurlijk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:38

Ja!
Ik neem ze alleen als ik echt last heb (heb ze namelijk niet op recept & heb dus maar een beperkt aantal) & dan slaap ik heel goed!
Je spieren ontspannen dan heel de nacht, waardoor je 's ochtends uitgerust en ontspannen wakker wordt :)
Weet niet of het de pil beïnvloedt!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:42

Mag je er zomaar mee stoppen dan? :)
Ik heb een potje met 100 pilletjes... moet ze elke dag innemen omdat hij zegt dat het pas na een tijdje echt helpt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:51

Dan heb je andere dan ik ;)
Vriendje heeft ze tijdje terug gekregen ivm spierpijn (dankzij een harde val tijdens de wintersport), maar heeft ze niet opgemaakt.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:47

dan heb je een vorm van antidrepressivum. hoe heten ze?
daar kan je niet zomaar mee stoppen en nee, hebben geen invloed op de pil. ;)

lekker fibro.. gister naar het ziekenhuis, buikpijn. spastische darmen speelden weer met vuur.. euh.. lucht.
abces lijkt vandaag kleiner, maar de lymfeklier jeukt me.. "(lekker charmant, sta je in je lies te krabben hahaha)
buik doet me ook nog pijn, maar de pijnstilling die ik kreeg, was wel heul erg goed. Diclofenac als zetpil.. wowie.. daar slaap je lekker op. (heb me zelfs verslapen) en geen fibro pijn meer. :D