Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:28

Mijn ouders hebben vaak gezegd dat ik tegen het overspannene aanzat... dat ik echt niet meer KON savonds... alleen maar moe zijn en alles drukte zo zwaar,alles zat tegen dacht ik..

achteraf bleek gewoon dat ik teveel op me nam, veeeel te veel inplande. mijn afspraken overlapten elkaar maar ik vond het gewoon leuk omd ingen voor anderen te doen en druk te zijn.
nu waarschuwt mijn vriend me ook regelmatig, zoals zaterdag ook zo druk.. sochtends paard wassen, net op tijd klaar, toen kwam er meisje kijken voor hem, toen kasten ophalen, toen mee naar andere stal, toen ander meisje voor mijn andere paarden toen babrque en toen uit... en toen KOn ik niet meer. tussendoor snel broodje gepakt..

Als je zo ff doorgaat dan trek je het gewoon niet meer, maar ik ben nou eenmaal geen mens dat tot 1u uitslaapt, een keertje gaan rijden en verder niks...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:35

VivaLaVida: Het verschil is denk ik dat als je echt overspannen bent/ burnout hebt, dan is het niet meer op te lossen met even rustig aan doen. Helaas. Laat het niet zo ver komen hoor!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:22

Hey Sam, goh dat was wel even schrikken dan, vaak is de pil niet betrouwbaar icm andere medicijnen maar ik weet niet of het daar doorkomt. Iemand die ik ken is zo al 2x zwanger geworden. Denk er goed overna wat jullie willen, hoe denkt je vriend erover? Het is een beslissing die je leven hoe dan ook zal gaan beïnvloeden. Wij hebben er voor gekozen dat mocht het ooit zo zijn dat het welkom is maar we hebben zeker nog geen plannen.

Met mij gaat het vandaag weer wel, ben lekker bezig geweest en ga zo bij mn ma eten. Morgen is mn vriend lekker weer thuis en heeft hij 2 weken vrij, dat is wel gezellig en druk want hij moet nog veel voor zijn uitzending regelen. Sifra ik heb je pb gehad, probeer je vandaag of morgen nog wel even terug te mailen.

VivaLaVida, daar heb je gelijk in. Probeer naar jezelf en naar je lichaam te luisteren, het is niet erg om een keer nee te zeggen. Ik kon voordat ik mezelf tegenkwam ook niet stil zitten maar ik heb geleerd me te ontspannen en nu bevalt het me wel, even niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:24

sifra01 schreef:
VivaLaVida: Het verschil is denk ik dat als je echt overspannen bent/ burnout hebt, dan is het niet meer op te lossen met even rustig aan doen. Helaas. Laat het niet zo ver komen hoor!

nee inderdaad!! Ik ben gewoon een treetje lager gegaan en toen ging het al een stuk beter. Maar voor mij speelden omstandigheden ook erg mee. ik was ook niet overspannen (vond ik zelf) maar gewoon veeelste druk!
Nu plan ik minder wedstrijden in, meer tijd voor mij en mn vriend... minder van hot naar her enz.

edit: @CIV: mij bevalt het nog steeds niet, rust nemen. Ik blijf op de been als ik vreselijk druk ben met alles. zodra ik stil ga zitten dan kán ik niet meer. Maarja dat is ook wel een beetje mijn karakter en levensstijl denk ik.
Ik wil altijd gezellig met iedereen afspreken en gezellig dit, gezellig dat, tot ik niet meer kan! en dan denk ik nog aaah ik ga gewoon heel even uit! kan best! en dan zegt mijn vriend NEE je bent moe en ik ook...

Maar t is wel heel gezellig :P

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:02

@Himyar: Ik heb de hele ochtend gelezen over EFT en ik vind het de moeite van het proberen zeker waard. Pas jij het op jezelf toe (en heb je dan ook alle dvd's?) of ga je naar een therapeut? En moet je echt 1 ding tegelijk behandelen? Ik heb de hele handleiding doorgespit en ik kwam op een gegeven moment tegen dat je ook nog een lijst kan maken van alle hinderlijke specifieke gebeurtenissen en dat je er dan iedere dag 3 van kan behandelen. Maar moet je dat dan pas doen als je verder alle problemen hebt opgelost? Of kan dat ernaast? Hoe lang heb jij het toe moeten passen voordat je verbetering merkte (sorry voor al die vragen....)?

Ik heb geen DVD’s, ik heb twee manuals gekocht via Amazon, eentje over de basis en eentje over PTSD (posttraumatic stressdisorder oftwel posttraumatische stressstoornis). Ik had de gratis manual al van de EFT site gehaald, maar ik vond een boekje handiger om mee te werken. Zag het niet zitten om de hele bubs uit te printen. Toen ben ik daar zelf mee aan de slag gegaan. Ik denk dat de werkwijze die je vervolgens toepast, heel persoonlijk is. Misschien dat je hier wat aan hebt (sorry, wel in het Engels):
http://eftjoy.com/blog/category/eft/

Verder gebruik ik de drukpunten die worden gegeven bij de uitkomst van de enneagram persoonlijkheidstest. Die helpen me ook.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 21:19

Himyar, bedankt voor de link. Ik ben er ook mee aan de slag gegaan, ben heel benieuwd naar de resultaten. Ik heb de enneagram persoonlijkheidstest ook gedaan, maar daar kwam geen duidelijk type uit, er lagen er meerdere echt heel dicht bij elkaar. Ga eerst hier wel een poosje mee stoeien!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:05

Hey allemaal,

PW het is echt tijd voor jou nu , jij en je gezondheid staan op de eerste plaats!!! :(:)
Laat het werk maar voor wat het is.

Sam, nou dat is dus ff ander nieuws ;) , ben je er blij mee? Denk dat je zelf ook ff moet wennen aan het idee... ;)

Hier gaat alles wel redelijk heb het een en ander overlegd met mijn leidinggevende, hoop dat het nu goed komt, en dat het niet maar voor ff is.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:34

VivaLavida, goed dat je vriend een beetje op je past! Let je op dat je jezelf niet voorbij loopt want als je straks echt een Burnout hebt dan zal het niet meer lukken om je drukke leventje te behouden. Kan je beter proberen nu een stapje terug te doen.

Daijano, fijn dat je iets hebt kunnen regelen met je leidinggevende, dat geeft nu toch wel een goed gevoel?

Sam, hoe is het met jou? Beetje kunnen slapen en van de eerste schrik bekomen? Sterkte in ieder geval want dit is niet zomaar iets, als je zoiets meemaakt dan zie je pas hoe onbelangrijk andere dingen zijn waar we ons soms druk overmaken.

Met mij gaat het ook wel, mn vriend komt vandaag weer thuis en is dan lekker 2 weken vrij, dat is nu weer een voordeel dat ik ook thuis zit. Dan heb ik hier laatst een offtopic vraag gesteld (de reacties vielen me wel wat tegen maar goed) mijn paardje komt vandaag of morgen naar huis toe, dat is weer een zorg minder en dan zien we wel hoe het zal gaan.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:50

Nou het geeft wat meer rust en ik ben duidelijk geweest en dat is dan voor hun ook makkelijker.
Sfeer is ook beter nu, ik mag over 2 weken lekker vakantie houden heerlijk!!!

Lekker kan je genieten met je vriendje, is goed voor je !!! ook wel erg fijn, ik ga even die vraag van je opzoeken...
*gaat nu zoeken*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:27

@ CIV: ja dat is echt maar goed ook want ik leef soms echt langs mezelf heen :+ Heb het weekend alweer volgepland, wel alleen met leuke dingen maar ga wel wat rust nemen als het lukt! op t erf zitten in de zon ofzo :+

maarre is je vriend uitgezonden geweest of begrijp ik dat verkeerd?
Heb even terug gelezen naar je paardje, heb je problemen er mee? iets met angst? :(:)

edit: ik nam regelmating melatonine om rustig te worden, als je zo veel hebt gedaan ben je nog zo opgefokt, ookal kan je niet meer op je benen staan! Maar werd er vaak nogal misselijk van en duizelig... := is dat nromaal :=

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:00

ik heb een mega baal dag.
trek het gewoon niet meer werken paard prive alles is me te veel.
ik ben dinsdag voor het laatst bij mijn paard geweest had alleen maar de puf om m te poetsen ik was gewoon op.
daarbij is hij ook niet de makkelijkste met rijden hij stijgert en bokt en is behoorlijk dominand ik trek het gewoon niet meer.
ik zit er daarom ook hard over te denken m maar weg te doen.
hij verdiend dit gewoon niet hij verdiend n baasje die tijd in m steekt en m elke dag aandacht kan geven ik kan dat echt niet meer omdat ik gewoon op ben.en het me gewoon te veel word

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:36

VivaLaVida, goed dat je er bij stilstaat dat ook jij rust nodig hebt. Mijn vriend gaat over 5 weken richting Afghanistan voor 6 maanden, hij is net op cursus geweest en nu lekker 2 weken vrij. Daarna weer 2 weken op opwerking en dan nog een weekje thuis. Het gaat echt opschieten nu, zie er wel tegenop om straks alleen te komen zitten en dan met name de avonden en nachten.
Wat betreft mijn paardje; ik ben bang om te rijden, eigenlijk om te vallen. Ben nooit geen held geweest maar nu is het wel heel erg. Melatomini tabletjes heb ik ook maar volgens mij bevorderen die de natuurlijke nachtrust, zelf gebruik ik ze niet om rustig van te worden.

Lief trouwens dat jullie nu allemaal informeren en me alsnog willen helpen, dat doet me goed. Bedankt!

Janne, wat vervelend dat je je minder voelt! :(:) Probeer een balans te vinden tussen die dingen die je doet, je paard opruimen kan een oplossing zijn maar misschien niet de juiste oplossing. Denk goed na over deze beslissing want straks krijg je er spijt van. En heeft hij het bij een ander wel beter? Kun je iemand zoeken die hem tijdelijk wil verzorgen of leasen? Dat zal misschien niet meevallen als hij niet zo makkelijk is maar dat is met verkopen dan net zo. Sterkte in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:43

Oeh jeetje 6 maanden. :(:) dat is wel lang ja. Veel dingen inplannen zou je zeggen, maar niet te druk maken weer..... lastig!

Dat je bang bent om te vallen; heel rustig aan doen. je hoeft er niet op toch! je kan je paard ook op andere manieren beweging geven :) en op een dag denk je ineens: oke, nu ga ik erop!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:46

Even een beetje bijgelezen.
Samantha heftig hoor, kan me voorstellen dat je dit even op je moet laten inwerken.

Ik ben sinds woensdag gestopt met m'n medicijnen. (Een deel dan) Daardoor heel slecht geslapen vanacht. Maar goed, ga het wel proberen vol te houden, want ik wil echt van die zooi af.

Ik hoop verder dat iedereen een beetje een rustige en fijne pasen zal hebben, voor zover dat gaat lukken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:56

Mijn paardje is weer thuis in haar stalletje :D . Ze liep weer gelijk mee de trailer in en staat nu rustig op stal. Morgen lekker een hele dag de wei in met 2 andere merries, dat zal weer wel even wennen zijn want bij de trainingstal stond ze alleen en hooguit 1 uur per dag buiten maar dit zie ik liever. Vond het (onbewust) wel spannend had weer last van steken in mn borst maar nu gaat het weer wel beter. Zie ook wel op tegen het vertrek van mn vriend, ben er veel mee bezig.

PW, goed van je dat je medicijnen aan het afbouwen bent, hopen dat het lukt. We leven hier in ieder geval met je mee.

VivaLavida, rustig aan je weekend begonnen? Ik hoop als hij straks weg is of gaat toch wel weer wat te werken al is het maar als afleiding, je komt weer in je ritme en het vergroot je wereld.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:29

Het gaat beter dan verwacht, alleen het slapen wil nog niet zo.
Door de medicijnen werd ik lekker duf en was slapen geen probleem.
De AD slik ik nog wel gewoon. Moet niet alles tegelijk willen he...

Edit: CIV hoe bevalt het je paardje lekker in de wei??

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:49

:wave:

PW goed dat het niet slecht gaat met het afbouwen van de medicijnen. Idd moet je niet alles tegelijk willen :n

CIV Lekker dat je paardje weer thuis staat. Lekker op de wei, is ook beter voor dr als met dit mooie weer in een stal :roll:

Ik ben zelf volledig van de schrik bekomen gelukkig :D Vriendlief niet zo geloof ik := Maar ja, hij is net 19 en had dit niet voor zich zelf gepland natuurlijk. Zoals het er nu naar uit ziet, gaan we toch voor het kindje. Kan het denk ik niet over mn hart krijgen om t weg te laten halen :(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:09

Goed dat je hulp vraagt. Het is geen schande en het is niet erg dat je je eigen paard even niet durft te poesen. Het is een nieuwe omgeving voor haar en jij bent niet helemaal jezelf. Het komt wel goed met jullie en laat anderen maar lekker praten.

Samantha fijn dat je van de schrik bekomen bent. Kan me wel voorstellen dat je vriend het nog even op zich moet laten inwerken.

Ik heb druk gedroomd vanacht en heb vandaag een beetje een dip. Loop een beetje rond als een kip zonder kop. Ga me zo eerst maar eens aankleden, dan voel je je vaak al heel anders.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:27

hier gaat het weer prut.
vrijdag emn gister en giga huilbui gehad.
ik ben het zo zat om me zo poedersuiker te voelen.
dinsdag ga ik naar de huisarts en ik eis gewoon ad.
het is voor mij zelf me vriend me ouderes en vrienden niet leuk meer.
ik heb echt nergens meer zin in ben continu moe en de angsten nemen toe (auto rijden) ook heb ik weer van die rare gedachtens ben het echt spuug en spuugzat allemaal.
wie van julie heeft ad en welke ad hebben jullie

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:28

Ik slik efexor 225 mg.

Edit: Ik denk dat als je echt zo in de put zit dat ad je weer een beetje op gang kan helpen. Het is alleen geen oplossing voor je problemen, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:37

Pollewoppy schreef:
Ik slik efexor 225 mg.

Edit: Ik denk dat als je echt zo in de put zit dat ad je weer een beetje op gang kan helpen. Het is alleen geen oplossing voor je problemen, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen...

ik wil me gewoon weer eventjes happy voelen :o en as je een burn out heb of een depressi schijn je een stofje in je hersens t missen die je blij laten voelen.(weet ff niet meer hoe dat stofje heet)dat zit iniedergeval in die ad.
het helpt je mooi even op gang

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:39

Zo moet je het idd zien. Mijn huisarts vergeleek het met mensen met een andere ziekte (weet niet meer wat hij noemde). Die missen ook een stofje en slikken ook medicijnen. Dat is bij depressie ook zo. Het helpt je gewoon weer een beetje op gang idd :j

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:42

mijn nicht slikt ook efexor die vind het een fijn middel.
mijn collega heeft prozac geslikt omdat ze daar niet dik van werd.
en wil ook niet dikker worden

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:44

Ik ben ook niet aangekomen van de efexor. Ik kreeg er in het begin juist wat minder eetlust van. Verder weinig bijwerkingen gehad. Alleen de eerste paar dagen wat trilleriger dan ik was.

Prozac klinkt meteen zo zwaar. Daar heb ik wel mindere verhalen over gehoord.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:07

Ik ga mezelf nu toch maar eens achter de computer vandaan schoppen. Anders wordt het helemaal niks vandaag. Het is echt zo'n dag dat ik me nergens toe kan zetten en van het idee dat ik eigenlijk wat zou moeten gaan doen wordt ik alleen maar bleh. Ik ben ook weer zo lekker ouderwets aan het piekeren.