[Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Wat kan ik met mijn haar doen? / haarverf Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:40

Leuk Toushie! Ik vind het je heel vlot staan. Misschien nog een beetje meer volume erin kneden met wax? :)

Ik ga volgende week naar de kapper om te verven. Het wordt een stuk lichter, dus het moet ontkleurd worden. Ben benieuwd! Zal wel voor en na foto's plaatsen.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 04:02

Whaa ik ben ook net terug van de kapper. Na jarenlang een kapperskniptrauma te hebben gehad ben ik maar voor het extreme gegaan. Tis drastisch geknipt en geverft.

Even voor de achtergrond info: Van mezelf heb ik heel veel pluizig kroeshaar. Ik heb het in juli laten 'relaxen' in een black hair salon. Dit is me heel goed bevallen... Toch durfde ik het niet te laten knippen en dus was de laatste keer dat het geknipt is ongeveer 4 jaar geleden. Toen heeft een kapster mijn haar verziekt, mijn mams heeft het weer rechtgezet, maar daarna durfde ik geen schaar meer in de buurt van mijn haar meer te hebben. Er moest zo ongeveer 10 cm afgeknipt worden omdat het morsdood was maaar het is gelukt. Hier dan de foto's:

Voor het relaxen:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8RHK4RH.jpg
Krullend

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DU76OEMJ.jpg
'Steil'

Na het relaxen:

http://94.100.120.16/791350001-79140000 ... _CMVY.jpeg

Na het knippen

http://94.100.121.65/837400001-837450000/837419701-837419800/837419771_5_Rlqz_1.jpeg

Na het verven:

http://94.100.122.214/844200001-844250000/844224101-844224200/844224176_5_ElVb_1.jpeg
De achterkant is zwart, de bovenkant rood, mijn pony is blond en dan zit er ook nog een beetje bruin tussen.

Dus, wat vinden jullie, goed aan gedaan??

xx

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:37

Tatort, ik vind het heel gaaf staan :j Wel lef hoor dat je het in die kleuren hebt geverfd :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:50

Wauw mooi zeg! Vind de kleuren heel leuk bij elkaar lijken :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:16

iemand n idee voor mijn haar? :D moet binnenkort echt ff naar de kapper.

Afbeelding

Afbeelding

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:53

Charmante foto die laatste _O-

Ik denk dat een schuine pony je leuk zal staan en dan wat lagen laten knippen voor meer volume oid. :)

Ik krijg in maart extensions *\o/*

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:55

Ik denk ook de schuine pony! En dat het zo lekker los valt als je het in een staart doet.

Ik heb nog wel een andere vraag. Ik ben laatst bij de kapper geweest en heb een proefmonster van creme spoeling van Nexxus meegekregen. Kent iemand dit? Nu heb ik nog nooit van mijn leven roos gehad, maar sinds ik die Nexxus nu 2x heb gebruikt, ligt er bijna een stoflaag op mijn kraag. Echt beschamend, heb er echt enorm roos van gekregen!
Wat kan ik eraan doen? Behalve de Nexxus niet meer gebruiken?

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:49

Mooi Tatort! Kan me voorstellen dat je van dat pluishaar af wilde. Echt super! :D

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:59

@Majo, Head & Shoulders gebruiken! Dat is het enige wat écht helpt ! :)

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 06:54

Het is heel drastisch, maar ben er super blij mee :D Ik heb altijd al zoiets willen doen, maar had nooit het lef, en nu dacht ik, what the heck, als het er niet uitziet doe ik wel een pet op. En het is precies zo gelukt als ik wilde :D Ben echt ontzettend blij. Tis lekker opvallend, het glanst mooi en op de een of andere manier ziet het er gezonder uit dan voor ik het verfde (hoewel verven heel belastend voor je haar schijnt te zijn en ik bang was dat het af zou breken ivm het relaxen)

Maar goed, in de eerste 2 plaatjes lijk ik idd net een schaap. (dat is ironisch genoeg ook 3 jaar lang mijn bijnaam geweest (niet op een positieve manier)) De punten zijn wel brekerig geworden na het relaxen, maar dat is redelijk normaal. Als je de voordelen van normaal glanzend mooi haar bij elkaar optelt dan zijn die punten het me meer dan waard.

Majo: Head & Shoulders zou ook mijn aanrader zijn. Is een wondermiddel voor roos.

Maar goed, nu had ik nog een vraagje. Weet iemand misschien een leuk vlot kapsel waarin de laagjes die ik nu aan de voorkant heb er niet uit vallen (haha dat is het nadeel, kon er vanalles mee (vlechten, invlechten, los, staart, knot, halflos, opsteken etc) maar met die laagjes aan de voorkant kan ik het niet eens meer normaal invlechten. Maar ik wil niet de hele tijd aan mijn eeuwige losse haar of paardenstaart vastzitten. Iemand een idee??

SophieJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:03

Haaj, ik heb eergisteren mijn haar donkerblond geverfd, maar de kleur is echt een stuk donkerder uitgevallen dan ik verwacht had, dus weet iemand hoe je de kleur kan vervagen/ lichter maken :Y) ?
ik had al op internet gelezen dat je het met zilvershampo ook wat lichter kan krijgen, iemand ervaring mee ?

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 16:22

Zilvershampoo is volgens mij te gebruiken voor licht haar, om wat gelig geworden haar weer blond/grijs te krijgen....

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 17:51

Head and shoulders gebruiken, dat trekt de kleur eruit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:38

Ik heb soms een beetje een groenige gloed over mijn haar....ik heb donkerblond haar trouwens :+
Wat kan ik hieraan doen?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:05

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:28

Hoe moet ik mijn haar laten knippen? Binnenkort moet ik weer een keer naar de kapper. Als iemand een leuk idee heeft... Ben echt een lafaard wat haar betreft. :=

Zo ziet het er nu uit

Van voren

Het "rare" aan mijn haar is dat het aan de "binnenkant" eigenlijk heel blond is. :+ En ik vind mijn haar van voren gezien altijd nogal raar zitten eigenlijk. Ik zoek echt dringend raad!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:22

Stumper, ik zou het juist langer laten groeien! Volgens mij valt je haar dan echt in een mooie slag!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:29

Stumper, ik vind het model wat je hebt leuk! Ik zou het ook iets langer laten groeien, en dan misschien wat meer lagen erin. Volgens mij staat dat je erg vlot. :)

Ik weet ook niet meer zo goed wat ik met mijn haar moet. (HA, dat rijmt).

Ik heb dik & veel haar, de ene dag pluist het meer dan de andere dag, soms heb ik veel krullen/slag en de andere dag valt het een stuk steiler.
De lengte vind ik wel heel mooi (inmiddels is het nog ong. 10 cm langer dan op de foto) alleen het model vind ik erg saai.

http://i109.photobucket.com/albums/n79/ ... 1263842724

Er zitten een paar lagen in zoals je kan zien, vooral de kortste laag irriteert me momenteel. Hij valt nét op m'n schouders waardoor die laag heel erg pluist en bol gaat staan..
Ik kan ook weinig met mijn haar, knotjes blijven niet zitten, los klit het erg snel..

Iemand ideeën voor deze ramp-bos? :D

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:37

Zo (kort):
Afbeelding

of zo? (lang):
Afbeelding (sorry, deze foto is met de webcam gemaakt, dus niet zo scherp :+)

dees is misschien iets beter:
Afbeelding

Ik ga binnenkort naar de kapper en weet dus eigenlijk ook niet wat ik wil :'). Ik heb een vrij lang gezicht (hoog voorhoofd) en m'n haar is vrij dun met een kleine slag erin. Heb er altijd lange lagen in laten knippen + een schuine lok :j.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:55

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:57

Stumper ik zou het ook laten groeien! En misschien een leuke kleur erin, highlights ofzo? :)

Plien is het voor jou geen idee om naar een krullenkapper te gaan?

Charlie ik vind het allebei heel leuk eigenlijk, maar zo veel verschil zit er ook niet in. Toch zou ik voor een wat korter, speelser kapsel gaan omdat je haar vrij dun is zoals je zelf zegt.

Lekker inhoudsloze post dit :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:27

Ik ga overmorgen naar de kapper. Dan ga ik voor donkerblond, lijkt me doodeng, haha. Heb vandaag al even shampoo gehaald voor gekleurd haar, conditioner voor gekleurd haar, een shampoo voor droog en beschadigd haar en nog een soort leave-in zilverlotion, zodat de kleur mooi koel blijft en niet gelig wordt :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:01

dressagelady schreef:
Horsii_mine schreef:

o my o my wat ben ik jaloers hehe..

Is dat sarcasme of serieus bedoelt? :P

Charlie: Ik vind kort haar jou heel leuk staan! Als je een lang hoofd hebt kun je er het beste wel voor zorgen dat je een pony of een lok houd. Misschien dat dit: http://4.bp.blogspot.com/_30PRmkOl4ro/SrKIl1V09wI/AAAAAAAAV5s/6Wk3xVb5Wds/s400/short-funky-hairstyles.jpg of dit http://1.bp.blogspot.com/_x3hJz_-bB3Q/SVTVkGQyzII/AAAAAAAAANs/11dx1KY_R24/s400/Short-Hairstyles-For-Women.jpg je wat lijkt? Ik vind het zelf erg leuke kapsels! :D

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:03

Ik ben serieus haha! :D