fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spikers

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 20:30

Ok bedankt ga eens sneupen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 11:32

Kom net weer terug van de Fysio. Hij vindt ook dat er geen verbetering in zit. Nu wordt ik doorgestuurd naar de huisarts met de vraag of hij me wil doorsturen naar de neuroloog Nagelbijten / Gniffelen Vind dat toch wel weer best eng klinken Nagelbijten / Gniffelen
Aangezien hij denkt dat mijn hypermobiliteit ondergeschikt is aan het echte probleem wat volgens hem met de aansturing met mijn spieren te maken heeft....

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 18:17

Thats_Me schreef:
Aangezien hij denkt dat mijn hypermobiliteit ondergeschikt is aan het echte probleem wat volgens hem met de aansturing met mijn spieren te maken heeft....

Oh bah zeg dat klinkt idd eng! Sterkte Ach gut

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:43

Idd, veel succes ermee! Lachen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 13:58

Zo, ik meld me ook maar weer eens hier.. (heeeeeeel lang niet geweest.. solly Tong uitsteken )

Na vorig jaar te horen gekregen te hebben dat mijn klachten geen fibro. waren.. ben ik gisteren naar de Reumatoloog geweest, en die dacht sterk aan fibro, in combinatie met afwijkende stand van mn knieschijven en hyperlaxiteit van alle gewrichten..

Ik heb 9 buisjes bloed afgenomen en ze gaan nog wat urine onderzoek doen en een bekkenfoto is er weer gemaakt..

26 nov. moet ik terug naar de reumatoloog...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:01

mh jeetje zeg, erg dubbel lijkt me hoor Rianne!

Vraagje trouwens voor iedereen!?!?

Wat deken jullie van de griepprik?
Hebben jullie die ook, of juist (bewust) niet?
En als je hem al eerder hebt gehad, is dat op indicatie of moet je zelf betalen?
Heb je hem al eerder gehad en bijverschijnselen gehad of juist nergens last van?
En heb je idee dat hij helpt?

Ik heb hem nu voor tweede keer gehaald. Vorige jaar voor eerst. Toen nog via toenmalige werkgever gratis via bedrijfsarts. Motto was toen hoe meer gratis prikken, hoe beter voor ziekteverzuim, netjes toch. Dit jaar werk ik daar niet meer en heb nog steeds geen indicatie, dus moet hem zelf betalen. Dacht ik.....
Dat was me gisteren namelijk gezegd toen ik belde. Moest vandaag weer nieuwe lading medicijnen halen en meteen maar even bij HA nagevraagd. Ass. had inmiddels met arts overlegd en hij keurde het goed. Kon hem meteen laten zetten als ik wilde. Nou prima, was er voor mezelf toch al uit dat ik het wilde, ongeacht of ik moest betalen. Heb namelijk heel sterk idee dat ik duidelijk minder klachten heb gehad dan jaar ervoor zonder die prik zeg maar. Ik dus nadat hij gezet was vragen wat d ekosten waren, zegt ass. Nee hoor, we hebben je toch maar op de lijst gezet, je krijgt hem dus gratis en krijgt vanaf nu elk jaar een oproep.....goed geregeld dus;-)
Was weer ff blij met HA, altijd tevreden sinds ik daar 2 jaar geleden kwam!!

Maar goed, ben benieuwd wat jullie er dus van vinden;-)!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 18:44

Fijn zeg dat je zo'n goede HA hebt! Ja

Ik heb geen griepprik, ook geen behoefte aan omdat ik zeer zelden griep heb, zo eens in de 5 jaar ofzo. Knipoog

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:07

@jeddah:
Dankzij deze HA weet ik eigenlijk eindelijk wat ik heb sinds juli vorig jaar. Hij is degene die me eindelijk doorverwees en balletje aan het rollen bracht;-)

Heb zelden echt griep, echter wanneer iemand al verkouden is kreeg ik het ook. En dat symptomen oppikken en steeds sluimerend door bleven spelen. Vandaar dus;-)
Heb idee dat dat namelijk steeds minder geworden is, gelukkig......

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 19:09

Nou zeker gelukkig En als zo'n prik helpt, doen dus! Ja
Verkouden ben ik gelukkig ook haast nooit. Meestal als iedereen loopt te snotteren enzo krijg ik een koortslip. En dat was het. Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:16

Ik ben gesloopt, nu na 5 officieele werkdagen van 8 uur per dag, maar het is zo'n geweldige baan en die wil ik eigenlijk gewoon hebben/houden.
Heb donderdag en vrijdag gewerkt, weekend alleen maar op bed gelegen, maandag gewerkt, dinsdag ziek gemeld en op bed gelegen en vandaag gewerkt.
Kom ik net thuis ligt er ook nog eens een brief voor me van het UWV, 13 november a.s. (komen ze lekker optijd mee Stoom uit je oren ) heb ik een afspraak staan bij een arts. Mijn moeder riep net ja maar je hebt toch een baan die je leuk vind en het ging je toch om de kans op werk en aanpassingen? Ja geweldig vind ik het zelfs maar zal er waarschijnlijk niet tot mijn 65e werken en weet niet eens of ik dit wel ga volhouden. Ik ben nu aan het leven om te werken en naar mijn idee hoort het te zijn dat je werkt om te leven.

Zit nu onwijs in dubio wat ik moet doen, stoppen met de baan en daarmee ook naar het UWV kenbaar maken dat het gewoon echt niet gaat, of doorzetten met als gevolg dat ik naast mijn baan geen/zeer beperkt sociaal leven kan houden?
Heb nu ook het geluk dat ik nog bij mijn ouders woon maar het is niet de bedoeling dat ik hier mijn leven lang ga wonen, geen idee hoe ik huishouden dan moet gaan doen en geld voor een schoonmaakster o.d. is er niet

Bah weet gewoon even niet meer hoe ik het nu moet aanpakken

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:26

Wat een vervelende situatie. Veel succes met het maken van de keuze. Ach gut

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 20:32

Is part-time werken geen optie dan? Mijn ervaring is erg goed met het UWV, vooral wanneer je geowon eerlijk zegt hoe het zit. Dus zeggen wat je hierboven schrijft.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:26

Ik heb alleen mijn VMBO diploma en wat certificaten van 3 studies die ik heb afgebroken en zal dus niet zo snel een mooi inkomen hebben met een part-time baan op 19 jarige leeftijd. (Tis overigens niet dat ik er met de pet naar gooi hoor, 1e niet leuk kon gebeuren, 2e onwijs leuk maar te zwaar, 3e ook onwijs leuk maar ook te zwaar ondanks dat ze mij verzekerd hadden dat het goed zou komen.)
Nu heb ik dus een baan waar mensen die net hun HBO studie afgerond hebben zelfs moeilijk voor worden aangenomen (hoofd marketing/sales), hierdoor heb ik het dus wat breder en kan ik de rekeningen + straks een eigen woonruimte betalen, als ik minder ga werken of een andere baan heb waarbij ik minder ga verdienen zal ik waarschijnlijk in de problemen komen wanneer het UWV mij volledig goed keurt.

Tja ik heb wel een oplossing en dat is een rijke kerel vinden, alleen of ik daar gelukkig van wordt is weer een heel ander verhaal Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:46

Maar de UWV zou je toch ook 50% kunnen keuren? Of kan dat tegenwoordig niet meer?

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:52

erg lastig sronnie.. Ach gut

ik ben nu ook druk op zoek naar een baan die mij me past.. maar dat is echt niet makkelijk.

Even een vraagje ik zou graag willen afvallen want ik ben veel te zwaar voor mn lengte, maar ik heb echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen afgezien van goed op mn eten letten Bloos
hoe zouden jullie dat doen?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:57

Jeddah schreef:
Maar de UWV zou je toch ook 50% kunnen keuren? Of kan dat tegenwoordig niet meer?

Ja dat kan tegenwoordig wel, alleen als ik ga rekenen vanuit gaande dat ik een baan kan vinden en het minimum loon ga verdienen wordt het allemaal wel erg lastig als ik op mezelf ga wonen.
''Probleem'' is nl. dat de 50% die je bent afgekeurd 70% van het minimumloon krijgt, ik geloof dat dat voor mij (19 jaar) iets van €4,30 is komt neer op €3,- je leven lang.
Als ik dan 20 uur in de week ga werken komt mijn inkomen maandelijks op €580,- en zou niet weten hoe ik alles dan zou moeten rondrijgen.

Tja zal voor jullie niet zo heel interresant zijn maar het helpt mij wel om alles op een rijtje te zetten Bloos

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:59

Latruda schreef:
erg lastig sronnie.. Ach gut

ik ben nu ook druk op zoek naar een baan die mij me past.. maar dat is echt niet makkelijk.

Even een vraagje ik zou graag willen afvallen want ik ben veel te zwaar voor mn lengte, maar ik heb echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen afgezien van goed op mn eten letten Bloos
hoe zouden jullie dat doen?

Misschien kun je vragen aan je huisarts om een verwijzing naar een dieetiste, die kijkt met jou dan nog eens je voedingspatroon door en geeft ook tips hoe te bewegen e.d. Ja

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:59

Dan komt het er heel hard op neer dat je dus geen keus hebt en zal moeten werekn bij je nieuwe baan.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:03

Jeddah schreef:
Dan komt het er heel hard op neer dat je dus geen keus hebt en zal moeten werekn bij je nieuwe baan.

Jep Scheve mond
Daarom zei ik dus ook jullie zullen er wel weinig aan hebben maar ik zelf wel.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:05

Geeft niet. Zo heb je het toch op een rijtje gezet. Knipoog

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:13

Ik ben 32, werk sinds een paar jaar op de manege waar ik als kind begon met rijden. Werk nu zo'n 15 uur per week, lesgeven en wat administratief werk. Mijn partner runt het huishouden zo goed als alleen, want die kleine dingetjes die ik af en toe doe tellen niet mee eigenlijk. Ik kook ongeveer 2 keer per week, de rest doet hij ook. Dat is de enige manier waarop ik kan werken. Ik ben blij dat dit zo kan op de manege, ik zou bijv. geen stalwerk kunnen doen. Een andere baan zou ook heel moeilijk worden. Uwv wil dat maar neit snappen.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:21

Ik werk al 3 jaar niet meer, heb een te lage opleiding genoten waardoor ik jaren in fabrieken heb gewerkt en ik dat lichamelijk gewoon niet meer aan kon, dus gestopt met werken.
Ik word morgen gebeld door een reumaconsulent voor een afspraak ze heeft me van de week al gebeld en ik heb de situatie uitgelegd en zei vond het toch wel een hele zorgwekkende situatie waarin ik zit, ik zit vast in een vicueuze cirkel.
Ze vroeg of ik geen hulp kon krijgen met het paardenwerk maar er is hier echt niemand, familie heeft het te druk met hun eigen leven kinderen, werk enz.
Ook zei ze dat ik een poosje verlost moest worden van het zware uitmestwerk en andere bijkomstigheden, om voor mezelf alles op een rijtje te zetten, ik heb gezegd dat ik niet weet hoe ik dat moest doen want er is hier nu eenmaal niemand die me een poosje kan aflossen van het werk, manlief maakt lange dagen, ik kan toch niet alles op zijn schouders gooien en al mijn vriendinnen wonen kilometersver weg weg.
Ook heb ik verteld dat omdat ik de laatste maanden zoveel pijn heb, ik al vanaf juni niet meer op een paard heb gezeten wat betekend dat ik veel minder beweeg, wat weer betekend dat ik aangekomen ben en wat mijn knieen en heupen nog pijnlijker maakt.
Dit is nog maar een tipje van de ijsberg.
Nou mijn verhaal in een notendop, ik hoop echt dat ze me verder kunnen helpen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:14

Sterkte Spikers, ik hoop dat ze je helpen kan door de circle heen te breken!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:20

Zo, ik vlieg hier ook weer eens voorbij!

Van mij ook sterkte Spikers! Ik heb ook een erg lage opleiding en vanaf mijn 16e alleen in fabrieken gewerkt, ook ik kon dat op den duur niet meer aan en dat is ook logisch, meeste is gewoon zwaar lichamelijk werk.
Ik kwam op een gegeven moment in de WW terecht maar wilde absoluut het traject met het GAK enz. niet in, ik wil dat gewoon niet, wil ook niet afgekeurd worden want dan wordt ik afhankelijk en dat ben ik nog nooit geweest.
Ik heb dus een reintergratietraject gestart en ben taxi chauffeur geworden. Dit kán ook best (te) zwaar zijn gezien een dienst vaak 10 uur lang is en ik dat een jaar lang 6 dagen per week heb gedaan maar ja, eens is de koek op he dus dat ging niet meer. Ik werk nu de ene week 3 dagen en de andere week komt daar een weekend bij dus werk ik 5 dagen, tot nu toe is dit voor mij prima vol te houden, misschien is dit ook iets voor jou?
Ik rij WVG vervoer en daarbij is het niet mogelijk om minder dat 8 tot 10 uur per dag te werken maar je kan ook schoolkinderen vervoer doen, dan werk je smorgens 2 uur en smiddags 2 uur, ik rij heel soms ook wel ander vervoer en heb dan wel eens een gebroken dienst en ben dan tussendoor een paar uurtjes thuis, dat vind ik ideaal, kan ik mooi weer even bijkomen en uitrusten.
Dit gewoon even ter info, wellicht zijn hier nog meer mensen die op zoek zijn naar een oplossing voor werk, 1 nadeel, taxirijden betaald nou niet echt lekker en je hebt nergens recht op (geen vakantiegeld, geen vakantie/snipperdagen) maar je bent van de straat he Haha!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:35

@ Tanja Jij ook sterkte je voelt je soms erg alleen op de wereld maar er zijn meer mensen die bijna in hetzelfde schuitje zitten.
Nee ik hoef niet meer te werken heb het helemaal gehad daarmee, ik ben al 41 dus geef mijn portie maar aan Fikkie, heb er ook geen behoefte meer aan en financieel gaat het goed.

Okee vraagje aan iedereen zitten jullie ook wel eens zo vast in een cirkel dat je er op dat moment gewoon niet uitkomt.
Want zo voel ik me al maanden n.l.