[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:00

Dat is toch gewoon de Nuvaring?

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:05

Ja idd dat was de naam Tong uitsteken maar was m vergeten en dus maar van t recept over genomen Tong uitsteken lijkt me zo vreemd he! maar goed tampon on brengen gaat ook zonder problemen, dus hoop dat dit ook lukt !

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:48

chickey schreef:
Ik heb net even de bijsluiter van mijn pil zitten lezen (de microgynon30) en daar staat in dat je ontrekkingsbloeding na ongever 2/3 dagen krijgt. Bij mij is dat meestal na ruim 4 dagen zijn er nog meer die daar last van hebben? Dus na hoeveel dagen krijgen jullie meestal je ontrekkingsbloeding?

Bij mij duurt het meestal zo'n 3 tot 4,5 dag dus het zegt helemaal niets Lachen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 17:29

Nou, even update'je van mn nieuwe pil.. ModiCon.

Had m doorgeslikt, maar heb nu alsnog alweer een tussenbloeding, en niet eentje die met 5 dagen over is.. nee... meteen weer 1 die dr al 6 duurt.

Geloof dat ik het een beetje zat begin te worden.. Als het van het weekend niet over is, dan stop ik met al die pillen, & geef mn lijf maar even rust.. want hier wordt ik helemaaal gek van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:42

Ik gebruik ook nuvaring, ben er best tevreden mee hoor. Nu ga ik weer even aan de pil omdat ik in italie zit voor 4 maanden en geen eigen frigo ter beschikking heb.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:07

Yessy schreef:
chickey schreef:
Ik heb net even de bijsluiter van mijn pil zitten lezen (de microgynon30) en daar staat in dat je ontrekkingsbloeding na ongever 2/3 dagen krijgt. Bij mij is dat meestal na ruim 4 dagen zijn er nog meer die daar last van hebben? Dus na hoeveel dagen krijgen jullie meestal je ontrekkingsbloeding?

Bij mij duurt het meestal zo'n 3 tot 4,5 dag dus het zegt helemaal niets Lachen

Ow oké gelukkig.. Ik zit me zelf dan zo gek te maken, gestoord wordt ik dan van mezelf vooral 's nachts. Dan zie ik al allerlei ramp scenario's voor me... Knipoog

cashmire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:22

het heet inderdaad implanon.
zorg ervoor dat je die laat plaatsen door een dokter die er ervaring mee heeft.
als het niet goed wordt geplaats kan je er problemen mee krijgen

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:14

Zondagavond is mijn laatste pil dag, en maandag kan ik dus een tussenweek inlassen of beginnen met de Nuvaring...

wanneer is de Nuvaring direct beschermd (kan het niet uit de bijsluiter halen Boos!)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:32

Citaat:
Op de dag waarop je normaal met een nieuwe strip zou starten breng je NuvaRing in. Eerder starten tijdens de stopweek mag ook. Je bent meteen beschermd tegen zwangerschap.

www.nuvaring.nl

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:18

oke bedankt!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:34

Gisteren is mijn spiraal eruit gegaan, en een Mirena er in gedaan ...

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:44

wat voor spiraal had je eerst dan? Aangezien de mirena ook een soort spiraal is

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:46

Ik had eerst een koperhoudende, maar ging kapot van de pijn iedere maand en ik had een infectie aan mijn baarmoeder daardoor, heel vervelend allemaal zeker voor je seksleven Nagelbijten / Gniffelen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 13:39

Ah vandaar... Nou, ik hoop dat de mirena je beter bevalt niet letterlijk dan Knipoog, mij in ieder geval wel!

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:39

Ik had heel even een vraagje, want ik ben nu een half jaar aan de pil.
En sinds 2 weken heb ik bijna elke avond ( ik neem hem savonds voordat ik ga slapen in) dat ik na precies een half uur nadat ik hem ingenomen word en heel erg beroerd word. En dan ben ik ook echt 2 uur lang zwaar beroerd dat ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven Boos!
En nu zei me moeder dat ik dan een andere pil moest gaan halen, maar dat wil ik dus niet, want ik ben nu eindelijk van me puistjes af en vind deze pil verder wel oke op dat misselijke na.
En als ik van pil zou wisselen dan kom ik dus waarschijnlijk nog meer aan, want ik ben nu al 4 kilo aangekomen van de pil Boos!
Weet iemand misschien wat anders te doen?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:13

poes schreef:
Ik gebruik ook nuvaring, ben er best tevreden mee hoor. Nu ga ik weer even aan de pil omdat ik in italie zit voor 4 maanden en geen eigen frigo ter beschikking heb.

Frigo?
Ik heb sinds vandaag een nieuwe pil, Femodeen, ben met de vorige gestopt omdat hij niet meer beviel. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word zodat ik met die nieuwe pil kan beginnen. Hielden jullie na stoppen met de pil dezelfde cyclus?
Moest trouwens bijbetalen voor deze pil, wel 2,50 Clown , maar dat was bij microgynon niet zo.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:33

Beauty_yana0 schreef:
Ik had heel even een vraagje, want ik ben nu een half jaar aan de pil.
En sinds 2 weken heb ik bijna elke avond ( ik neem hem savonds voordat ik ga slapen in) dat ik na precies een half uur nadat ik hem ingenomen word en heel erg beroerd word. En dan ben ik ook echt 2 uur lang zwaar beroerd dat ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven Boos!
En nu zei me moeder dat ik dan een andere pil moest gaan halen, maar dat wil ik dus niet, want ik ben nu eindelijk van me puistjes af en vind deze pil verder wel oke op dat misselijke na.
En als ik van pil zou wisselen dan kom ik dus waarschijnlijk nog meer aan, want ik ben nu al 4 kilo aangekomen van de pil Boos!
Weet iemand misschien wat anders te doen?

als jij steeds heel erg misselijk wordt van die pil, kun je die tijdens het braken er ook uitspugen ( per ongeluk)
dus weet niet of het nog zo verstandig is om het dan te gebruiken Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:26

Misser schreef:
poes schreef:

Frigo?
Ik heb sinds vandaag een nieuwe pil, Femodeen, ben met de vorige gestopt omdat hij niet meer beviel. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word zodat ik met die nieuwe pil kan beginnen. Hielden jullie na stoppen met de pil dezelfde cyclus?
Moest trouwens bijbetalen voor deze pil, wel 2,50 Clown , maar dat was bij microgynon niet zo.

Nuvaring bewaar je best in de frigo omdat er anders een weliswaar kleine kans bestaat da de hormonen al beginnen vrijkomen. Daarom bewaar je ze best in de frigo. Je kunt ze ook niet te lang bewaren, dus het is niet de bedoeling dat je in 1 keer een voorraad voor een heel jaar opslaat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:31

frigo = belgische koelkast Knipoog

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:22

Ik zit ook sinds gister met een probleempje, ik moet morgen pas mijn laatst pil slikken en dan zou ik zondag ongesteld worden.
Maar sinds gister begin ik al licht ongesteld te worden? (niet echt rood bloed)
Ik ben wel een beetje ziek geweest.

Ik had dus vanmiddag even de dokter gebeld en haar assistente zei dat dit geen kwaad kon?
Ik kon de strip moest afmaken en de stopweek houden, zou ik er volgende keer weer last van hebben moest ik even bellen.

Kan dit nou echt geen kwaad? Ik maak me toch wel een beetje ongerust, heb dit namelijk nooit eerder gehad?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 01:32

Hmm, ik heb een beetje een vervelend probleem. Ik ben sinds ongeveer 3 maanden weer begonnen met de pil, na een tijdje gestopt te zijn. Na de afgelopen strip ben ik meteen doorgegaan met slikken, dat deed ik voorheen ook altijd. Alleen had ik toen al een beetje last van bloedverlies, en nu nog steeds. Dat is dus nu al iets meer dan 1 week zo.
Ik heb wel gelezen dat het normaal kan zijn in de eerste drie maanden dat je de pil slikt, maar ik heb hem voor die stopperiode ook 3 jaar lang geslikt.
Heeft iemand dit ook gehad?

Ik ga sowieso de huisarts bellen als dit aanhoudt, alleen 't probleem is een beetje dat ik net verhuist ben en nog geen nieuwe huisarts heb en mijn oude een half uur verderop woont, dus een beetje moeilijk te bereiken is...
Ik vind het erg vervelend, ook in verband met mn vriend Bloos

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:35

Môge, ik kom ook zomaar even binnenstuiteren Lachen
Sinds 2 weken weer begonnen met de pil maar ik blijf een hekel houden aan hormonen. Ik las hier wat over de nuvaring en dat leek mij wel wat. Maar als ik dit onderzoeksresultaat lees wacht ik daar nog maar even mee:
http://nhg.artsennet.nl/upload/104/2498 ... b49cf5dc38

Ik slik nu de minerva en tot nu toe gelukkig weinig bijwerkingen behalve wat groei van boven maar dat heb ik er graag bij Haha! Verder om de gewichtstoename tegen te gaan ben ik weer wat begonnen met het south beach dieet. Want het is voornamelijk vocht dat je vasthoud en door even weinig koolhydraten te eten blijf ik mooi op gewicht.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:54

Dat standpunt komt wel uit 2003 hè, ondertussen is er al veel meer bekend en zijn er meer onderzoeken gedaan, bijv. dit onderzoek uit Nederland:

Citaat:
The combined contraceptive vaginal ring (NuvaRing): first experience in daily clinical practice in The Netherlands.
Roumen FJ, op ten Berg MM, Hoomans EH.
Department of Obstetrics and Gynaecology, Atrium Medical Centre, Henri Dunantstraat 5, 6419 PC Heerlen, The Netherlands.

OBJECTIVES: The combined contraceptive vaginal ring (NuvaRing) has been shown to be safe and effective, with high levels of user compliance, acceptance and satisfaction. However, the data collected from registration studies may differ from the clinical situation. The Dutch NuvaRing Experience Project was initiated to gain insight into NuvaRing use in daily clinical practice. METHODS: A total of 1,130 women, recruited by 257 general practitioners, participated in this observational study. Data on compliance, acceptance, satisfaction, and adverse events were collected during the first 3 months of ring use via an online questionnaire. RESULTS: The results of this study were almost identical to those of the international registration studies. The majority of women complied with the prescribed regimen and were (very) satisfied with NuvaRing, primarily because of the once-a-month administration, low hormonal dose, and ease of use. Only one pregnancy was recorded throughout the study period. The bleeding pattern was better than with the pill, and there were few estrogen-related adverse events. Only a small proportion of women discontinued because of local adverse events such as discomfort during intercourse and expulsion. Following study completion, 80% of women continued with NuvaRing. CONCLUSIONS: In The Netherlands, the first clinical experiences with NuvaRing in daily practice confirm that the contraceptive ring is a reliable, safe, and convenient method of contraception.

(European Journal of Contraception and Reprodroductive Health Care, 2006, 11(1):14-22)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:08

Is er ook al een langer onderzoek bezig? Want die van hierboven is maar van 3 maanden, dat gaat meestal nog wel. Ach, ik wacht wel gewoon rustig af. De huisarts begint elke keer over een spiraaltje maar om de een of andere reden trekt mij dat niet zo.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:14

Ik wilde ook een spiraaltje (Mirena), mijn huisarts was het daar ook helemaal mee eens maar helaas is het plaatsten bij mij niet gelukt (zowel bij de HA als de gyn niet) en deed het allemaal ont-zet-tend veel pijn. Anderen hier op Bokt vinden het wel weer ideaal.