Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chickey schreef:Ik heb net even de bijsluiter van mijn pil zitten lezen (de microgynon30) en daar staat in dat je ontrekkingsbloeding na ongever 2/3 dagen krijgt. Bij mij is dat meestal na ruim 4 dagen zijn er nog meer die daar last van hebben? Dus na hoeveel dagen krijgen jullie meestal je ontrekkingsbloeding?
Yessy schreef:chickey schreef:Ik heb net even de bijsluiter van mijn pil zitten lezen (de microgynon30) en daar staat in dat je ontrekkingsbloeding na ongever 2/3 dagen krijgt. Bij mij is dat meestal na ruim 4 dagen zijn er nog meer die daar last van hebben? Dus na hoeveel dagen krijgen jullie meestal je ontrekkingsbloeding?
Bij mij duurt het meestal zo'n 3 tot 4,5 dag dus het zegt helemaal niets
Citaat:Op de dag waarop je normaal met een nieuwe strip zou starten breng je NuvaRing in. Eerder starten tijdens de stopweek mag ook. Je bent meteen beschermd tegen zwangerschap.
poes schreef:Ik gebruik ook nuvaring, ben er best tevreden mee hoor. Nu ga ik weer even aan de pil omdat ik in italie zit voor 4 maanden en geen eigen frigo ter beschikking heb.
Beauty_yana0 schreef:Ik had heel even een vraagje, want ik ben nu een half jaar aan de pil.
En sinds 2 weken heb ik bijna elke avond ( ik neem hem savonds voordat ik ga slapen in) dat ik na precies een half uur nadat ik hem ingenomen word en heel erg beroerd word. En dan ben ik ook echt 2 uur lang zwaar beroerd dat ik het gevoel heb dat ik bijna moet overgeven![]()
En nu zei me moeder dat ik dan een andere pil moest gaan halen, maar dat wil ik dus niet, want ik ben nu eindelijk van me puistjes af en vind deze pil verder wel oke op dat misselijke na.
En als ik van pil zou wisselen dan kom ik dus waarschijnlijk nog meer aan, want ik ben nu al 4 kilo aangekomen van de pil![]()
Weet iemand misschien wat anders te doen?
Misser schreef:poes schreef:Ik gebruik ook nuvaring, ben er best tevreden mee hoor. Nu ga ik weer even aan de pil omdat ik in italie zit voor 4 maanden en geen eigen frigo ter beschikking heb.
Frigo?
Ik heb sinds vandaag een nieuwe pil, Femodeen, ben met de vorige gestopt omdat hij niet meer beviel. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word zodat ik met die nieuwe pil kan beginnen. Hielden jullie na stoppen met de pil dezelfde cyclus?
Moest trouwens bijbetalen voor deze pil, wel 2,50, maar dat was bij microgynon niet zo.
Citaat:The combined contraceptive vaginal ring (NuvaRing): first experience in daily clinical practice in The Netherlands.
Roumen FJ, op ten Berg MM, Hoomans EH.
Department of Obstetrics and Gynaecology, Atrium Medical Centre, Henri Dunantstraat 5, 6419 PC Heerlen, The Netherlands.
OBJECTIVES: The combined contraceptive vaginal ring (NuvaRing) has been shown to be safe and effective, with high levels of user compliance, acceptance and satisfaction. However, the data collected from registration studies may differ from the clinical situation. The Dutch NuvaRing Experience Project was initiated to gain insight into NuvaRing use in daily clinical practice. METHODS: A total of 1,130 women, recruited by 257 general practitioners, participated in this observational study. Data on compliance, acceptance, satisfaction, and adverse events were collected during the first 3 months of ring use via an online questionnaire. RESULTS: The results of this study were almost identical to those of the international registration studies. The majority of women complied with the prescribed regimen and were (very) satisfied with NuvaRing, primarily because of the once-a-month administration, low hormonal dose, and ease of use. Only one pregnancy was recorded throughout the study period. The bleeding pattern was better than with the pill, and there were few estrogen-related adverse events. Only a small proportion of women discontinued because of local adverse events such as discomfort during intercourse and expulsion. Following study completion, 80% of women continued with NuvaRing. CONCLUSIONS: In The Netherlands, the first clinical experiences with NuvaRing in daily practice confirm that the contraceptive ring is a reliable, safe, and convenient method of contraception.