Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koekie73 schreef:@Eef-bam heb je al eens op je cadans gelet? Die tip kreeg ik toen ik kampte me shin splints een aantal jaar geleden. Ik bleek toen net wat te grote passen te maken waarbij ik mijn scheenbeen overbelastte.
De looptraining raadde mij aan om een cadans van 165-170 aan te houden om mee te beginnen.
Supervixen schreef:Koekie73 schreef:@Eef-bam heb je al eens op je cadans gelet? Die tip kreeg ik toen ik kampte me shin splints een aantal jaar geleden. Ik bleek toen net wat te grote passen te maken waarbij ik mijn scheenbeen overbelastte.
De looptraining raadde mij aan om een cadans van 165-170 aan te houden om mee te beginnen.
Cadans is voor iedereen verschillend. Beginners wordt aangeraden met een iets hogere pasfrequentie te lopen, omdat er met kleinere passen minder belasting is.
Mensen die al wat langer lopen moeten vooral hun pasfrequentie zo houden omdat het lichaam zich er al op aangepast heeft.
Koekie73 schreef:@Tiggs
Zo voelt het nietMaar ik heb bloeddrukverlagers en ik denk dat ik daar ook wat tegenaan loop; net of ik op een gegeven moment niet verder kom. Maar zal het binnenkort weer eens met mijn huisarts bespreken.
Supervixen schreef:Ik let nooit op cadans, ook nooit gedaan.
Ik focus net als sherivey op mijn gevoel en als ik in het bos ben, op mijn omgeving. En vaak ook op de grond, zodat ik niet val
Supervixen schreef:Ik let nooit op cadans, ook nooit gedaan.
Ik focus net als sherivey op mijn gevoel en als ik in het bos ben, op mijn omgeving. En vaak ook op de grond, zodat ik niet val
Lous schreef:Vandaag 16,3 km gelopen. 2.01 uur zonder voedingssupplementen of water.
En het was warm!
Lous schreef:Dames wat is eigenlijk een goede app, of eventueel een coach, plan etc om te trainen voor een marathon. Ik ben geen beginner meer natuurlijk, maar ook geen (ver) gevorderde.
Vandaag 16,3 km gelopen. 2.01 uur zonder voedingssupplementen of water.
En het was warm!
Goof schreef:Lous schreef:Vandaag 16,3 km gelopen. 2.01 uur zonder voedingssupplementen of water.
En het was warm!
Jeetje, waarom zou je dat je lijf aan doen? Heftig.
Sherivey schreef:Mijn eerste marathon liep ik met een schema van Runnersworld, te vinden op hun website.
Tweede liep ik met het schema uit het boek "marathon, magisch of waanzin". Vond ik een fijner schema, meer afwisseling.
En voor mn oorspronkelijke derde (Berlijn) had ik een schema van een trainer, want ik wilde een PR.
Maar omdat ik uitviel weet ik niet of dat schema uiteindelijk bevallen zou zijn.
Nu train ik schemaloos.