Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-26 18:03

Ai hopelijk komt je eten nog op tijd, dat is vast niet zo makkelijk te vervangen daar?
Leuk om je te volgen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 21:52

Nog gefietst dames?

Hier woensdag op de gravel, was mega zwaar door dat het net gedooid had en de zandpaden daardoor heel zuigend waren. Maar het was vreselijk lekker weer in het zonnetje.

Vandaag een tourtocht hier in Hellendoorn gereden. Lekker rondje en super georganiseerd. Shoarma bij de stop :x
Echt verbazingwekkend hoeveel (bijna alleen maar) mannen dat gewoon onder het fietsen naar binnen kanen _O-
Het was wel heel fris, maar goede kleding doet veel.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 06:30

Goedemorgen allemaal *\o/*
Nee , ik heb niet gefietst , ik had twee dagen cursus op Papendal .
Pfieuw , wat hebben we veel informatie gehad .En wat komt er veel kijken bij
internationale wedstrijden .
Maar officieel ben ik nu wedstrijdleiding ( zonder ervaring _O- )
Het is nu natuurlijk learning bij doing .
En , we zeiden gisteren baby technical official TO0 , omdat we nu nog wat opdrachten moeten
doen , en binnen 12 maanden 1 internationale wedstrijd zodat het TO1 word . *\o/*
Maar vet gaaf allemaal .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 07:04

Gaaf Time, voelt nu vast nog erg theoretisch maar in de praktijk straks vast logisch allemaal! Weet je al welke wedstrijd je eerste wordt als official?

Ik heb lekker gefietst weer deze week, blij dat de zon terug is, wel koud!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 07:43

Oh wat goed dat je het binnen hebt Time, nu inderdaad vlieguren maken, komt vast goed.

Ja zag het Thami, lekker he dat zonnetje. Ben wel heel blij dat ik toch niet zo'n last van de kou heb.

Komend weekend vrijdag/zaterdag/zondag naar Tecklenburg met een vriendin. Voorfietsen voor het mtb weekend in april. Dus laag tempo en veel puzzelen waarschijnlijk.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 10:00

MarliesV schreef:
Nog gefietst dames?

Hier woensdag op de gravel, was mega zwaar door dat het net gedooid had en de zandpaden daardoor heel zuigend waren. Maar het was vreselijk lekker weer in het zonnetje.

Vandaag een tourtocht hier in Hellendoorn gereden. Lekker rondje en super georganiseerd. Shoarma bij de stop :x
Echt verbazingwekkend hoeveel (bijna alleen maar) mannen dat gewoon onder het fietsen naar binnen kanen _O-
Het was wel heel fris, maar goede kleding doet veel.

Nee helaas niet. Manlief wel 100 km op de gravel de afgelopen 2 dagen. ik moest jureren en toezichthouden op de regio. Maar het zag er heerlijk uit met het zonnetje.

Lekker bezig Time! Gefeliciteerd!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 06:43

Goedemorgen , ben er helaas nog niet helemaal .
Ik moet de kennistoets nog een keer overdoen .
Gezien mijn antwoorden heb ik te veel hebt geleund op mijn kennis en te weinig gebruik gemaakt van het feit dat het een open boek examen was. -O-
Dus dat moet over , maar dat komt goed .

Ik stao vanavond op de fiets , binnen uiteraard .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 08:05

Dat klinkt idd alsof het prima goed komt Time. Succes met fietsen vanavond.

Ik heb gisteren heerlijk een half uurtje yoga gedaan voor de onderrug, die is wat stijf. Morgen is het normaal fietsen, maar ik zit het weekend 3 dagen op de fiets en moet nog wat voorbereidingen doen, dus denk dat ik eht bij een wandelrondje houdt.

Heb nieuwe wielen gekocht voor de gravelbike, mooie carbon velgen.
Die wil ik morgen opbouwen (andere body, tandwielen en remschijven over) en dan omzetten. En dan gaan de huidige velgen met wegbandjes er op bewaard worden, mocht ik dan toch op de weg willen fietsen, dan kan ik redelijk makkelijk omsteken. Eerst nog wel de tandwielen omzetten, maar dat is een klein klusje.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:37

Nou afgelopen weekend was wel zo’n moment dat je dacht; lente! Maar goed, gisteren alweer een stuk kouder. Gelukkig wel droog! Onze fietsen piepten en kraakten van al die sneeuwviezigheid, dus snel nog even gewassen toen het relatief warm was zondag. We hadden zoveel sneeuw dat we 1,5 week niet buiten gefietst hebben, echt een unicum…

Geniet wel van de vakantiegangers! Wat een prachtige worden er/zijn er gemaakt zeg! Hopelijk gaan wij binnenkort ook weer op stap.

We zijn helaas uitgeloot bij de Elfstedentocht. Toen nog even nagedacht over de wintereditie, maar die ging niet door omdat het té winters was :)) Op zich is uitloten geen ramp, we hebben hem al eens gereden en er komt vast wel weer een keer dat we ingeloot worden. Dus we kunnen even kijken wat we wel gaan doen.

Even kijken hoe het loopt met de verhuis- en vakantieplannen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 17:59

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 08:32

Oh Time, dat is interessant, die ga ik even opslaan. Weet jij of die snel is uitverkocht?

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 13:07

Oh jammer Time dat het examen nog eens moet, maar idd komt vast goed en open boek is wel fijn.
Ik zag het van de Niederrhein rit idd en ook dat ze nu een extra langere afstand hebben. Komt alleen weer niet uit want verjaardag van mijn man dan. Hij is gelukkig ook weer een beetje aan het fietsen, maar denk niet dat ik hem blij maak met een verjaardagsrit van 160/300km :o

Marlies leuk naar Tecklenburg, ligt daar nog sneeuw? Hopelijk geen last van je rug, doe je die op de Mtb dan?

Sakura jammer dat jullie zijn uitgeloot voor de elf steden tocht, ga je nog kijken of je kaartjes in de resale kan krijgen of laat je het dan voorbij gaan? Benieuwd naar jullie volgende reis ook, hebben jullie al concrete plannen en met de fiets weer? Succes met de verhuizing iig!

Padoertje druk met paarden jureren ipv fietsen, twee hobby’s die alletwee best wat tijd kosten.

Vandaag voor het eerst weer zonder kou gefietst, ik heb me echt te koud aangekleed de laatste ritten. Wel wat last van keelpijn, maar frisse lucht en ontspannen trappen is een goed medicijn!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 14:29

MarliesV schreef:
Oh Time, dat is interessant, die ga ik even opslaan. Weet jij of die snel is uitverkocht?

Dat denk ik niet .
Word georganiseerd door de triatlon vereniging waar ik lid ben .
Dit is de tweede editie .
Er is ook een Instagram pagina , dan kun je het wellicht in de gaten houden .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:58

Thami fijn dat je zonder kou hebt kunnen fietsen. Hopelijk zet je keelpijn niet door.

Gaan idd op de mtb Tecklenburg doen. Bandjes/wielen overzetten helaas niet gelukt vandaag, kon het qua tijd niet redden. En het was heel koud aan de handen, dus dan is banden wisselen en zo echt geen leuke bezigheid.

Goede tip Time. Zal is even op Insta zoeken.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 06:39

Echt cool dat je dat zelf doet en kan Marlies! Ik wil dat voor mijn solo tochten ook wat beter onder de knie krijgen, maar als mijn man thuis is geef ik toch snel op en vraag hem te helpen ;)
Met koude vingers nog veel moeilijker lijkt me, dan liever even wachten tot het iets aangenamer is weer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 08:15

Ja dat is het voordeel van al 30 jaar mtb-en, dan leer je het vanzelf. Ik had geen vent die fietste, dus dan was het fietsenmaker of zelf.
En vind het stiekem ook best leuk om te doen. Vorige week de dropper van de mtb vervangen bijvoorbeeld.
Maar idd, even wachten op iets meer temperatuur, en anders ga ik buiten in het zonnetje staan als die er is haha. Maar goed, eerst lekker fietsen dit weekend en dan zien we volgende week wel weer.

Moet zeggen dat ik soms ook de vent het gewoon laat doen hoor, als ie toch bezig is. Maar andersom gebeurd dat ook ;-)

Er ligt overigens geen sneeuw daar, gelukkig, dus we kunnen gewoon heerlijk fietsen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 07:19

Goedemorgen , eindelijk weekend .
Pfff ben er wel aan toe .
Vandaag naar Nijkerk voor een shoefitting en hopelijk een paar nieuwe triatlon fietsschoenen .
Verder een drukke werkweek gehad , en dat na het drukke weekend van afgelopen week .
Straks komt een vriendin ( Judith) en dan gaan we het examen van afgelopen week door bespreken .
Boodschappen moeten gedaan , de was doen , mijn racefiets ophalen die heeft nu een kortere crank .
Dus met andere woorden weer druk druk druk -O-
Oh ja , 45 min hardlopen staat ook nog op de planning .

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 09:57

Dat klinkt als een vol programma, maar wel met leuke dingen!
Marlies ook lekker aan het ontdekken in Tecklenburg zag ik, ik houd dat gebied in gedachten :)
Hier een rustig begin van het weekend, vanmiddag nog even fietsen misschien maar eerst paarden verzorgen etc.
En morgen rondje gravellen met Langszijers en langs clubgenootje dat in September zo ernstig gevallen was. Gelukkig gaat het steeds een stukje beter met haar en ze is heel positief.

Fijn weekend allemaal!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 10:42

Veel plezier Thami .

Ja , op de een of andere manier zijn mijn dagen/ weken altijd te vol .
Leuke dingen, dat wel .
Maar andere ( huishoudelijke dingen vooral ) blijven liggen -O-

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 17:34

Nanke helaas zijn we niet aan de lange route toegekomen door de ijzel gisteren, maar verwacht dat je daar prima kan gravelen. Waren op Komoot ook heel veel gravelrondjes te vinden.

Wij zijn weer thuis inmiddels. Helaas gisteren geen lange route. En vandaag eerst lopend verkend en toen nog een klein rondje. Maar we hebben wel voldoende informatie vergaard voor het weekend in april.

Drie dagen weg voelt toch als vakantie haha.

Mocht er iemand trouwens een fijn appartement zoeken daar, waar wij zaten was perfect. Heel ruim, schoon, compleet en fijne uitvalsbasis. Ruim zat voor 4 personen.
Veilige plek binnen voor de fietsen en een afspuit plek.

Time, dat klinkt druk inderdaad. Schoenen gelukt?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:19

@Marlies , ook drie dagen weg zijn vakantie :j

Het zijn een paar Lake schoenen geworden . *\o/*
Dat was het laatste paar , die zijn besteld en krijg ik thuis gestuurd.
Het schijnt dat mijn linkervoet een hoge wreef heeft. Dat wist ik niet , maar merkte ik wel aan mijn huidige schoenen .
Mijn racefiets heeft nu ook de kortere crank erop , die heb ik gisteren ook opgehaald . Dus effe een afspraak bij mijn coach plannen om alles weer opnieuw in te stellen :D
Verder vandaag een luie dag , fietsen geskipt.

Afbeelding

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 18:38

Love Lake, ik heb vorig jaar geïnvesteerd in twee paar, gravel en road <3 daar ga je veel plezier van hebben!
Marlies ik houd het in gedachten, we gaan met langszij elk jaar op gravel weekend, en klinkt echt als een leuke bestemming. Jammer dat jullie niet zoveel hebben kunnen fietsen, maar zo is het weekend zelf ook nog een verrassing voor je straks :)
Ik heb lekker gefietst dit weekend, vandaag was wel onverwacht echt heel erg koud.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 19:38

Lake heeft gelukkig veel keuzes qua pasvorm en breedtes .
En dit model was voor 150,00 euro , nog duable .

Ik zag dat je buiten hebt gefietst Thami , bikkel .
Mij echt te koud .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 20:37

Dat is een investering die ik ook nog moet doen, momenteel heb ik alleen race zomerschoenen. Die gebruik ik dus ook op mn gravelfiets. Ook de pedalen moeten daarvan binnenkort vervangen worden.

Gisteren was het erg lekker weer trouwens om te fietsen, helemaal niet koud. Had al in de ochtend krachttraining gedaan en in de avond hadden we lachtraining (twee shows Daniel Arends), dus ik wilde het ook niet te gek maken. Komende dagen wordt het echt weer frisser, ik hunker na het voorjaar.

Geen concrete plannen verder, we gaan geen rekening houden met de Elfstedentocht. Mocht die nog wel komen, dan lukt het vast ook wel. Wellicht willen we wel wat lichtgewicht bikepacken, maar nog geen specifieke ideeen. Maar goed, meestal gaan we ook vaak last minute.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 10:02

Ik heb geen moeite met de kou, maar goed, mijn interne kachel werkt zeer goed, beter dan bij de meeste mensen.

Lekker Sakura, dat je geen last had van de kou.
Thami, echt een leuke bestemming, wij hebben in april een woning voor 10 mensen (5 slaapkamers). Kan je tegen die tijd wel delen welke dat is, als het ons goed bevalt.

Lake heeft komende donderdag van 16.00-19.00 uur een dames passessie bij Herman Beleef fietsen in Nijverdal. Dat is dicht bij mij, daar wil ik nog heen.
Rij op de gravel met mijn race schoenen of mtb schoenen, eigenlijk wil ik een paar goede gravelschoenen hebben. En zo'n pas sessie is daar natuurlijk perfect voor.