Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 11:34

Vervelend om te lezen dat verschillende dames zo vermoeid en/of misselijk zijn. Dat is echt geen pretje, lekker rustig aan doen in ieder geval!

Mooie foto's Gnome! Hier met ruim 15 weken al ongeveer net zo'n buik als jij met 20 weken had, dus het kan nog erger ;) Gaat echt behoorlijk hard, ook ik ben benieuwd waar het eindigt.

Zelf een heel drukke week gehad op mijn werk i.v.m. een onverwachte crisis. Een paar dagen achter elkaar zo'n 12 uur gewerkt, echt blegh. Gelukkig was het vrijdagavond voldoende onder controle om het weekend door te komen, dus het weekend lekker veel in bed gelegen. Nu weer vol gas om alles af te wikkelen, hopelijk geen lange dagen meer. Merk wel dat dit soort periodes lastiger zijn in combinatie met een zwangerschap.

Leuk om lekker op stap te gaan om de kinderkamer bij elkaar te zoeken! Ben benieuwd naar al jullie kamers, wellicht kan ik nog een beetje inspiratie opdoen.

Wij komen er qua naam nog niet echt uit, wij hebben echt allebei een andere smaak wat dat betreft. Misschien dat het straks makkelijker wordt als we het geslacht weten, want dan hoeven we er nog maar één te verzinnen. Zijn jullie daar allemaal al uit?

Ballard_L

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:22

Ik vind een naam niet zo moeilijk, maar mijn man wel. Die heeft het idee dat hij er een bepaald gevoel bij moet krijgen ofzo. We hebben nu afgesproken om elke zondag het er even over te hebben. Dan kunnen we het even laten bezinken gedurende de week :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 14:55

Ohh pfff een naam. Hou op met me _O- vind het zooo ontzettend lastig. Opzich liggen we dicht bij elkaar wat we leuk vinden. Maar nog niks vinden we echt echt leuk. Maar we hebben nog even gelukkig.

Dat is een goeie Ballard! Indd even laten bezinken en wie weet!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:12

Vandaag de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit.

Afbeelding

Wel heb ik de laatste dagen last van buikpijn en harde buik. Morgen bij de huisarts urine inleveren. Ook kan het komen doordat mijn werk best intensief is. Straks in Zweden dus even rustig aan doen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:25

Super Nicje!

Wij zijn al uit de naam, ging bij ons heel makkelijk ik noemde wat en dat vond hij ook gelijk goed :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 18:40

Wij hadden de naam al voor de zwangerschap haha. Alleen de tweede en derde was even dubben. Hebben we inderdaad vastgezet en daarna een weekje de tijd gegeven of het dan nog goed voelde.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 20:02

Ballard_L schreef:
Ik vind een naam niet zo moeilijk, maar mijn man wel. Die heeft het idee dat hij er een bepaald gevoel bij moet krijgen ofzo. We hebben nu afgesproken om elke zondag het er even over te hebben. Dan kunnen we het even laten bezinken gedurende de week :)

Wat een goed idee! Dat ga ik hier ook voorstellen. Ik twijfel zelf of zo'n gevoel bij een naam komt. Heb wel namen die ik leuk vind, maar dat is het dan ook wel ;) Komt vast wel goed, op een gegeven moment zullen we toch moeten kiezen.

Vandaag de offerte van de kleine verbouwing die we moeten doen ontvangen. Viel me fors tegen zeg! Pff!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 01:13

@mriek1990: thanks. En lopen nog lekker ook. Moah rustig.. haha. Maar wel braver.

@azmay: snap ik. Iets voor jezelf doen is ook wel belangrijk.

@linda2008: vervelend nog steeds vermoeidheid.

@queene: klinkt als een heerlijk weekend. En nog wedstrijd gereden, leuk.

@gnome: wauw wat een verandering in buik in die maand tijd.

@melanie_d: goed druk gehad, lange dagen

@nicje87: fijn dat de 20 weken echo goed was.

Hier hebben we de naam al. Een lekkere korte en simpele maar leuke naam, althans vinden wij.

Ik wilde die naam heel graag en mn vriend vond het ook een leuke naam. Het weekend een speenkoord en bijtring met naam besteld dus we kunnen er niet meer onderuit. Vriend weet het nog niet haha.

Hier druk druk. Leef nu echt in de zooi. Vanavond na het werk weer mega veel dozen ingepakt, bijna alles staat nu in verhuisdozen.

Zo spannend allemaal. Zo benieuwd ook naar de mensen in het dorp etc.

Hier nog steeds geen een x baby gevoeld. Ben benieuwd of dat zo blijft net als zus en nichtje of dat ik wel iets ga voelen.

Voor nu welterusten. Hier snel slapen, half zes weer eruit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 01:18

Truste Marlis, ik lig te wachten tot Nemo klaar is met schoppen. Die houd complete feestjes en schopt ook nog steeds serieus pijnlijk :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 01:26

Azmay schreef:
Truste Marlis, ik lig te wachten tot Nemo klaar is met schoppen. Die houd complete feestjes en schopt ook nog steeds serieus pijnlijk :')

Haha dat heb ik dan weer niet om wakker van te liggen, hier lukt het slapen gewoon niet.

Beloofd wat aankomende weken als die nu al zo pijnlijk schopt.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 07:58

Spannend Marlis! Je zult vast blij zijn als alles gesetteld is in de nieuwe woonplek :)

Ik heb gisteravond paard gereden en stapte af met een soort spierpijngevoel in mijn bekken. Zit een beetje te googelen en denk dat het de bekkenbodemspieren zijn die aan het oprekken zijn. Echt een apart gevoel, maar op zich ook wel fijn, voor het eerst dat ik het idee heb dat mijn lichaam aan het veranderen is.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:12

:wave:

Sorry dames, ik ben even onder water geweest. Best wel wat last gehad van de ischias waar ik ook vreselijk chagrijnig van was. := En we waren ook op reis voor de bruiloft van de beste vriend van mijn partner, maar op het laatste moment moesten ze toch gaan voor een ziekenhuisbruiloft. De bruid is terminaal ziek en ik had ze zo graag nog een leuk feestje gegund. Daar was ik echt wel even van slag van.

Ik merk ook dat ik het lastig vond dat zij piepjong is en eigenlijk weinig anders meer kan doen dan 'liggen wachten tot ze doodgaat' en dat iedereen als afleiding mij gaat bestoken met vragen over de zwangerschap. Ik snap dat het een veel leuker onderwerp is, maar ze ligt er gewoon naast hè mensen. -O-

Gelukkig lees ik hier vooral over babies die goed groeien! Gefeliciteerd voor de dames die nu weten wat het geslacht wordt en de goede echo's. Helaas lees ik ook dat meerdere dames kwaaltjes hebben. Ik hoop dat het allemaal mee blijft vallen. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 10:29

Wat vervelend zeg dat je nog zo’n last hebt!

En pff wat verschrikkelijk van zijn beste vriend en vrouw…. Ik snap dan jou gedachte gang ja. Blijft lastig zulke dingen…

Hier straks naar de markt in Doetinchem even wat stofjes halen. Mn schoonmoeder wilt weer gaan naaien. Dus samen even naar de markt :) kan niet te snel lopen dus alles gaat in slakken tempo :+

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 11:41

Oh wat leuk! Ik heb ook een naaimachine staan en moet er echt meer mee gaan doen, zo leuk! Ik heb op dit moment wel de neiging om alles te kopen wat ik schattig vind, dus ik hoop dat jij je beter kan inhouden qua stofjes shoppen. :')

Waggel je ook al? Ik werd uitgelachen door m'n partner, terwijl ik net blij was dat ik weer kon lopen. :')

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:02

Geslaagd voor paar leuke stofjes! En zo goedkoop. Dat had ik niet verwacht. Ga ook leren om te naaien dus ben benieuwd.

Haha ik waggel opzich niet. Alleen als mijn buik dus zo’n pijn doet. Dus richting de auto loop ik toch wel te waggelen. Maar hè we mogen gewoon waggelen, mannen hebben niks te zeggen _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:27

Lekker sportief bezig geweest Marlis! Wel spannend dat je er 2 keer bijna naast lag :=

Jammer Azmay dat je niet de makkelijkste zwangerschap hebt. Ik herken het helemaal dat gek worden :(:)

Balen ook voor jou Linda dat het na de 12 weken nog niet is veranderd. Ik heb nog steeds hoop met mijn 11 weken :')

Klinkt als een goed weekend QueenE :D Nette punten ook ondanks dat het spannend was.

Gnome, bij 40 weken :+ Mooie buik hoor!

Wij hebben voor een jongen al 10 jaar een naam in gedachten. We zaten samen in de auto en op de radio ging het over babynamen. Zo werd de naam genoemd die we beide mooi vinden. Voor een meisje weten we het nog niet helemaal. We vinden oud Hollandse namen leuk maar willen ook een naam die in het Engels goed uit te spreken is en qua spelling moet het ook normaal zijn. Mijn zus noemt weleens namen van haar dochters vriendinnen op school en moet ik soms 3x vragen WAAATTTT?? En dan weet ik nog niet hoe de namen gespeld worden :+

Goed aan jezelf denken Melanie. Hopelijk wordt het snel rustiger op je werk.
Verbouwen is niet grappig in deze tijden :=

Mooie echo Nicje <3

Heftig van je vriendin zeg. Waarschijnlijk weten die mensen zich ook niet echt een houding te geven... Praten over iets leuks zoals een zwangerschap is makkelijker dan een terminale ziekte. Op de uitvaart van mijn vader vorig jaar had een familielid net verteld dat ze zwanger was. Die werd dus ook aan alle kanten gefeliciteerd terwijl wij met een flink verlies bezig waren.

Leuke stofjes Freekie! Wat gaat je schoonmoeder allemaal maken?

Hier nog steeds bleeehh. Gisteren best wel flink pijn in mijn buik gehad, het leken niet mijn darmen of maag te zijn dus weer iets nieuws. Vandaag wel weer wat beter, gelukkig maar want ik moest bloed prikken voor de screening en NIPT. Op de terugweg boodschappen gedaan dus kan als het moet een paar dagen thuisblijven :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:04

Freekieee schreef:
Geslaagd voor paar leuke stofjes! En zo goedkoop. Dat had ik niet verwacht. Ga ook leren om te naaien dus ben benieuwd.

Haha ik waggel opzich niet. Alleen als mijn buik dus zo’n pijn doet. Dus richting de auto loop ik toch wel te waggelen. Maar hè we mogen gewoon waggelen, mannen hebben niks te zeggen _O-

[ [url=m/uknJBc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3RqQgw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QXXtrt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gEInnJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/umP6BM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XeGPXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hr4VyU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh dat koala stofje is echt heel schattig!

Balen Charlotte dat je je nog niet goed voelt, hopelijk wordt het de komende weken beter. Gelukkig voldoende eten in huis :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:43

Wat een mooie/leuke stofjes!

@KSH ahhh wat een lastige situatie. Heel veel sterkte in ieder geval.

Ik hoop dat iedereen met pijntjes en kwaaltjes zich gauw beter voelen.

Vandaag mijn urine laten testen en de uitslag is dat ik geen blaasontsteking heb. Ik ga nu zakjes vezel van de huisarts krijgen. Hopelijk is dan de stoelgang nog beter en gaat de buikpijn/steken weg. Mocht dat niet het geval zijn, dan toch maar minder gaan werken.

Ik was vandaag voor het eerst bij babydump en ik had mij er iete anders van voorgesteld denk ik. Ik dacht in mijn hoofd dat het een soort outlet was. Ik vond het dus nog behoorlijk duur haha. Gingen gelukkig niet om te kopen, maar reden er toevallig langs. Wel een rompertje, shirtje en 2 mutsjes meegenomen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:32

[***] schreef:
:wave:

Sorry dames, ik ben even onder water geweest. Best wel wat last gehad van de ischias waar ik ook vreselijk chagrijnig van was. := En we waren ook op reis voor de bruiloft van de beste vriend van mijn partner, maar op het laatste moment moesten ze toch gaan voor een ziekenhuisbruiloft. De bruid is terminaal ziek en ik had ze zo graag nog een leuk feestje gegund. Daar was ik echt wel even van slag van.

Ik merk ook dat ik het lastig vond dat zij piepjong is en eigenlijk weinig anders meer kan doen dan 'liggen wachten tot ze doodgaat' en dat iedereen als afleiding mij gaat bestoken met vragen over de zwangerschap. Ik snap dat het een veel leuker onderwerp is, maar ze ligt er gewoon naast hè mensen. -O-

Gelukkig lees ik hier vooral over babies die goed groeien! Gefeliciteerd voor de dames die nu weten wat het geslacht wordt en de goede echo's. Helaas lees ik ook dat meerdere dames kwaaltjes hebben. Ik hoop dat het allemaal mee blijft vallen. :)

Zo heftig joh, gaat het nu met je ischias beter??

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 20:32

Freekieee schreef:

[ [url=m/uknJBc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3RqQgw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QXXtrt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gEInnJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/umP6BM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XeGPXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hr4VyU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die palmboompjes vind ik heel leuk <3

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:41

Gnome, mooie buik op de vorige pagina. Je ziet het écht goed bij jou zeg, ook al bij de 20 weken.

Melanie drukke dagen gehad dus. Wel goed om jezelf denken hé? Als het niet lukt, lukt het niet. Een naam waren we hier best wel snel uit. :) Vonden voor een jongen eigenlijk alles samen leuk.
Offerte viel hoger uit dan je verwacht had?

Ballard ben benieuwd welke naam het dan is ;) Wel goed om even bedenktijd af te spreken.
Kan het oprekken ook komen door het paardrijden? Hopelijk trekt het snel weg.

Nicje wat een mooie foto! Zo één had ik er ook wel willen hebben van Ted haha. Fijn dat alles er goed uit zag. Hopelijk gaan de zakjes van de huisarts helpen.
Haha ja de Baby Dump klinkt als een soort outlet maar nee, dat is het niet. Leuk dat je wel wat gekocht hebt!

QueenE makkelijk zo'n man haha. :D Wel fijn dat jullie er gelijk uitwaren.

Marlis gelukkig dat ze wel braver waren. ;)
Leuk dat je al spulletjes hebt met de naam er op. Dan kun je niet meer terug nee haha.
Flink aan het werk met inpakken dus. Wanneer gaan jullie over? Wel spannend hoor! Nog een beetje kunnen slapen?

Azmay een lekkere schopper in de buik dus. Nog wel een beetje slaap kunnen pakken?

[***] jeetje wat verdrietig van de bruid. Kan mij voorstellen dat je er dan met een enorm dubbel gevoel staat.
En flink last van de ischias, rot zeg! Daar mag je best chagrijnig van worden. Kun je er wat tegen doen? Pijnstilling o.i.d.?

Freekieee wat een leuke stofjes! Die met de girafjes is echt geweldig <3
Hoe gaat het verder met jou?

Charlotte grappig dat jullie de naam voor een jongen al zo lang weten.
En ben het met je eens wat betreft spelling van namen. Doe maar gewoon een normale spelling! ;)
Vervelend dat je nog steeds pijn hebt. Bloedprikken wel goed gegaan? Fijn dat je nu in elk geval even thuis kan blijven.

Had vandaag een echo in het ziekenhuis om de ligging van de placenta te bepalen. Gelukkig ligt die helemaal goed, dus wat dat betreft geen probleem voor een natuurlijke bevalling. :) Ted ook weer even in 3D bekeken. Hij lijkt écht op mijn vriend, zei de echoscopiste ook. Die heeft dus de hele dag met een glimlach rondgelopen haha.
Hier wel sinds zondag al heel erg last van harde buiken. Doet gelukkig niet echt pijn, maar wel vervelend. Weet ook dat het erbij hoort, maar ze kwamen wel erg vaak en duurden ook lang. Vandaag dus toch maar even een berichtje gestuurd naar de verloskundige. Ze zei dat het een goed teken is dat het geen pijn doet. Haar advies was rustiger aan doen. Toen dacht ik wel even, nóg rustiger..Hoe dan? Haha. ;) Kan voor de zekerheid ook nog urine inleveren om te checken of ik geen blaasontsteking heb. Al denk ik dat niet. :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:44

Leuke stofjes! <3

De ischias is inderdaad beter. Eerst gingen we voor de 'langzaam door blijven bewegen' manier en toen kon ik opeens dus niet meer lopen. -O- Ik heb serieus een kwartier gedaan over de trap af en op komen. Toen moest ik dus over op de 'plat liggen en niks doen' manier met pijnstillers. Vond ik heel lastig en ik ben verder ook niet eigenwijs ofzo, maar nu kan ik weer stukjes lopen. :D

Ik hoop dat andere dames ook snel geen last meer hebben van hun kwaaltjes. :knuffel:

Ik denk dat mensen zich inderdaad niet echt goed een houding weten te geven bij (naderend) overlijden en dat ze het lastig vinden om 'het juiste' te zeggen. Maar het hoeft allemaal niet perfect te zijn wat je zegt, als het maar respectvol is.

Ik zag ook wat voorbij vliegen over namen. Ik ben zo blij dat wij eruit zijn <3 , maar ik was echt even bang dat we er niet uit kwamen met onze verschillende meningen. Ik begrijp ook uit mijn omgeving dat het gebruikelijker is dat er wat onenigheid over is dan dat het heel makkelijk gaat. _O-

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:11

Hopelijk zijn is je buikpijn snel over of minder Nicje. Ben benieuwd naar je uitslag.

Ik dacht ook dat Baby Dump misschien iets goedkoper was maar zag online dat dat wel meeviel :') Ik ga voor een aantal dingen Marktplaats in de gaten houden.

Bloedprikken ging prima Marieke :) Iets flauw erna maar dat is ook wel logisch. Mooi dat de placenta goed ligt. Ligt die voor of achter? Grappig om dat van je vriend te horen, hier is mijn vriend ook helemaal happy na een echo :D

Goed om te horen dat het beter gaat met de ischias. Lijkt me lastig om zo beperkt te worden.

Het blijft lastig om te praten met iemand die komt te overlijden. Zeker als je zoiets niet eerder van dichtbij hebt meegemaakt.

Wij hebben het nog weleens over de namen. Ik vind het vooral grappig dat wij beide een hoop namen niet mooi vinden. Dit zijn vooral namen van andere kinderen toen wij op de basisschool zaten :+

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:25

Gelukkig dat het wat beter gaat [***]. Hopelijk blijft dat nu ook zo.
Wat je moet zeggen op zo'n moment is ook moeilijk en lastig.

Gelukkig dat bloedprikken goed ging. Moest je ook veel buisjes?
De placenta ligt achter, dus ik voel Ted ook heel goed.
Haha lief hé die mannen? Met een echo is het voor hun ook weer wat grijpbaarder. :)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:32

Superfijn dat je placenta nu goed ligt!

Mijne ligt voor, maar toch voel ik de papaya (huidige werknaam :') ) wel goed. Partner was laatst helemaal lyrisch toen hij 'm kon voelen met z'n hand op m'n buik. Mannen zijn best aandoenlijk als het opeens zo grijpbaar voor ze wordt. :D