Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:39

Wat naar Doortje! Hopelijk is alles goed woensdag

Jolien wat naar dat de griep zo blijft hangen, hopelijk voel je je snel beter!

Lau vandaag 1e keer 2 spuiten toch? Zet hem op! Hoe lang blijf je nu op 2 spuiten zitten?

Primavera geniet van jullie vakantie!

Welkom Dieseltje en Netjuh! Spannende tijd!

Vraagje even in spoiler in verband met meelezers :o ,
Spoiler:
heeft iemand hier ervaring met een test die binnen de afleestijd (na 5 min aflezen) een licht maar toch echt aanwezig 2e streepje geeft, die er met 10 en 15 minuten ook nog staat en daarna wegvaagt? Ik weet dat ze na de tijd niet meer betrouwbaar zijn, maar ken dat meer als dat er een indroogstreep komt, niet dat er een streep verdwijnt? Ik heb echt volop symptomen, maar mijn nod is pas de 18e dus wel wat vroeg, test is wel een early (action) geweest en herhaal sowieso morgen met 2 anderen nog

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:07

Meelezers kunnen spoilers ook gewoon openen hè.

Je moet binnen de tijd aflezen. Dit staat duidelijk in de gebruiksaanwijzing. Het risico met vroeg testen is dat het alsnog niet goed nestelt en je dus ongesteld wordt. Maar het kan ook goed gaan, daar heb je geen invloed op.
Gewoon de 18e opnieuw testen als je niet ongesteld wordt . ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:15

Klopt weet ik, maar dan zie je het bij scrollen toch iets minder snel, 1 handeling meer moeite haha
Risico's ben ik ook bekend mee hoor, maar het gaat mij dus echt om of mensen dit ook wel eens hebben gehad omdat ik dat niet ben en er ook niet eerder over heb gehoord :)

Lau

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:40

@bellex,
Geen idee heb vrijdag een echo dus denk dat ik dan meer hoor. Vind het wel heel eng allemaal hoor. Maar de slaap medicatie is echt zo fijn ik heb zo lekker geslapen dit weekend.
Qua testen geen ervaring nog ja alleen dat ze negatief zijn dus kan je niet helpen helaas.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:43

Ik ben hier niet mee bekend, maar ben ook geen fan van early action testen. Ik zal zeggen een streep is een streep, die komt er niet zomaar! Voorzichtig gefeliciteerd! Ik hoop voor je dat je over een paar dagen een duidelijke test hebt :)

Spannend Lau! Wel fijn dat de slaap medicatie helpt!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:46

Ja ben eindelijk weer een beetje uitgerust voel mij weer mezelf. Had ook weer zin om een outfitje aan te doen <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:03

Wat fijn dat je dit weekeind lekker hebt geslapen Lau, toch hard nodig ook! Begrijpelijk dat je het eng vind, lijk me best een spannend traject. Spannend vrijdag een echo!

Dank je wel Doortje, ik ga morgen gewoon 2 andere merken doen, heb een ruim assortiment ingeslagen :') en daarna gewoon afwachten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:05

Bellex schreef:
Wat naar Doortje! Hopelijk is alles goed woensdag

Jolien wat naar dat de griep zo blijft hangen, hopelijk voel je je snel beter!

Lau vandaag 1e keer 2 spuiten toch? Zet hem op! Hoe lang blijf je nu op 2 spuiten zitten?

Primavera geniet van jullie vakantie!

Welkom Dieseltje en Netjuh! Spannende tijd!

Vraagje even in spoiler in verband met meelezers :o ,
Spoiler:
heeft iemand hier ervaring met een test die binnen de afleestijd (na 5 min aflezen) een licht maar toch echt aanwezig 2e streepje geeft, die er met 10 en 15 minuten ook nog staat en daarna wegvaagt? Ik weet dat ze na de tijd niet meer betrouwbaar zijn, maar ken dat meer als dat er een indroogstreep komt, niet dat er een streep verdwijnt? Ik heb echt volop symptomen, maar mijn nod is pas de 18e dus wel wat vroeg, test is wel een early (action) geweest en herhaal sowieso morgen met 2 anderen nog

Ik breek even in, lees hier stiekem nog mee :)

Ik heb dit ook gehad, ik had vroeg getest en zag een streepje, nou was ie niet zo snel weer weg, maar na 2 dagen was ie zeker weg en nu is het gewoon een negatieve test geworden :) dus de streep kan verdwijnen, maar niet zo snel. Ik zou gewoon even wachten met testen tot je nod. Morgen is je hcg hoogstwaarschijnlijk niet verdubbeld, want dat kost een paar dagen. Dus dan zal je test niet perse duidelijker zijn. Als je nu al zo’n vraag moet stellen, is je hcg gewoon niet genoeg op dit moment. Als je echt zwanger bent, ben je dat op je nod ook nog weg ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:09

Thanx Bhodi, ga ik doen en heb je gelijk in haha

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:27

Nou spuit 2 voelde ik niet eens,
Mijn verloofde was al van 5 aan het aftellen en had hem er al uit voor ik het door had. Dus dit is positief dit houdt ik wel vol *\o/*

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:06

Wat ontzettend fijn Lau!

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:40

Ik heb al bijna een week niks van me laten horen, maar wil nu toch graag mijn hart even luchten.

Vorige week dinsdag had ik een tuur streepje, twee dagen later was hij iets duidelijker, zaterdag weer twee dagen later was het weer een een tuur streepje. Gister was hij toch weer duidelijker. Maar het streepje wordt pas na een paar uur zichtbaar. Op internet lees je dan dat hij niet geldig is. Vanmorgen weer getest, weer geen streepje. Ik weet het niet meer, ik denk zelf dat het niet goed zit. Vorige week veel last van mijn buik gehad en nu juist helemaal niks meer.
Ik hoor vandaag ongesteld te worden, normaal kun je de klok er op zitten. Nu nog helemaal niks.

Dit maakt je zo onzeker, ik weet eigenlijk al wel dat het niet goed gaat. Maar je blijft hopen dat er toch een wonder gebeurt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:43

Anieke06 schreef:
Ik heb al bijna een week niks van me laten horen, maar wil nu toch graag mijn hart even luchten.

Vorige week dinsdag had ik een tuur streepje, twee dagen later was hij iets duidelijker, zaterdag weer twee dagen later was het weer een een tuur streepje. Gister was hij toch weer duidelijker. Maar het streepje wordt pas na een paar uur zichtbaar. Op internet lees je dan dat hij niet geldig is. Vanmorgen weer getest, weer geen streepje. Ik weet het niet meer, ik denk zelf dat het niet goed zit. Vorige week veel last van mijn buik gehad en nu juist helemaal niks meer.
Ik hoor vandaag ongesteld te worden, normaal kun je de klok er op zitten. Nu nog helemaal niks.

Dit maakt je zo onzeker, ik weet eigenlijk al wel dat het niet goed gaat. Maar je blijft hopen dat er toch een wonder gebeurt.

Misschien even bloed laten prikken? Dan kunnen ze misschien meer zien dan de test?

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:54

Ik wacht nog even een paar dagen af of het misschien toch doorzet

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:02

Zijn alle streepjes pas na een paar uur zichtbaar? Vaak zijn het dan indroog streepjes.. je kunt nog een early van CB proberen? Die geeft aan ‘zwanger’ of ‘niet zwanger’
Vind ik zelf wel fijn bij onduidelijke strepen. Ik hoop voor je dat het positief is!

Anna06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:08

Ja de streepjes komen echt pas een hele tijd later.
Ik heb nog z'n test liggen, maar durf die nog niet te doen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:54

Je kan idd even wachten tot je ongesteld moet worden! Ik duim voor je!

Ik begin ineens weer te bloeden.. heb 6 dagen geen bloedverlies gehad en nu ineens echt wel veel bloedverlies. Moet ik hier een verloskundige voor bellen voor de zekerheid?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:28

Oh Anieke wat een onzekerheid jakkes, ik duim voor je!

Daar durf ik geen antwoord op te geven Doortje, behalve, bij twijfel altijd doen. Liever 100x te veel dan 1x te weinig!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:43

Na advies van de huisarts(al was het alleen voor mijn eigen gemoedsrust zodat ik mijn eigen lijf wat leer kennen) deze periode met ovulatietesten bijgehouden hoe en wat.

En gister een hele mooie duidelijke piek!(test streepje donkerder als de controle) Wat dat betreft doet mijn lijf het dus wel *\o/*

Afbeelding

Of het ook werkelijk gelukt is komen we over 1,5 week achter, maar gek genoeg geeft me dit zoveel rust. Weten dat dit onderdeel dus gewoon werkt!

@anieke wat een onzekerheid… maar weet wel dat de test positief moet zijn binnen 5 tot max 10 min… daarna word het gezien als vals positief…
Ik zou pas over dag of 2 testen. Dan is het hormoon al weer stuk meer aanwezig als het echt zo mag zijn.

@dooortje, bij twijfel bellen is altijd het advies. Zeker met bloedverlies!

@bellex, toch een licht tuurstreepje dan? Iets anders kan ik er denk niet van maken ;)

@lau spannende tijd! Hopelijk lukt het op deze manier

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:51

Anieke06 schreef:

Heel herkenbaar. Wij zitten er hier precies t zelfde op. Wij hier eergisteren wel een lichte streep en vanmorgen helemaal niets. Alleen wel nog niet ongesteld terwijl ik normaal echt al met de middag ongesteld ben.

Zo frustrerend. Ik heb nu de testen besteld die zeggen wel of niet zwanger. Misschien geeft dat duidelijkheid.

Kun je niet bellen met je huisarts om toch bloed te laten prikken? Misschien heb je een innesteling die later is of iets.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:03

Wat frustrerend Netjuh! Fingers crossed dat je menstruatie wegblijft!

Hier helaas zojuist ongesteld geworden

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:13

Bellex schreef:
Wat frustrerend Netjuh! Fingers crossed dat je menstruatie wegblijft!

Hier helaas zojuist ongesteld geworden

wat klote Bellex! Hopelijk volgende maand..

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:45

Balen bellex! Je gaat er toch echt wel serieus over nadenken als je zn licht streepje ziet. Hopelijk heb je snel een echte plakker!

Dooortje, heb je nog gebeld met de verloskundige? Of is het bloeden gestopt.

Dieseltank, fijn dat je zo duidelijk je piek hebt gevonden. Haha jullie hebben flink je best gedaan. Mijn duimen draaien!

Anniek, hopen op een wonder.. onzekerheid is rot. Nog steeds geen tekenen van een menstruatie,?

Lau super fijn dat het prikken zo onverwachts toch mee valt. Mag ik vragen hoe dit nu verder in zn werk gaat en wat de spuiten precies doen. Mag ook per pb of als je het niet prettig vind gewoon niet!

Ik zelf zit op het wachtbankje.
Vorige week op de piek en de dag erna gezellig gehad dus we wachten weer in spanning af. De 24e zou mn menstruatie zijn. Enige gekke is dat ik vorige maand, de dag na onze gezellig avond al direct misselijk was. Dit hield zn 1.5 week aan.. enkele dagen later had ij ineens 1 dag eerder dan normaal, een beste intense menstruatie.

En nu weer de dagen direct na onze plezierige avondjes gedurende dag paar x flink misselijk. Het is wss niks maar gek is het wel omdat ik hier eerder nooit last van had

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 15:57

Balen Bellex :(:)

Wat gek linn dat je ineens zo misselijk bent. Niks geks gegeten ofzo?

Het bloeden is erger geworden en ook wat kleine stolsels. Heb de verloskundige gebeld en waarschijnlijk zit er nog restweefsel, woensdag heb ik een echo..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:21

Gek Linn, misschien toch je hoofd die er iets geks van maakt? Kan hoor soms heb je toch wat in je achterhoofd -O-