Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:11

Ik lees nu wel op de site dat het een normale bijwerking is en vaker voorkomt bij jongeren wat ook wel klopt. Ik ga anders morgen gewoon eens bellen , mocht ik er niet door komen dan maar ja invullen.

Voel mij gelijk zo'n aansteller als ik ja invul :')

Vayo

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:18

Mij lijkt niet dat het een allergische reactie was hoor. Ik denk dat de kans groot is dat het van de spanning was of idd wat misselijk van de vaccinatie (had ik bij de eerste pfizer ook wat), maar ik geloof niet dat dat onder een allergische reactie valt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:24

Vayo schreef:
Mij lijkt niet dat het een allergische reactie was hoor. Ik denk dat de kans groot is dat het van de spanning was of idd wat misselijk van de vaccinatie (had ik bij de eerste pfizer ook wat), maar ik geloof niet dat dat onder een allergische reactie valt.

Nee denk ik ook niet mijn moeder en zusje kregen het al veel eerder echt binnen een uur en toen moesten ze wel bellen achteraf gezien. Eigenlijk heb ik misselijk heel veel gehoord van mensen om mij heen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:30

Ja en dat is wel een milde bijwerking natuurlijk, alleen lijkt het mij geen allergische (mogelijk levensbedreigende) reactie.
Zo had ik na de booster een pijnlijke oksel en gezwollen klieren. Ook een milde bijwerking, maar geen allergische reactie. Dit is vanzelf na 3 dagen weer weggetrokken en ik voel me nu een maand later nog steeds kiplekker!

Ik denk dat je er verstandig aan doet er niet te veel over te gaan lezen, want je maakt jezelf echt gek dan. Probeer meer in de mindset te gaan van ´het is maar een spuitje´. En probeer nadien lekker wat afleiding te hebben, anders ga je op iedere dingetje focussen en dat geeft ook spanning.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:32

Vayo schreef:
Ja en dat is wel een milde bijwerking natuurlijk, alleen lijkt het mij geen allergische (mogelijk levensbedreigende) reactie.
Zo had ik na de booster een pijnlijke oksel en gezwollen klieren. Ook een milde bijwerking, maar geen allergische reactie. Dit is vanzelf na 3 dagen weer weggetrokken en ik voel me nu een maand later nog steeds kiplekker!

Ik denk dat je er verstandig aan doet er niet te veel over te gaan lezen, want je maakt jezelf echt gek dan. Probeer meer in de mindset te gaan van ´het is maar een spuitje´. En probeer nadien lekker wat afleiding te hebben, anders ga je op iedere dingetje focussen en dat geeft ook spanning.

Is ook zo ik heb niks geks gehad verder hoor van de vaccinatie ook niet na maanden dus ik vertrouw het zeker wel :j maar ik twijfelde omdat de vraag op het papier stond dan raak ik een beetje in de war.

Ik heb een hele onrustige week heb klein conflict gehad met mijn werkgever wat eigenlijk voor mij de druppel was. Dus ik ben al flink gespannen en ga dan heel moeilijk nadenken over werkelijk alles.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:37

Je kunt altijd ja zeggen, kan geen kwaad, dan word je langs de balie gestuurd :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:38

Wat jij beschrijft lijkt mij niet zozeer een allergische reactie, maar misschien idd een reactie op spanning.

Op de locaties waar ik tot nu toe ben geweest was er een mogelijkheid om liggend geprikt te worden. Ik heb zelf de neiging om flauw te vallen. Niet omdat ik me (bewust) te druk maak van tevoren. Ik kan gewoon zo ineens *boem* van de wereld zijn, zowel bij vaccineren als bij bloed afnemen (bij het laatste is de kans groter). Meestal gaat het goed, maar ik ben het liever voor ;-)

Kruis bij onderdeel 8 'ja' aan op de gezondheidsverklaring. Dan sturen ze je even langs de arts en dan kun je overleggen. De eerste keer dat ik dat deed voelde ik me ook een aansteller, maar de betreffende arts heeft mij ervan verzekerd dat ze het veel liever van tevoren weten zodat er rekening mee gehouden kan worden, dan dat je het van jezelf weet maar niets zegt en dan ineens *boem* onderuit gaat op een stoeltje.

Bij het liggend prikken nemen ze iig de tijd voor je en je bent laaaaaang niet de enige. Helpt vast ook een flink eind tegen eventuele spanning waardoor je mogelijk misselijk wordt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:41

Ik ben gelukkig nog nooit flauwgevallen of weggevallen door prikangst. Ik kan ook gewoon zittend geprikt worden gelukkig! Maar goed anders voor de zekerheid maar ja aankruisen maar ik lees nu ook wel dat misselijkheid zeker met name bij jongeren voor kan komen.

Ik was ook heel licht misselijk na de hepatitis vaccinaties.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:43

Mijn advies is vooral bedoeld vanuit het idee dat je nu al zo enorm gespannen bent en ook nog eens een vervelende week achter de rug hebt :(:)

Als liggend prikken je misschien wat verlichting kan geven, dan voel je je achteraf misschien ook beter. En word je toch misselijk, dan is het misschien toch een milde bijwerking van het vaccin.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:54

Karin schreef:
Mijn advies is vooral bedoeld vanuit het idee dat je nu al zo enorm gespannen bent en ook nog eens een vervelende week achter de rug hebt :(:)

Als liggend prikken je misschien wat verlichting kan geven, dan voel je je achteraf misschien ook beter. En word je toch misselijk, dan is het misschien toch een milde bijwerking van het vaccin.

Ja snap ik hoor dat je het goed bedoeld :j Ik ga daarom ook alleen heen dan kan ik nog enigszins tegen mijzelf zeggen dat ik normaal moet doen want ik ben alleen. Ik wordt altijd nog zenuwachtiger van mensen om mij heen.

Mijn moeder wil al niet eens meer mee die heeft zo'n leuke ervaring gehad toen ik als kind twee vaccinaties kreeg. Die schaamde zich zo erg voor mij :') :') ( ik sloeg toen de vrouw die mij wou prikken , uit reactie meer maar die mevrouw werd toen aardig woest).

Maar alleen gaat al wel een stuk beter , en ik weet nu dat er mensen rondlopen van het Rode kruis om te vragen hoe het gaat dat , de vorige keer heb ik daar vooral heel veel aan gehad.

--

Mijn vader had moderna gehad en behalve een pijnlijke arm geen bijwerkingen. Vorige keer had hij Pfizer.

Mijn opa en oma hebben de booster gehad ( merk geen idee) opa zoals gewoonlijk met alles nergens als van. Mijn oma was weer heel ziek mede door de combinatie van reuma en wondroos was ze ooit in het verleden heeft gehad.

Mijn tante ook geboosterd ( merk geen idee) en was ook weer erg ziek. Mijn opa , oma en tante hebben vorig jaar corona gehad en met name mijn tante heeft long-covid opgelopen. Althans ze zat midden in een burn-out dus het kan ook zijn dat het herstel gewoon heel langzaam gaat.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:40

Afbeelding

Mijn zus had dit na moderna booster.
Terwijl ze em voor 3e keer kreeg en nu pas klachten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:41

Schijnbaar redelijk vaak voorkomend. Hoorde diverse prikkers al over de Moderna arm.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:44

Nou de booster zit er weer in.
Druk op die locatie en er liepen een paar militairen rond maar ik geloof niet dat deze prikte. Ik werd door een hele aardige mevrouw geprikt en het was over voor ik er erg in had. Ik heb gewoon pfizer gehad. Al leken er meer hokjes open voor moderna. Maar ik heb alleen maar een paar hokjes kunnen zien. Ook heb ik een papiertje gehad met welke vaccin ik gehad heb.

Deze locatie ligt op een terrein met een aantal restauranten, een bios, mcdonalds, decathlon, bowlingbaan. maar er stonden meteen voordat je kunt kiezen een verkeersmeneer die aanwees waar ik heen moest. Jammer want ik had graag op dezelfde plek geparkeerd als de vorige keren. Ik denk zo maar dat de afhaal van die restaurants er onder lijdt dat alle het verkeer door een verkeersmeneer de ene kant op gestuurd wordt. Al was er wel wat volk rond de happy italy waar ik mijn pizza heb gehaald.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:49

Ik ben ook net in breda breepark geweest!!!
Idd 2 militairen gezien. Maar was niet veel soeps :D

Was echt maar 1 pfizer loket en de rest ( 13 ) was allemaal moderna .

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:51

2 pfizer loketen 12 en 13 of 13 en 14 dat zegt wel iets over welke groep ze daar voornamelijk prikken.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:53

13 en 14 maar was maar 1 pfizer hokje voor de vaccinatie (14).
13 werd moderna.
Ben je ook bij mevrouw met het oranje haar geweest?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:57

En ik vroeg me al af waarom er zoveel oudere mensen rond mij zaten.
Maar dat verklaart het wel.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:12

Zebrastreep schreef:
Ik lees nu wel op de site dat het een normale bijwerking is en vaker voorkomt bij jongeren wat ook wel klopt. Ik ga anders morgen gewoon eens bellen , mocht ik er niet door komen dan maar ja invullen.

Ik zou gewoon ja invullen. Zou je het bij de balie benoemen terwijl je alleen maar nee hebt ingevuld, zouden we je voor de zekerheid ook langs de medische balie sturen. Het is echt geen enkel probleem en absoluut niet aanstellerig. Het gaat overigens om één van deze factoren, het hoeft zeker niet per se een combinatie te zijn.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:46

Ben benieuwd hoe druk het is in Haarlem. Ook een grotere locatie denk ik. Wordt namelijk gebracht en vind het sneu dat misschien diegene lang staat te wachten. Hoef de 29e pas en ik hoop op Pfizer. Als ik jullie berichten lees krijg ik die denk ook want ben 26. Denk dat het wel me laatste prik is. Doe het ook alleen voor omdat ik in maart naar Disney en Parijs ga anders had ik het niet gedaan want geloof er niet zoveel meer in.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:54

Ik was door alle verhalen over drukte dus op tijd weg gereden en was voor mijn tijd al geprikt en zat al te wachten. Ja het was druk maar je kon wel zo doorlopen. ik heb nu korter moeten wachten in de rij voor de prik dan de vorige 2 keren. En niet dat je buiten op de rotonde al stil stond.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:13

Mizora schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik zou gewoon ja invullen. Zou je het bij de balie benoemen terwijl je alleen maar nee hebt ingevuld, zouden we je voor de zekerheid ook langs de medische balie sturen. Het is echt geen enkel probleem en absoluut niet aanstellerig. Het gaat overigens om één van deze factoren, het hoeft zeker niet per se een combinatie te zijn.

Bedankt vul ik toch even ja in , scheelt mij weer een telefoontje morgen naar de GGD. Ik heb er dacht ik geen eens een pijnstiller voor genomen daar was ik toen veelte moe voor haha :')

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:18

Bij onze priklocatie ook een mooie, parkeerveld afgesloten want er waren mensen gevallen. Dus werden helemaal omgeleid naar een parkeerplaats 3 km verder en er gingen pendelbussen heen en weer :') Prikken zelf ging heel snel.

Anyways, booster geslaagd. Wel een nare nacht met koortsdromen en wakker met griep/koorts, hoofdpijn en ook een pijnlijke oksel. Hopelijk snel weer fit.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 21:50

Ik heb 'm samen met mijn moeder vandaag gehad. Nergens last van dan alleen een beetje in m'n arm, maar dat is morgen waarschijnlijk wel weer over. :)

Zij zit in het jaartal, en ik kreeg oproep sms vanwege medische gronden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 22:16

Walkure schreef:
Bij onze priklocatie ook een mooie, parkeerveld afgesloten want er waren mensen gevallen. Dus werden helemaal omgeleid naar een parkeerplaats 3 km verder en er gingen pendelbussen heen en weer :') Prikken zelf ging heel snel.

Anyways, booster geslaagd. Wel een nare nacht met koortsdromen en wakker met griep/koorts, hoofdpijn en ook een pijnlijke oksel. Hopelijk snel weer fit.

Dat is in het kader van een zeer besmettelijke variant ook achterlijk van de ggd, druk ze samen in een bus.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:09

Hier net Pfizer gehad zit nu te wachten was een van de laatste op de afdeling. Hier in ede een paar militairen maar prikken niet nu. Ik had een misschien en 2 keer ja dus moest langs de arts maar kon gewoon geprikt worden.