Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:02

Ik heb voor morgen weer een route uitgezocht online. Ben heel benieuwd of het een beetje leuk is. Jullie zien het morgen ;)

Supervixen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:34

Ohh poes dat ziet er mooi uit daar!

Ik zal voor je duimen tita.
Ik heb vandaag gelopen op de hoka clifton 7. Toen ik ze net had was ik er niet kapot van. Ik kreeg er een zere plek van bij mijn tenen.
Maar nu ben ik wel om. Zulke fijne demping en stimuleert midden/voorvoetlanding.
Laatst ook mijn marathon mee gelopen. Fijne schoenen!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:52

Leuk om te horen ik ben ook wel weer eens aan een nieuw paar toe. De saucony’s zijn zo goed als op en ik wil niet met twee paar Brooks lopen.

En idd was mooie omgeving! Op dik uur rijden van bij ons, wist ik niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 08:58

Fijn dat de Hoka's bevielen SV :j
Hoor daar idd veel tevreden mensen over.

Qua schoenen ben ik ooit begonnen met Lidl hardloopschoenen :+
Die waren niet geweldig. Toen op de gok Nike's besteld. Altijd prima op gelopen, maar die waren op den duur echt op.

Daarna naar Run2Day gegaan, meting laten doen en Adidas meegenomen. Die vond ik niet heel geweldig. Stuk zwaarder dan de Nike's en wat lomp.
Demping was dan wel weer fijn.

Daarna bij Asics uitgekomen en daar heb ik nu 2 paar van. Al is 1 paar nu omgeschoold naar wandel-/ hardloopschoenen voor bij de paarden. :+

Even geen hardloopfoto, maar hier kan ik toch heel blij van worden :D

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:33

50 km! Waaaat!? Lekker bezig joh, helemaal gek na Corona haha! Dat is een mega middelvinger _/-\o_

Poes, prachtig! Goed gelopen zeg, niet gek dat dat pittig voelde.

Gisteren Lunterse Berg trail gelopen, zou 13 km zijn maar ik kwam op 12,5. Gemiddelde tempo lag heel laag en daar maakte ik me heel even druk om maar DIE HEUVELS! 300 hoogtemeters klopte dus ook echt, mijn benen waren na 10 helemaal moe geworden. Ik kreeg m’n voeten niet meer opgetild maar ik heb het gelopen. Hoppa!
Dit was ook sinds de bevalling weer de eerste uitdagende trail die ik heb gelopen.
Ik ben wel weer helemaal aan, lopen is leuk! *\o/*

Ik heb geen schema trouwens, ik loop waar ik zin in heb en probeer het wel altijd wat te verdelen. 1x interval, 1x langere loop en liefst trail, 1x snel vlak en niet te ver. Meestal komt het op zoiets uit. Qua weekindeling is het nog even zoeken want ‘s avonds in het donker in de onverlichte polder in m’n eentje vind ik toch niet fijn. Normaal nam ik altijd m’n grote hond mee maar die steekt na 2 km zijn middelvinger op en laat mij hem voortslepen :))
Gaan jullie alleen in het donker?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:55

Prachtige foto’s, poes. Knap gedaan!

Mooie foto, Dilan!

Sodeknetters, wat een afstand, SV! :wow: Hoe voel je je nu, de day after?

Geslaagde trail, zo te lezen, Lisitano! Ik loop ook niet echt volgens een schema. Twee keer per week training en een keer per week duurloop. Die pas ik uiteraard wel aan op mijn doel.

In m’n eentje in het donker lopen doe ik hier niet, schijnt niet vertrouwd te zijn.

Qua verlichting: altijd met verlichting. Het liefst draag ik ook nog felgekleurde bovenkleding.
Kom ze wel eens tegen in de schemer, zonder licht en volledig in het zwart gekleed. |o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:01

Stel jullie hebben schoenen....waar je uiteindelijk niet op kan lopen.
Hoe is dat bij jullie verlopen?

Ooit liep ik op slechte schoenen kreeg een runnershigh tijdens lopen en liep mezelf dus kapot ...ik moest 8-10km niet meer en liep opeens 15km en bij 17 stond ik kapot langs de weg....mama gebeld en moest me ophalen en ruim jaar uit de running

Daarna altijd NB schoenen gehad met goede demping en waar ik op weg liep.

Maar wat als je schoenen hebt waar je niet mee kan lopen hoe handelen jullie dat af of hoe hebben jullie dat ooit afgehandeld.
Verlies nemen of was er service

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:22

Bij de sportzaak waar ik m’n schoenen koop, geven ze aan dat je terug moet komen als er wat is.

Hangt er denk ik ook vanaf hoe lang je je schoenen hebt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:25

Ik heb altijd verlies genomen. Maar online koop ik vrijwel geen schoenen tenzij ik het model al ken. Op Vinted kun je ze nog proberen te verkopen, dat loopt wel aardig.

Sommige merken bieden ook 30 dagen uitproberen. Ik heb ook schoenen van de Decathlon, model Long. Een vriendin ook, die loopt er marathons mee. Ik vind die echt heel fijn zitten en ze zijn rond de €70. Ze doen niet onder voor mijn Asics. Bij hen kun je ze sowieso uitproberen en terugbrengen als je het niks vindt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:26

Ik heb sowieso pronatie en zolen dus geen normale poten.
Maar trail schoenen hebben geen pronatie

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:40

Ik snap je niet helemaal. Gaat het om schoenen die je al hebt of wilt gaan aanschaffen?

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:09

Afbeelding

Lekker rustig aan begonnen SV, jeemig! _/-\o_
Voel mij echt a-sportief na elke post van jou! Hahaha

Benieuwd naar je nieuwe rondje MuSli, omdat je wat dichterbij woont misschien een leuke inspiratie bron voor mij.

Trailrondje klonk ook super leuk Lisitano, mooie omgeving en pittig zwaar zo te lezen.

Ik ging vanmorgen voor mijn interval 5x1km met 2 minuten rust. De lucht en zon waren prachtig maar voor korte duur hier. Interval voelde erg fijn, liep makkelijk maar vind het toch ook lastig hoor die intervallen. Een beetje tussen “ik voel mij totally Daphne Schippers” en het “ik ga echt half dood en waarom doe ik dit” gevoel in _O-
Maar lekker even de hartslag omhoog, tijd voor een foto in de pauze momenten en moe maar voldaan weer thuis. Toch maar weer mooi gedaan en voel dat het goed is voor mijn andere hardloop rondjes.

Heb het echt door jullie ingezien dus dank daarvoor!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:17

Toppie gedaan!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 11:52

Puera schreef:
Ik snap je niet helemaal. Gaat het om schoenen die je al hebt of wilt gaan aanschaffen?

Ik heb ze al maar ik geloof niet wat ze gedaan dat dat gaat werken en wat dan…weer terug naar de winkel.
Nieuwe kopen…. Weer tobben….

Voor je het weet heb je dadelijk 3 paar aangeschaft

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:21

Poes wat een mooie foto's! Mooie loop zo te zien.

Lisitano heftig is dat daar hè, met de heuvels! Het is een mooie omgeving, maar pittig om te lopen. Klinkt wel alsof je het lekker hebt gehad :)

BB80 zo herkenbaar, dat heen en weer gaan tussen ik-vlieg en ik-ga-dood tijdens een interval _/-\o_ goed gelopen!

Ik heb vandaag naar Jeff geluisterd. Warmlopen, 1 mijl vlot, even herstellen en daarna 8*800 meter op 6:00 min/km met steeds 3 minuten er tussen. Een relatief rustige training dus, lekker gelopen. Ik vond het wel koud :brr: er lag zelf nog wat ijs op de sloten, daar ben ik niet voor gemaakt... Mijn handen waren helemaal opgezwollen toen ik thuis kwam, ondanks handschoenen. Ik snap het niet, dat heb ik wel vaker bij warmte, niet bij kou :7

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:33

Puera ik voel me wel prima, beetje stram bij het opstaan vanmorgen.
Vandaag een hardloopster op de foto gezet. Zij had reclamefoto's nodig als ambassadeur van 361, dus heb meteen de spierpijn eruit gewandeld. Rondje met haar door een park gegaan en foto's gemaakt.
Meteen krachttraining gehad met mijn lens van anderhalve kilo en het steeds door mijn knieën gaan.

Ik had al gehoord dat die trail pittig was Lisitano. Heb je spierpijn?

Tita ik had ook een keer verkeerde schoenen. Kreeg er enorme blaren van onder mijn grote teen. Die zijn de prullenbak ingegaan.

Lekkere training BB80!

Gelukkig dat Jeff vandaag wat aardiger voor je was Kylan :+ .

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:07

Ik hou jullie niet meer bij hoor.

:+

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:49

Tita, heb je ze gekocht bij een landelijke keten of een plaatselijke sportzaak? De laatste vindt het belangrijk dat hun klanten tevreden zijn, is mijn ervaring.
Ik mag ook altijd terugkomen als er wat is. Mijn schoenen heb ik ook kunnen testen. Maar met trailschoenen gaat dat waarschijnlijk wat lastiger.

Fanatiek Kylan! Klinkt als een fijne training.

Vanochtend 12,5 km gelopen op een rustig tempo, ging lekker ondanks de harde wind. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:51

Wel leuk als je twee hobby's zo kunt combineren @SV. Fijn dat de spierpijn meevalt...

Hier, na een niet zo beste nacht (kleine man had erg last van z'n peuterastma waardoor ik elke 1,5/2u met de puffer aan de slag kon), toch vanmiddag naar het Twiske gereden voor een mooi rondje hardlopen! :D

Genoten met een podcastje op door de polder. Eventjes tijd voor mezelf. Lekker gelopen, wel flink wind zo her en der :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:49

Zwaar müsli
Is daar alleen polder?

Ik ook rondje geprobeerd schoenen schoon te houden niet gelukt
Niet pijnvrij blaar voet minder last maar nu de andere
Ik zit nu in de auto moet ff 10 min rijden en kan ik de schade bekijken mijn voeten branden en geven steken

Langzaam gelopen wat plaatjes geschoten
Pannenhoef Rijsbergen

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kansloos hier …… toen werden ze vies

5.7km in 44 min

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:56

Musli en tita wat een leuke gebieden om te lopen.
Hier heeft bijna de hele dag de zon geschenen, bij jullie niet?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:59

Supervixen schreef:
Musli en tita wat een leuke gebieden om te lopen.
Hier heeft bijna de hele dag de zon geschenen, bij jullie niet?

Wisselend. Later wel, maar toen had ik geen zin meer om te stoppen voor nog een foto :P

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:09

Geen idee zit in verbouwing heks huis is zooi
Maar daar was het bewolkt en droog wel frisse wind

Helaas blaar kwam niet veel vocht uit maar ik vraag me wel af moet ik weer naar de winkel en moet ik er wel mee doorgaan
5-6km is geen trailafstand ik sta stil nu

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:16

BB80 schreef:
Ik ging vanmorgen voor mijn interval 5x1km met 2 minuten rust.

Ik heb naar aanleiding van je post vanmiddag hetzelfde gedaan;
5x 1km (alhoewel de laatste km 800 mtr werd) met 2 minuten wandelen.
Mijn benen voelden als lood, heb wel eens fijner gelopen, maar kwam uit op 5,9 km in 41 minuten.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:34

Wat een prachtige gebieden hebben jullie om te lopen! Hier alleen maar asfalt, weg, beton :=