Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:28

Ibbel schreef:
Ivermectine is een antiwormenmiddel. Ook voor mensen idd, maar het is een anthelminticum. Geen antiviraal middel. En dat is chemisch sowieso al klip en klaar, maar medisch wetenschappelijk ook allang aangetoond. Jouw huisarts is z'n diploma niet waard en zou uit het register geschrapt moeten worden.

Dan ga jij er vanuit dat de huisarts dit inderdaad heeft voorgeschreven. ;)

Misschien gewoon op internet bestelt? Heeft mijn wappie-kapster ook gedaan.
:D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:30

Electra63 schreef:

Het staat in de post.. :j

Ik hoor meer dat artsen het voorschrijven... geen idee waarom.. maar het gebeurd :j

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:31

Hahahatsjoe's ankedotes over mensen in haar omgeving hoeven we inderdaad totaal niet serieus te nemen, aangezien ze op Bokt onwaarheden heeft verspreid over mensen die ontkracht zijn door een andere bokker.
En stalken is veel te veel eer; dergelijke (bovenstaande) incidenten vallen nogal op hier op Bokt, icm je Ivermectine propaganda.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:32

Of helemaal niets geslikt maar wederom een halfslachtige poging om mensen van vaccineren af te houden. Je hoort op vrijdag dat iemand positief is en je huisarts schrijft dit voor in het weekend? Terwijl je niet eens getest bent? Dat slikken is al dom, het slikken zonder Corona nog veel dommer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:33

Cer schreef:
Electra63 schreef:

Het staat in de post.. :j

Ik hoor meer dat artsen het voorschrijven... geen idee waarom.. maar het gebeurd :j

Ja, maar aangezien deze bokker al eerder op een leugentje is betrapt?

Iedereen kan wel van alles roepen, maar is het ook werkelijk voorgeschreven?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:37

Cer schreef:

Dat hoor ik ook.. maar alleen antivaxers weten daar over te vertellen, maar willen nooit zeggen om welke HA het gaat.
Ze hebben het altijd gehoord van de vriendin van hun nichtje haar buurman.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:45

Brainless schreef:
Dat hoor ik ook.. maar alleen antivaxers weten daar over te vertellen, maar willen nooit zeggen om welke HA het gaat.
Ze hebben het altijd gehoord van de vriendin van hun nichtje haar buurman.

ja precies.. en dan die Joe Rogan..
En je leest natuurlijk ook verklaringen van artsen die het voorschrijven.. maar dat zijn dan die artsen voor vrijheid misschien, of een aantal andere artsen die het niet eens zijn met het beleid?
Ja en als je arts al sceptisch is, dan kan ik me voorstellen dat de patienten dat helemaal zijn... dat versterkt elkaar..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:00

Citaat:
Ik ben roker en drinker en houd me alleen aan de wettelijk verplichte maatregelen. Heb geen Corona gehad hoor ben ook niet ziek? Dus das bullshit. Echt niet elk persoon word ziek en gaat dood. Ics liggen helemaal niet vol er is alleen onderbezetting van personeel. Personeel wil en kan het niet meer aan. Daar gaat het om. Capaciteit word minder.

Gevaccineerd of niet. Het maakt helemaal niets uit beide kunnen coro na krijgen en dood gaan. Net als met de griep. En dat is geen onzin dat zijn feiten.

Hoe kun je vrij zijn als je te bang bent om de feiten te zien...?

Ik snap op zich niet dat ik al bijna twee jaar niet bang ben voor 'the big one', maar ik wist dat het er aan zat te komen.

Sars in 2001 doofde vrij snel uit en Mers in 2006 ook. De jaartallen zeg ik uit mijn hoofd, maar bij beide ziekten wetd gezegd 'This could be the big one'. En in '19 was het dus raak.

1) Geen feit :'het is 100% of het is 0%'.
Zo denkt angst, dat weet ik wel, maar het is verder niet waar.

Gevaccineerd of niet, het maakt wel degelijk uit.
Ja, beiden kunnen besmet raken, ziek worden, verpleegopname of IC opname.
Maar zonder vaccinatie is de kans vele malen groter op ernstiger toestanden.

2) Geen feit : 'het is een capaciteitsprobleem'.
Ja, ook.

Andermaal: in angst zie je geen nuances. Zo hoort dat vanuit ons instinct, maar voor deze crisis hebben we ons logische verstand nodig.
En er zijn nuances.
Er komen nota bene nieuwe bezuinigingen in de zorg.
Veel verpleegkundigen zijn getraumatiseerd omdat ze tegen hun geweten in te weinig zorg konden leveren - want de aantallen waren gigantisch.

En 'vol of niet' operaties bij hartziekten, kanker etc gaan niet door (... worden uitgesteld...) 'omdat er capaciteitsproblemen zijn', het bed is er botweg niet.

Gemiddelde ligtijd IC na een kankeroperatie is zoiets als drie dagen,
bij corona rond de 15 dagen.
(Grofweg 1 corona patiënt blokkeert vijf kankeroperaties.)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:07

Het kabinet trekt 100 miljard uit voor de immigratie, maar de zorg wordt weer afgeknepen.
Wat gaat er mis ?
Dit wordt uiteindelijk voor niemand meer leefbaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:18

sterregoud schreef:
Het kabinet trekt 100 miljard uit voor de immigratie, maar de zorg wordt weer afgeknepen.
Wat gaat er mis ?
Dit wordt uiteindelijk voor niemand meer leefbaar.

Ehm, niet om immigratie te bevorderen, he.
Er is een klimaatkrisis, en de oorlog in Syrië die in '16 zoveel vluchtelingen opleverde, was de tweede klimaatoorlog.

Dus geld uittrekken om de klimaatverandering te bestrijden
en de bijbehorende vluchtelingen te managen
is op zich prima.

Bezuinigingen op de zorg vind ik kolder.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:22

Er zijn gewoon best een hoop sectoren waar tekorten zijn. Zorg, onderwijs, cultuur zal ook wat lijden momenteel, klimaat, immigratie....

Enige waar ik vooral een beetje raar tegenaan kijk, paar jaar geleden ook al, is dat kopen van die Rembrand schilderijen.
Is het dan niet goedkoper om een kunstdief daarvoor in te zetten als je die schilderijen zo graag wilt? Ze zijn toch allemaal van dezelfde familie dus kan je ze een stuk makkelijker in een keer jatten dan steeds met miljoenen strooien om elke paar jaar zo'n doek te kopen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:36

Ilse_123 schreef:
Er zijn gewoon best een hoop sectoren waar tekorten zijn. Zorg, onderwijs, cultuur zal ook wat lijden momenteel, klimaat, immigratie....

Enige waar ik vooral een beetje raar tegenaan kijk, paar jaar geleden ook al, is dat kopen van die Rembrand schilderijen.
Is het dan niet goedkoper om een kunstdief daarvoor in te zetten als je die schilderijen zo graag wilt? Ze zijn toch allemaal van dezelfde familie dus kan je ze een stuk makkelijker in een keer jatten dan steeds met miljoenen strooien om elke paar jaar zo'n doek te kopen.

Ja joh, we laten onze regering gewoon opdracht geven om kunst te jatten. :+
Waarom niet?
Misschien kunnen we nog meer dingen jatten? Enige suggestie?

Echwel

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:07

Ach dat hebben ze in de oorlog toch ook gedaan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:13

Echwel schreef:
Ach dat hebben ze in de oorlog toch ook gedaan

Zeker !

Maar al veegelijken sommige mensen en politici deze tijd bijna met WI2, het is natuurlijk een onzinnige suggestie.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:21

Electra63 schreef:
Ilse_123 schreef:

Ja joh, we laten onze regering gewoon opdracht geven om kunst te jatten. :+
Waarom niet?
Misschien kunnen we nog meer dingen jatten? Enige suggestie?

Het was uiteraard een grapje :').
Verder heb ik nog wel suggesties :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:23

Corona gaat niet meer de wereld uit. Maar we kunnen wel door middel van vaccinatie de economie weer open gooien.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:26

@ Janneke, ze bevorderden de immigratie wel door mensen bij voorrang woonruimte te geven. Soms maken ze zelfs hun eigen burgers hier dakloos voor. Het gebeurt in Nederland.
En juist omdat ik menslievend ben, vind ik dit niet kunnen.

https://pzz.to/click?uid=13240&referrer ... d5d3390%2F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:28

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik ben roker en drinker en houd me alleen aan de wettelijk verplichte maatregelen. Heb geen Corona gehad hoor ben ook niet ziek? Dus das bullshit. Echt niet elk persoon word ziek en gaat dood. Ics liggen helemaal niet vol er is alleen onderbezetting van personeel. Personeel wil en kan het niet meer aan. Daar gaat het om. Capaciteit word minder.

Gevaccineerd of niet. Het maakt helemaal niets uit beide kunnen coro na krijgen en dood gaan. Net als met de griep. En dat is geen onzin dat zijn feiten.

Hoe kun je vrij zijn als je te bang bent om de feiten te zien...?

Ik snap op zich niet dat ik al bijna twee jaar niet bang ben voor 'the big one', maar ik wist dat het er aan zat te komen.

Sars in 2001 doofde vrij snel uit en Mers in 2006 ook. De jaartallen zeg ik uit mijn hoofd, maar bij beide ziekten wetd gezegd 'This could be the big one'. En in '19 was het dus raak.

1) Geen feit :'het is 100% of het is 0%'.
Zo denkt angst, dat weet ik wel, maar het is verder niet waar.

Gevaccineerd of niet, het maakt wel degelijk uit.
Ja, beiden kunnen besmet raken, ziek worden, verpleegopname of IC opname.
Maar zonder vaccinatie is de kans vele malen groter op ernstiger toestanden.

2) Geen feit : 'het is een capaciteitsprobleem'.
Ja, ook.

Andermaal: in angst zie je geen nuances. Zo hoort dat vanuit ons instinct, maar voor deze crisis hebben we ons logische verstand nodig.
En er zijn nuances.
Er komen nota bene nieuwe bezuinigingen in de zorg.
Veel verpleegkundigen zijn getraumatiseerd omdat ze tegen hun geweten in te weinig zorg konden leveren - want de aantallen waren gigantisch.

En 'vol of niet' operaties bij hartziekten, kanker etc gaan niet door (... worden uitgesteld...) 'omdat er capaciteitsproblemen zijn', het bed is er botweg niet.

Gemiddelde ligtijd IC na een kankeroperatie is zoiets als drie dagen,
bij corona rond de 15 dagen.
(Grofweg 1 corona patiënt blokkeert vijf kankeroperaties.)

Ik heb geen angst voor corona, ook niet voor prikken, maar ik denk na voordat ik wat doe. Ik denk sowieso met alles na.

En daarbij ik heb hele andere dingen aan m'n hoofd dan die domme corona. Nee ik geloof er niet in. Want heb nog niemand meegemaakt die er dood aan is gegaan. Ja m'n broertje heeft het gehad. Maar die vind het zelf ook niets voorstellen, gewoon een griepje zoals ie dat zo mooi zei.

Het is mijn mening. En meningen mogen ook wel eens gerespecteerd worden of niet? Vaccineren kies je zelf voor. Net als dat je als vrouw zelf kiest voor abortus. Het is JOUW keuze. Niet die van een ander. En je doet het voor jezelf.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:35

Dus omdat jij nog niemand hebt meegemaakt die er dood aan is gegaan, geloof je er niet in 8)7 :?
Bizar …

Ik heb gelukkig in mijn naaste kring ook niemand gehad die er dood aan is gegaan, maar daarom ontken ik de overbelaste zorg en doden niet. Wees blij dat je niemand in je directe omgeving kent die eraan overleden is!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:39

Fitzroy schreef:
Dus omdat jij nog niemand hebt meegemaakt die er dood aan is gegaan, geloof je er niet in 8)7 :?
Bizar …

Ik heb gelukkig in mijn naaste kring ook niemand gehad die er dood aan is gegaan, maar daarom ontken ik de overbelaste zorg en doden niet. Wees blij dat je niemand in je directe omgeving kent die eraan overleden is!

Dat nadenken daar schort het dan nog wel aan :').
Je kan je namelijk ook wel bedenken dat de overheid niet zomaar dit soort strenge maatregelen uitvoert (zéker niet met alle oliebol die ze over zich heen krijgen) voor iets wat niet bestaat. Om maar niet te spreken van al die artsen, experts over de hele wereld die zich grote zorgen maken en dat ook specifiek uiten in de media, met alle bedreigingen die ze er voor terugkrijgen.

Het is je keuze om wel of niet te prikken.
En je kan ervoor kiezen je ogen te sluiten voor feiten. Maar dat maakt ze nog niet minder werkelijk, nog niet minder waar.

Ik hoef ook geen respect te hebben voor zo'n denkwijze, daar ben ik ook vrij in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:45

Ik heb genoeg redenen om me niet te vaccineren. Maar mensen die zich wel vaccineren laat ik ook in hun waarde doe dat dan ook met mensen die dat niet zijn. Want we mogen toch nergens komen dus waar ben je bang voor? Ik kan een gevaccineerde niet besmetten en anders om ook niet. Want ik kom nergens.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:51

Ik ken wel mensen die er dood aan zijn gegaan. En niet stokoude mensen die aan van alles zouden zijn doodgegaan. Maar iemand van in de 50 die nog best een jaar of 30 mee had kunnen gaan.

En een goede vriend heeft long-covid. Kan nog niet eens de trap oplopen zonder bovenaan op een krukje te moeten uitrusten. Jonge sportieve vent.

Beide waren nog niet gevaccineerd omdat ze ziek zijn geworden voor de vaccinatierondes.

Edit: een gewoon griepje: dan heb je geen echte griep gehad. Een gewoon griepje is een ander woord voor een verkoudheid. Met echte griep lig je met 40 graden koorts en spierpijn 2 weken in bed. Dan piep je wel anders.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:53

Nee, want de mensen die zich niet willen laten vaccineren, zijn een gevaar voor de rest van de maatschappij, en zijn er verantwoordelijk voor dat deze pandemie zo lang duurt. En ik heb daar een probleem mee. Als iedereen gevaccineerd zou zijn, hadden we nu niet die stomme avond lockdown.

Flower033 schreef:
En een goede vriend heeft long-covid. Kan nog niet eens de trap oplopen zonder bovenaan op een krukje te moeten uitrusten. Jonge sportieve vent.

Ik hoor dit dus zovaak, van zoveel mensen. Mijn overburen ook. In de 30. Kunnen nog maar de helft werken van wat ze gedaan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:59

Avalanche81 schreef:
Nee, want de mensen die zich niet willen laten vaccineren, zijn een gevaar voor de rest van de maatschappij, en zijn er verantwoordelijk voor dat deze pandemie zo lang duurt. En ik heb daar een probleem mee. Als iedereen gevaccineerd zou zijn, hadden we nu niet die stomme avond lockdown.

Flower033 schreef:

Ik hoor dit dus zovaak, van zoveel mensen. Mijn overburen ook. In de 30. Kunnen nog maar de helft werken van wat ze gedaan hebben.

Hoe moet ik iemand besmetten als ik met niemand in aanraking kom? Dus dat wat je nu zegt is bullshit.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:07

Hoe kom je aan boodschappen dan? Er is echt no way dat je in dit dichtbevolkte landje met niemand in aanraking komt.