Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 01:35

Sandra_H schreef:
Ik heb dus eind mei Janssen gehad, en nu zie ik op de app van post.nl dat er weer een uitnodiging voor een vaccinatie onderweg is?? Heb wel gehoord over een evt extra vaccinatie, en over de (misschien) iets mindere betrouwbaarheid van Janssen, maar dacht dat ze daar nog niet helemaal uit waren. Nog iemand hier (uit bouwjaar 1967/1968) zo'n brief gekregen toevallig?

Dat zou ik wel willen!
Ik ben ook eind mei gevaccineerd,uit 67. Nog niets gehoord.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:22

veneri schreef:
Vandaag mn 2e pfizer prik gehad. Net als de eerste prik werd ik na een paar uurtjes doodmoe, knallende koppijn en misselijk en een zere arm. Kon mn ogen niet meer openhouden.
om 21.00 naar bed gegaan. Maar nu weet ik de andere bijwerking weer.... dagenlange slapeloosheid... terwijl je doodmoe bent...grrrr...

Vervelend zeg... veneri..
Ik heb daar ook flink last van gehad. Het is nu 5 weken geleden na mijn eerste prik en ik begin me nu pas weer normaal te voelen.
Ik denk niet dat ik voor een tweede prik ga... meer dan 2 maanden slecht voelen voor een vaccin vind ik echt te veel van het goede

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:26

ooh jee, bij mij heeft het na de eerste prik ook zo'n 2 weken geduurd voor ik weer een beetje normaal kon slapen. en dat was na een dryneedling behandeling bij de fysio voor mn schouderklachten, kennelijk is dat heel ontspannend voor je lijf.
ik weet niet hoe erg jij het had na je eerste prik, maar het kan natuurlijk ook minder erg zijn na je 2e. ik zou 'm wel halen, anders is de 1ste ook weer voor niks geweest, das zonde.
paar uurtjes geslapen vannacht uiteindelijk, maar heel onrustig en veel te kort. nu zit ik te zweten als een otter en mn arm doet verdomd veel pijn. is wel een feestje als we straks 1 a 2x per jaar op herhaling mogen zeg!

Storm

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:38

Gister gewerkt bij de priklocatie. Er waren al een hoop mensen die een 1e prik AZ hadden gekregen en nu als 2e prik Pfizer kwamen halen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:42

Swanzie schreef:
Ik denk niet dat ik voor een tweede prik ga... meer dan 2 maanden slecht voelen voor een vaccin vind ik echt te veel van het goede

Dan heb je die eerste prik voor de kat z'n viool gehaald, dat weet je hè?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 09:32

Ibbel schreef:
Swanzie schreef:

Dan heb je die eerste prik voor de kat z'n viool gehaald, dat weet je hè?

Lijkt mij een beetje zonde van de effort.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:19

Slapeloosheid, ik dacht dat dat door wat anders kwam. Maar sinds ik die 2e prik 2 weken geleden heb gehaald heb ik daar ook serieus last van!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:28

Storm schreef:
Gister gewerkt bij de priklocatie. Er waren al een hoop mensen die een 1e prik AZ hadden gekregen en nu als 2e prik Pfizer kwamen halen.

dat had ik ook heel graag gewild, maar dat werd pas bekend dat het kon de dag nadag de tweede AZ prik erin was gejast bij mij ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 10:32

Morrie schreef:
Storm schreef:

dat had ik ook heel graag gewild, maar dat werd pas bekend dat het kon de dag nadag de tweede AZ prik erin was gejast bij mij ;(

Klopt, dag na de tweede kwam dit bericht, die gezondheidsdienst had dit op basis van onderzoeken en rapporten uit andere landen al een maand eerder kunnen besluiten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:00

Nu zijn we 2 weken later dus veilig
Hadden we pfizer willen hebben hadden we zeker nog twee weken later geprikt en dan nog 2 weken wachten

Dus ben blij dat ik nu beschermd ben

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:04

Echwel schreef:
Nu zijn we 2 weken later dus veilig
Hadden we pfizer willen hebben hadden we zeker nog twee weken later geprikt en dan nog 2 weken wachten

Dus ben blij dat ik nu beschermd ben

Wij ook en toch? Drie weken geleden tweede AZ gehad, buiten een ietsje gevoelige arm geen bijwerkingen.
Afgelopen week wat snotterig( wel vaker) maar ook de prikplek die ineens weer pijnlijk werd en vier dagen een minuscuul beetje hoofdpijn en moe. Totaal niet aan testen gedacht maar beter wel kunnen doen. Gelukkig niemand gezien.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:06

Ik heb echt nergens last van gehad

Durf nu wel wat meer
Terrasje wel als het rustig is en op heel rustige tijden af en toe supermarkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:26

toen het aantal besmettingen erg laag was, ben ik een keer naar IKEA geweest en naar de LIDL, wel met FFP2 masker voor, maar nu het de pan uit vliegt, ben ik weer "gewoon" thuis en als ik de deur uit moet met FFP2 koffiefilter op m'n snufferd, want AZ beschermd maar 60% tegen de Delta variant.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:27

Ik vraag mij af of her vaccin wel door de keuring was gekomen aks ieder proefpersoon er zo lang last van had gehad dan ik na de eerste prik..
De werking moet opwegen tegen de bijwerkingen... ik lees overal nog terug ongeveer 2/3 dagen milde klachten ipv.. kan ook weken tot 6 weken duren met klachten die de eerste 2/3 weken ernstig invakiderend zijn voor het functioneren....

Het is trouwens niet zo dat 1 prik niks doet qua bescherming... jebent alleen bij 2 prikken nog beter beschermd

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:28

Ik ben wel blij voor de mensen die niet tot nauwelijks bijwerkingen gehad hebben

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 12:51

Morrie schreef:
toen het aantal besmettingen erg laag was, ben ik een keer naar IKEA geweest en naar de LIDL, wel met FFP2 masker voor, maar nu het de pan uit vliegt, ben ik weer "gewoon" thuis en als ik de deur uit moet met FFP2 koffiefilter op m'n snufferd, want AZ beschermd maar 60% tegen de Delta variant.

En gewoon volledig tegen ziekenhuis/ernstig ziek.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:02

Swanzie schreef:
Ik vraag mij af of her vaccin wel door de keuring was gekomen aks ieder proefpersoon er zo lang last van had gehad dan ik na de eerste prik..
De werking moet opwegen tegen de bijwerkingen... ik lees overal nog terug ongeveer 2/3 dagen milde klachten ipv.. kan ook weken tot 6 weken duren met klachten die de eerste 2/3 weken ernstig invakiderend zijn voor het functioneren....

Het is trouwens niet zo dat 1 prik niks doet qua bescherming... jebent alleen bij 2 prikken nog beter beschermd

Vervelend ook Swanzie. Zoals ik eerder ook schreef heb ik ook heel veel last van de Pfizer. En dan ook geen dagen maar nu al 3.5 week. Weet jij of de bijwerkingen echt weken kan aanhouden? Ik heb na eerst vreselijk braken en spierpijn, nog steeds opgezwollen lymfklieren, keelpijn, lichte hoofdpijn, dagelijkse verhoging en grieperig , moe, en slaap ook beduidend slechter! . Huisarts heeft mij nu toch doorgestuurd naar een internist, ze wist niet of dit aan de coronavaccin kon liggen. Ze raadde me wel af nog ooit een derde te halen omdat ik zo heftig reageerde. Misschien kun jij ook overleggen met huisarts of je beter kunt wachten? Misschien kan men ook een bloedtest doen, bv om te zien of je antilichamen genoeg zijn. Want ik heb wel gelezen dat mensen met bijwerkingen wel meer antilichamen aanmaken.
En inderdaad met zoveel bijwerkingen en zolang zou ik denk ook veel moeite hebben met de tweede! En het is onzin om dan te zeggen dat de eerste prik voor niks is, je bent zowiezo al grotendeels beschermd en minder kans op erge complicatie na een prik.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:05

sureido schreef:
Morrie schreef:

En gewoon volledig tegen ziekenhuis/ernstig ziek.

Klopt 97% dus vandaar dat ik weer wat meer durf

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:17

Swanzie, ben je bij een huisarts geweest met je klachten?

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:23

Ja, bloedonderzoek laten doen en daar kwamen verder geen afwijkingen uit naar voren.. dus het is ouur de vaccinatie..

Nu breekt mijn lever wat vertraagd medicatie enzo af...dus ik heem aan dat dat ook bij dit vaccin het geval is.. wat kan verklaren waarom ik zoveel en zo lang last heb

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:27

Sabri, wat naar om te horen dat jij nog steeds zo’n heftige klachten ervaart.... dat is precies de reden dat ik geen tweede vaccinatie aan durf... als de eerste al zo heftig is...

Wat ik heb begrepen is dat het enkele weken kan duren voordat je lichaam het vaccin afgebroken heeft. Hie lang precies, ligt aan je lever (enzymen) en kan per persoon verschillen.

Het kan tot wel 6 weken duren voordat het volledig afgebroken is..tot die tijd kun je klachten en bijwerkingen relateren aan het vaccin..

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:28

Ik reageer trouwens meestal ook heel extreem op medicatie (door die vertraagde afbraak)

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 13:30

Goed idee, sabri, om te laten testen op anti lichamen..dat ga ik, denk ik, wel laten doen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 14:56

Ik ben helaas ook al 1,5 week de Sjaak. Lijkt wel iets beter te gaan nu. Valt me vies tegen, de bijwerkingen. Wat mij betreft wil ik de tweede wel na drie weken ipv 5. Anders zit ik veel langer vast aan de bijwerkingen. Wil graag de tweede want anders heb ik nu geleden voor niks.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:00

Ik snap dat je schrik hebt voor de 2e vaccinatie Swanzie. Maar ben je niet bang dat als je echt corona krijgt, je helemaal erg ziek kan worden?