Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:50

besita schreef:
veerledec schreef:
Astorga, dit is Zeeuws Vlaanderen. Dunbevolkt en weinig besmettingen.

België is niet met alles strenger (geweest). Daar zijn nu nog knuffelcontacten.

Ja want in andere landen knuffelen ze niet ?( en dan bedoel ik niet de Scandinavische)
Belgie is wel stenger :
Niet essentiële gesloten
Contactberoepen als kappers,tattoo, nagelstylisten toe
Slechts 1 bezoeker buiten je gezin ,2 voor aleenstaanden
Langere herfstvakantie voor school
In Nl mocht de sint bij de kinderen op bezoek komen ..kind op de schoot geen probleem ,bij ons mocht de sint niet langskomen
Avondklok

Ik zei 'niet met alles'. En nee, hier is het niet de bedoeling dat je knuffelt buiten het eigen gezin. En zoals gezegd, ook hier echt geen fysiek contact met sint. Verder herinner ik me de groepen van 15 man nog wel in de horeca, zonder afstand. Dus ja, op punten strenger, op andere punten niet. Je ziet in verloop ook wel wat verschillen, ben dan wel benieuwd wat daar de oorzaak van is. België zakt qua besmettingen nu verder dan NL bijvoorbeeld. Maar ziekenhuisopnamen zijn nog wel een stuk hoger en die daling is eerder gestagneerd dan hier.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 08:54

https://www.herstel-nl.nl

Is dit wat mensen willen zien dan, zwakkeren een soort van opsluiten zodat ze niks krijgen en niet dood gaan
Dan kan de rest verder leven en feesten..

Het is nu keihard maar bij het leven hoort ook doodgaan, dat het nu zo hard gaat is natuurlijk k.t
Maar denk dat veel ouderen iets hebben van als.ik toch moet gaan wil ik wel vrij gaan en niet opgesloten in een hotel.of kantoorgebouw met restricties wanneer ze mogen wandelen, winkelen enz

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:13

Echwel schreef:

Is dit wat mensen willen zien dan, zwakkeren een soort van opsluiten zodat ze niks krijgen en niet dood gaan

Het is nu keihard maar bij het leven hoort ook doodgaan, dat het nu zo hard gaat is natuurlijk k.t
Maar denk dat veel ouderen iets hebben van als.ik toch moet gaan wil ik wel vrij gaan en niet opgesloten in een hotel.of kantoorgebouw met restricties wanneer ze mogen wandelen, winkelen enz

Het gaat ook om de druk in de ziekenhuizen.

Maar ja, ik ben vóór om de kwetsbare groepen zoals met onderliggend lijden, dat die meer beperkingen hebben zodat de kans dat hun in contact komen met COVID-19 kleiner gaat zijn.

Zij zijn óók de groep die nu het eerder recht gaat hebben op een vaccin en dus eerder weer dingen normaal kunnen doen..

Ik word er erg verdrietig van dat mijn groep, nog tot augustus mag wachten voordat we onze vrijheid weer terug krijgen.

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:17

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:19

Echwel schreef:

Er staat dat ze extra beschermd moeten worden. Maar niet dat ze niets mogen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:20

Er wirdt alleen vergeten dat er ook een groep is van niet kwetsbare die wel veel last hebben van gevolgen door corona. Niet eens alleen degene die in het ziekenhuis komen, daarvan zijn er al verschillende verhalen voorbij gekomen, maar ook mensen die gewoon thuis kunnen blijven maar maanden niet volledig kunnen werken door de gevolgen.

Dat is ook een ramp voor de economie als de niet kwetsbare groepen gewoon weer normaal gaan leven, maar er een deel zulke gevolgen heeft.

Ik hoop dat de vaccinaties een betere immuniteit geven als de besmetting

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:20

De groep kwetsbare mensen leeft al zo veel mogelijk in isolatie. Ik zou het bizar vinden om mijn ouders op te sluiten omdat ze hartziekte en kanker hebben. Ze zijn 67 en 70 jaar. Stonden voor corona nog midden in het leven.

Sowieso het isoleren van groepen mensen vind ik een heel naar idee...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:22

Needje schreef:
Echwel schreef:

Er staat dat ze extra beschermd moeten worden. Maar niet dat ze niets mogen.

De uitleg bij Beau van de week was erg duidelijk
Als Zelf quarantaine geen optie is, dan allen in leegstaande hotels enz.
Bepaalde uren voor boodschappen enz..

Citaat:
Zij zijn óók de groep die nu het eerder recht gaat hebben op een vaccin en dus eerder weer dingen normaal kunnen doen

Recht hebben op,,,,pardon?????
Jij doet al precies wat je wilt, zin om een weekje te ruilen met iemand in een tehuis?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:25

Jessix schreef:
De groep kwetsbare mensen leeft al zo veel mogelijk in isolatie. Ik zou het bizar vinden om mijn ouders op te sluiten omdat ze hartziekte en kanker hebben. Ze zijn 67 en 70 jaar. Stonden voor corona nog midden in het leven.

Sowieso het isoleren van groepen mensen vind ik een heel naar idee...

Mijn ouders ook inderdaad, bijna dezelfde leeftijden ook, scheelt jaartje. En ik zelf ook al ben ik niet direct een risicogroep, maar gevolgen van simpele besmetting zouden voor mij wel heftige gevolgen hebben.
Normaal deden ze juist heel veel, nu al maanden niet, sinds het begin.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:30

Echwel schreef:

Dat bij Beau heb ik niet gezien. Ik ging alleen even uit van wat ik op de site las en daar blijkbaar zelf bij interpreteerde. Ik las het iig niet zo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:39

Echwel schreef:

hier word ik echt spontaan misselijk van.
Bovendien komen juist veel mensen van middelbare leeftijd die relatief gezond zijn nog in het ziekenhuis en op de IC. Die mensen kun je niet zomaar isoleren, dan moet je onderhand iedereen vanaf zijn pensioen wegstoppen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:41

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:44

Echwel schreef:
Vergeet niet dat veel nog werken en de economie draaiend houden
Volgens Barbara moeten ze dan de ziektewet in en ook mensen waarvan de partner kwetsbaar is..

Het ga mij jeuk.op rare plekken

En dat kost niet enorm veel geld? :7 Net als de groep, die nog jonger is en minder kwetsbaar, die dan alsnog ziek wordt en de ziektewet in gaat voor langere tijd vanwege de gevolgen van zelfs een simpele besmetting.

Heel bizar...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 09:46

Sizzle schreef:
Er is een cyber attack geweest bij EMA voor het stelen van vaccin informatie.

https://www.google.ch/amp/s/www.bbc.com ... y-55249353

Een stukje heb ik gelezen vd link. Niet alles (dyslexie en ik ben net wakker). Wetrn ze ook wie gehackt heeft en waarom?
Ik dacht nl dat er veel uitwisseling is van gegevens.

Het stuk om beleid anders te doen gelezen. Ik mis vooral de concretere invulling.
Ik zelf heb er niet zo'n probleem mee. We leven al heel geïsoleerd. Nog paar maanden en dan hopelijk vrijheid via vaccineren
.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:02

Ja wij leven ook behoorlijk geïsoleerd maar liever niet in een lege fabriekshal of kantoorgebouw. :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:13

Jessix schreef:
Ja wij leven ook behoorlijk geïsoleerd maar liever niet in een lege fabriekshal of kantoorgebouw. :')

Daar ging het volgens mij niet om in dat artikel? Ik had juist begrepen, je laat de jongeren gewoon hun gang gaan zodat er groepsimuniteit wordt opgebouwd en de ouderen kunnen dan geïsoleerder leven en dat wordt gefaciliteerd met bv op vaste tijden met regels omkleed boodschappen doen etc. Ik heb niet gelezen dat de bedoeling is dat mensen in een lege fabriekshal of zo gaan wonen dan. Lijkt me ook totaal onpraktisch en onuitvoerbaar en ridicuul.
Dus daardoor kunnen winkels, kappers en restaurants hotels gewoon open, even als de culturele sector en ouderen worden meer beschermd. Ik vind het mits goede concrete uitvoeringsplannen, niet zo heel gek gedacht hoor.
Want mensen kunnen weer naar school etc.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:20

Maar is er al bekend hoe goed die groepsimmuniteit werkt dan? Als er mensen in deze tijd al 2 keer besmet geraakt zijn? En hoe ga je het opvangen dat ook in die groep mensen ziek worden en in de ziektewet komen met soms langere tijd gevolgen en dus extra kosten voor economie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:20

Bij een praatprogramma gaf ze blijkbaar aan dat iedereen die niet in zelfisolatie kon gaan in leegstaande hotels of andere panden bij elkaar moeten worden gebracht. Daar doelt Jessix op volgens mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:21

Zolang nog totaal niet duidelijk hoe lang je antilichamen hebt na een coronabesmetting, zelfs van een vaccin is dat niet bekend is het zorgen voor de kwetsbaren en de rest hun gang laten gaan geen optie.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:31

pien_2010 schreef:
Jessix schreef:

Daar ging het volgens mij niet om in dat artikel? Ik had juist begrepen, je laat de jongeren gewoon hun gang gaan zodat er groepsimuniteit wordt opgebouwd en de ouderen kunnen dan geïsoleerder leven en dat wordt gefaciliteerd met bv op vaste tijden met regels omkleed boodschappen doen etc. Ik heb niet gelezen dat de bedoeling is dat mensen in een lege fabriekshal of zo gaan wonen dan. Lijkt me ook totaal onpraktisch en onuitvoerbaar en ridicuul.
Dus daardoor kunnen winkels, kappers en restaurants hotels gewoon open, even als de culturele sector en ouderen worden meer beschermd. Ik vind het mits goede concrete uitvoeringsplannen, niet zo heel gek gedacht hoor.
Want mensen kunnen weer naar school etc.

secricible schreef:
Bij een praatprogramma gaf ze blijkbaar aan dat iedereen die niet in zelfisolatie kon gaan in leegstaande hotels of andere panden bij elkaar moeten worden gebracht. Daar doelt Jessix op volgens mij.

Daar doel ik inderdaad op.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:35

Pien hier zijn die zaken en scholen gewoon open.
Het ouderen uurtje voor boodschappen om 7 uur in de ochtend is dus geen succes, hoe zou dat komen.
Nu zie je toch veel jongeren dan boodschappen doen.

Voor mij voelt het alsof ze ouderen en kwetsbaren onder regime wil plaatsen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:45

Echwel schreef:
Pien hier zijn die zaken en scholen gewoon open.
Het ouderen uurtje voor boodschappen om 7 uur in de ochtend is dus geen succes, hoe zou dat komen.
Nu zie je toch veel jongeren dan boodschappen doen.

Voor mij voelt het alsof ze ouderen en kwetsbaren onder regime wil plaatsen.

Voor mij ook. Al snap ik dat je dat niet direct zo terug kan lezen in de website. Misschien is de uitzending van Beau nog ergens terug te kijken of anders vast wel in gedeelten op Youtube te vinden.

Daarbij vraag ik me af of het inderdaad zou werken. Ik denk echt wel dat de risico groep zich nu al afzijdig houdt. Natuurlijk zie je ook 65 plussers op straat en zeker zijn er ook die de maatregelen niet zo nauw nemen, maar wie weet, zijn die wel gewoon gezond en fit. Toch verspreiden het virus zich en liepen de ziekenhuisopnames en IC opnames weer op.

Ik denk ook echt dat er een heel groot grijs gebeid zit in de mensen die meer risico lopen. Niet iedereen weet dat van zichzelf. Niet iedereen is oud, niet iedereen leeft met enkel mensen die in de risicogroep vallen. Bijvoorbeeld jong gezin met vader of moeder met ziekte en dus risicogroep. Moet vader of moeder het gezin dan maar verlaten zodat de rest door kan gaan? Of moet hele gezin dan maar in isolatie?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:53

Zelf denk ik dat groepsisolatie niet werkt en eerder averechts door voor meer besmettingen te zorgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:02

Tsja, nu is eigenlijk iedereen geïsoleerd en dat helpt ook niets. haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 11:05

Needje schreef:
Tsja, nu is eigenlijk iedereen geïsoleerd en dat helpt ook niets. haha

???
Er is hier NIEMAND verplicht geïsoleerd.
Tenzij je ziek bent en dan nog staat er niemand te controleren of jij met klachten gewoon buiten rondloopt.